субота, 25. јул 2015.

ENIGMATSKI KONKURS „DANI LUDAJE“



“Dani ludaje” je manifestacija koja se godinama unazad organizuje u Kikindi u čast tikve, bundeve, misirače ili ludaje.

Enigmatski klub „Kikinda“,
u saradnji sa lokalnom samoupravom, a u okviru manifestacije „Dani ludaje“, raspisuje sastavljački konkus u tri discipline:

SKANDINAKA
Sastavite skandinavku veličine bruto s opisnim poljima 15x23 polja (14x22 neto) sa otvorom za sliku gore desno 6x8. (To je format skandinavke u listu „Alo“). Obavezno uvrstiti: DANI LUDAJE i ime i prezime najmanje jedne aktuelne poznate ličnosti iz Srbije.

ANAGRAM
Sastavite čist anagram od:
TRIDESETI DANI LUDAJE U KIKINDI NA SEVERU BANATA.

REBUS
Sastavite klasični rebus u kome se u postavci (ne nužno i u rešenju) koristi ime najmanje jednog crtanog junaka (iz stripa ili crtanog filma).
Propozicije:
1.Pravo učešća imaju svi koji žele, sa neograničenim brojem radova.
2. Sastavi se potpisuju punim imenom i prezimenom autora. Skandinavke koje je sastavio kompjuter ne treba slati, a svaki učesnik svojom čašću garantuje da je on autor poslatih radova (skandinavke, anagrama i rebusa).
3. Skandinavku ne treba opisivati, ali treba navesti izvore za manje poznate reči (kojih treba da bude što manje).
4. Radovi se sastavljaju na srpskom jeziku (ekavica).
5. Osnovni kriterijum za vrednovanje ukrštenica jeste rešivost. Dodatni kvalitet čini izbor reči, lepota kombinacije, te ostali uobičajeni kriterijumi za vrednovanje enigmatskih sastava.
6. Ranije objavljeni rebusi biće eliminisani pre žiriranja.
7. Radovi se šalju na adrese: slavkobovan@yahoo.co.uk ili slavkobovan@gmail.com
ili poštom na adresu: Slavko Bovan, Gavrila Principa 11, 23300 Kikinda.
8. Rok: 20.09.2015. do 24 sata.
9. Ocenjivanje će obaviti žiri sastavljen od uglednih enigmata po izboru EK „Kikinda“. Radovi koji budu u konkurenciji za nagrade biće ponuđeni žiriju od šifrom.
10. Proglašenje pobednika: 10.10.2015. za „Dane ludaje“.

NAGRADE
Za svaku disciplinu biće dodeljen pehar i novčana nagrada od 5000 dinara za pobednika, dok će još nekoliko kvalitetnih sastava biti nagrađeno drugim prigodnim nagradama.
Skandinavke koje zadovolje uobičajene standarde biće poslate autorima na opisivanje, te će biti (ako autori žele) objavljene uz pripadajući honorar.

EK „Kikinda“ poziva sve kolege da svojim učešćem omasove ovo takmičenje i samim tim učine ga boljim. Srećno svima!


44 коментара:

  1. Eto, krenulo!
    Neka nam je svima sa srećom (Da ovo provedemo kako valja).

    ОдговориИзбриши
  2. Zamoliću sve kolege da (uz učešće, koje se podrazumeva) informaciju o ovom takmičenju prošire na razne načine (objavljivanjem u listovima, na sastovima, blogovima, fejsbuku, e-mailom ili ličnim kontaktom. Unaprijed hvala!

    ОдговориИзбриши
  3. Mislim da je u redu da podjednako mislimo na sastavljače ukrštenica, anagrama i rebusa.

    ОдговориИзбриши
  4. Biće lepo enigmatsko druženje! Slavku predlažem da uvede "pomoćnu glavnu" nagradu, da pobednik dobije ludaje u visini njegove težine. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Poslah prvi anagram, onako, na prvo gledanje i brojanje slova!

    ОдговориИзбриши
  6. Već stigli prvi anagram (Ozdanovac) i prvi rebus (Minić).

    ОдговориИзбриши
  7. Vrlo sam zadovoljan kako se razvija situacija. Baš ste vredni od ranog jutra. Stižu anagrami i rebusi, a verujem da će uskoro i prve skandinavke. Zahvaljujem! (kada se dobro startuje, odmah je lakše).

    ОдговориИзбриши
  8. Evo prvog pokušaja da se stane na kraj slanju kompjuterskih sastava kao autorskih na sastavljačke konkurse...

    ОдговориИзбриши
  9. Belirac је рекао...
    Evo prvog pokušaja da se stane na kraj slanju kompjuterskih sastava kao autorskih na sastavljačke konkurse...

    Da reknem i ovde jednu:
    Čast je, priznaćete, prilično pohabana kategorija u današnje vreme, a posebno među ovdašnjim enigmatama. Ko je taj genije koji sa sigurnošću može reći da je neka ukrštenica ili nije sastavljena uz pomoć računarskog programa? Desetak enigmata je javno reklo da koriste računar (neki su morali jer ih je neko namerno ili nenamerno pomenuo). Za svoju iskrenost dobili su neverovatno pljuvanje i prezir. Mnogo pljuvača i sami koriste računare, ali misle da će se u gomili najbolje sakriti. Kad bih ja sastavio ukrštenicu za konkurs, poletelo bi drvlje i kamenje, bez provere na koji način je taj rad nastao. Kad bi "provereni" "časni" član kluba protivnika mašinskog sastavljanja skarabudžio u špajzu na računaru za koji ne zna ni njegova mama (koja mu još uvek pere gaće), a ni tata od čije penzije živi, svi ostali članovi pomenutog kluba bi mu dali podršku uz obaveznu napomenu da on i ne ume da uključi računar, da u špajzu drži stare (isflekane) brojeve "Starta"... Sećamo se još uvek Žarka Pešića, jednog od najzaslužnijih za razvoj enigmatike u Srbiji, a i šire. Znaju njegovi prijatelji koliko računara je non-stop štancovalo ukrštenice. Branko Polić, još jedan velikan srpske enigmatike, a i šire, je držao 50% srpske štampe sve fircajući iz glave... Veljko Maksimović je imao 100 tezgi i nekoliko baza reči za sastavljanje ukrštenica uz pomoć Crossword Compilera, ali "ih nije koristio" (imam jednu njegovu traljavu bazu koju mi je prosledio jedan kolega). Svi znate ko danas još uvek ima gooooomilu tezgi, ali oni ćute i rade, pa ih nećete čačkati - možda i oni nešto o nekima od vas znaju?
    Razvukoh ga kao snajka gibanicu...
    Da zaključim: već sam nedavno pisao da na ozbiljnim konkursima ne učestvujem šaljući radove sastavljene na računaru. Tek sad, kada se to u konkursu i traži nemam nameru da šaljem takve radove. Neću poslati ni sastavljene iz glave - nemam nameru da objašnjavam nekom gluvom da i te kako umem da sastavim rad iz glave. Pitanje je šta će uraditi onih nekoliko "poštenjaka" koji "rade iz glave", "nikada u životu nisu koristili računar", "preziru nečasne kolege"...
    O činjenici da program za sastavljanje anagrama ima (i koristi) 99% anagramista - razmislite sami! Tek da napomenem: kad ukucate slova rečenice koju treba anagramirati, program vam ponudi mnoštvo reči, često i neku koju vaša pametna glavica nikada ne bi ni videla, a postoji i opcija da vam izbaci neku, uglavnom nesuvislu, rečenicu od 5, 6, 7... reči (koliko zadate). I to može biti značajna pomoć da vam nešto dobro padne na pamet. Oni pametniji dopisuju nove reči u bazu i tako dobijaju sve bolje i bolje anagrame. Znam da postoje i programčići koji završavaju veći deo posla od ovog koji je napravio Nenad Savić. Po istoj logici, uz bazu sa desetak hiljada probranih pojmova može se doći do gomile ideja za rebuse. Ja, niti imam vremena, niti vidim neku korist od pravljenja takvih programčića, ali... ima nas mnogo besposlenih, pa i željnih slave (?).

    ОдговориИзбриши
  10. Miroslave, osvrnuo si se na samo jedan segmenta apela.
    Takođe se apeluje da autori šalju svoje sastave, a ne radove koje je:
    a. sastavila mašina
    b. sastavio neko drugi

    Naravno, nećemo provjeravati (jer nema načina), ali:...

    ОдговориИзбриши
  11. Da, zaboravio sam da se "dešava" da jedan autor pošalje svoje radove na više imena (prijatelja), često i poznatih enigmata. No, o tome će više moći da kažu (napišu) u susedstvu gde se to baš često dešava. Naravno, da o tome neće niko da piše - nisu valjda ludi. Problem je što neki ne shvataju da laž prolazi kao istina do određenog trenutka kad premaši kritičnu masu i farsa bude razotkrivena. Mnogo je "živih usta", a mali sukob među akterima lako zapali fitilj i krene lančana reakcija. Pa, šta mislite da su svi ludi kao ja da sami kažu da nešto rade - mnogi stradaju usput, budu kolateralna šteta. Većinu korisnika računarskih programa je pre nekoliko godina "postrojio" jedan naš kolega objaviši komentar sa spiskom na jednom našem blogu. Niko se nije bunio - znači priznaju: streljajte ih. Samo, pazite, krčka se novi spisak... A što je više novih imena na spisku brže se spisak širi - što ja da budem, a ovaj moj "kolega" da ćuti i pravi se nevešt? I još nešto: što se kasnije sazna - veća je bruka!

    Da ne zaboravim: podržavam ovakve konkurse, kamo sreće da ih je više. Ovo je jedna od retkih mogućnosti da neki odlični sastavljači dođu do nekog novca od hobija koji iskreno vole.

    ОдговориИзбриши
  12. Zato je zakon- zainteresirani neka dođu, ponesu olovku, papir i gumicu, i ovisno o zadatku( naravno da se anagram i križaljka ne mogu jednako vremenski vrednovati)- napišu što zamisle i to je to. Bihać je , za razliku od Bora,bio najbolji indikator ove moje teze- Sastavljati anagram(rebus, križaljku, ma bilo što) na zadanu temu preko noći, a onda se u tri minute ljudi razbježe po sobama( koji su ponijeli laptope) i ujutro slavodobitno kažu- imam pobjednički!
    Mišljenja sam također, da u ovakvim prilikama može ići "vanjski" natječaj, ali
    van konkurencije, kao znak obilježavanja ili poštovanja prilici, događaju, manifestaciji, jubileju... Ali prava stvar vrijedi samo na licu mjesta!
    Sve gore napisano je samo odjek gornjih komentara kada smo svi ( ili gotovo svi) uvjereni da se pobjednički radovi mogu potpisivati sa"robot", a ispričavam se svim poštenim enigmatima( kojih , naravno, još ima, i vrlo ih je lako prepoznati po radovima!

    Čak i na blogovima je filter za dokazivanje da nisam robot!

    ОдговориИзбриши
  13. Kad smo kod apela, evo i mene, naravno ponavljam se:

    - apelujem da nas blogogazda postedi apela - realnost treba prihvatiti (nije loshe sto mnogi koriste nove alatke sve dok proizvode dobru robu), i ne gurati glavu u pijesak...
    - apelujem na blogogazdu da nas postedi anonimnih komentara - i tvoj blog i mi gosti zasluzujemo bolje. Ako imam zelju da nesto kazem, onda moram imati i petlju da to potpishem. Toleriranje anonimnih komentara svemu daje ton koji je daleko ispod ukupnog rada, kvaliteta i pozitivne energije prisutne ovdje. Ne moze se svakom valjati...

    ОдговориИзбриши
  14. Ilija, vole ljudi da pobeđuju, pa koriste sva (ne)dozvoljena sredstva. Ali, to nije sve: ima i mnogo luzera koji svoje neuspehe pravdaju predimenzioniranom sposobnošću računara i njihovim nepoštenim (?) korišćenjem. Radim i ovako i onako i, mogu ti reći da će mnogo češće pobediti mrežasta zagonetka sastavljena iz glave nego mašinski proizvod, a ukrštenica koju je napravio računar, a čovek nije doradio - nema ni minimum šanši. Sve ostalo je zamajavanje koje nam nameću neki koji nemaju pojma o čemu pričaju ili, lažu i sebe i nas.

    ОдговориИзбриши
  15. Ma, Miroslave, svjestan činjenice da smo u 21.vijeku, da su računari postali veći mozak od našeg vlastitog, i da se danas sposobni informatičari ili "hakeri"( kako li bi ih već nazvali?) mogu prodati pod zagonetače, napisah ono što napisah!
    ( Vidiš kako je to zgodno: kod nas se mogu enigmate razdijeliti na zagonetače i odgonetače- mada je zabilježen i gonetač).
    Ako "dubinski" ( pazi izraza) počnemo analizirati gore rečeno, svi bismo brzo shvatili da je sam zagonetač izgubio smisao i značenje, iako, uz malu digresiju, pažnju treba posvetiti i robotu iza kog ipak stoji osoba( koja je naravno dovoljno spretna i pametna da se služi ekranom i mišem). Ali bi trebalo prepoznati razliku( kao kad u trgovini kupuješ sir, dođeš kući, nameračiš se, počneš jesti a onda prvi griz pa pljuneš- jer je zamjenski od soje ili pitaj Boga čega) i tako i vrednovati!
    Dakle, osobno nemam ništa ni protiv robota ni rezultata robotiranja, ali, ponavljam- bar među enigmatima bismo trebali postići konsenzus- i odlučiti gdje je prava vrijednost i na kraju i stvar prestiža; olovka, gumica, papir i određeno vrijeme!Gotovo sam siguran da bi se mnogi , u cajtnotu, crvenili svjesni da predaju prazan papir.( kao u školi).

    ОдговориИзбриши
  16. Pozdrav obojici

    Ako samo usvojimo da ne treba mijeshati razlichite stvari bice mnogo bolje, ne savrsheno, ali mnogo, mnogo bolje.

    Dakle, ako nemamo nachina da utvrdimo je li radjeno iz glave ili mashinom manimo se apela (a i optuzivanja i sl), zaboravimo to pitanje i prihvatimo to neko novo autorstvo. Oni koji uzivaju radeci iz glave ne trebaju nichiju valorizaciju tog uzitka. Takmichenja i titule su, bojim se, izgubila ponesto od valorizacijske tezine i treba ih prihvatati mnogo lezernije, zabavljati se i sve u redu.

    Ako usvojimo da su ovdje ozbiljni gosti prisutni sa ozbiljnim radom i komentarima onda to ne treba mijeshati sa gostima koje biraju da pishu bez potpisa.

    ОдговориИзбриши
  17. Dok ovo ne ode u pogrešnom pravcu, hajde da aprolviramo:

    Dobro je da je Enigmatski klub "Kikinda" uspio da "ugura" enigmatiku u zvaničan program "Dana ludaje", jedne od najznačajnijih turističkim manifestacija u Vojvodini. Tačka.

    ОдговориИзбриши
  18. Анониман26. јул 2015. 21:02

    Najprije, čestitke EK "Kikinda" za "upad" u program Dana ludaje, a sada nešto "vrlo ozbiljno"; Većina sličnih manifestacija U Srbiji, ali i šire ima čuveni sufiks "ijada", pa me zanima kako bi se isti mogao nakalemiti na ludaju?
    Novo Zekić

    ОдговориИзбриши
  19. Konkurs je objavljen na sajtu ESS. Zahvaljujem!

    ОдговориИзбриши
  20. Da sam ja neka vlast, dozvolio bih svima da učestvuju. Časna reč. Ovako ispada da se oni koji rade pešački plaše onih koji se potpomažu ili se dominantno oslanjaju na programe.... a ja u svoje ime, i u ime nekih kolega za koje sam siguran da ih nijedan program u narednih xy godina ne može prevazići, tvrdim da nema razloga za diskriminaciju.
    Već sam više puta pisao o tome da su programdžije u prednosti samo u pogledu kvantiteta... i to, naravno, ako ih upoređujemo sa solidnim sastavljačima... Šire posmatrano, istina je da neki korisnici programa proizvode kvalitetnije ukrštenice od nekih pešaka, ali to u ovoj priči stvarno nije važno, jer je malo verovatno da će na ovom, ili bilo kom konkursu pobediti neko ko je generalno slab sastavljač.

    Ovaj što non-stop piše o tome ko je sve pre 15, 20 ili ne znam koliko godina koristio program vrlo često piše gluposti, tako da ne mogu da budem siguran u istinitost njegovih reči, ali eksperimenta radi ću za trenutak poverovati u ono što sam pročitao, pa ću se setiti radova Veljka Maksimovića, Branka Polića i Žarka Pešića. Tvrdim da nijedan od njih ne bi mogao da pobedi npr. mene, čime god sastavljao i ko god žirirao :) Međutim, moram da primetim još jednu stvar: po mom mišljenju, Pešić je bio dvojkaš, Polić trojkaš, a Maksimovića generalno ocenjujem visokom 3 sa tendencijom ka višoj oceni. To znači da se i programdžije međusobno vrlo razlikuju (možebiti čak i kad koriste potpunu istu bazu; doduše, Janković i Čolaković ne razlikuju, no možda suština sličnosti nije u programu, nego u njihovom smislu za enigmatiku), i da čak i u tom žanru ima mesta za upliv ličnosti. To dalje valjda znači da je svaki korisnik programa jednim delom i autor, a taj jedan deo je za mene kao posmatranja ili procenjivača ključan - jer se tu vidi kompletan talenat korisnika programa. Ne znam da li me razumete.

    Bilo kako bilo, što se mene kao mogućeg učesnika konkursa tiče, ne bih voleo da bilo kome bude zabranjeno učešće. Ja se osećam kao da mogu da pobedim bilo kog programdžiju, i makar ne bio u pravu - pustio bih ih sve da se takmiče sa mnom. :) Nadam se da i drugi autori tako razmišljaju (jer ako misle drugačije - ne znam kog đavola će se takmičiti :D Ja to obično radim da bih pobedio, a zadovoljstvo je svakako veće kad je konkurencija jača, šarenija, agresivnija itd.)

    ОдговориИзбриши
  21. Obratite pažnju na preciznost u raspisu:

    Sastavi se potpisuju punim imenom i prezimenom autora. Skandinavke koje je sastavio kompjuter ne treba slati, a svaki učesnik svojom čašću garantuje da je on autor poslatih radova (skandinavke, anagrama i rebusa).

    ОдговориИзбриши
  22. Dodatak.
    Pošto nije riječ o nagradnoj igri (izvlačenje iz bubnja) već o takmičenju, ne bi imalo smisla da nagradu dobije nečija strina ili nečiji ujak, koji ni ne znaju da su učestvovali/da će učestvovati. Nagradu treba da dobije autor najboljeg sastava.

    ОдговориИзбриши
  23. Marko Mihaljević27. јул 2015. 01:10

    Živio Mladene. Ja imam razmišljanje slično tebi. I ja bih dozvolio svima da sudjeluju. Meni nije nikad palo na pamet koristiti neki program jer mi ne treba, a ako nekog to usrećuje meni ne smeta. Ja smatram kako programi još nisu uspjeli doći na razinu vrhunskih križaljkaša.

    Prošle godina sam skinuo program za anagrame jedino iz razloga da provjerim je li neki anagram već objavljen. Čak me nije zanimalo ni kako funkcionira.
    Ja jesam enigmata mlađe generacije i solidno se služim računalom, ali ja se još držim "stare metode" sastavljanja- kemijska olovka i komad papira.
    Meni to prestavlja najveći gušt inače da je drukčije, ne bi se ni bavio enigmatikom. Zato ljudi, opustite se jer ljudska imaginacija još uvijek pobjeđuje programe :)

    ОдговориИзбриши
  24. Mile Janković na svom blogu objavio konkurs. Zahvaljujem.

    ОдговориИзбриши
  25. I danas stiže dosta anagrama i rebusa. Čekamo i prvu skandinavku (Ima jedan najava:"Skandi uskoro stiže")

    ОдговориИзбриши
  26. Možda stari/ji momci očekuju i manifestaciju DANI UDAJE

    ОдговориИзбриши
  27. Stigla i prva skandinavka.
    Doooo-braaa!

    Rebudi i anagrami stižu u značajnom broju.
    Ima nekoliko izuzetnih anagrama, a i nekoliko odličnih rebusa.

    Biće ovo takmičenje za ponos.

    ОдговориИзбриши
  28. Stigle još 2 skandinavke.
    Broj učesnika se, na našu redost, brzo proširuje.

    ОдговориИзбриши
  29. Славко, само неколико запажања:

    - мислим да је требало ограничити број радова по учеснику и то само на један рад, из неколико разлога: слутим да ће интерес бити врло велик и да ће се жири наћи у ситуацији да обради и прегледан импозантан број радова (који ће бити на стотине, сигуран сам).

    Даље, увођењем ограничења, учесници би били приморани да самокритички одаберу само оне радове који ће их достојно представити, па би се тако избегла ситуација "пошаљи што више радова, барем ће један проћи".
    Смањила би се теоретска шанса да један аутор освоји сва три прва места захваљујући великом броју послатих радова (што би свакако девалвирало смисао и вредност самог конкурса).
    Аутори који састављају рачунарски (сигуран сам да ће бити и таквих учесника) не би били привилеговани, односно, "пешаци" би били у равноправнијем положају с обзиром на количину послатих радова.
    - мислим да сте погрешили што нисте тражили да се укрштенице опишу. Свим енигматама је познато колико је опис важан и колико добар, прецизан и вешто формулисан опис може да повећа квалитет укрштенице, али и њену решивост. Овако ћемо доћи у ситуацију да ће чланови жирија о решивости сваке скандинавке одлучивати на основу простог увида у већ решени састав, што, мислим, није ни објективно ни етично. У описима се могу комбиновати разне енигматске врсте (анаграми, обртаљке ...), што решавача приморава да се мало помучи око решења, а не да само механички уписује низове слова који представљају решења.
    - не сећам се када сам наишао на састављачки конкурс у којем су као чланови жирија били ангажовани "обични" решавачи. Лепо је што ће чланови жирија бити "угледни енигмати", али сматрам да би било врло корисно да се и решавачи укључе у оцењивање радова, чиме би се објективност и прецизност оцењивања повећала, а избегла би се ситуација да "енигмати оцењују енигмате".
    Правила конкурса су већ дефинисана, па претпостављам да од ове моје "иницијативе" и нема некакве вајде, али би можда при осмишљавању неког будућег конкурса ваљало размислити о свему овоме.
    З. Делић

    ОдговориИзбриши
  30. Svakako da Zlatko ima interesantna zapažanja i mogu biti smernice za neka buduća takmičenja.

    Mogu da podelim neka svoja razmišljanja. I ja sam pre za limitiranje broja radova, ali ipak na 2 ili 3 rada. Samo jedan rad po kategoriji mi se čini malo, jer su ukusi oko ocenjivanja ipak razičiti i zašto ne pokušati kod žirija sa nekoliko radova.

    Do sada sam sastavio 8 rebusa i sigurno ću ih do kraja takmičenja poslati bar 20-tak. Sve radove šaljem Slavku, s tim što ću na kraju sam odabrati SAMO nekoliko (najboljih po svom nahođenju) za žiriranje. Ostali mogu dobro da posluže za blog, svakako neće da se bace:) Nisam siguran da je onaj koji pošalje, npr. 30 radova po kategoriji u prednosti od nekog ko pošalje po 3. Žiriju će, svakako, biti teško. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  31. Svaka sugestija je poželjna.
    Trenutno imam druge prioritete. Za 10-15 dana ću dati svoj osvrt na Zlatkove sugestije.
    Sada samo mogu kazati da je sve imalo svoj razlog.

    ОдговориИзбриши
  32. Stižu anagrami, rebusi i skandinavke i uredno se arhiviraju. Još nisam pravio popis učesnika ali mislim da ih već ima oko 20.

    ОдговориИзбриши
  33. Slažem se sa Mladenom da treba bez ikakvih ograničenja dopustiti svakom da učestvuje na konkursu.Pa kom obojci, kom opanci.I ja sam siguran da skandinavka sastavljena pomoću kompjutera nema šanse da pobedi, osim ako (kako to Cvetković kaže) na izvrši popravku.
    Slažem se i sa Zlatkom, (ako je moguće da se ogranici broj poslatih radova (možda samo skandinavki)
    Inače, čestitam organizatoru na organizovanom konkursu.
    R.Jovičić

    ОдговориИзбриши
  34. Ma ја сам и мислио на скандинавке. Тек сад видим да нисам био довољно јасан. И тек сад видим да је боља варијанта ограничење на три-четири рада, али да ипак буде неке границе.
    Интересантно би било (у неком будућем конкурсу) прихватати и компјутерски урађене радове, а након жирирања, оцењивања и објављивања пласмана, упитати ауторе о "пореклу" рада! На тај начин би постојеће мишљење о инфериорности "компјутерске" енигматике било или потврђено или оповргнуто.

    З. Д.

    ОдговориИзбриши
  35. Драге моје колеге,
    Из прикрајка сам пратио дискусије сарадника, који су били против састављања и слања више радова за ДАНЕ ЛУДАЈА. Не знам, не разумем зашто су појединци против? Па може човек послати и 100 радова, али ако су мање квалитетни (као нпр. моје скандинавке) награду неће добити, и то сигурно. Наравно, услов је да жири ради поштено ( у шта не сумњам), па, што један колега рече: КОМ ОПАНЦИ- КОМ ОБОЈЦИ.
    Разочаран сам, и размишљам да моје радове повучем. Па нека појединци шаљу по један рад- и нека очекују награду.
    Стичем утисак да, поједини састављачи, немају времена да више радова саставе, или плаше се некога ко је пезионер и има више времена
    за састављање.
    Хипотетички, ако бих добио награду (а знам да нећу) - ево ЈАВНО ИЗЈАВЉУЈЕМ да ћу је дати болесној деци за лечење. Предлажем да о овом мом предлогу победник размишља.
    И на крају, људски је рећи, да ми је искрено жао колеге Бована, и људи око њега који су, претпостављам са великим напором ово организовали. Страшно је обезвреднити њихове напоре и наде да ово успе. Али, ја им од срца желим да ово све прође у најбољем.
    Срдачно: Живадин ЈОВАНОВИЋ
    у Чеш. Бари, 06.08.15.

    ОдговориИзбриши
  36. Живадине, ја сам детаљно објаснио због чега сматрам да би било боље да се број радова по сараднику ограничи. Само ти ниси пажљиво читао. Даље, ни на крај памети ми није било да обезвређујем било чији рад, поготово не Славков, који је мој добар пријатељ још од дана када је био један од уредника у "Орбису".
    Живадине, молим те да још једном прочиташ мој први пост на ову тему, па ће ти, верујем, многе ствари бити јасније.

    З. Делић

    ОдговориИзбриши
  37. Poštovani kolega Deliću,
    Nemam potrebu čitati još jednom sve komentare. I taj jedan komentar (da ne kažem u ovom slučaju sporan) dovoljno navodi na pomisao da nije baš sve bilo, hajde da kažem- korektno. Time je raspaljen plamičak i zato je moj komentar bio, poluburan.
    Siguran sam da ima još ( ili će ih biti) saradnika koji dele moje mišljenje.
    Pa, evo i sada ponavljam, zašto neki autor ne bi mogao (trebalo) da pošalje više radova. Pogotovo, ako se da naslutiti da to ide za "Alo", pa da čovek ima dovoljno "na lageru"... I pogotovo, zato, što je organizator ovoga naglasio da se može poslati neograničeno (više) radova.
    Zašto "ubijati" nekoga u pojam, ko je spreman napraviti 2, 3 5,15,50,100.... radova. Zašto ga ubijati u pojam? Po meni je jednini uslov da ne budu rađeni na kompjuteru. Ako ja mogu za pola dana sastaviti jednu Skandi i opisati na računaru onako, kako objavljuje jedna novina, zašto da ne sastavim više radova... Evo, ja ih sastavljam ali ih ne šaljem, dok ozbiljno ne razmislim.
    Na kraju, reći ću još: Nadam se kolega da mi nećeš sve ovo uzeti za zlo. Da će mo sutra ljudski sesti i popiti po kafu (ili drugo piće, svejedno). Radovaću se ako nagradu dobije neko ko je sastavio Skandi "iz glave". Biću zadovoljan nekom utešnom nagradom- ludajama u mojoj težini. Napuniću auto. Težak sam oko 115 kg.!!!( nije na odmet i malo šale...).
    Zlatko, za tebe kao i za ostale naše kolege, puno pozdrava.
    Živ.B.JOVANOVIĆ

    ОдговориИзбриши
  38. Objavljeno i na RT Vojvodina.
    http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/kikinda/enigmatski-konkurs-dani-ludaje_625355.html

    ОдговориИзбриши
  39. Vrlo vjerovatno (čak, izvjsno) objavljeno je još u nekim medijima. Bićete naknadno obavješteni (Ako imate informacije o objavi, javite).

    Stižu anagrami, rebusi i skandinavke uveliko! Zahvaljujem!

    ОдговориИзбриши
  40. Pet dana do isteka roka za slanje radova, 57 autora poslalo svoje priloge. Trenutno je najviše rebusa (preko 160).

    ОдговориИзбриши