уторак, 1. децембар 2020.

NAGRADNA ZAGONETKA

 

Piše Miroslav Živković

Za drugu zagonetku sam se premišljao da je pošaljem ili ne. Ona je toliko. toliko neobična i ne bi se dala svrstati bilo gde. Jedino što me je ubedilo da ti je stavim na raspolaganje je izvesna težina u njenom rešavanju. Međutim, ja sam odstupio od toga i unapred sam dao rešenje. Pa u čemu je caka ? Rešavač mora otkriti kako se do tog rešenja stiglo u tri koraka.

Ko prvi stigne da to rastumači, dobiće jedan skromni poklon – knjigu, ali ne one vrednosti koje imaju knjige, dodeljene  poraženima u kvizu Slagalica.

 

                          T K E L E S

                          O G A R V R O

                          L A AJ  I L

                          T K A K A P

                          O R O R O T I

                          A Č A G O P

                          R T S O R E

                           L M O Z E P A

                           A K N I D A


19 коментара:

Раде Гољовић је рекао...

Решио сам овај криптограм

Svetlana је рекао...

Zabavan zadatak. :)

Jedino me buni što se može dobiti i jedno dodatno N na kraju. Da li postoji i neki nastavak ovog kriptograma kojeg još nisam otkrila? :D

Cryptoman је рекао...

I meni se sviđa.
Hoće li biti neko objašnjenje kako je zamišljen ovaj završetak, za koji i Svetlana pita?

Slavko Bovan је рекао...

Miroslav javlja: Rešenje Kriptogram.

Traži se postupak rešavanja.

Анониман је рекао...

SELEKTOR
VRAGOLIJA
ALPAKA
KTITOR
ORO
POGAČA
EROS
TRAPEZ
OMLADINA

Akronim: SVAKO PETO

I onda se redom čita svako peto slovo da se dobije KRIPTOGRAM.

Filip

Анониман је рекао...

Браво Филипе!
М. Милићевић

Filip је рекао...

Hvala vam!

Ipak, treba biti fer i uputiti na ovaj Svetlanin komentar:

"Jedino me buni što se može dobiti i jedno dodatno N na kraju. Da li postoji i neki nastavak ovog kriptograma kojeg još nisam otkrila? :D"

Koliko ja uspijevam deducirati, ona je prva riješila ovu neobičnu zagonetku. Da nije, kako bi znala da postoji još jedno "N" koje visi na kraju? Tako da mislim da je ona zaslužila nagradu.

Jedino nije ispisala korake, ne znam ni sam zašto. :-)

Lijep pozdrav,
Filip

Раде Гољовић је рекао...

Филипе, па ја послах решење пре Светлане... Немојте ме прескакати :))))
Иначе, и ја питах Славка зашто има то Н на крају решења, али ми још није одговорио...

Dragiša је рекао...

Bravo, Rade! I za sinoć!
IDEALISTIČKI!

Slavko Bovan је рекао...

nisam odgovorio iz objektivnih razloga a nisam te gledao ni na slagalici iz istih razloga. čuo sam da nisi bio loš. čestitam.

ps. brzo ću početi da odgovaram. imam na stotine poruka.

Filip је рекао...

U redu, ali nije baš da se iz...

Решио сам овај криптограм

... nužno kuži da je riješen. Možda samo konstatiraš da si ga riješio. Ali sad kad kažeš, ima smisla. Vidim da si suptilno umetnuo rješenje. :-)

Pozdrav,
Filip

Svetlana је рекао...

Na osnovu onog što je napisao, videla sam da je Rade rešio zadatak, jer nigde nije bilo naznačeno da je baš KRIPTOGRAM rešenje. S obzirom da ne primam nikakve nagrade sa enigmatskih blogova, ne bih ništa ni napisala sve dok neko drugi ne reši.

E, sad zašto Rade nije ispisao korake ako želi nagradu, to je i meni misterija. :)

Miroslave, ima nas dosta koji volimo ovakve glavolomke. Slobodno ih pošalji Slavku, ako ih imaš još. Samo da dodam, da ne moraju uvek biti nagradni zadaci. Rešavaćemo ih mi i bez toga. :)

Milan S. је рекао...

Ovo je bio kriptokriptogram :)

Gojko је рекао...

Rade, gledao sam sinoć Slagalicu..ma, bravo!

Filip је рекао...

Dekonstrukcija kriptograma :)

Анониман је рекао...

Nisam očekivao da će ona moja ,avangardna’ zagonetaka imati više od 2-3 odgovora. Ispalo je da se nekoliko rešavača ,upecalo’ i obratilo pažnju na nju. Međutim, jedna stvar je iskomplikovala situaciju. Nedostajalo je rešenje, koje sam ponudio, tražeći da se pruži odgovor o postupku koji dovodi do njega. Ti si ga naknadno saopštio, ali je to prouzrokovalo zbrku oko dodele male nagrade.
Pažljivo sam pročitao sve što je napisano u vezi toga. Ne nameravam da odstupim od slanja knjige. Ali kome je uputiti ? Zaključak je da postoje tri kandidata, tako da ja nudim pomirbeno rešenje. Svaki rešavač će dobiti po jednu trećinu knjige, pa niko neće biti uskraćen.

Miroslav Živković

Cryptoman је рекао...

Mislim da je Rade samo htio ispasti korektan prema onima koji su htjeli rješavati zadatak, pa da ne napiše rješenje odmah.

Раде Гољовић је рекао...

Cryptoman je skroz u pravu. Ja ne volim da, kako se moderno kaže, SPOJLUJEM rešenje drugarima koji još nisu rešavali. Meni je dovoljno što sam uživao u prelepom zadatku, a ne osećam se baš lepo ako napišem rešenje i tako pokvarim drugome rešavanje. To mi je bitnije nego da iznesem dokaz da sam rešio.
Doduše, ja rešenje JESAM napisao, ali sam uspeo da ga umotam u šarenu foliju pa se baš ne vidi...
I da li može neko da nam konačno objasni otkud ono N na kraju?

Мирослав је рекао...



Moja greška. Nisam obratio pažnju
da je višak slovo ,N,.To je zbunilo rešavače.
Pak s druge strane, nigde nije naglašeno da
se moraju uzeti u obzir sva peta slova.
Ova zagonetka bi se mogla zvati i prošireni
kriptokriptogram.

Miroslav