Stara škola! Zanimljivo je koliko je autor križaljke insistirao na poznatosti, rješivosti i strukturnoj ljepoti uvrštenih pojmova, a vrlo malo, izuzme li se "kosa" bjelina, na elementima forme.
Zanimljivo je i da je urednik prihvatio lako promjenjivi dva puta dvoslov KR, možda je samo previd. Jovan je zaokružio ta dva KR, mogao je napisati i šta misli na tu temu (dva ista dvoslova u mreži).
Kako Radoja reče, prioritet autora je bila ljepota riječi i rješivost. Kad bi kombinacija zapela stavljao je crna polja. I da je bilo interneta Žesta ga ne bi koristio, razmišljao je da ono što nije u njegovoj glavi nema pravo tražiti u glavi rješavača... Sjećam se kako je u razgovoru na radiju govorio kako nema rječnike, Mesud je pisao o Žestinom starom izdanju Klaića... Sastavljanje, uređivanje, opisivanje, rješavanje ... sve s lakoćom. Žestina lakoća je i lijepa i poželjna. Sva crna polja, dvoslovi i sl objektivne mane blijede pred ljepotom sadržaja i osjećaja rješavača. Vrijedno podsjećanje.
Slažem se s onim što su napisali Radoja i Hajro. Zaista sve ono što mi danas često ističemo kao mane, blijedi "pred ljepotom sadržaja i osjećaja rješavača".
Smatram da dvoslove ne treba ponavljati u istoj križaljci bez velike potrebe. Ako je autor i previdio ponavljanje dvoslova KR, propust ide na urednikov račun koji je to trebao vidjeti i ispraviti.
Ističem Hajrinu ocjenu: "Kad bi kombinacija zapela, stavljao je crna polja". To bi trebalo postati jedno od osnovnih križaljkaških pravila: Kad kombinacija zapne, stavi crno polje.
Naravno, i najbolji sastavljači ponekad ne vide bolju kombinaciju ili da se može izostaviti poneko crno polje, a da se sadržaj ne kvari. U ovoj križaljci, u donjem desnom uglu, umjesto RODAN moglo je ići prezime RODARI proslavljenog talijanskog pisca za djecu (Gianni Rodari), čime bi se izbacilo donje crno polje u 23. stupcu.
Ne bih mijenjao ništa što napisah gore, to jeste tako. Cilj je da se rješavači osjećaju lijepo. Kao i u kuhanju treba biti oprezan sa začinima, to što ih imamo na raspolaganju ne znači da ih treba obavezno koristiti. Ako su sastojci vrhunski jelo će biti vrhunsko i bez dodatnih "trikova". No, i u kuhanju je prezentacija izuzetno cijenjena (5 godina konobarskog iskustva u vrhunskom restoranu!), tako i kod naših kreacija postoje lijepe i manje lijepe mreže i prije rješavanja. Mjera i balans uz cjelovitost ponuđenog je formula za vrhunsko križaljkaško djelo. Konkretno, da je kombinirati najbolje od Kurpesa sa najboljim od Železnika. Ne želim umanjivati vrijednost vrhunskih kreacija današnjih autora, nema poređenja..., druga su vremena, alatke, a i kriteriji. Vjerujem da, kao i kod hrane, postoje svevremenski kriteriji koje ne treba zaboravljati.
Zemljopisna karta (mada je, možda, i ljekar mogao da pita za Mons
ОдговориИзбриши
ОдговориИзбришиStara škola! Zanimljivo je koliko je autor križaljke insistirao na poznatosti, rješivosti i strukturnoj ljepoti uvrštenih pojmova, a vrlo malo, izuzme li se "kosa" bjelina, na elementima forme.
Zanimljivo je i da je urednik prihvatio lako promjenjivi dva puta dvoslov KR, možda je samo previd. Jovan je zaokružio ta dva KR, mogao je napisati i šta misli na tu temu (dva ista dvoslova u mreži).
ОдговориИзбришиKako Radoja reče, prioritet autora je bila ljepota riječi i rješivost. Kad bi kombinacija zapela stavljao je crna polja. I da je bilo interneta Žesta ga ne bi koristio, razmišljao je da ono što nije u njegovoj glavi nema pravo tražiti u glavi rješavača... Sjećam se kako je u razgovoru na radiju govorio kako nema rječnike, Mesud je pisao o Žestinom starom izdanju Klaića... Sastavljanje, uređivanje, opisivanje, rješavanje ... sve s lakoćom. Žestina lakoća je i lijepa i poželjna. Sva crna polja, dvoslovi i sl objektivne mane blijede pred ljepotom sadržaja i osjećaja rješavača. Vrijedno podsjećanje.
Slažem se s onim što su napisali Radoja i Hajro. Zaista sve ono što mi danas često ističemo kao mane, blijedi "pred ljepotom sadržaja i osjećaja rješavača".
ОдговориИзбришиSmatram da dvoslove ne treba ponavljati u istoj križaljci bez velike potrebe. Ako je autor i previdio ponavljanje dvoslova KR, propust ide na urednikov račun koji je to trebao vidjeti i ispraviti.
Ističem Hajrinu ocjenu: "Kad bi kombinacija zapela, stavljao je crna polja". To bi trebalo postati jedno od osnovnih križaljkaških pravila: Kad kombinacija zapne, stavi crno polje.
ОдговориИзбришиNaravno, i najbolji sastavljači ponekad ne vide bolju kombinaciju ili da se može izostaviti poneko crno polje, a da se sadržaj ne kvari. U ovoj križaljci, u donjem desnom uglu, umjesto RODAN moglo je ići prezime RODARI proslavljenog talijanskog pisca za djecu (Gianni Rodari), čime bi se izbacilo donje crno polje u 23. stupcu.
Ispravak prethodnog komentara:
ОдговориИзбришиGianni Rodari.
Ne bih mijenjao ništa što napisah gore, to jeste tako. Cilj je da se rješavači osjećaju lijepo. Kao i u kuhanju treba biti oprezan sa začinima, to što ih imamo na raspolaganju ne znači da ih treba obavezno koristiti. Ako su sastojci vrhunski jelo će biti vrhunsko i bez dodatnih "trikova". No, i u kuhanju je prezentacija izuzetno cijenjena (5 godina konobarskog iskustva u vrhunskom restoranu!), tako i kod naših kreacija postoje lijepe i manje lijepe mreže i prije rješavanja. Mjera i balans uz cjelovitost ponuđenog je formula za vrhunsko križaljkaško djelo. Konkretno, da je kombinirati najbolje od Kurpesa sa najboljim od Železnika. Ne želim umanjivati vrijednost vrhunskih kreacija današnjih autora, nema poređenja..., druga su vremena, alatke, a i kriteriji. Vjerujem da, kao i kod hrane, postoje svevremenski kriteriji koje ne treba zaboravljati.
ОдговориИзбриши