петак, 16. август 2019.

"FENIKS" (642)

15.08.2019.

24 коментара:

Belirac је рекао...

Ovaj "Feniks" nosi datum 15. VIII. 2019.

Анониман је рекао...


Rešenja kvadrata:

NAZNAKA
ABUAMAL
ZUNZARE
NAZADAK
AMADEUS
KARAULE
ALEKSEJ

HAUSTOR
ALVEOLA
UVODNIK
SEDMAČA
TONALIT
OLIČITI
RAKETIĆ

BIOMAST
INSERTI
OSVRTAJ
MERDISA
ARTIZAN
STASATI
TIJANIĆ

RADAMES
ADAMANT
DALJANKE
AMARELA
MANEVAR
ENKLAVA
STEARAT

Vlašar

Luka је рекао...

Moji natječajni premeti bijahu:

Sedmi susreti enigmata u Širokom - TU SMO, I ERE DISKUTIRAŠE S MNOGIMA!
Četrdeset godina u enigmatici - OTAC IMA DIGNITET ČUDESNE IGRE!

Rješenje drugoplasiranog kvadrata prema slogovlju:

HAUSTOR
ALVEOLA
UVODNIK
SEDMAČE
TONALIT
OLIČITI
RAKETIĆ

... a, prema opisu imamo ALVEOLE i SEDMAČA, iz ečga slijedi REKATIĆ???

Luka је рекао...

... čega!!!

Belirac је рекао...

Možda je autor zamislio umanjenicu od "rekat" (tj. rećat)? Meni bi najlogičnije bilo da je pod 7. umanjenica REKETIĆ, potvrđena na Googleu.

Belirac је рекао...

Blogogazda je bio na proglašenju najbolje plasiranih radova pa bi nam mogao opisati kako je to (pro)teklo. Osim toga, bilo bi korektno da se objavi cijela (kako to Luka kaže) redosljednica.

Slavko Bovan је рекао...

Jovane, kad već pitaš...nakon proglašenja pobjednika najviše je polemika (negodovanja) izazvao drugi pojam u tvom pobjedničkom kvadratu.

Slavko Bovan је рекао...

Tabele će biti objavljene. Imam ih na papiru, ali ima mnogooooo materijala koji čekaju na objavu (a novi pristižu) pa moram dozirano da objavljujem, da se tempo objava može pratiti.
Evo, npr. što se tiče kvadrata, danas ide Lukin kvadrat, a sutra (vjerovatno u 9.30) još jedan jovanov.

Ostao sam dužan još nekoliko zanimljivih fotografija, ali i IZVJEŠTAJ (Eroteke). Radim najbrže što mogu, ali paralelno valja raditi i na Ananas-kupu, ali i na pripremi žiriranja za Enigmatske Dane ludaje.

Slavko Bovan је рекао...

Objaviću i svoj kvadrat (kad stignem) a pozivam i sve učesnike da pošalju svoje kvadrate, ali bih zamolio da ih opišu i prilože slogove.

Анониман је рекао...

U vezi drugoplasiranog kvadrata: u onom kojeg sam ja dobio
od Mariofila stajalo je RAKATIĆ. Možda je autor htio izbjeći
množinu kod “tematskog” pojma, možda je došlo
do greške u prijepisu a možda su u šumi. Od 6
anagrama kod tri su bile greške u prijepisu.
Urednik Alfredo je popravio u RAKETIĆ no ja sam zatražio originalnu verziju.
I onda je naravno došlo do greški u .... Pero

Danko је рекао...

Prvi kvadrat, drugi pojam: ABUAMAL
Ime ABUAMAL se ( najmanje ) 12 ( dvanaest ) puta javlja na internetu.

Belirac је рекао...
Аутор је уклонио коментар.
Belirac је рекао...

Ja svoje kvadrate na natječaje šaljem potpuno opisane. Drugi pojam u prvoplasiranom kvadratu opisao sam ovako:

Složeno arapsko muško ime (npr. palestinski ratni vođa Mohammed Abdel Karim Khatib ili bahreinski politički aktivist Abdul Rahman Al Nuaimi)

Naveo sam izvor za oba značenja:
(1) Abu Amal

(2) Abu Amal

Da je to složeno arapsko ime našao sam u nekom online-rječniku imena, kojega - istina - više ne mogu naći, a natuknicu "Abu Amal" našao sam i u jednoj online-knjizi na engleskom. Valjda će se to vidjeti ovdje.

Prema tome, takvo ime postoji i višestruko je potvrđeno.

Slavko Bovan је рекао...

Jovane, na taj način je Mariofil i branio odluku žirija (Da si poslao potvrdu) a oni koji su negodovali na licu mjesta tražili na internetu, te su nas obavještavali da (citiram): "Ne nalaze ništa relevantno".

Belirac је рекао...

Evo još jedne potvrde za Abu Amal, ovaj put u austrijskom "Der Standardu": Članak.
Google taj naslov prevodi ovako: "S drama "Ne brini": Jacob se sada zove Abu Amal".

Belirac је рекао...

Iz onoga što je napisano u uvodniku članka i u opisu mog kvadrata 7x7 moglo bi se zaključiti da "Feniks" smatra da je taj kvadrat trebalo diskvalificirati. Da li se u Širokom Brijegu također tražila diskvalifikacija ili lošiji plasman?

Slavko Bovan је рекао...

Ovako sam ja shvatio diskusiju - Nije bilo prigovora na odluku žirija, ali bilo je razgovora (argumentovanog) iznošenja mišljenja, da bi moglo i drugačije da se napravi poredak. Preovlađujući stav je da u kvadratu 7x7 treba da bude sedam poznatih (možda čak i opštepoznatih) riječi, a ABU AMAL to nije. Kada je Pero, tražeći pojam na internetu naišao na neki profil na FB...priskočih rečenicom: "Ma, ljudi nije ABU AMAL več ABUA MAL čuveni etiopski trkač"...Muk za trenutak ...a onda društvo (jer me poznaje) shvati da je to još jedan "erizam".
Diskusija je bila konstruktivna. Bilo je dosta dobrih kvadrata, a žiri je odlučio kako je odlučio. Meni se učinilo da je tvoj kvadrat koji je na petom mjestu mogao bez problema biti prvoplasirani (kao i još desetak drugih).

Filip је рекао...

Evo, kratko i od mene. Ne uzevši uopće u obzir na koje sam mjesto osobno uvrstio Jovanov kvadrat, ne vidim problem s njim. Jovan je našao sasvim legitiman rječnički izvor - nekad je, naime, potrebno tražiti malo duže, a ne se zaustaviti na prvom Facebook profilu. Da ponuđenih izvora nema, i da je doista jedini izvor Facebook profil nekog Kuvajćana ili šta-ti-ja-znam-koga, mogli bismo pričati o problematičnom kvadratu. Inače, kad je riječ o relativno nepoznatom pojmu ili sintagmi, naravno da će prvo izbaciti Facebook profile, a ne nešto drugo, čak i ako je iskoristivo!

Što se tiče sedam "poznatih" i "opštepoznatih riječi", to se lagano može baciti u vodu. Od npr. 20 takvih kvadrata 15 bi ih "isfuralo" poznatu kombinaciju u barem 3-4 pojma, a neki bi vjerojatno bili i "ful" ponovljeni. Govorim napamet, al' mislim da ne bih puno pogriješio. Pa već ovo što je pristiglo na spomenuti natječaj imalo je ustaljene obrasce kod pojedinih pozicija riječi u kvadratu, što bi tek bilo kad bi se tražilo sedam OPĆEPOZNATIH sedmica?! Uostalom, prevladavajući je stav pri sastavljanju novih sedmica (neovisno je li riječ o natječaju ili ne) - koliko ja znam - uvrstiti barem jedan "novi", svježi pojam (kako bi se izbjeglo ponavljanje). Takav pojam najčešće i nije općepoznat, tj. često je u procesu zadobivanja poznatosti i uporabnosti. Dakle, već pri tom osnovnom, nepisanom načelu nemoguće je zadovoljiti taj stav koji Slavko navodi.

Što se tiče opaske da je 10-ak drugih kvadrata moglo biti na prvom mjestu - složio bih se. Ako ne 10, barem bi ih 5-6 moglo biti takvih. Kvadrat 7x7 je naspram križaljke većih razmjera nešto kao anagram od 10-12 slova naspram anagrama od 25-30 slova: limitiran do daske. :-)

Nisam bio prisutan pri glavnoj diskusiji, dobio sam samo mrvice Perinog razočaranja dok je svirala neka srcedrapajuća balada Prljavog kazališta. :-D

Filip


Belirac је рекао...

Tek sad primjećujem da u mom kvadratu nema samoglasnika I i O, a u Nebojšinom nema I, O i U, dok Marko nema samoglasnika U. Jedino Aladin ima svih pet samoglasnika.

Анониман је рекао...

Za našim stolom (Cetić, Dragomirović, Đokić i ja) složismo se da je trećeplasirani kvadrat najbolji (i po Karačiću). Magični kvadrat 7x7 je zagonetka koju nije teško sastaviti i svih sedam riječi bi trebalo biti poznato ili iz pouzdanih izvora. U "Feniksu" je pravilo da onu sedmu riječ po kvaliteti priznajemo ako je npr. naziv pjesme autora koji je barem nastupao u nas.
Ja svoj kvadrat 8x8 sa "Boživrana" (iako je bio dobro plasiran) nisam objavio jer sam u njemu imao google-ime kojim se zovu dvije žene zasad.
Pozdrav svima, Pero

Filip је рекао...

Dobro, al' i "Feniks" je objavljivao kvadrate s "Wikipedijskim" -sedmim- pojmom. Ne znam iskreno koja bi bila razlika, za ABU AMAL Nedić ti je pružio i knjižni izvor.

Filip

Slavko Bovan је рекао...

Анониман Анониман је рекао...

Filipe, trebao bi izdvojiti te riječi iz Feniksovih kvadrata i usporediti ih s "knjiškim izvorom". Ja samo pokušavam zaštiti ovu zagonetku kao što sam bezuspješno pokušavao zaštiti kvizovku i rebus (pročitajte Čedomira Rosića na Zoranovom blogu) ali predajem se. Davno su mi neki urednici koji se ne javljaju rekli da je to uzaludan posao. Pozdrav, Pero

19. август 2019. 13:42 Избриши
Blogger Filip је рекао...

Pero, krivi post, ali može i ovdje. Što se tiče Jovanova izvora, on JEST knjiški, ja samo branim zdrav razum. Sad je l' to najbitnija knjiga na svijetu, to je neka druga priča. Nemam vremena za vađenje i izdvajanje takvih riječi - i nisam rekao da je to pravilo - ali se događalo. Osobno sam objavio kod vas takav kvadrat ili dva. Ja je pokušavam zaštititi kao legitimnu na svom plasmanu. ABU AMAL nije samo osoba na Facebooku, nego i nešto drugo - to je ono što ja vidim.

Što se tiče komentara na rebuse sa Zoranova bloga, teško mi je to i komentirati. Klasičan sukob na razini: "sve što je novo ili ima novije poglede na stvari, ne valja".

Za kraj, mislim da se ti ne javljaš nužno jer je to objavljeno u Feniksu, nego čisto jer te ovo dubinski zanima. Ostali urednici koji se ne javljaju, to ne rade jer im se ne da, ne jer je to "uzaludan posao". Ništa nije uzaludno.

19. август 2019. 13:49 Избриши
Blogger Filip је рекао...

Knjiga je "Palestinian Cinema in the Days of Revolution", autorica je "Nadia Yaqub", a Abu Amal je na kraju naveden kao jedan od "likova" iz indeksa osoba spomenutih u knjizi; to je stvarna osoba povezana uz palestinsku revoluciju, nekakav vođa ili nešto tome slično. Ok, on osobno izgleda nema Wiki-profil, al' po meni ga ova činjenica legitimira kao pojam u križaljci ili kvadratu. Dakle, nije 19-godišnjak iz južnog Libanona koji je prije 3 godine napravio profil na Facebooku.

19. август 2019. 13:59 Избриши
Анониман Анониман је рекао...

Kao kada sastavljamo križaljke i biramo riječi jer to možemo, tako i kod sastavljanja kvadrata guglajući po internetu valja nam odvagnuti. Popustljiviji smo kod kvadrata 9x9 i 10x10. Na primjer ABU AMAL od milja je valjda ABU AMALICA i može u rekordni kvadrat 10x10.
Nedavno je izišla knjiga Borisa Antonića sa stotinama kvadrata prije interneta..., sve što je staro je vrijednije. Pero

19. август 2019. 15:07 Избриши

Slavko Bovan је рекао...

Prebačena prepiska koja je zalutala na pogrešan post, a dio je zalutao i na pogrešan blog :)

Filip је рекао...

Tamo sam objavio zadnji komentar, a i manje-više sve što smo trebali smo rekli. Gadan je ovaj internet, Pero, misliš da bi uživo raspravljali o ovome??

Ok, raspravljali bi, al' bilo bi gemišta.