Imam ideju za rešenje logogrifnog rebusa, ali ne znam šta tačno predstavlja druga slika. Najpre sam mislio "zrak, zrake, zraci", ali me buni to što je to kao neki veo, zavesa ili slično tome. Mislim da prva reč u rešenju ima 7 slova (ako sam uopšte na dobrom putu). Trebaće ipak još pomoći.
Ne može, Nikola. Rešenje logogrifnog rebusa mora da bude neka poznata sintagma, geografski ili neki drugi pojam, naziv filma ili nekog dela, ime i prezime osobe i sl. Lako ih je sastaviti, zato i rešenje treba da bude koliko-toliko kvalitetno. Zbog toga mislim da ova vrsta rebusa treba veoma retko da se pojavljuje, da objavljivanje bilo gde treba da bude tek izuzetak, ali očigledno se Stipan i njegov urednik neće složiti. Pozdrav svima!
Džaba krečiš Dejane. Ja sam to objašnjavao barem pet puta. Tako je npr. na Prvenstvu Hrvatske u Trogiru, prije dvije godine, bio jedan tari logogrifni rebusić gdje su na slici bili svijeće i ala. Rješenje je, naravno, bilo Cvijeće zla. No nakon pritisaka, žiri je priznavao i neka druga "rješenja" kao što su bili Slijeće ara i sl.
Potpuno se slažem i sa Dejanom i sa Perom. Tačno je to da rešenje treba biti nešto posebno, unikatno. Međutim, ja nisam znao za taj triler film - Nema uzmaka, pa ta fraza nije mnogo daleko od mog rešenja - Nema oznake. Ali, u ovakvim zagonetkama autor MORA da se osigura da osim njegovog rešenja neće biti i nuz rešenja, ma koliko ona izgledala nekvalitetno. Rešenje treba biti jedinstveno. Zato će i autorova zamiso biti puno kvalitetnija.
Napraviću uporedbu sa šahovskim problemima (ja sam se osim enigmatikom bavio i komponovanjem, naravno i rešavanjem, šahovskih problema). E, tamo postoji striktno pravilo da problem NE SME IMATI ikakvo nuz rešenje osim autorovog. Tamo se smatra da je problem DEMOLIRAN ako ima nuz rešenje, to jest, on gubi svakakvu vrednost, diskvalifikuje se!
U našem, enigmatskom, slučaju svako moguće rešenje je rešenje, jer ispunjava uslove da se menja peto slovo prve slike i drugo slovo druge slike. Ako se traži izričito samo autorovo rešenje, onda se morala dati pomoć - na primer, postaviti naslov: "Triler film" ili bilo kakva druga pomoć koja će usmeriti rešavača SAMO na autorovo rešenje i spasiće ga od traljavih nuz rešenja. I, Pero, smatram da su na tom prvenstvu u Trogiru u pravu bili oni koji su protestirali, jer njihova rešenja ipak nisu bila "rešenja", nego rešenja po svim propisima enigmatike za rešavanje takvog zadatka.
Zbog svega ovoga, vrlo je teško sastaviti logogrifni rebus bez opasnosti od nuz rešenja. Zato sam ja u svojoj svestranoj enigmatskoj karjieri sastavio veoma mali broj ovih rebusa.
Davno, davno su postavljena pravila o logogrifnom rebusu, i njih se čak i relativno noviji autor, Stipan Medo, pridržava. Ali postaje oni koji sve relativiziraju i tupe, pa bi tako i spomenuti logogrifni rebus iz sedamdesetih godina Cvijeće zla mogao imati dvadesetak rješenja (Slijeće Aca, Ada, Ana, Ava, Aga, Anja..., naravno avionom). Kao što rekoh, džaba si krečio Dejane.
Dozvolićeš Pero da ne možeš uvek biti samo ti u pravu i favorizovati samo svoj stav. Valja poštivati i drugačije mišljenje. Ja nikad nisam pročitao postavljena pravila o logogrifnim rebusima. Meni u Makedoniji nisu bila dostupna, ali naučio sam šta su logogrifni rebusi rešavajući ih u enigmatskim listovima širom bivše Juge, ponajviše iz Hrvatske i Srbije. Znači, nisam neuk u ovoj stvari. Rešavač ne može znati šta se traži u zadatku ako ne bude usmeren ka obrađenoj temi i zato kažem da treba da se da makar mala pomoć ka zamišlejnom rešenju kako bi se izbegla nuz rešenja koja ničemu ne služe. U tvom navedenom primeru: svijeće i ala (a rešenje "Cvijeće zla") menjaju se prva slova iz obe slike, a ne druga slova kao kod hrpe primera koje navodiš. Sve bi bilo bez prigovora ako je u naslovu tog logogrifnog rebusa data pomoć: delo Šarla Bodlera. Onda ne bi sletali nikakvi avioni. I ponoviću - ja nisam čuo za taj triler film Franka Kapele da bih znao šta da rešavam, očito nije znao ni Z. Tacić koji je takođe pronašao nuz rešenje. I ništa ja ne relativiziram niti tupim, samo konstruktivno postavljam stvari na pravo mesto i naravno i ja branim svoj stav. Pa, nisam ja od juče, enigmatikom se bavim 70 godina i svakako znam šta pričam.
Uz dužno poštovanje Pero tebi i tvom enigmatskom umeću, produkciji i enigmatskim stažom pozdravlajm te,
Kod logogrifnih rebusa nekada nije bilo brojki koje su pomagale i upućivale koje se slovo mijenja. Tako su svijeće i ala mogle postati: slijeće a-a, -la i al-. Iako se samo pedeset godina bavim enigmatikom, povjeruje nama mladima ponekad.
Znam Stipane da je ranije tako bilo, bez brojki. Kad sam naučio šta je logogrifni rebus, sastavio sam i ja jedan i objavio ga. Izgledao je ovako: CAR CAR. Zamislio sam rešenje VARDAR. Ali su me čitaoci izgrdili jer je bilo nuz rešenja. Neko je rešio CANKAR, u to vreme je bio u Skopju aktuelan karikaturista Darko Marković koji se potpisivao sa DAR MAR, pa i to je bilo rešenje, pa je neko rešio VARVAR, postoji makedonski revolucionar Trajko Boškoski TARCAN, pa je i to bilo rešenje i ja sam se osramotio. Zato sam i odustao od sastavljanja ove vrste enigmatskog zadatka na taj način. Onda sam odlučio da u naslovu zadatka navedem šta se traži u rešenju, ali i tada su čitaoci nalazili različita rešenja jer nisu znali ona pravila koja su naveli Dejan i Pero. Poučen pravilima u problemskom šahu gde se rad demolira (diskvalifukuje) ako ima nuz rešenje pored autorovog, odustao sam sasvim od sastavljanja logogrifnih rebusa. I dalje sam na stavu da je najbolje da se pored brojki slova koja se menjaju, pomogne rešavačima ako se stavi naslov kojim se upućuje na rešenje, pa se tako svako nuz rešenje koje ne odgovara naslovu, smatra netačnim. Mislim da je ova moja diskusija savim konstruktivna i samo unapređuje enigmatiku kojom se svi mi godinama bavimo.
23 коментара:
Parfem
Aleksandar Sergejevič Puškin
James Cameron
Steve Martin
ŠVALERČE SKINE DRAGU PJESNIKA!
Sugestija - Možda bi trebalo razmisliti da se uz logogrifni rebus navede (makar) broj slova u rješenju.
Evo pomoć za logogrifni. Prva slika je NEMAN
Stipan
A rešenje bi (valjda) bilo: NEMA OZNAKE
N. Petkovski
Nemam tlak
Ne! Još jedna pomoć, radi se o filmu, trileru1
Usput, bravo aljoša za prethodna rješenja!
Stipan
Imam ideju za rešenje logogrifnog rebusa, ali ne znam šta tačno predstavlja druga slika. Najpre sam mislio "zrak, zrake, zraci", ali me buni to što je to kao neki veo, zavesa ili slično tome. Mislim da prva reč u rešenju ima 7 slova (ako sam uopšte na dobrom putu).
Trebaće ipak još pomoći.
N. Petkovski
Nema uzmaka - neman, zraka
Bravo za Peru5!
Bravo za Peru!
Stipan
A šta fali za ostala dva rešenja što su ponuđena? Nisu autorova, ali su sasvim moguća.
N. Petkovski
Ne može, Nikola.
Rešenje logogrifnog rebusa mora da bude neka poznata sintagma, geografski ili neki drugi pojam, naziv filma ili nekog dela, ime i prezime osobe i sl.
Lako ih je sastaviti, zato i rešenje treba da bude koliko-toliko kvalitetno. Zbog toga mislim da ova vrsta rebusa treba veoma retko da se pojavljuje, da objavljivanje bilo gde treba da bude tek izuzetak, ali očigledno se Stipan i njegov urednik neće složiti.
Pozdrav svima!
Džaba krečiš Dejane. Ja sam to objašnjavao barem pet puta. Tako je npr. na Prvenstvu Hrvatske u Trogiru, prije dvije godine, bio jedan tari logogrifni rebusić gdje su na slici bili svijeće i ala. Rješenje je, naravno, bilo Cvijeće zla. No nakon pritisaka, žiri je priznavao i neka druga "rješenja" kao što su bili Slijeće ara i sl.
Potpuno se slažem i sa Dejanom i sa Perom. Tačno je to da rešenje treba biti nešto posebno, unikatno. Međutim, ja nisam znao za taj triler film - Nema uzmaka, pa ta fraza nije mnogo daleko od mog rešenja - Nema oznake. Ali, u ovakvim zagonetkama autor MORA da se osigura da osim njegovog rešenja neće biti i nuz rešenja, ma koliko ona izgledala nekvalitetno. Rešenje treba biti jedinstveno. Zato će i autorova zamiso biti puno kvalitetnija.
Napraviću uporedbu sa šahovskim problemima (ja sam se osim enigmatikom bavio i komponovanjem, naravno i rešavanjem, šahovskih problema). E, tamo postoji striktno pravilo da problem NE SME IMATI ikakvo nuz rešenje osim autorovog. Tamo se smatra da je problem DEMOLIRAN ako ima nuz rešenje, to jest, on gubi svakakvu vrednost, diskvalifikuje se!
U našem, enigmatskom, slučaju svako moguće rešenje je rešenje, jer ispunjava uslove da se menja peto slovo prve slike i drugo slovo druge slike. Ako se traži izričito samo autorovo rešenje, onda se morala dati pomoć - na primer, postaviti naslov: "Triler film" ili bilo kakva druga pomoć koja će usmeriti rešavača SAMO na autorovo rešenje i spasiće ga od traljavih nuz rešenja. I, Pero, smatram da su na tom prvenstvu u Trogiru u pravu bili oni koji su protestirali, jer njihova rešenja ipak nisu bila "rešenja", nego rešenja po svim propisima enigmatike za rešavanje takvog zadatka.
Zbog svega ovoga, vrlo je teško sastaviti logogrifni rebus bez opasnosti od nuz rešenja. Zato sam ja u svojoj svestranoj enigmatskoj karjieri sastavio veoma mali broj ovih rebusa.
N. Petkovski
Davno, davno su postavljena pravila o logogrifnom rebusu, i njih se čak i relativno noviji autor, Stipan Medo, pridržava. Ali postaje oni koji sve relativiziraju i tupe, pa bi tako i spomenuti logogrifni rebus iz sedamdesetih godina Cvijeće zla mogao imati dvadesetak rješenja (Slijeće Aca, Ada, Ana, Ava, Aga, Anja..., naravno avionom). Kao što rekoh, džaba si krečio Dejane.
Dozvolićeš Pero da ne možeš uvek biti samo ti u pravu i favorizovati samo svoj stav. Valja poštivati i drugačije mišljenje. Ja nikad nisam pročitao postavljena pravila o logogrifnim rebusima. Meni u Makedoniji nisu bila dostupna, ali naučio sam šta su logogrifni rebusi rešavajući ih u enigmatskim listovima širom bivše Juge, ponajviše iz Hrvatske i Srbije. Znači, nisam neuk u ovoj stvari. Rešavač ne može znati šta se traži u zadatku ako ne bude usmeren ka obrađenoj temi i zato kažem da treba da se da makar mala pomoć ka zamišlejnom rešenju kako bi se izbegla nuz rešenja koja ničemu ne služe. U tvom navedenom primeru: svijeće i ala (a rešenje "Cvijeće zla") menjaju se prva slova iz obe slike, a ne druga slova kao kod hrpe primera koje navodiš. Sve bi bilo bez prigovora ako je u naslovu tog logogrifnog rebusa data pomoć: delo Šarla Bodlera. Onda ne bi sletali nikakvi avioni.
I ponoviću - ja nisam čuo za taj triler film Franka Kapele da bih znao šta da rešavam, očito nije znao ni Z. Tacić koji je takođe pronašao nuz rešenje. I ništa ja ne relativiziram niti tupim, samo konstruktivno postavljam stvari na pravo mesto i naravno i ja branim svoj stav. Pa, nisam ja od juče, enigmatikom se bavim 70 godina i svakako znam šta pričam.
Uz dužno poštovanje Pero tebi i tvom enigmatskom umeću, produkciji i enigmatskim stažom pozdravlajm te,
N. Petkovski
Kod logogrifnih rebusa nekada nije bilo brojki koje su pomagale i upućivale koje se slovo mijenja. Tako su svijeće i ala mogle postati: slijeće a-a, -la i al-. Iako se samo pedeset godina bavim enigmatikom, povjeruje nama mladima ponekad.
Znam Stipane da je ranije tako bilo, bez brojki. Kad sam naučio šta je logogrifni rebus, sastavio sam i ja jedan i objavio ga. Izgledao je ovako: CAR CAR. Zamislio sam rešenje VARDAR. Ali su me čitaoci izgrdili jer je bilo nuz rešenja. Neko je rešio CANKAR, u to vreme je bio u Skopju aktuelan karikaturista Darko Marković koji se potpisivao sa DAR MAR, pa i to je bilo rešenje, pa je neko rešio VARVAR, postoji makedonski revolucionar Trajko Boškoski TARCAN, pa je i to bilo rešenje i ja sam se osramotio. Zato sam i odustao od sastavljanja ove vrste enigmatskog zadatka na taj način. Onda sam odlučio da u naslovu zadatka navedem šta se traži u rešenju, ali i tada su čitaoci nalazili različita rešenja jer nisu znali ona pravila koja su naveli Dejan i Pero. Poučen pravilima u problemskom šahu gde se rad demolira (diskvalifukuje) ako ima nuz rešenje pored autorovog, odustao sam sasvim od sastavljanja logogrifnih rebusa.
I dalje sam na stavu da je najbolje da se pored brojki slova koja se menjaju, pomogne rešavačima ako se stavi naslov kojim se upućuje na rešenje, pa se tako svako nuz rešenje koje ne odgovara naslovu, smatra netačnim.
Mislim da je ova moja diskusija savim konstruktivna i samo unapređuje enigmatiku kojom se svi mi godinama bavimo.
N. Petkovski
Постави коментар