петак, 31. јануар 2020.

KVIZ (326) - 1



U prodaji

11 коментара:

Milan Žarkovački је рекао...

Recite glasno vi nama.

To je rebus Budimira Ćosovića, objavljen 11.8.2012. u Kvizorami 1062.

Радоја Рацановић је рекао...


Dobar i zanimljiv, ali i težak rebus. Ne vjerujem da bih ga sam riješio.

Sinoć smo "na kafi" u Banjoj Luci diskutovali i na tu temu, a povod su bili rebusi iz Testa koje je Gojko nedavno postavljao na ovom blogu. Zaključili smo da je ljepota rebusa možda i više u ljepoti, čistoti i smislenosti rješenja, ako hoćete i lakoći odgonetanja, nego u "pravilima postavke" isforsiranim u novije vrijeme.

Aljoša Vuković је рекао...

Ja ga isto nikad ne bih nikad riješio, ali odličan je. Svaka čast sastavljaču.

Svetlana је рекао...

Radoja, to je vrlo interesantna tema koju bi po meni pred sledeća takmičenja u sastavljanju rebusa, trebalo raščistiti.

Razlikujem dve vrste rebusa. Prvu grupu čine baš oni koje si u gornjem komentaru opisao. To su lepi rebusi namenjeni širokom krugu ljudi u čijem rešavanju može svako da uživa i da na kraju dođe do veoma lepog rešenja - u prevodu rebusi kakve bi trebalo da objavljuju enigmatski i neenigmatski listovi.

Drugu grupu čine internetski rebusi, namenjeni maloj grupi zaljubljenika u rebuse koji su ih već rešili nekoliko hiljada, ili vole da se igraju raznim kombinacijama prilikom sastavljanja ili rešavanja i pri tome ne vole dodatna slova. Po meni ne bi trebalo mešati ove dve kategorije i prilikom raspisivanja konkursa tačno odrediti šta se od sastavljača očekuje.

To ja uvek upoređujem sa zadatkom :"Napravite neko jelo u kojem ćete koristiti šećer, pa će sudije odabrati najbolje." Onda ljudi naprave kolače, salate, predjela, glavna jela... Kako se to uopšte može uporediti i odbarati najbolji?
Prošle godine sam tri puta bila u žiriju i najviše mi se dopalo žiriranje kod Baneta, jer je prilično precizno bio definisan zadatak. Za one koji ne znaju ukratko da ga ponovim - trebalo je napraviti rebus koji je mogao biti običan, povratan, slovoskok, sa imenom jednog saradnika bloga, a dodatni zadatak je bio da rešenje ima veze sa postavkom (za to su se dobijali plus bodovi). Prilikom žiriranja nam je jasno bilo rečeno da NE smemo da umanjujemo ocenu rebusu ukoliko je na primer bio slovoskok. Sve je lepo definisano i u mnogome olakšava posao sudija.

To me na primer muči kod EDL. Tamo je uvek dozvoljeno dodati dva slova, ali nije definisano šta sudije da rade sa tim. Ne znam kao ostali, ali ja ne znam kako da uporedim dva rebusa od kojih jedan ima prelepo rešenje i dva dodatna slova, a drugi je bez i kao posledicu toga ima neko običnije rešenje. Možda bi se mogao napraviti kompromis, pa jedne godine akcenat staviti na lepo rešenje (oni sa najlepšim rešenjima imaju prvenstvo, a redosled među njima se određuje na osnovu originalnosti i lepoti postavke), a sledeće godine obrnuto, tj. forsirati "pravilo postavke" (prvenstvo imaju rebusi sa originalnim i interesantnim postavkama, pa takve rebuse sortirati na osnovu lepote rešenja. Naravno, to bi trebalo označiti u uslovima konkursa, da svi sastavljačima bude jasno čemu da streme.

Slavko Bovan је рекао...

Pošto će uskoro (vrlo uskoro) novi raspis za EDL, mnogo bi nam pomogle sugestije, odnosno da neko (može i Svetlana ili Radoja, ali i neko treći) napiše kako bi tačno trebalo da glasi raspis (za rebus). Obratite pažnju da to treba da stane u desetak redova. Takođe, primamo sugestije i za temu rebusa. Sve će biti pažljivo razmotreno.

Svetlana је рекао...

Zašto pravim ove silne greške prlilom kucanja u poslednje vreme? (besna na sebe) Još sam i pročitala tekst pre slanja, pa ih nisam primetila.

"Ne znam kako ostali, ali ja..."
"... da svim sastavljačima bude..."

Svetlana је рекао...

Nadam se, Slavko, da se ne ljutiš što "pametujem". Samo pokušavam da napravim neki kompromis između različitih pogleda na rebuse i da svako bude zadovoljan. :)

Slavko Bovan је рекао...

Nisam ja ljutljive prirode. Stvarno mi (nam) treba svaka pomoć jer se EKK trudi da sve što organizujemo bude što je moguće bolje. Evo npr. Današnji raspis za Memorijal ĐK smo dobro pretresli. Vanja je predložio temu, Zlatan i ja smo se složili, pretresli smo i mogućnost da ćemo zbog naizgled "teških slova" možda imati manje učesnika nego prošle godine, onda sam lično bio "probni pilot" i isprobao slova. MOŽE se dobiti dobar anagram, onda smo konsultovali još trojicu iskusnih anagramista, a kada dobismo od dvojice potvrdu da je tema dobra i inspirativna, predsedništvo je donijelo odluku. "Puštaj!".

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ceco, zaljubljena si, a bliži se Valentinovo. Uzgred, rebusa ima najmanje trideset vrsta, ali i samo dvije: lako i teško rješivi.

IlijaO је рекао...

Sve ti je , Nediljko, aferim rečeno, ali da se Svetlana zaljubila, za ne povjerovat!... pa nek me demantuje!

Dejan Minić је рекао...

Nedjeljko po običaju ne razume poentu priče, a da se ne naljutite, mislim da treba Svetlanu da ostavimo na miru sa ovakvim upadicama.

Ona je enigmatska dama i po, i svojim prisustvom, angažovanjem i vanserijski rešavačkim sposobnostima je uveliko obogatila ovu našu internet zajednicu.