среда, 4. септембар 2013.

UTISCI IZ VRANJA

Deo učesnika Susreta u Vranju  (Manastir Prohor Pčinjski)
В(а)РАЊЕ
Да у *Врање нема лагање* доказ су и 13. СЕС, који су у потпуности успели. Након одустанка Ваљева, чинило се да Сусрета неће ни бити. Но, преварили су се они који су се томе надали. Одмах је извучен *кец из рукава*. Госпођа Слађана је помогла своме оцу Раши Станојковићу, енигмати и афористичару да се прикупе потребне информације и обавести ЕСС, па је руководство у кратком року успело у организацији. У том дивном граду на југу Србије окупило се 50ак заљубљеника енигматике из Србије, Македоније, Црне Горе, Хрватске, БиХ и Републике Српске који су у пријатељској, толерантној, чак срдачној атмосфери дискутовали, дружили се, размењивали искуства, као да су од куће понели своје најбоље расположење. Програм активности уобичајен а иновиран *Вечем афоризама енигмата* по идеји домаћина Раше Станојковића и моје маленкости. Такмичили су се састављачи и решавачи, шахисти, квизовкаши. И грађани су пре тога решавали ребусе путем СМС. Смештај у Дому ученика је био на нивоу а исхрана богата и укусна. Тог викенда Врање смо окитили жутим мајицама, што је грађане радовало. Скоро су сви знали да су у *Данима Врања* ту и енигмате на међународном нивоу. Обилазак манастира Прохор Пчињски је посебан туристички доживљај, вожњом по врлетима планине и спустањем у долину манастирског седишта. Такође је импресивна посета Народном музеју Врања и Кући великана Боре Станковића у Баба Златиној улици. Задњег дана након поделе награда и признања, они удаљенији су отишли. Ја сам решио да освежим сећања на седамдесете када сам служио ЈНА овде и обиђем нека места. Мало сам се разочарао посетом излетишта *Ћошка* јер сам рачунао на боље стање. Но, таква је ситуација у целој држави. А било је превише награда за такмичаре из разних области. И Нишлије су освојиле бронзу у састављању анаграма, али и прогласиле победнике свог 8. ФЕЗа и доделиле одличја присутним освајачима. Било је несвакидашње, јер *у Врање нема варање*! Нисмо се преварили Врањем, а нећемо ни избором места за 14. СЕС. Већ се раде припреме. Видимо се!
Н.Пешић

12 коментара:

1. Ovaj tekst prenosim onako kako mi je stigao. I ostale kolege mogu da iznesu svoje utiske. Rado ću to objaviti.

ОдговориИзбриши
  2. Sa svime bih se složio osim sa uslovima smještaja, koji teško da mogu da budu gori nego što su bili u Domu učenika u Vranju. O nepostojanju interneta da i ne govorim. Znam da cijena smještaja diktira i kvalitet, ali teško učenicima koji će boraviti u onakvim sobama i održavati higijenu u onakvim kupatilima. Sem opisanog smještaja, ostali prostori: menza, sale za sastanke i takmičenja i kafe su bili odlični.

3. I danas (kada blog radi punim kapacitetom) posjećenost je izuzetna, sa realnim šansama da opet bude rekordna. To me veseli.

4. Iz Nikolinog članka vidim da dijelimo slične utiske iz Vranja: lijepo druženje okupljenih enigmata i lijepi utisci o Vranju i Vranjancima, a ekonomska situacija i komunalna uređenost valjda će se vremenom popraviti.

ОдговориИзбриши
  5. Slažem se sa ovim komentarima. Ilija je prvi put sa nama i logična je, a i opravdana reakcija na smještaj. To je stalni problem pri organizovanju ovih Susreta: doći do zadovoljavajuće cijene i zadovoljavajućeg kvaliteta smještaja. Zato biramo domove. Najlakše je uzeti hotel, ali to opet mnogo košta. Bez imalo prebacivanja Banetu Nikiću, sobe u hotelu u Pošarevcu bile su lošije od ovih u Vranju. Prostorije koje smo u Vranju koristili za naše aktivnosti, bile su na zavidnom nivou. Potrudićemo se da za sledeće Susrete napravimo pomak u kvalitetu smještaja. Opet, ne bi bilo korektno da cijena aranžmana bude razlog da neko ne dođe na Susrete, a ima želju. Teško je to, u današnja vremena sve staviti ''pod jednu kapu''! Drago mi je da se svi slažemo da je atmosfera bila prava, drugarska - nešto što nam je svima potrebno - malo bježanja od svakodnevne zbilje.
    Knjige sam obezbijedio od ''Lagune'', ''Prometeja'', ''Sveta knjige'' i ''Alme''. Rangirani takmičari su nagrađeni knjigama, nešto je Šare podijelio prisutnima pri dodjeli priznanja, a 17 je podijeljeno rješavačima rebusa i anagrama postavljenih po Vranju. Dame, prisutne supruge naših kolega, zaslužuju mali znak pažnje, jer sigurno bez njihove podrške mnogi od nas ne bi radili u tolikoj meri ono što volimo - da se bavimo enigmatikom.
    Već imam neke sugestije (Andonov, Goljović) koje su prihvatljive i koje će, nadam se, podići kvalitet sledećih Susreta. Svako ko ima neki praktičan, konstruktivan prijedlog, je dobrodošao.

ОдговориИзбриши
  6. Juče su potavljeni novi rekordi - 373 jedninstvenih i 1067 "nejedinstvenih" posjeta. Bravo za nas.

Podatke iznosim samo u svrhu analize tendencija (rasta).

7. Meni je samo nešto "zaparalo" oči, pa se pitam da se nešto u međuvremenu nije promijenilo, naime piše da su bili gosti iz "БиХ и Републике Српске"...

Ovako kako je napisano, ispada da su gospoda iz RS bili dva puta na susretima...

ОдговориИзбриши
  8. Пошто сам летос био одсутан, данас сам узео да ишчитам августовске бројеве КРАГУЈЕВАЧКИХ НОВИНА. (То је локални недељник, својевремено су донели лепу репортажу о 10. СЕС.)

У броју од 22. августа, у рубрици РАЗОНОДА, је афоризам Ивка Михајловића:
    САВРЕМЕНА ПОЗИТИВНА ПРЕТЊА : ОКАЧИМ ТЕ НА САЈТ !

А у броју од 29. августа је афоризам Александра Чотрића:
    ПРИМИТИВНИ ЉУДИ СЕ СВАЂАЈУ НА ПИЈАЦИ. ОБРАЗОВАНИ ТО РАДЕ НА ТЕЛЕВИЗИЈИ !

Ако и на следећим сусретима буде Вече афоризама, имаћемо материјала.

Ацо Јанковић

9. A do Čotrićev aforizam proširimo ovako:
    Primitivni ljudi svađaju se na pijaci, obrazovani to rade na televiziji, a enigmati na - blogovima.

10. Nikola (Pešiću) - Čekam izveštaj sa FEZ-a, kako bih ga objavio.
    (Jedno 40-tak redaka teksta)