RAZGOVORI U ČETIRI OKA
Delo Ingmara Bergmana.
„Razgovori
u četiri oka“ završni su deo Bergmanove svojevrsne
autobiografske trilogije koju čine još i romani „Najbolje namere“ i „Rođeni u
nedelju“. Ovaj veliki majstor filmskog i književnog rukopisa sa elegancijom i
bespoštednom iskrenošću oslikava čulni, duboko intiman portret svoje majke,
visprene, lepe žene snažne volje, koja je, kako je to detaljno opisano u „Najboljim
namerama“, ishitreno uletela u brak sa Henrikom - brak koji je za nju i suviše
rano prestao da bude izvor zadovoljstva i ispunjenja. Intimnije i dublje nego
što smo mogli da očekujemo, Bergman nas u ovom romanu pričom o preljubi uvlači
u tegoban pokušaj da razume svoje roditelje, njihov međusobni odnos, kao i
odnos prema deci. Razapeta između vere i sumnje, moralnih stega i pobune,
zadovoljstva i krivice, Ana se u odvojenim razgovorima, sa pastorom - duhovnim
autoritetom iz detinjstva, mužem, majkom i najboljom prijateljicom, ispoveda,
tražeći pravi savet, ili oproštaj, koji bi je usmerili na put ka sreći.
Komponovan u pet poglavlja - razgovora, ovaj lirski i na momente turoban roman zapravo je priča o večitim temama: usamljenosti, neutaživoj potrebi za ljubavlju, veri u Boga, grehu, slobodnoj volji, misteriji smrti, spasenju i iskrenosti.
Po romanu „Razgovori u četiri oka“ snimljen je 1996. godine istoimeni televizijski film koji je režirala Liv Ulman, a scenario je potpisao Ingmar Bergman.
Izvor: OVDEKomponovan u pet poglavlja - razgovora, ovaj lirski i na momente turoban roman zapravo je priča o večitim temama: usamljenosti, neutaživoj potrebi za ljubavlju, veri u Boga, grehu, slobodnoj volji, misteriji smrti, spasenju i iskrenosti.
Po romanu „Razgovori u četiri oka“ snimljen je 1996. godine istoimeni televizijski film koji je režirala Liv Ulman, a scenario je potpisao Ingmar Bergman.
O ČARI, ZORGA KROTI EVU
ОдговориИзбриши