петак, 3. мај 2013.

OD SPECIJALNOG DOPISNIKA

Dubrović, Petkovski i Jozić
ENIGMATSKI VLAK

U Ogulinu, 27. i 28. aprila, uodržala se enigmatska manifestacija "Enigmatski vlak" na relaciji Zagreb - Ogulin. Učestvovalo je četrdesetak ljubitelja enigmatike iz Hrvatske i jedan specijalan gost - JA iz Makedonije. Domaćini su očekivali da će doći neko i iz Srbije i BiH, ali eto, jedini stranac sam bio samo ja. Naravno, preneo sam domaćinima pozdrave koje su poslali Slavko Bovan, Jovan Nedić ...
U Zagrebu me pre i posle Enigmatskog vlaka u svom stanu ugostio predsednik Zagonetačkog kluba Osijek, Josip Dubrović, a kod njega je boravio i Željko Jozić, pa smo tako bili ekipa ZAKOS-a, pošto sam odnedavno postao član i tog kluba. Predviđeno je bilo da se  takmičenje u rešavanju enigmatskih sastava održi u vozu na relaciji Zagreb - Ogulin, ali se moralo odustati od toga jer je zbog radova na pruzi na jednom delu relacije Zagreb - Karlovac, pruga bila u prekidu, pa smo deo od Zagreba prema Karlovcu išli vozom, a deo autobusom. Tek u Karlovcu smo ponovo seli u voz i otputovali za Ogulin. U Karlovcu me čekalo veoma prijatno iznenađenje. Specijalno zbog mene je došao Zdenko Capan da se lično upoznamo. Veoma drag i prijatan čovek. Izuzetno sam srećan i zadovoljan tim susretom. On nije otišao za Ogulin, ali mi je učinio veliku čast susretom samnom.
Kad smo stigli u Ogulinu, na obali jezera Sabljaci, odseli smo u lep objekt "Svoji smo". Popodne smo napravili šetnju kroz Ogulin i obišli muzej. Uveče smo obavili takmičenje. Josip, Željko i ja smo osvojili 11-to, 13-to i 15-to mesto, a ekipno 5-to mesto. Riječani su bili neprikosnoveni dupli pobednici.
Sutradan, u nedelju, nakon doručka smo napravili izlet Ogulinskim zagorjem - prokrstarili smo planinom Bjelolasicom, posetili manastir Modruš i došli na most na reci Tounčici - impozantan objekt sa 12 lukova na tri sprata, objekt iz rimskog perioda.
Onda, povratak svojim kućama. Na povratku, na insistiranje Josipa Dubrovića sam ostao još dva dana u Zagrebu, pa smo malo prošetali i prestonicom Hrvatske. Onda je stigla tužna vest. Od karcinoma umro naš kolega enigmata Siniša Komljenović iz Vukovara. Za petak, je bila predviđena njegova sahrana.

Kući u Skopju sam stigao u četvrtak i vratio sam se na stari kolosek - na sve ove blogove na koje me ima svakodnevno.
Eto, to je sve od mene.

Pozdrav, Nikola Petkovski

1. Hvala dopisniku.
    Meni je baš žao što nisam uspio da u svoj gusti raspored obaveza udjenem i Enigmatski vlak. Uložio sam dodatne napore, ali nije išlo.

Ipak, te subote sam u znak podrške nosio majicu sa prošlogodišnjeg Vlaka.

2. Neka je naš drugar Nikola vidio i skori dio EU. Divim se njegovoj energiji.
    Pozdravi iz blizine Karlovca!

3. Koliko ja raspoznajem, ilustracija nije s "licinog mjesta". Sljedećeg momenta šaljem Slavku pravu ilustraciju i nadam se da će je odmah staviti na blog.

4. Kada veze ovako dobro funkcijonišu moram hitro da reagujem. Ubačena fotografija.

5. Ovaj blog ima pokoju manu, ali je zato brz k'o zvečarka :)

6. Članak o Enigmatskom vlaku na Vazakovoj web-stranici:

Održan 29. Enigmatski vlak

7. Rijeka TOUNJČICA
    Glavna je pritoka Mrežnice i zbog toga se u prošlosti zvala Zapadna Mrežnica. Vodu joj daju ponornice iz ogulinsko-modruške doline. Izvire iz prostrane tristotinjak metara duboke spilje ispod brda Krpel u mjestu Tounj. Ispitivanjima je utvrđeno da je vrelo Tounjčice povezano sa Zagorskom Mrežnicom, rijekom čije se vode akumuliraju u umjetnom jezeru Sabljaci kod Ogulina. Izgradnjom HE Gojak 1959. porječje rijeke Mrežnice smanjeno je za oko 40% i ljeti Tounjčica u gornjem toku često ima izrazito niski vodostaj.

Tok rijeke može se podijeliti u dva karakteristična djela. Prvi dio od izvora do sela Ožanića i drugi dio od Ožanića do ušća u Mrežnicu. Ukupna duljina toka rijeke je 12,5 km.

8. Jula 1983. godine proveo sam 14 dana "letovanja" u blizini izvora Mrežnice. Nekoliko puta sam dolazio i do izvora, pokušavao se okupati, ali... mnogo, bre 'ladna voda.