петак, 24. јануар 2014.

HAPSI!

Evo jedne stare "Eroteke". Prvi put je objavljeno OVDE



3. Hapsi!, 04.05.10.
Svojevremeno (biće da je to neka 1986-87.) vraćali smo se sa nekog enigmatskog takmičenja Jadran Goloigra, Suad Salkić i  ja, vozom iz Zagreba ka Zenici (oni) i Mostaru (ja). Zapravo krenuli smo vlakom, a negdje “pri prelasku u voz” (dakle u gluho doba noći između Hrvatske i BiH) u naš kupe upade redovna policijska kontrola (tada milicija!). Dobro veče-dobro veče. Šta ima, momci? Dajte lične karte!!! I ostalo po propisu...
Mi krmeljamo, nešto mumlamo i dajemo lične karte.
Tada nastupa interesantan momenat. Nas trojica nismo uopšte ličili na poslovne ljude, ali smo imali aktovke. Sumnjivo nego šta!!! 
Onda jedan branitelj reda i poretka pokaza na moju aktovku i traži da je otvorim. Ja je, naravno, kao svaki savjestan građanin koji poštuje vlast, otvorim, a unutra gomila papira i NA VRHU "Enigmatski odostražnik 5".
Čovjeku se lice ozari (jer je na djelu uhvatio EMIGRANTSKE elemente).
- I šta je ovo? A, a, a?
(otvaram knjižicu i pokazujem, a u sebi kiptim od smijeha)
- Evo, pogledajte.
- On otvara, lista, češka se, čudi jer su tamo samo neke "ŠIFRE" aaree, aarei...
(Objašnjenje za neupućene: Odostražnik je spisak svih riječi od 5 slova iz Čvorovih rječnika, složenih u kolone, i to abecednim redom prema zadnjem slovu. Dakle na svakoj stranici su  4 kolone “besmislenih” kombinacija od po pet slova)
Objašnjavamo mu (duže vrijeme) šta je to i za šta služi i uspijevamo da ga uvjerimo da smo bezazlene budaletine koje se bave marginalnim i po državu bezopasnim stvarima.
ALI, ZA SVAKI SLUČAJ, ON NAS JE PRIBILJEŽIO U ROKOVNIK. (vjerovatno misleći - nećete vi meni tu BRBRZ, CRTNT, ZMNRG... )

3 коментара:

Miroslav Cvetković је рекао...

I ja sam više puta pribeležen na italijansko-jugoslovenskoj granici i kasnije u toku vožnje kroz Jugu (krajem 70-ih): u prepunom kupeu (osmoro), sa mnogo "omanjih" kofera i "torbica" od 100 kg žive vage, carinicima i miliciji su bile najsumnjivije moja torbica (bez znakova navoda!) i par kesa (Sadržaj: letraset, italijanski enigmatski listovi, c/b filmovi "Ilford", kutijice i bočice sa hemikalijama za razvijanje i fiksiranje, filter, čestica od kamilje dlake i krpica za čišćenje objektiva...). Torbetina sa 120 tranzistora, kese sa 50 farmerica, šalvare jedne Zeničanke sa 20 kilograma kafe - to im nije bilo sumnjivo!

Miroslav Cvetković је рекао...

Ono "čestica" je, naravno trebala biti ČETKICA!

Slavko Bovan је рекао...

Ova "Eroteka" me svaki put raspoloži i razveseli kada se prisjetim događaja.

Drugom prilikom, kada sam nosio punu torbu velikih knjiga (rječnici) takođe sam bio sumnjiv, ali kako su te knjige pisane razumljivim jezikom (nisu šifre) nisu me pribilježili, već su, vjerovatno, pomislili: "Jaaaa, budaleeee!"