среда, 21. август 2024.

JOVANOV SLOGOVNI KVADRAT (456)

Prvi lik

ČE, ČE, HO, HO, I, I, LAN, LIK, LIK, ME, ME, POD, RA, SNEG, TA, TA

Vodoravno i okomito: 1. Mali klin na gredelju pluga kojim se podešava dubina oranja (mn.), 2. Sjetna, potištena, bezvoljna osoba, 3. Kralj iz romana "Takings and Leavings" ("Uzimanja i ostavljanja") Harolda Lamba (godina objave: 2011), 4. Prvi dio romana "Oluja mačeva" Džordža R. R. Martina u izdanju beogradske "Lagune" (ek.).

Drugi lik

ĆE, GEN, GU, HA, HA, I, I, KRV, MA, MA, NI, NI, TO, TO, ZLA, ZLA

Vodoravno i okomito: 1. Drugi dio romana "Oluja mačeva" Džordža R. R. Martina u izdanju beogradske "Lagune", 2. Starješina pravoslavnog manastira (mn.), 3. Tip ženskog lika npr. iz bajkama "Pepeljuga" i "Snežana i sedam patuljaka", 4. Švicarski geolog i pionir švicarske razvojne suradnje (1917-2003).

Napomena: Za Tonija Hagena na njemačkoj Wikipediji piše: "Pionier der Schweizer Entwicklungszusammenarbeit". Riječ – kobasicu od 26 slova Google prevodi izrazom "razvojna suradnja". Ista riječ u nizozemskom jeziku glasi: "ontwikkelingssamenwerking" (25 slova), dok se na engleskom koristi izraz "development assistance", koji Google prevodi izrazom "razvojna pomoć".

Autor: Jovan Nedić

3 коментара:

Анониман је рекао...

Prvi lik:

POD ME TA ČE
ME LAN HO LIK
TA HO RA I
ČE LIK I SNEG

Drugi lik:

KRV I ZLA TO
I GU MA NI
ZLA MA ĆE HA
TO MI HA GEN

N. Petkovski

Анониман је рекао...

Rješenje prvog kvadrata je tačno: podmetače, melanholik, Tahorai, "Čelik i sneg".

Анониман је рекао...

U rješenju drugog kvadrata potkrala se greška u kucanju. Treba biti ovako: "Krv i zlato", igumani, zla maćeha, Toni Hagen.