Da. Taman sam se spremao da napišem pomoć, a ono Dalmatinac pokaza stručno znanje iz "škunarstva" i "antidiplomatije" (istočna varijanta naških jezika) ili "antimuziciranja" (zapadna varijanta naških jezika)
Ja nisam stručnjak za "škunarstvo" ali mislim da strelica pokazuje KRMU a ne KORMILO. Dakle, pitanje je: da li je KRMA isto što i KORMILO (i obrnuto). S tim u vezi konsultovao sam internet i odande prenosim ovaj tekst: Krma je stražnji dio broda i drugih plovila. S krmenom statvom završava stražnji dio broda, odnosno krma. Oblik joj je različit, zavisno od toga hoće li nositi samo kormilo ili kormilo i vijak. Ako nosi samo kormilo, kao što je to kod jedrenjaka i brodova s dva vijka, onda joj je oblik vrlo jednostavan, sličan slovu L, a ako nosi i vijak, onda je on složeniji i naliči na okvir. Kod brodova s dva vijka na statvu se prenosi tlak što ga morska struja i valovi stvaraju na kormilu, a kod onih na jedan vijak još i tlak koji vijak pravi pri radu. Zbog toga krmena statva ima jaču konstukciju nego pramčana. Nekada se izrađivala kovanjem od kovskog čelika, a danas od lijevana čelika ili u zavarenoj konstrukciji. Na modernim brodovima s karstaškom krmom upotrebljava se krmena statva. Kormilo je polubalasnog tipa, dok je statva jednovijačnog broda. Kod dvovijčnog broda konstrukcija je takve statve ista, samo što statvene cijevi izlaze na brodskim bokovima.
6 коментара:
KOR MILOŠ KUNE!
Da. Taman sam se spremao da napišem pomoć, a ono Dalmatinac pokaza stručno znanje iz "škunarstva" i "antidiplomatije" (istočna varijanta naških jezika) ili "antimuziciranja" (zapadna varijanta naških jezika)
Ja nisam stručnjak za "škunarstvo" ali mislim da strelica pokazuje KRMU a ne KORMILO. Dakle, pitanje je: da li je KRMA isto što i KORMILO (i obrnuto). S tim u vezi konsultovao sam internet i odande prenosim ovaj tekst: Krma je stražnji dio broda i drugih plovila. S krmenom statvom završava stražnji dio broda, odnosno krma. Oblik joj je različit, zavisno od toga hoće li nositi samo kormilo ili kormilo i vijak. Ako nosi samo kormilo, kao što je to kod jedrenjaka i brodova s dva vijka, onda joj je oblik vrlo jednostavan, sličan slovu L, a ako nosi i vijak, onda je on složeniji i naliči na okvir. Kod brodova s dva vijka na statvu se prenosi tlak što ga morska struja i valovi stvaraju na kormilu, a kod onih na jedan vijak još i tlak koji vijak pravi pri radu. Zbog toga krmena statva ima jaču konstukciju nego pramčana. Nekada se izrađivala kovanjem od kovskog čelika, a danas od lijevana čelika ili u zavarenoj konstrukciji. Na modernim brodovima s karstaškom krmom upotrebljava se krmena statva. Kormilo je polubalasnog tipa, dok je statva jednovijačnog broda. Kod dvovijčnog broda konstrukcija je takve statve ista, samo što statvene cijevi izlaze na brodskim bokovima.
Dakle?
Krma je dio koji se nalayi IZNAD strelice.
MODERNO BRODSKO KORMILO
Hvala Miroslave.
Ovaj blog, kao što rekoh nekoliko puta, ima i edukativno-obrazovnu ulogu :)
Постави коментар