понедељак, 4. јул 2022.

VIMBLDON (5)

Stipan Medo

9 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Tema za razgovor - Kako se izgovara njegovo prezime?

HH је рекао...

Možda se ne sjećaš - Maja bi uvijek odgovorila "treba njega pitati, samo on zna...".

IlijaO је рекао...

Sveznajući G kaže Kirios? Čudi me da NikolaM još čeka s tumačenjem!

N. Petkovski је рекао...

Evo i NIkolaM se javlja. Ono "G" u prezimenu se ne gubi, izgovara se ali ne "G" nego mekše, kao "H" ali dublje, zvučnije - KIRHIOS. Dakle, nije meko "H" nego dublje (ali ovo se ne može napisati). Uporedite bezvučno "K" i zvučno "G", e pa tako i ovde.

Tačno je da na google-u piše KIRIOS, ali Grci izgovaraju KIRHIOS (duboko H).

IlijaO је рекао...

E pa danas, na "Tenis uživo. com u naslovu piše: " Đoković: Kirjos je stao uz mene kada mi je bilo najteže".
A onda se ista izvedenica od Nick Kirgios ponavlja još nekoliko puta, pa se pominje i "Kirijos"-("...ali to je autentičan Kirijos i ja to poštujem. Iako je godinama govorio loše stvari...)
Pa ti budi pametan!

N. Petkovski је рекао...

Nisam se javio da bih polemisao (ili solio pamet :):):)), nego zato što me prozvao IlijaO. Nemam pojma kako se tačno izgovara ime dotičnog tenisera, ali je moja ćerka udata za kipaskog Grka, pa sam njega konsultovao i on kao originalni Grk mi je rekao ono što sam napisao kao odgovor na prozivku. Inozemci nemaju ono: "piši kao što govoriš i čitaj kako je napisano". Oni mnoga slova pišu i izgovaraju uvijeno, umekšano, pola jedno slovo pola drugo, da se to ne može napisati kako je izgovoreno. Stvar je u tome kako naši eks JU pravopisi primaju i prihvataju izgovor sa inostranih jezika. Ja ne znam kako je po srpskom pravopisu (verovatno je KIRIJOS, možda KIRJOS, prema makedonskom je KIRIOS, jer na makedonskom jeziku tu ne dolazi slovo J). Možda je tačno ono što sam negde pročitao da se u grčkom jeziku slovo G ispred I pretvara u J. Najtačnije bi bilo čuti kako on sam izgovara svoje prezime. Setimo se da je Endi Mari ranije svuda pisan i izgovaran kao Endi Marej, dok on sam nije javno obelodanio da nije Marej, nego Mari, pa smo se svi onda korigovali jer smo dotad svi grešili.

Анониман је рекао...

https://sportske.net/vest/tenis/kirgios-suspendovan-ali-ide-na-us-open-235231

Stipan

Анониман је рекао...

https://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9C%D0%B5%D1%92%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%98%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D1%83_%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%83_2019_%E2%80%94_%D0%BC%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%86%D0%B8_%D0%BF%D0%BE%D1%98%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%BE

itd...

Stipan

N. Petkovski је рекао...

E, ovo zadnje gore je kompletna potvrda za sve što sam u vezi ovog tenisera napisao. Hvala Stipane.