петак, 13. март 2020.

HAJRINO PISMO



Piše Hajro Hodžić
Pozdrav Slavko
Pade mi na pamet višestruka uloga tvog bloga... mislim da bi bilo lijepo i pametno da pomeneš kako je situacija sa pandemijom posebno ozbiljna za značajan dio enigmatske populacije, nas starije ... Neću reći ništa novo, nemam nikakva znanja..., tek možda za nijansu ozbiljnije shvatam situaciju jer sam u jednom od tri epicentra pandemije u US. Samoizolacija je neizbježan izbor i to nas dovodi u situaciju koja je posebna vrsta stresa. Možda možemo pomoći jedni drugima, evo padaju mi na pamet audio knjige (ne može čovjek čitav dan raditi enigmatiku, čitati, gledati TV i sl), ako iko ima pristup audio knjigama ili kakav savjet na tu temu bilo bi dobro da podijeli s drugima. Jednako je i sa drugim sadržajima koji bi mogli pomoći u ovoj ozbiljnoj situaciji kada smo izloženi ne samo virusu nego i stresu, anksioznosti i sl. Možemo pokrenuti ležerne natječaje, nešto na čemu ćemo raditi, čekati ugovoreno vrijeme da podijelimo s drugima... Siguran sam da će biti i drugih ideja.
Pozdrav svima, čuvajte se
Hajro

10 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Hajro, dobro si zapazio da je ovo pravo vrijeme za borbu protiv stresa, koji je realno opasniji od virusa. Pomjeraju se ili odlažu neke stvari za koje smo planirali da se održe, a mi tu ništa ne možemo. Trebalo je da imamo svadbu 11.aprila. Trebalo je! Još nismo ništa otkazali, ali kako stvari stvoje, vjerovatno će vjenčanje biti u "drugom formatu". U firmi je rad sveden na minimum, prinudni su odmori (ja sma se dobrovoljno javio za ova dva dana, a dežuram od ponedeljka.
Dakle, jeste stresno.
Borim se povećanim obimom posla kada je enigmatika u pitanju. Ustajem u 6 i onda imam neki svoj ritam rada do ponoći. Ne pomaže 100% ali može nekako.
Srećom nisam sklon panici, ali svakako treba biti oprezan.

Slavko Bovan је рекао...

Blog je, naravno, otvoren za sve eventualne akcije (organizovanje takmičenja, druženja, razmijenu mišljenja,...).

Hajro је рекао...

Treba oprezno korisititi i riječ PANIKA, teško je odrediti gdje prestaje razložan oprez, a počinje panika. Vidim u medijima da se i tamo situacija i pristup toj temi mijenja iz dana i dan. Dakle, u situaciji kad je toliko toga još nejasno bolje je pretjerati u oprezu nego na drugu stranu.

Što se otkazivanja svadbi, enigmatskih susreta i sl tiče zaista nije veselo,...ja sam se veselio šestoj Uni, godišnjem odmoru, no bolje je otkazati sve to nego doći u situaciju da ti otkažu pomoć u bolnici jer je zdravstveni sistem zatrpan. Pandemija se izgleda ne može zaustaviti, ako se uspori biće manje belaja i žrtava.

Pitanje - kako će se sve ovo, samoizolacija brojnih ljudi odraziti na enigmatiku, tiraže, prodaju?

Slavko Bovan је рекао...

Kad napisah PANIKA pomislih na situaciju u Kikindi kojoj sam svjedočio. U srijedu je sve bilo normalno (ljudi su se normalno ponašali) a onda je objavljeno da je jedan zaraženi bio u našoj bolnici, da je više medicinskih radnika u krantinu jer su bili u kontaktu s njim (prebačen je u Novi Sad i on je, izgleda, najteži slučaj u Srbiji). Ta je objava stigla oko 11 sati. Mi smo imali zakazan redovan satanak za 14 sati. U 12 sati bilo je: BIĆE SASTANKA, u 13 je HITNO OTKAZAN sastanak, a u 14 stiglo je naređenje o uvođenju posebnih mjera POLA ZAPOSLENIH odmah na odmor, pa pravljenje spiska o dežuranju. Poseban režim rada sa strankama itd. Taj dan bilo je baš neobična situacija, paničili su i oni koji ne bi trebalo da to čine (po definiciji!), ali dva dana kasnije sve se vratilo u koliko-toliko normalno stanje. Oprezno, ali nema panike. Naravno, poseban problem su državni funkcioneri koji su prije 14 dana davali neodgovorne izjave.

Slavko Bovan је рекао...

Sutra obilježavamo 5 godina rada EKK pa je bilo planirano da se na rođendanskom kafenisanju sastane članstvo iz Kikinde (15-tak članova). To smo planirali početkom sedmice i počeli smo sazivati članove, ali kako je došlo do izmjene situacije, odustali smo od prvobitne namjere i za kafenisanje smo smanjili grupu na minimum (samo predsednik, podpredsednik i sekretar). To je bio dogovor od sreijede. Danas smo zajednički došli do zaključka da nije dobro da Zlatan putuje iz Nakova "samo zbog kafe", pa ćemo Vanja i ja sutra na simboličan način obilježiti peti rođendan kluba. Biće prilike da se slavi naknadno. Neće ovo trajati sto godina!

N. Petkovski је рекао...

Ajde da ja PRVI čestitam peti rođendan EKK.

Slavko Bovan је рекао...

Hvala, ali sačekaj ponoć :)

Mesud је рекао...

Za pisanje o problematici virusa priznam samo ono što govori medicinska struka, sve ostalo je šuplja.
Ako ljekari koji su medju nama, koju kažu-OK.
Ostalo su samo pozdravi i dobre želje
Svima želim da izbjegnu virus i druge bole i...to je to od mene
Pozdrav Hajri!.









Hajro је рекао...

Pozdrav i tebi dobri moj stariša. Bilo bi i meni draže da sam se javio nekim drugim povodom, recimo najavom UNE 2020. Možda nešto skontam online, žubor vode u pozadini, Sejo konobar negdje sa strane..., pa se prihvatimo posla.

Slavko Bovan је рекао...

Hajro je postavio sledeće pitanje: Pitanje - kako će se sve ovo, samoizolacija brojnih ljudi odraziti na enigmatiku, tiraže, prodaju?

Moj odgovor:
Imam osjećaj da kako postaje ozbiljnije (u Kikindi je baš-baš čupavo)potreba za enigmatikom se pojačava. Danas su me dva (kao da su se dogovorili) "poslodavca EKK" zvala da naruče dodatne strane enigmatike. Izgleda da prave zalihe :)