KULUŠIĆ
Piše: Budimir Ćosović
Dugo nisam bio u tom kvartu, a onda,
kao što bi odrecitirao Rade Šerbedžija: “… slučajno, uz vruću rakiju …” (iz
neponovljive Arsenove Ne daj se Ines),
slučajno sam biciklom prošao kroz Hrvojevu ulicu, nedaleko od zagrebačkoga autobusnog
kolodvora.
I odjednom ispred mene – klub moje (i
ne samo moje) mladosti – Kulušić. I skoro sve izgleda kao nekada, i bijela
cerada nad ulazom, i klaun (ili luda) s gitarom u skoku, i neizostavni grafit,
sve osim zabravljenih metalnih vrata. A prošlo je “samo” 30-ak godina.
Početkom osamdesetih to nam je bio
drugi dom. Koncerti i razna događanja, ili barem pivo s nogu na šanku, doslovno
– svaki dan.
Tu sam ispratio snimanja svih
najvažnijih live albuma “novoga vala:”
grupe Film s legendarnim uvodom
Dražena Vrdoljaka na francuskom, Azrinog
“Ravno do dna”, Dugmetovog “5. april
1981.”, gdje su umalo srušili klub izvedbom “Sve ove godine”kolega Indexa, Leba i soli (“Akustična trauma”) i Ekatarine Velike (“19LIVE86”).
Azra je svirala 7
koncerata u nizu (od ponedjeljka do nedjelje), naravno bio sam s ekipom na svih
sedam. Na subotnjem koncertu Džoni je pozvao prijatelja da im se pridruži na
pozornici. Na binu se popeo Vlatko Stefanovski i odsvirali su Azrinu “Obrati
pažnju na posljednju stvar” u takvom blues
maniru da bi i Clapton (da je bio prisutan), mogao samo skinuti šešir.
Leb i sol je
svirao 6 koncerata u nizu, naravno, s nama na svih šest. Vlatko je pozivao da dođemo
u što većem broju u subotu, kada se snimala “Akustična trauma”, da bi mu baš na
tom kocertu na zadnjim taktovima “Aber dojde donke” pukla žica na gitari
(zapisano i vrlo čujno na albumu).
Bili smo i na prvom koncertu Bajage i Instruktora nakon njegovog odlaska iz Čorbe. Napravili su urnebes u prvih
40-ak minuta i onda – stali. Stali smo i mi u publici ne znajući što se dešava.
Bajaga je objasnio da su ispucali sav repertoar koji imaju i da jedino mogu sve
ponoviti na bis. Naravno da su svirali sve još jednom,a bio je to najduži bis
koji pamtim.
Sjećam se dolaska u Kulušić na koncert
jedne nove, mlade zagrebačke grupe. Klub gotovo prazan, na ulazu moj poznanik
kojem pružam karte, onih uzima (uz riječi: “Pa nećeš valjda plaćati za ove
papke”), vraća karte na blagajni i donosi mi novac. Novac
smo, naravno, poslije utopili na šanku u zavidnoj količini pive – pravo
zadovoljstvo, a meni satisfakcija tek kasnije. Platio sam karte (valjda i prepoznao)
za nešto što je kasnije preraslo u instituciju “novoga vala”. Naime, pjevač
grupe je tada šminkao lice ioblačio kostim harlekina, a na bini je bila čitava
hrpa svirača puhača. “Papci” su bili Darko Rundek i Haustor.
Ostao je u pamćenju i bijeg s pola
koncerta Električnog orgazma. Ne zato
što su Gile i njegovi loše svirali. Na gornjem gradu (u Lapu -Lapidariju), otprilike u isto vrijeme svirali su Zoran Predin
i Lačni Franz, a i to se moralo
vidjeti.
Mogao bih nabrajati do sutra. Bilo je
to stvarno neko posebno vrijeme, a onda je prije 15-ak godina, netko zaključao
vrata, a takva su i dan danas. Blokirana je jedna glazbena institucija koja
može stati uz bok i najvećim svjetskim klubovima.
Bilo je u nekoliko navrata govora o
ponovnom otvaranju Kulušića. Bio bi to “potez za notes”, i zbog slavne
prošlosti, i zbog nekih novih generacija klinaca, možda i zbog nekog novog “novog
vala”.
9 коментара:
Uživao sam dok sam ovo čitao.
Hvala!
I ja. Veoma lep prilog!
I ja sam odrastao uz ovu muziku:)
Vrlo emotivan tekst, nostalgičan sa primesama sete. Eh, gde je sad to vreme, ta kultura, taj sistem vrednosti...?
A zašto se zove "Kulušić"?
Мени мало засужише очи... Хвала на дивном тексту...
Гољо
Bravo Ćos! Živio rock'n'roll!
Ovo sam bio ja, LePero
Bravo Budimire! Kulušić je bio kul!
Na UŠČU LIK nam
o klubu zbori
toliko glasno
da sve se ori
Постави коментар