петак, 14. август 2015.

BRAVO ZA NEVESINJE!



Eroteka (178)
Na sinoć održanom finalu Olimpijskog kviza u Nevesinju osvojio sam:
a.Pretposljednje mjesto
b.Bronzanu medalju zlatnog sjaja
(Zaokruži tačan odgovor)

Kada sam, prije tri godine, prvi put došao na kvalifikacije za ovaj odlično osmišljeni kviz, prijatno sam se iznenadio brojnošću kvalitetnih takmičara. Poznato je da su Hercegovci (obično) britkog uma (znamo bar jednog takvog!) ali to je bio zaista impozantan skup pametnih, načitanih, inteligentnih, i što je naročito značajno – mladih ljudi. Tada sam se domogao finala (sam sam sebe potapšao po ramenu), a u finalu sam učvrstio svoju odluku da, kada god mogu, dođem na ovo kviz-takmičenje. U prepunoj dvorani održano je jedno viteško nadmetanje u znanju, veselo, opušteno, drugarsko, zanimljivo... Bravo za Nevesinjce, a posebna pohvala za Dragana Grahovca, autora kviza.
Dakle, i ove godine sam malo prilagodio svoj odmor, te sam dva dana ranije nego što sam planirao stigao sa Bune u Nevesinje. (Važna napomena: Nije da mi ne prija u gostima kod tazbine, paze zeta k’o malo vode na dlanu, ali...mogao je još koji dan na Buni). Ipak, kao što rekoh Olimpijski kviz valja podržati, te se uputih sa 50 metara nadmorske visine na 850, u vazdušnu banju, da budem učesnik Olimpijskih igara. Na testiranju mi je mozak radio k’o singerica, na moju radost, ali i na radost najvjernijih navijača, osvojih prvo mjesto (neki u Hercegovini kazali-najprvo mjesto).
Dan prije finala, prijatno druženje finalista (vidi:DRUŽENJE FINALISTA), uručenje nagrada za najuspješnije na testiranju, razgovori, fotografisanje...Lijepo, lijepo! Olimpijski duh preovladava što mi se posebno dopada! Rekoh li - Bravo, Nevesinjci! Rekoh? Onda na ponovim - Bravo! (Danas, nakon finala, opet druženje finalista na jutarnjoj kafi da se malo proanalizira učinjeno. Stoga žurim sa izvještajem. Valja se još malo provesti vremene u društvu prijatnih ljudi!).
Finale? Finale, k’o finale, odlično...opet puna sala (K’o da pjeva Zdravko Čolić). Finalisti veseli. Čekamo početak ispred dvorane. Čujemo da nas prozivaju, a mi se dogovaramo da se sakrijemo pa da napravimo još veće veselje. Ipak, na drugi poziv ulazimo. Aplauz! (Vidi, vidi...ljudi došli zbog nas!). U publici imam iz godine u godinu sve više navijača. (Nakon kviza jedan od navijača mi reče uz osmijeh od uha do uha – Više sam očekivao od tebe. Koliko te nahvališe...a ti tek treći...Naravno, sve je propraćeno smijehom i s moje i s njegove strane. Jedino se ne smije moj sin koji je već uplanirao da će tata smotati tablet računar).
Predstavljanje takmičara iskoristio sam da „podmitim žiri“. Autoru kviza poklanjam šolju sa znakom EK „Kikinda“ u momentu kada me pita o narandžastoj majici. (Gromoglasan aplauz). Prilikom predstavljanja, Nemanja predloži da se sledeće godine održi ekipni susret – Nevesinje protiv Kikinde. Reče, da je na ideju da to predloži došao kada je vidio narandžastu ekipu na testiranju. Podržavam prijedlog, a napominjem da je još jedan od finalista (Velimir) pristupio EKK, te da je majica za njega spremna, ali da večeras mora da je zasluži! (Opet aplauz!).
Krećemo!
Dva puta po 10 ABCD pitanje posvećenih Nevesinju i Olimpijadi prilično dobro savladavam. Imam 18 bodova, a vodeći Nemanja 40.
DA-NE pitanja, nije loše.
Igra po izboru, kao drugoplasirani u tom trenutku biram treći, ali sam dobro izabrao. Moji rivali povezaše po 8 parova u svojim igrama a ja svih deset.
Ide dobro, mislim i čekam zadnju igru i nadam se da mi neće mnogo uteći.
Asocijacije.
Na moju „nesreću“ sjedim na strateški lošoj poziciji. Ispred mene je Velimir, koji mi kupi sasocijacije k’o kuga đecu. Ne da mi ni da zazinem :)
Ovdje napominjem da je jedna asocijacija imala rješenje ERO, a da je (kada je Velimir (naravno, ko bi drugi) nakon dva otvorena stupca dao tačan odgovor otvorila kolona u kojoj je stajalo SLAVKO (uz zadate pojmove: UVIJEK SA MIRKOM, PORED VELIMIRA, ISPRED DRAGANA, UZ PODRŠKU MILIJANE. Zaista, lijep gest i velika čast. Velimiru ne zahvaljujem (ovog puta hahahahahha).
Počinje odlučna igra – Pitanja i odgovora. Dvadeset pitanja. Mali problem imam jer sjedim preblizu platnu, pa dok stignem da vidim pitanje, ostali se već javljaju. Zuje mi palice oko ušiju, najviše Velimirova. Brzi su k'o zvečarke, potežu k'o Dok Holidej. Znaju! Negdje oko polovine igre, kažem sebi, "odnio vrag šalu, treba se odmah javljati". Tada počinje trka...Čim voditelj najavi pitanje, dižem džokera. Uspjevam da budem prvi u više navrata te se rezultat znatno popravlja. Sa šezdesetak poena pred ovu igru prije 19. Pitanja, Nemanja ima 113 poena, ja 109, Velibor je odmakao na 130, a Valentina je zaostala. Dakle, samo borba za drugo mjesto.
Voditelj kaže: „19...“ je se đipim sa palicom...(Mislim: Stani Doče Holideju, da ti kažem k"o je Vajat Erp). Kažu iz žirija: „Slavko!“. Pitanje je jednostavno, odgovorim, ali tada za astalom sa finalistima rekoše da smo skoro istovremeno digli palicu, ali da je Nemanja (Bili Kid) bio brži. Bio sam tako okrenut da nisam vidio, ali vjerujem kolegama. 
Žiri u nedoumici...vijećaju...vidim ne bi da mi oduzimaju bodove...ali ni ja ne bih da mi „poklone“ drugo mjesto. Predložih da se pitanje poništi, što bi s olakšanjem od strane žirija prihvaćeno. Dvadeseto pitanje – Javim se, i (naravno) promašim. Odgovori tačno Valentina i svi smo zadovoljni. Velimir je po peti put šampion, svi mu čestitao. Dobio je 200 maraka, tablet računar, zlatnu medalju i još gomilu sitnica. Nemanja Tepurić je drugi. Dobio je 150 maraka, srebrnu madalju, aparat za kafu i još štošta. Ja sam odličan treći (u ovoj „podijeli karata“ mnogo bolje nego da sam drugi) i „bogatiji“ sam za 100 maraka, bronzanu medalju i još štošta, a bogatiji sam i za jedno prijatno i zabano provedeno veče. Valentina se zadovoljila četvrtim mjestom i 50 maraka.
Slijedilo je slikanje, pa dogovor za jutarnje ispijanje kafe. Odoh!

137 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Na jutarnjoj kafi dobih pitanja koja su bila u finalu. Ako ima zainteresovanih mogli bismo se malo poigrati.

IlijaO је рекао...

Meni je drago što je u asocijaciji pomenuta i Mirka!

Slavko Bovan је рекао...

Daaaaa!

Slavko Bovan је рекао...

1. Kad mentalni uzrast podijelimo sa stvarnim uzrastom dobićemo koeficijent...Čega?

IlijaO је рекао...

A treće mjesto , od moguća četiri, i nije nešto ( složit će se još puno njih. jedino ako si nisi namjestio po ERO liniji-kud ćeš s tolikim markama! he-he!)

Slavko Bovan је рекао...

Svake godine uradim isto s markama. Podijelim ih djeci mojim vjernim navijačima. Ide na 5x20 maraka. Za sebe zadržim medalju.

IlijaO је рекао...

Valjda inteligencije?

Slavko Bovan је рекао...

2. Ako vam se sagovornik pohvali da je protivnika savladao POLUNELSONOM čime se bavi?

IlijaO је рекао...

Hrvanjem

Slavko Bovan је рекао...

3. Kad su burag, mrežavac, listavac i sirište u punom pogonu, šta radi vlasnik ovih "uređaja"?

IlijaO је рекао...

Prežima! Ili vari?

Slavko Bovan је рекао...

4. Pili su kod AŠIJE, POD LIPOM, a završili u FAP-u i KOD DVA RATKA. U kom gradu su se provodili?

IlijaO је рекао...

Priboj

Slavko Bovan је рекао...

Pogrešno!

IlijaO је рекао...

Piši minus- to je strogo "lokalno" pitanje!

Slavko Bovan је рекао...

Čekamo da neko (ili ti) upiše tačan odgovor.

Slavko Bovan је рекао...

Ovdje treba naglasiti da je vremena za razmišljanje bilo jedna do dvije (mili)sekunde. (Pročitajte ovaj post!)

IlijaO је рекао...

Nevesinje
... Izmedju šanka i šporeta bila je jedna podeblja žena Ašija koja je tu radila i usluživala goste ... Sledeća kafa bila je poznata kafana “Pod Lipom”.

Slavko Bovan је рекао...

5. Kada je u 37. godini umirao od tuberkuloze zažeio je da ga pokopaju na visokoj planini sa koje se pogled pruža i na mjesto njegovog rođenja, i na prijestonicu u kojoj je vladao i na grad iz kojeg je bila njegova velika ljubav. Ko je on i koja je to planina?

IlijaO је рекао...

Kasnim.Njegoš i Lovćen

Slavko Bovan је рекао...

6. Japancima sajonara a Meksikancima?

IlijaO је рекао...

Hasta la vista

Slavko Bovan је рекао...

No!

IlijaO је рекао...

Ebiga -onda HASTA LUEGO!

Slavko Bovan је рекао...

Niks!

IlijaO је рекао...

E onda- hasta nunca!Adios!

Slavko Bovan је рекао...

Si!

Slavko Bovan је рекао...

7. HRIPAVAC nije ma;iji ka[alj, nego...

IlijaO је рекао...

magareči

Slavko Bovan је рекао...

..ći

IlijaO је рекао...

Naravno-greška

Slavko Bovan је рекао...

8. Živi u šumi, u kolibi postavljenoj na kokošije noge, grabi junake i krade djecu. Kako se zove ova BABA?

Marko Rajkovic је рекао...

babaroga

Mandrak је рекао...

Kad sam već upao... Jaga.

Btw, prvo pitanje je pogrešno postavljeno. Kvocijent, ne koeficijent.

Slavko Bovan је рекао...

Jaga je tačno.
Ima nas više pa će biti interesantnije.

IlijaO је рекао...

Baba Jaga! Jedva

Slavko Bovan је рекао...

9. Branko Miljković je na ZVEZDANOJ PROMAJI, a na kakvoj promaji je Rajko Petrov Nogo?

IlijaO је рекао...

Za Mela- pitanje i odgovor su u redu!

Slavko Bovan је рекао...

Kasnije ćemo analizirati pitanja i odgovore. Deder vi odgovorite na deveto.

Slavko Bovan је рекао...

Ovo je bilo jedino pitanje na koje finalisti nisu dali odgovor.

Mandrak је рекао...

Baš me čudi.
Moguće je da i sam Ratko ne bi znao odgovor. :)

Ilija, odgovor je ispravnan, pitanje nije.

IlijaO је рекао...

Nećemo ni mi!Izgleda!

Slavko Bovan је рекао...

Da idem dalje?

Slavko Bovan је рекао...

Odgovor je NEVESINJSKOJ.

Slavko Bovan је рекао...

10. Kojim instrumentom Hercegovci "nebo zemljom podupiru"?

Marko Rajkovic је рекао...

guslama?

Marko Rajkovic је рекао...

Nogo je inače odrastao u Nevesinju u domu za siročad pa nije ni čudo što je osjetio sve čari "Nevesinjske promaje"

Slavko Bovan је рекао...

11. "Ozdravi sine, Francuska te moli!". Kojoj srpskoj heroini upućuje ove riječi francuski general Emil Geprat?

Mandrak је рекао...

Milunki Savić.

Marko Rajkovic је рекао...

Milunki Savić?

Slavko Bovan је рекао...

12. AKEFALNA osoba može imati sve na svijetu osim...čega?

IlijaO је рекао...

Milunka Savić

IlijaO је рекао...

Glave

Marko Rajkovic је рекао...

pameti

Slavko Bovan је рекао...

Glave!

Mandrak је рекао...

Bukvalno, da... preneseno: vođu.

Slavko Bovan је рекао...

13. Ako je slavna glumica MM Amerikanka, GG Šveđanka, BB Francuskinja, šta je po nacionalnosti KK?

Mandrak је рекао...

Italijanka (Klaudija Kardinale).

Slavko Bovan је рекао...

14. Koja su dva japanska grada uništila čudovišta "Mali dečko" i "Debeljko"?

IlijaO је рекао...

Ebiga CC!

IlijaO је рекао...

Nagasaki-Hirošimu

Slavko Bovan је рекао...

15. U Francuskoj Lefevr, u Španiji Herera, u Italiji Fabri, u Rusiji Kuznjecov, a kod nas...?

IlijaO је рекао...

E sada...sloboda mišljenja ili...

Slavko Bovan је рекао...

Šta je zapelo?

Slavko Bovan је рекао...

Odgovor na 15 je KOVAČ.

IlijaO је рекао...

Partizan

Slavko Bovan је рекао...

16. Ekonomisti je koriste kada opisuju ekonomski krah, meteorolozi kada govore o atmosferskom pritisku, geolozi krive razne mehaničke uticaje, a ljekari nedostatak kotivacije. O čemu je riječ?

IlijaO је рекао...

Depresija

IlijaO је рекао...

Nedostatak motivacije

Slavko Bovan је рекао...

17. Za KEFIR je potrebno kozje, kravlje ili ovčije mlijeko, a od kakvog mlijeka se pravi KUMIS?

Marko Rajkovic је рекао...

magarećeg?

Mandrak је рекао...

kobiljeg.

Slavko Bovan је рекао...

Nije magarećeg.

IlijaO је рекао...

Kobiljeg ili kravljeg

Slavko Bovan је рекао...

Kobiljeg, da!

Slavko Bovan је рекао...

18. Šta je u napoleona dvorogo, a u Pedra Alarkona trorogo?

Mandrak је рекао...

šešir, jašta
(moram da se odjavim, lepo se zabavljajte!)

IlijaO је рекао...

Šešir

Slavko Bovan је рекао...

19. Rodio se na planeti Kripton i kao beba bio lansiran na Zemlju?

IlijaO је рекао...

Supermen

Slavko Bovan је рекао...

20. Švajcarski publicista, doktor hemije i veliki prijatelj Srba Arčibald Rajs još 1928. godine je u političkom testamentu upozorio:
"Čujte Srbi! Čuvajte se...Koga?

Mirka је рекао...

Sebe

Mirka је рекао...

Mislite se igrati bez mene...

IlijaO је рекао...

Sebe!

Slavko Bovan је рекао...

To je bilo 0 pitanja iz finalne igre.
Uspio sam da se izborim i odgovaram, te tačno odgovorim na: 3, 10, 13, 14, 16, 17 i 18.

Slavko Bovan је рекао...

Može sada analiza pitanja.

Slavko Bovan је рекао...

Želite li da vidte pitanja iz ostalih igara?

IlijaO је рекао...

Čekaj malo! Pi.anje...!

Slavko Bovan је рекао...

Sada će DA-NE pitanja.

Slavko Bovan је рекао...

1. Da bi po propisu izazvao protivnika, vitez je morao baciti desnu rukavicu?

Mirka је рекао...

NE, LIJEVU.

Slavko Bovan је рекао...

2. Osim u Nevesinju i Mostaru, FK Velež postoji i u Melburnu?

IlijaO је рекао...

DA

Slavko Bovan је рекао...

Tačan odgovor je NE (svi smo promašili, a prethodno pitanje sam tačno odgovorio)

Slavko Bovan је рекао...

3. Ekavaca ima i među štokavcima, i među kajkavcima i među čakavcima?

Mirka је рекао...

DA

Dragiša је рекао...

DA

Slavko Bovan је рекао...

Da je tačno na 3. pitanje (dobih bodove)
4. Površina Rusije veća je od površine Plutona?

Mirka је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Da je tačno (dobih bodove)

Slavko Bovan је рекао...

5. Krompir je u Nevesinju počeo da se gaji još u 17. vijeku?

Dragiša је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Ne je tačno (dobih bodove)

Slavko Bovan је рекао...

6. Ako neko ozbiljno oboli od LIKANTROPIJE, obratiće se doktoru sa au-au.

Mirka је рекао...

DA, zavija

Slavko Bovan је рекао...

Da je tačno (dobih bodove)

Slavko Bovan је рекао...

7. DOMAZET je zet koji živi u kući ženine porodice?

Mirka је рекао...

DA, udao se.

Dragiša је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Da je tačno (dobih bodove)

Slavko Bovan је рекао...

8.Karla Velikog na franačkom prijestolu nasliedio je PIPIN MALI?

Dragiša је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Ne je tačno (znao sam da je NE tačno, ali zaletih se i ne dobih bodove mašući sa DA)

Slavko Bovan је рекао...

9. Košarka se u Nevesinju počela igrati još prije Drugog svjetskog rata?

Dragiša је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Ne je tačno (1962) (Dobih bodove)

Slavko Bovan је рекао...

10. Himnu Srbije "Bože pravde" i nevesinjskog pjevačkog društva "Zastava" komponovao je isti autor?

Dragiša је рекао...

NE

Slavko Bovan је рекао...

Da je tačno (dobih bodove) Davorin Jenko.

Slavko Bovan је рекао...

Sada ću prepisati igru po željama. Treba u 60 sekundi dopuniti deset pojmova. Dato je početno slovo.

Slavko Bovan је рекао...

Fidbalska braća

Bobi i Džek Č
Rafael i Fabio D
Mihael i Brajan L
Geri i Fil N
Ronald i Ervin K
Pipo i Simone I
Jaja i Kolo T
Zlatko i Zoran V
Džonatan i Đovani D
Rio i Anton F

Slavko Bovan је рекао...

Poznati psi

Prvi astronaut L
Denis Napast R
Blaf F
Banović Strahinja H
Tito L
Hitler B
Hogar Strašni S
Talični Tom B (R)
Čarli Braun S
Aleksandar Makedonski P

Mirka је рекао...


4.Mer
5.Kuman
6.Inzagi
8.Vujović

Dragiša је рекао...

ČARLTON, DA SILVA, LAUDRUP, NEVIL, KUMAN, INZAGI, TURE, VUJOVIĆ, ........ , FERDINAND

Slavko Bovan је рекао...

Oglasite životinje

Konj R
Kokoš K
Prepelica P
Magarac NJ
Guja S
Papagaj K
Vrabac Ž
Sova H
Jelen R
Orao K

Slavko Bovan је рекао...

Idu u paketu
KASTOR P
MOJSIJE A
MIRKO S
PAJA J
ILJF P
STRELKA B
LOLEK B
STANLIO O
BETMEN R
IVICA M

Mirka је рекао...

rže
kokodače
pijuče ?
njače
sikće
?
živživče (haha)
huče
riče
klikće

Slavko Bovan је рекао...

Abcd pitanja su totalno lokalnog karaktera, te mislim da vas neće mnogo interesovati.

Slavko Bovan је рекао...

Prepelica pućpuriče!

Slavko Bovan је рекао...

Papagaj kriješti a vrabac živka.

Slavko Bovan је рекао...

Sve u svemu, meni se kao takmičaru učinilo da su pitanja interesantna, kviz dobar i dinamičan, te da su uživali i takmičari i publika.

Mirka је рекао...

Lajka, Raf, Flok,?, Luks,Blondi,Snert,?, Snupi, Peritas

Mirka је рекао...

Slavko, Jare, Bolek,Olio, Robin, Marica (ove ostale sam preskočila u obrzovanju)

Slavko Bovan је рекао...

Mirka, sad će IlijaO da priskoči u pomoć.
Povezah deset komada, ali sada gledajući vidim da ima 2-3 na koje se čovjek može spotaknuti.

Mandrak је рекао...

Evo mene da pomognem:

Talični Tom - Ran-Tan-Plan ili Buvara,
Banović Strahinja, koliko znam, KARAMAN (možda negde Haraman, ne znam).

Kastor-Poluks,
Mojsije-Aron,
Iljf-Petrov,
Strelka - Belka.

Slavko Bovan је рекао...

Banović Stranjinja - HRT KARAMAN

Mandrak је рекао...

Aha. Nije mi to baš logično. I ostali psi pripadaju nekim rasama, ali traže se prva slova njihovih imena. Ovaj se zove Karaman (da je k malo, imalo bi pridevsko značenje).

Uzgred, nije bilo prilike da objasnm zašto je je kvocijent, a ne koeficijent. Koncept IQ - a smo uvezli iz engleskog, a tamo se to zove Intelligence quotient (ne verujem da to nekog zanima, reč je Bine-Simonovoj skali). Jedan broj delimo drugim, a ono što dobijemo se u matematici oduvek i zauvek zove količnik iliti kvocijent (u psihologiji se uglavnom koristi količnik, a u narodu je iz nekog razloga nekada zaživeo koeficijent; to samo po zvučnosti podseća na kvocijent, pojmovno je vrlo daleko). Pošto se sve to množi sa 100, ni količnik nije baš najispravnije rešenje, ali je u svakom slučaju ispravnije nego koeficijent.

Hteo sam još da kažem da je ono sa kovačem bilo vrlo uspešno trik-pitanje. Automatski sam pomislio da je reč o marksistima ili nekim sličnim personama, pa nisam dalje ni razmišljao jer me ta oblast nikad nije zanimala. :)

I, da... možda autorima može biti od koristi podatak da se ime psa Aleksandra Velikog prenosi kao PERITA (može i original, naravno).

Dobar je kviz, čestitam laureatima.