субота, 30. јул 2022.

ŠIROKI BRIJEG (REZULTATI)

Povodom 10. Susreta enigmata u Širokom Brijegu organizacijski odbor raspisao je natječaj za sastavljače u dvije discipline: premetaljka se sastavljala na temu: DESETI JUBILARNI SUSRETI ENIGMATA i magični kvadrat 7x7 (DESET).

Pristigle radove, 72 premetaljke od 47 autora i 57 magičnih kvadrata od 36 autora, ocjenjivao je žiri a rezultati su sljedeći:

Premetaljka:

1. Željko Jozić (Osijek)

2. Pero Galogaža (Rijeka)

3. Dinko Knežević (Batajnica) 

4.-5. Boris Nazansky (Zagreb), Vladimir Šarić (Šimanovci)

6.-8. Boris Babić (Crikvenica), Zoran Radisavljević (Novi Sad), Nikola Petkovski (Skopje)

9.-11. Nebojša Dragomirović (Banja Luka), Mihajlo Džudžar (Ruski Krstur), Zdenko Capan (Karlovac)

12.-16. Slavko Bovan (Kikinda), Darko Galić (Varaždin), Esad Luković (Srebrenik), Stipan Medo (Zaprešić), Snježana Štimac (Ogulin)

17.-18. Kristian Knežević (Đurđevo), Luka Pavičić (Split)

1.TU SE BISTRE GENIJI - NA SAMITU  LIDERA!

2.ANAGRAMISTI BRUSE IDEJU: ELITNI STE!

3. TA, SASTAJU SE BITNI LIDERI UMNE IGRE!  

Magični kvadrat:

1.Marko Mihaljević (Omiš)

2.Esad Luković (Srebenik)

3.Zdravko Žarković (Zadar)

4-8. Pero Galogaža (Rijeka), Valter Kvalić (Vozilići), Jelena Milak (Martijanec), Božo Miljević (Banja Luka), Boris Nazansky (Zagreb),

9.-12. Nebojša Dragomirović (Banja Luka), Žarko Đokić (Berane), Anton Jurić (Achen), Damir Ruk (Zagreb)

13.-16.  Jovan Nedić (Bolman), Nedjeljko Nedić (Orašje), Stjepan Orešić (Zagreb), Zoran Radisavljević (Novi Sad),

17.-20. Darko Galić (Varaždin), Sreten Perić (Loznica), Ratimir Ružić (Vitez), Vladimir Šarić (Šimanovci)

1.magični kvadrat: (NEUTRAL, ESTRADE, UTRTINA, TRTOMIR, RAIMUND, ADNANKA, LEANDAR)

43 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam pobjednicima, pratiocima i organizatoru.

Slavko Bovan је рекао...

Moji anagrami:
TEBI ANAGRAMISTU USLIJEDI INTERES
ELITNI ANAGRAMISTI TU SJEDE I "BRUSE".

Slavko Bovan је рекао...

Moj kvadrat (uz pokušaj duhovitosti u opisu)

P E D E S E T
E R O T E K A (knjiga čuvenog hercegovačkog enigmate)
D O L I N S K (grad u Rusiji)
E T I K E T A
S E N E G A L
E K S T A Z A
T A K A L A K (francuski boksač, Oktay)

ROK BAN је рекао...

MOJ KVADRAT

BRDOVEC
RJEČITO
DESETAR
OČEŠATI
VITAMIN
ETATIST
CORINTH

Belirac је рекао...

U rješenju pobjedničkog kvadrata je greška: umjesto TRTOMIR treba TRTOMAN.

Belirac је рекао...

Dakle ovako (ukupno 14 skupina):

N E U T R A L
E S T R A D E
U T R T -I N A
T R T O M A N
R A -I M U N D
A D N A N K A
L E A N D A R

Анониман је рекао...

Čestitam svima na učešću, a pobjednicima na uspjehu u snažnoj konkurenciji. Slavkov anagram je sličan Perinom i trebalo bi da su susjedi na ljestvici, ne znam otkuda tolika razlika. Markov kvadrat sa sedam skupinastih imenica je vrlo dobar. Po Barbalićevom ključu vrednovanja kvadrata ima, ako sam dobro brojao, 34 poena. Bit će odličan kada vidim opise i izvore za NEUTRAL, TRTOMAN i UTRTINA. Nije valjda sve internet. Pozdrav, Pero koji nije stigao u Široki...

Marko Mihaljević је рекао...

Jedini pojam u kvadratu koji sam iskopao s interneta je Trtoman (premda sam za to prezime čuo i ranije)

TRTOMAN (Marko) - hrvatski malonogometaš (igrač MNK Čilipi)

NEUTRAL - umjetni jezik konstruiran 1903. i zamišljen kao svjetski jezik budućnosti (HER; HJP)

UTRTINA - rjeđi naziv za ojedinu, utrljinu (pojam sam susretao u nekim križaljkama, tako sam ga i zapamtio)

Lijep pozdrav društvo
iz uzavrelog Omiša!

Анониман је рекао...

Čestitam pobjednicima!

Ovo su moji radovi:

TU TI ANAGRAMISTI SILNE IDEJE BRUSE!

ARTISTI SU SRETNI, A MEGABJELINE IDU!

I moj jedan rad je sličan pobjedničkim radovima, pa se i ja pitam (kao i Pero) otkud tolika razlika.

Stipan

Анониман је рекао...

Usput, nadao sam se da će žiri u poplavi premeta koji su očiti (anagramisti, rebusi, geniji... koji se iz godine u godinu ponavljaju) prepoznati BJELINE (u mom slučaju MEGABJELINE) koje su parametar uspješnosti križaljki (barem koliko ja pratim po enigmatskim blogovima).

Stipan

Dragiša је рекао...

Čestitke pobjednicima!

Vidi se, na prvi pogled, mnogo velikih enigmatskih imena što navodi i na veliki broj odličnih sastava u obje konkurencije, a samim tim i na težak posao eminentnog širokobriješkog žirija. Raduje i dosta novih ili povremenih takmičara koji su uvijek spremni da "pomrse račune" favoritima i pojačaju konkurenciju, mada mislim da je većini u prvom planu igra i zabava, ljubav prema enigmatici prije plasmana! Svim učesnicima najiskrenije čestitke!

Kao i Stipan "bježao" sam od "GENIJA, ELITE, SAMITA, ANAGRAMA,..." i pobjegao negdje ispod 18. mjesta (sve senadam da sam, možda, devetnaesti!

Evo dva moja anagrama:

TIM SABRA ISTU ENERGIJU, IDEALNI STE!

IDEAL SU TEST, BISTRINA, UM I ENERGIJA!

Opravdano sam spriječen da budem ovih dana u Širokom, nadam se nekim
10a susretima!

Pozdrav svima!

Анониман је рекао...

Hvala Marko na objašnjenju. NEUTRAL je skroz uredu. TRTOMAN je i dalje problem jer nema poznatog vlasnika prezimena. Pa ne idu sva zabilježena prezimena u križaljke, a pogotovo su problem u natjecateljskom radu. Ovaj naš malonogometaš iz županijske lige će teško proći kod Ricijaša, vidjet ćemo. UTRTINA valjda ima u Matici ili JAZU. Pozdrav, PP (Pero penzija).

Boris је рекао...

Moje čestitke najboljima. Nije mi običaj komentirati odluke jer smatram da da žiri obavlja svoj posao nepristrano i korektno!
Pozdrav!

Slavko Bovan је рекао...

Dinko mi je sad poslao anagram "koji nije za objavljivanje!" (više je za Specijal). Vjerujte mi na riječ, to JESTE NAJBOLJI MOGUĆI ANAGRAM NA ZADATU TEMU. Organizatori (veseli domaćini bi garantovano prihvatili šalu na sopstveni račun).

Slavko Bovan је рекао...

...i dalje se smijem Dinkovom anagramu. Genijalno.

Nevenko је рекао...

Pojam Trtoman žiri je propustio u prvom redu kao Dubrovačko prezime. Tu se spominju pomeuti nogometaš, judist itd. Ali glavna osoba na koju tipuje žiri je Ivana Lukenda Trtoman, arhitektica i dizajnerica (mag. arh. članica Hrvatske komore arhitekata, članica uprave CREARE.d.o.o.)… Dalje, Lukenda je hercegovačko prezime … žiriju sasvim dosta …

Nevenko

Slavko Bovan је рекао...

U starim zapisima dubrovačkog arhiva stoji zabilježeno da su prvi iseljenici u Ameriku, odmah nakon riječi za čovjeka (MAN) naučili i TRTOMAN. naime, Zemljaci su ih upozorili na one koje su do tada nazivali DAJGUZIMA u dalekim amerikama zovu TRTOMANIMA.

Gornja izmišljotina napisana je samo u svrhu uveseljavanja čitalaca. Nema nikakvih skrivenih namjera.

Kada ozbiljno pišem, onda pišem da se slažem sa Borisovim komentarom.

Nevenko је рекао...


Dragišu je žiri diskvalificirao, traženo je da se pošalju do dva rada za svaku disciplinu a on je poslao tri…

Nevenko

Анониман је рекао...

Žao mi je Dragiše što je na ovaj način diskvalificiran.

Što se tiče pobjedničkog rada, GENIJI mogu bistriti, ali se ne mogu BISTRITI-

Stipan

Slavko Bovan је рекао...

Blaga je to kazna za Dragišu. Žiri da razmotri nešto oštrije - plaćanje ručka za žiri i organizatore (sa pratiocima) u "Radobolji" prvom prilikom, a ako se želi baš žestoko kazniti za takav propust, onda plaćanje tura pića Džemsu (onoliko koliko može popiti u jednoj "seansi").

Nevenko је рекао...

Što se tiče rezultata za anagram: meni nije isto kad mi netko kaže da sjedim i brusim ili da mi kaže da sam elitan. Također, nije mi isto da mi netko kaže da sam elitni anagramist ili elitni enigmat. Susret je bio enigmata ne samo anagramista. (Da je Slavko imao u svom anagramu ELITNI ENIGMATI … to bi druga priča bila). Brusiti i bistriti spada u enigmatske slobode …

Slavko Bovan је рекао...

Da, to bi bila druga priča...završio bih isto kao veseli Dragiša...samo bi mene eliminisali zbog iste riječi u postavci i u rješenju :)))))

Dopada mi se što ovi razgovori teku u veselom raspoloženju.

Slavko Naletilić је рекао...

On ne pije više.

Анониман је рекао...

Ne razumijem Nevenkov odgovor. Rekao sam da SE GENIJI ne mogu BISTRITI (mogu, ali onda to mijenja smisao), nego da GENIJI mogu bistriti.

Stipan

Nevenko је рекао...

Na HJP piše i: bistriti - razjašnjavati
Znači išlo bi: TU SE RAZJAŠNJAVAJU GENIJI - NA SAMITU LIDERA još slobodnije: TU RAZGOVARAJU GENIJI - NA SAMITU LIDERA.

Nevenko

ROK BAN је рекао...

JELI I MOJ MAGIČNI DISKAVALIFICIRAN?

Nevenko је рекао...

Nisam uopće dobio rad. Provjeri da li si poslao? Nikakav e-mail nisam od tebe dobio. Nema te na spisku učesnika.

Nevenko

Željko Jozić је рекао...

Povela se rasprava oko BISTRENJA genija vidim. Prihvaćam primjedbu, jer tko se može bistriti, biti bistar i sl. kod tolike količine alkohola u ponudi ljubaznih domaćina. Stoga ide nova premetaljka:

"NEGDJE ISTI ISTRUSE BLATINE A I RUMA!"

Uzdravlje!

Željko Jozić

Željko Jozić је рекао...

Ne moš samo pit, moraš nešto i izist, a red bi bio i zaigrat štogod pa slijedi:

"TU NUDE MRSA I BLATINE I SIJASET IGRE!"

P.S. može se i bez GENIJA, ANAGRAMISTA, SAMITA i sl.


Željko Jozić

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Nedjeljko Nedić је рекао...

Čestitam pobjednicima, kao i inim sudionicima i organizatorima.
Od premetaljke nisam bolji plasman niti očekivao, a od kvadrata jesam, no kako je Suzy u žiriju dobro i prođoh!

Анониман је рекао...

Da se razumijemo. Nije bi bila namjera obezvrijediti niti podcijeniti ničiji rad, ali kad je natječaj javan, onda bi bilo u redu da se objave svi radovi, kako bismo znali koji je od dva rada dobio mjesto koje je dobio (osim Dragiše koji je jadnik previše radio), iako u objavi nije bilo navedeno da će zbog toga biti diskvalificiran. (Usput, nigdje nisam pročitao sastav žirija.

I na kraju: Ovo je rad koji je osvojio drugo (2) mjesto:

ANAGRAMISTI BRUSE IDEJU: ELITNI STE!

A ovo je rad koji je osvojio petnaesto (15) mjesto:

TU TI ANAGRAMISTI SILNE IDEJE BRUSE!
Kako, je ovo sajt gdje se tupi i oštri, htio sam potaknuti kolege na to. Ali..

Stipan



Nevenko је рекао...

Pazi Nedjeljko, ja sam osobno pitao članove žirija za ime njemačkog glazbenog sastava a od koga si ti uvrstio pjesmu u kvadrat 7 x 7. Nisu čuli za sastav a kamoli pjesmu koju si ti uvrstio u kvadrat ... GRABLOS

Nevenko

Nevenko је рекао...

Pazi Stipane, radovi će biti postupno objavljivani (Feniks, Kvizorama, Večernji list … ) do svih će se moći doći. Dalje, razlika između ova dva anagrama nije od 2. - 15. mjesta nego četiri stepenice. A ona je očita. Dragiša će svoj propust moći brzi ispraviti: Romanca u Mostaru, nešto slično na Buni itd itd

Nevenko

Анониман је рекао...

Zahvaljujem Nevenku na iscrpnom odgovoru!

Stipan

Zdenko је рекао...

Što nije bilo u redu s mojim kvadratom?

PODESTA
OERSTED
DROTARI
ESTONAC
STANARI
TERARIJ
ADICIJA


Nevenko је рекао...

Manje poznat pojam PODESTA, manji broj suglasničkih skupina, ST - lošija varijanta suglasničkih skupina i zadnje 3 riječi već viđeno.


Nevenko

Zdenko је рекао...

Hvala!

Анониман је рекао...

Ne razumijem Zdenka da ne može napraviti razliku između MNK Čilipi i Bijele kuće.

Stipan

Nevenko је рекао...


Zdenko je za PODESTA naveo izvor i skrenuo žiri na HJP u kojem piše: u srednjem vijeku, prvotno šef policije, kasnije načelnik pojedinih autonomnih gradova s najvišom vojnom i civilnom vlašću (u hrvatskim primorskim gradovima, gradski načelnik), podesta, podestat

TRTOMAN je lošiji pojam u jakom sastavu.

Nevenko

Slavko Bovan је рекао...

Trtoman se ne bi složio da je lošiji pojam.

Jedan poznati enigmata dobio je nadimak MILAĆIN po pojmu koji je uvrstio u kvadrat. Marko da se pripazi!

Jedno retoričko pitanje: Kakve su vremenske prilike (neprilike) vladale dok je žiri vijećao?

Анониман је рекао...

PODESTA je sigurno bolji pojam od npr. UTRTINA, jer se nalazi na HJP. Ujedno to je i slavna talijanska glumica imenom Rosanna. Za sve ostalo je Nevenko u pravu. Naravno, po meni, Pero

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ness, ni ja nisam čuo za taj sastav jer djeluje tek dvije godine, ali ga ima na Wiki. Gallova ROck enciklopedija jedini je knjiški izvor po pitanju strane rock glazbe.