четвртак, 12. мај 2016.

REČ PO RIJEČ (1212)

KULUŠIĆ

Piše: Budimir Ćosović
Dugo nisam bio u tom kvartu, a onda, kao što bi odrecitirao Rade Šerbedžija: “… slučajno, uz vruću rakiju …” (iz neponovljive Arsenove Ne daj se Ines), slučajno sam biciklom prošao kroz Hrvojevu ulicu, nedaleko od zagrebačkoga autobusnog kolodvora.

I odjednom ispred mene – klub moje (i ne samo moje) mladosti – Kulušić. I skoro sve izgleda kao nekada, i bijela cerada nad ulazom, i klaun (ili luda) s gitarom u skoku, i neizostavni grafit, sve osim zabravljenih metalnih vrata. A prošlo je “samo” 30-ak godina.

Početkom osamdesetih to nam je bio drugi dom. Koncerti i razna događanja, ili barem pivo s nogu na šanku, doslovno – svaki dan.

Tu sam ispratio snimanja svih najvažnijih live albuma “novoga vala:” grupe Film s legendarnim uvodom Dražena Vrdoljaka na francuskom, Azrinog “Ravno do dna”, Dugmetovog “5. april 1981.”, gdje su umalo srušili klub izvedbom “Sve ove godine”kolega Indexa, Leba i soli (“Akustična trauma”) i Ekatarine Velike (“19LIVE86”).

Azra je svirala 7 koncerata u nizu (od ponedjeljka do nedjelje), naravno bio sam s ekipom na svih sedam. Na subotnjem koncertu Džoni je pozvao prijatelja da im se pridruži na pozornici. Na binu se popeo Vlatko Stefanovski i odsvirali su Azrinu “Obrati pažnju na posljednju stvar” u takvom blues maniru da bi i Clapton (da je bio prisutan), mogao samo skinuti šešir.

Leb i sol je svirao 6 koncerata u nizu, naravno, s nama na svih šest. Vlatko je pozivao da dođemo u što većem broju u subotu, kada se snimala “Akustična trauma”, da bi mu baš na tom kocertu na zadnjim taktovima “Aber dojde donke” pukla žica na gitari (zapisano i vrlo čujno na albumu).

Bili smo i na prvom koncertu Bajage i Instruktora nakon njegovog odlaska iz Čorbe. Napravili su urnebes u prvih 40-ak minuta i onda – stali. Stali smo i mi u publici ne znajući što se dešava. Bajaga je objasnio da su ispucali sav repertoar koji imaju i da jedino mogu sve ponoviti na bis. Naravno da su svirali sve još jednom,a bio je to najduži bis koji pamtim.

Sjećam se dolaska u Kulušić na koncert jedne nove, mlade zagrebačke grupe. Klub gotovo prazan, na ulazu moj poznanik kojem pružam karte, onih uzima (uz riječi: “Pa nećeš valjda plaćati za ove papke”), vraća karte na blagajni i donosi mi novac. Novac smo, naravno, poslije utopili na šanku u zavidnoj količini pive – pravo zadovoljstvo, a meni satisfakcija tek kasnije. Platio sam karte (valjda i prepoznao) za nešto što je kasnije preraslo u instituciju “novoga vala”. Naime, pjevač grupe je tada šminkao lice ioblačio kostim harlekina, a na bini je bila čitava hrpa svirača puhača. “Papci” su bili Darko Rundek i Haustor.

Ostao je u pamćenju i bijeg s pola koncerta Električnog orgazma. Ne zato što su Gile i njegovi loše svirali. Na gornjem gradu (u Lapu -Lapidariju), otprilike u isto vrijeme svirali su Zoran Predin i Lačni Franz, a i to se moralo vidjeti.

Mogao bih nabrajati do sutra. Bilo je to stvarno neko posebno vrijeme, a onda je prije 15-ak godina, netko zaključao vrata, a takva su i dan danas. Blokirana je jedna glazbena institucija koja može stati uz bok i najvećim svjetskim klubovima.

Bilo je u nekoliko navrata govora o ponovnom otvaranju Kulušića. Bio bi to “potez za notes”, i zbog slavne prošlosti, i zbog nekih novih generacija klinaca, možda i zbog nekog novog “novog vala”.

9 коментара:

Migo је рекао...

Uživao sam dok sam ovo čitao.
Hvala!

Milan Žarkovački је рекао...

I ja. Veoma lep prilog!

Dejan Minić је рекао...

I ja sam odrastao uz ovu muziku:)

Vrlo emotivan tekst, nostalgičan sa primesama sete. Eh, gde je sad to vreme, ta kultura, taj sistem vrednosti...?

Belirac је рекао...

A zašto se zove "Kulušić"?

Раде Гољовић је рекао...

Мени мало засужише очи... Хвала на дивном тексту...

Гољо

Pero је рекао...

Bravo Ćos! Živio rock'n'roll!

Анониман је рекао...

Ovo sam bio ja, LePero

Rešad Besničanin је рекао...

Bravo Budimire! Kulušić je bio kul!

Gojko је рекао...

Na UŠČU LIK nam
o klubu zbori
toliko glasno
da sve se ori