STAVITI POD LUPU OD RIJEČI DO RIJEČI nije nikakva poruka, samo je zgodno.
Kako god započinjali i koncipirali svog bušmana (bjelina da ili ne, gdje i kakva, prožetost...) izbor i pozicioniranje početnih pojmova je zanimljiva i određujuća (ponekad gotovo kao potpis autora) faza. Naravno, odabrano i željeno počesto neće uspjeti, jednostavno kombinacija ne ide, valja odustajati, mijenjati... pa nekad završeni rad neće imati ništa sa početnom idejom. Dobro odabrani početni pojmovi će dati bušmanu "osobnost". Kao što rekoh, nema tu poruke, ali je očito da nisu nametnuti razvojem kombinacije, nego je kombinacija građena oko njih. Autor vodi kombinaciju, a ne ona njega. Kao što pokušava da uklopi željene početne pojmove jednako nastoji da izbjegne loše pojmove koje mu kombinacija nameće kao cijenu. Teško je oboje, uspjeti uvrstiti željene i izbjeći neželjene pojmove. Ako moram raditi kompromis radije ću prihvatiti lošije pojmove nego pristati da rad bude "bezličan". Znam da zvuči prestrogo, molim za oprost, ovaj čas nemam bolje riječi, a vjerujem da je jasno šta želim reći.
Koncept proveden ovdje je start sa dvije vodoravne sintagme koje idu od i do kraja mreže (dva crna polja manje!), a okomito je treća od vrha do dna (još dva crna polja manje!). Prva posljedica je totalna određenost mreže, nema pomicanja okvira što je često praksa kad radimo na slobodan lik. Ako tome dodamo željeno odsustvo dvoslova i jednoslova slobode je još manje, crna polja jednostavno ne mogu biti na nekim mjestima. Vrijedi li sve to truda, je li bolje od drugih koncepata...? Meni se čini da vrijedi, kreativni izazov je dobra stvar, naravno da samo po sebi nije bolje od drugih varijanti. Da li je križaljka bolja ili lošija ocjenjujemo po bezbroj različitih kriterija, eto ovdje se malko pozabavih ovim radom kao primjerom jednog koncepta. Možemo uporediti ovog bušmana sa jučerašnjim, mislim da je ovaj bolji, ne baš KAO NEBO I ZEMLJA, ali značajno bolji.
Jovanu ide hvala za trud i pitanje o rješavačkom dijelu priče.
Nisam znao za tu pjesmu, sintagma je poznata, zabilježena i na HJP... Naslovi pjesama u križaljkama su nekad spašavanje kombinacije, ovdje je izbor urednika, očito zasnovan na poznatosti pjesme pa je takav opis osvježenje. Ja se malko igram s izrekama no generalno zagovaram prisustvo raznovrsnih sintagmi.
Kad je o pjesmama riječ bilo bi lijepo da papirno izdanje ima i online varijantu nekih strana, sa interaktivnim rješavanjem (ili samo tekstom vezanim za stranu izdanja) i opisom nekih pojmova koji je i link na youtube ili druge adrese gdje se može čuti pjesma, vidjeti video klip ili više informacija. Autori bi mogli kroz enigmatske priloge preporučivati internetske sadržaje, vezati enigmatiku sa širim znanjem, informacijama, uživanjem... Ima li tu interesa za izdavača, mislim da ima (sadržaj je bogatiji, privlačniji za internet generacije..., možda bi oglašivači bili zainteresirani...), ali ima i puno posla :)
STAVITI POD LUPU OD RIJEČI DO RIJEČI nije nikakva poruka, samo je zgodno.
ОдговориИзбришиKako god započinjali i koncipirali svog bušmana (bjelina da ili ne, gdje i kakva, prožetost...) izbor i pozicioniranje početnih pojmova je zanimljiva i određujuća (ponekad gotovo kao potpis autora) faza. Naravno, odabrano i željeno počesto neće uspjeti, jednostavno kombinacija ne ide, valja odustajati, mijenjati... pa nekad završeni rad neće imati ništa sa početnom idejom. Dobro odabrani početni pojmovi će dati bušmanu "osobnost". Kao što rekoh, nema tu poruke, ali je očito da nisu nametnuti razvojem kombinacije, nego je kombinacija građena oko njih. Autor vodi kombinaciju, a ne ona njega. Kao što pokušava da uklopi željene početne pojmove jednako nastoji da izbjegne loše pojmove koje mu kombinacija nameće kao cijenu. Teško je oboje, uspjeti uvrstiti željene i izbjeći neželjene pojmove. Ako moram raditi kompromis radije ću prihvatiti lošije pojmove nego pristati da rad bude "bezličan". Znam da zvuči prestrogo, molim za oprost, ovaj čas nemam bolje riječi, a vjerujem da je jasno šta želim reći.
Koncept proveden ovdje je start sa dvije vodoravne sintagme koje idu od i do kraja mreže (dva crna polja manje!), a okomito je treća od vrha do dna (još dva crna polja manje!). Prva posljedica je totalna određenost mreže, nema pomicanja okvira što je često praksa kad radimo na slobodan lik. Ako tome dodamo željeno odsustvo dvoslova i jednoslova slobode je još manje, crna polja jednostavno ne mogu biti na nekim mjestima. Vrijedi li sve to truda, je li bolje od drugih koncepata...? Meni se čini da vrijedi, kreativni izazov je dobra stvar, naravno da samo po sebi nije bolje od drugih varijanti. Da li je križaljka bolja ili lošija ocjenjujemo po bezbroj različitih kriterija, eto ovdje se malko pozabavih ovim radom kao primjerom jednog koncepta. Možemo uporediti ovog bušmana sa jučerašnjim, mislim da je ovaj bolji, ne baš KAO NEBO I ZEMLJA, ali značajno bolji.
Jovanu ide hvala za trud i pitanje o rješavačkom dijelu priče.
...i LOPTA JE OKRUGLA.
ОдговориИзбришиDa li je pojam LOPTA JE OKRUGLA zamišljen kao naslov pjesme ili kao izreka poput tri druge sintagme?
ОдговориИзбришиNisam znao za tu pjesmu, sintagma je poznata, zabilježena i na HJP... Naslovi pjesama u križaljkama su nekad spašavanje kombinacije, ovdje je izbor urednika, očito zasnovan na poznatosti pjesme pa je takav opis osvježenje. Ja se malko igram s izrekama no generalno zagovaram prisustvo raznovrsnih sintagmi.
ОдговориИзбришиKad je o pjesmama riječ bilo bi lijepo da papirno izdanje ima i online varijantu nekih strana, sa interaktivnim rješavanjem (ili samo tekstom vezanim za stranu izdanja) i opisom nekih pojmova koji je i link na youtube ili druge adrese gdje se može čuti pjesma, vidjeti video klip ili više informacija. Autori bi mogli kroz enigmatske priloge preporučivati internetske sadržaje, vezati enigmatiku sa širim znanjem, informacijama, uživanjem... Ima li tu interesa za izdavača, mislim da ima (sadržaj je bogatiji, privlačniji za internet generacije..., možda bi oglašivači bili zainteresirani...), ali ima i puno posla :)