понедељак, 8. април 2013.

ASOCIJACIJE (81)


10 коментара:

ljubica је рекао...


kornjača?

Slavko Bovan је рекао...

Da.
Pozitivno brojanje ya Ljubicu

Slavko Bovan је рекао...

Basne: "Zec i kornjača" i "Orao i kornjača", morska kornjača + Mikelanđelo, Donatelo, Rafaelo i Leonardo.

Анониман је рекао...

Da se vratimo asocijaciji 78 Petkovskog. Ostala je neresena. Milan Secujski je napisao "UDAR", a Slavko je napisao da je i on tako resio, ali da je autor imao DRUGO resenje, koje jos nije pronagjeno. Ja mislim da UDAR nije sasvim u redu, jer mozemo reci SUNCANI UDAR (SUNCANICA), MONETARNI UDAR, STRUJNI UDAR, ali UDAR GONGA ne ide, kaze se UDARAC U GONG. Stoga, potrazimo tacno (autorovo) resenje. Nikola nas je nekoliko puta komentarima ponukao da resimo i kaze da nam je resenje pred nosom. Ja sam se zainatio da resim tu asocijaciju, potrosio toliko vremena, ali mi ipak nije poslo za rukom. Bas me zanima koje je resenje, ako je trebala treca slika (novac) da nam najvise pomogne.

Milan S. је рекао...

Udarac u gong je pokret rukom, a udar gonga je ono što se čuje. Dakle, ne slažem se sa konstatacijom da "UDAR GONGA ne ide, kaže se UDARAC U GONG". Ali pridružujem se inicijativi da se nađe i to preostalo rešenje.

Slavko Bovan је рекао...

Nikola ima potpunu slobodu da objavi i obrazloži drugo rješenje.
Što se mene tiče, rješenje je UDAR.

N. Petkovski је рекао...

Tek sad vidim da je neko pokrenuo inicijativu da se reši ta asocijacija. Ne vidim razloga zašto bi to trebalo biti anonimno.

Dakle, moje rešenje je VREME!
1) SUNCE - VREME je sunčano
2) GONG - udarcem u gong označava se TAČNO VREME (ranije na radiju smo slušali "udarcem u gong označavamo tačno toliko i toliko sati". Ne znam da li to ide dalje i danas)
3) NOVAC - poznata izreka VREME JE NOVAC(ovime sam mislio da će se asocijacija brzo rešiti)
4) SMRT - u bolnici kad pacijent umre (naročito za vreme operacije) upisuje se VREME SMRTI. Ovde ja nisam imao crvenu strelicu koja označava visoki napon, prema tome eliminisao sam pojam STRUJA, odnosno STRUJNI UDAR.

U mojim komentarima sam nekoliko puta upotrebio reč VREME, ali izgleda to nikome nije palo u oči.

Sve u svemu VREME je bilo da se i ova asocijacija reši. Hvala anonimnom na inicijativi i žao mi je što je i on potrošio dosta VREMENA da je reši.

Анониман је рекао...

Pa nije moguce da ovo nisam video. Tako je prosto, da prostije ne moze biti. A Petkovski nam celo vreme u komentarima ponavlja rec VREME. I zaista nam je bila pred nosom. VREME JE NOVAC, pa zar se ovoga nisam mogao setiti?
Bravo, svaka cast, namucili se i nismo resili.

Milan S. је рекао...

S većinom se slažem, mada mi je ovo VREME SMRTI malo problematično. Radi se o dosta specifičnoj vezi dva opšta pojma - VREME je u tom smislu u vezi i sa bilo kojim drugim događajem.

N. Petkovski је рекао...

Milane, naravno da pojam VREME može biti u vezi sa bilo kojim događajem, ali u asocijaciji moraš odabrati samo 4 (ČETIRI) pojma. Ako sam odabrao SUNCE za SUNČANO VREME, to vreme može biti i OBLAČNO i KIŠOVITO i VETROVITO. Ne znam zašto ti je VREME SMRTI problematično. Kad budeš gledao neki film gde se radi operacija nad pacijentom, pa ako taj umre, obrati pažnju šta će reći hirurg. Reći će: VREME SMRTI, a asistent će kazati vreme: toliko sati i toliko minuta.

Bolje priznaj da ti je krivo što nisi rešio asocijaciju :):):):):)