уторак, 5. октобар 2021.

"ASTRO SKANDI" 1 (25. STRANA)

Ovu skandinavku možete (gratis) rešavati na sajtu (link je u desnom stupcu)
 

5 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Hajde još malo pojašnjenja - Objave na TIO povodom AS su prije sve informativnog karaktera da bi budući radadnici mogli da vide sve što je potrebno - formate, način odabira i obrade teme, isl. Glavna "dešavanja" su na Željkovom sajtu.

Slavko Bovan је рекао...

Naravno, komentari na TIO su i svojevrsne smjernice za budući rad. Treba da znate da se paralelno rade drugi i treći broj.

Mandrak је рекао...

Nabavio sam i ja jedan primerak. Skrećem pažnju da je na kiosku Futura plus bio nevidljiv, zatrpan debelim slojem drugih enigmatskih časopisa, i da ga je prodavačica jedva pronašla. Bukvalno jedva.

Lepo je to zamišljeno, šta znam. U temama možda fali malo života i atraktivnosti, poneko lice, neke manje poznate, a zanimljive pričice o nečemu itd.
Interesantna je kombincija enigmatike i horoskopa: morate prvo da rešite ukrštenicu, pa da prenesete slova u šemu - da biste dobili svoju prognozu. Nisam to nikad video, bravo za ideju.
Enigmatika komsi-komsa. Za prvi broj je ok, ali ako se ide na trajanje i etabliranje brenda, moralo bi da dođe do selekcije i postavljanja jasnih kriterijuma. Autorstvo da, amaterizam ne.

Uzgred, ova pera gore se očito odnose na procenjenu težinu. Ako već ima 5 nivoa težine, valjalo bi da imamo bar po jednu skandinavku na 4. i 5. nivou (naravno, da to bude profesionalno, ne "tako mali Đokica zamišlja tešku ukrštenicu").

Rok Ban је рекао...

Ako pravilno razumem, izdavač računa na veći broj kupaca.
Da bi revija preživela, mora imati ukrštenice rešive za prosečnog građanina. Elitna enigmatika nema mogućnosti da preživi. Izdavač se mora odlučiti,kakve ukrštenice želi ponuditi rešavačima, sastavljači će se tome prilagoditi.

Mandrak је рекао...

Svaki izdavač, otkad izdavanje postoji, priželjkuje što veći veliki broj kupaca. To je smisao izdavanja. Takođe, otkad enigmatika postoji, namenjena je rešavačima. Svi koji prate ovaj blog bez sumnje znaju na čemu počiva ta delatnost i nema potrebe svaki dan iznova spuštati stvari na najvulgarniji nivo. Pa, zamislite jednu tv reklamu za pelene koja počinje rečima: "Vaša beba se opet usrala? Ne znate kako da izađete na kraj sa tolikim govnima? Imamo rešenje za vas, naše pelene upijaju sva bebina govna do 100 % bolje od drugih!" Eto, to je jednako vulgarno kao kad neko priče o ukrštenicama počinje i završava podsećanjem da treba da budu rešive.

Ja pravim ukrštenice na bar 10 nivoa težine. Pravim za decu do 9 godina, pa za decu do 14 godina, pa radim za odrasle polupismene, pa za odrasle pismene, za nerešavače, za rešavače, za pasionirane ljubitelje enigmatike itd. Recimo, kad koncipiram pošiljku za Feniks, napravim 8 lakih, 4 malo teže, 4 još teže i 2 teške. Tako nekako, sa izvesnim varijacijama. Ali, po mantri koja se često plasira na ovom blogu, ispada da je npr. Kurpes zapravo bio loš sastavljač jer se isključivo obraćao pravim rešavačima. Dopuđa je, po istoj toj savremenoj mantri, verovatno elitni enigmata kome nije bilo mesto u tiražnim novinama... i da ne nabrajam sve ostale koji su, po savremenim simplificiranim merilima, uglavnom pravili tešku enigmatiku.

Ako su se vremena zaista toliko promenila da se sada komercijalnost enigmatskih novina bazira na jeftinoj i amaterskoj enigmatici, onda svi treba da pređemo na model Žive Kovača i Branka Nikolića i da pravimo isključivo banalne ukrštenice koja ne samo da vređaju same sebe, već vređaju i zdrav razum.

Ali, nema dokaza da je tako. Niti postoji, niti je postojao neki enigmatski list koji je zaživeo i daleko dogurao samo na račun jeftine enigmatike. To se nikad nije desilo. Naravno, ne računam ove divljake, privatnike, koji izdaju po 50 istih listova da bi pokrili tržište i da bi učinili nevidljivim sve ostale, jer se njihov komercijalni uspeh bazira na mehaničkoj manipulaciji, a ne na brendiranju.

Za brendiranje je danas, kao i pre 20,40 i 50 godina, potrebno nešto drugo. Potreban je mamac, dakle reklama (to uvek ide pod 1), atraktivan i jedinstven koncept i kvalitetna enigmatika (to na kraju). Uzgred, "kvalitetna" ne znači ni teška, ni laka, ni elitna, ni narodna, već profesionalna, na visokom zanatskom nivou. Po mom mišljenju, sadržaj mora da bude izbaždaren da bi ciljna grupa imala što širi zahvat, jer u protivnom - određeni broj kupaca koji su progutali mamac i prihvatili koncept mogu da odustanu u trećoj fazi, kada shvate da u sadržaju nema ničega po njihovom ukusu.