Ne bih ovo komentarisao da mi Hajro nije poslao baš juče tajnovito pismo sa nekoliko mojih skeniranih „bušmana“ iz Orbisa, u kojem, između ostalog, piše: „Volio bih da ih riješiš, pogledaš pažljivo i odabereš nekoliko, možda i popratiš komentarom, zašto ne bi autor govorio o svom radu... kako god želiš...“
Shvatio sam da to želim i da to hoću gledajući ovu i ukrštenicu sa pjevačima objavljenu u Nostalgiji (987), na koje je, siguran sam, Gojko slučajno natrapao listajući stare brojeve Orbisa i uvrstio ih u ovu rubriku, pretpostavljam zato što je dobar sa mnom i zato što sam ja dobar sa ovim blogom. Zašto? Baš zato što nisu dospjele u ovu rubriku na osnovu nekih objektivnih kriterijuma, ali im je – bez obzira koliko to pretenciozno zvučalo - mjesto tu na osnovu većine objektivnih mjerila.
Ne, nisu ovo moji najbolji radovi, ovaj je čak i osrednji (zbog velikog broja glagola i množina), ali sadrži sve odlike moga „zrelog“ stila: relativno mali broj crnih polja, potpuno razbacanih (ne postoje 2 povezana), veliku prožetost, značajan broj slovnih skupina (među kojima obično ima po nekoliko samoglasničkih), priličan broj nefrekventnih slova i neuobičajenih slovnih skupina i, možda najbitnije, teško je zaključiti odakle je započeto sastavljanje (mada sam ja najčešće počinjao ispočetka, tj. od gornjeg lijevog ugla).
Na kraju, ipak hvala Gojku i Slavku na postavljenju, a posebno Vladimiru na rješenju (Ja i dalje smatram da nema mnogo smisla postavljanje na blogove neriješenih ukrštenica i njima sličnih radova.)
Hvala Jovane. Lijepo se podsjetiti. Objektivno gledajući (tada i sada) ni autor ni opisivač se nisu baš proslavili. Prepoznatljivi Radojin stil mi je drag, zanimljivo je to pitanje odakle je počeo... Završio je kako je završio, slažem se s njegovom ocjenom rada.
Smatram da slabosti ovog sastava nisu glagoli (4) i množine (7), nego teža rješivost dolje (okojasiti se - Roan - krasine) i gore desno (aščika - kevgut - RTE).
Rješavajući donji dio, mislio sam da treba upisati OKAJASITI SE pa mi se nametala misao da ukrštenica ima - "faul".
Slažem se Jovane, vjerujem i da ćeš se ti složiti da Radoji treba priznati da i u slabostima ima stila. Rad jeste relativno slab (za autora Radojinog formata), ali nije slab na onaj standardni bezličan način (brojna crna polja u lancima, predvidivo kombiniranje slova i riječi, dosada...).
Slažem se s Hajrinom ocjenom. Teža rješivost mogla se npr. ublažiti drugačijim opisima. Uopšte, o nekoj ukrštenici stiče se drugačija slika kad se ona rješava, tj. otkriva, a drugačija kad se (raz)gleda već riješena. Zanimljivo bi bilo doznati kako je autor došao do glagola OKOJASITI SE.
Najprije, hvala Jovanu na objavi mreže sa upisanim rješenjima, a obojici na zanimljivim komentarima.
U osnovi, slažem se sa onim što ste napisali, a sve bih sažeo u narodnu mudrost koja kaže da ne može i jare i pare. Ovdje su forma i vizuelni izgled plaćeni slabostima u sadržaju. Najslabija tačka je taj povratni glagol OKOJASITI SE, koji je "iskopan" kao spasonosno rješenje za 100% zadovoljenje forme.
A mogućnosti za "kopanje" nisu bile velike, možda čak i preskromne. Ja sam u to vrijeme, iako mnogo snabdjeveniji literaturom nego na početku, koristio slijedeće: dvomatični rječnik, školski pravopisni priručnik, školski geografski atlas, Klaićev i Čvorove enigmatske rječnike. Uz to i pribilješke koje sam kontuinurano vodio kao rješavač i čitalac. Za RUAN i ROAN, gradove u Francuskoj, sam npr. znao još iz OŠ jer su bili na školskoj karti Francuske, a bili su mi zanimljivi zbog slovne strukture.
Ovo OKOJASITI SE je navedeno u dvomatičnom rječniku, i tu sam ga sigurnao našao; u mom kraju se ne koristi.
Ne sjećam se, naravno, ali sam skoro potpuno sigurno da je ovdje ključni problem bio glagol UPJEVATI SE koji je u dvomatičnom rječniku naveden samo u povratnom obliku i da nisam našao drugu mogućnost povezivanja O.O..S (idealan bio bio šestoslov). To je plaćeno skraćivanjem asistentice na asistente u zadnjoj koloni i vjerovatno Prosinečkog (možda i neke 13-ice) na krasine u zadnjem redu.
Uz svo dužno poštovanje našim komentarima daleko najvrednija poenta je Jovanovo pominjanje razlike kad se, u procesu vrednovanja, križaljka gleda riješena (u poziciji urednika) ili joj se pristupa u poziciji rješavača. Možemo mi urednički prepoznati problematična mjesta, ukrštanja dva nepoznata pojma i sl, ali rješavanje je ipak nešto drugo. Da li je bilo uživanje ili iskušenje da se ostavi na pola puta, je li bilo prijatnih iznenađenja u kombinaciji, novoj mrvici znanja, dahu svježine iz uvrštenih pojmova... ili je bila dosadna rutina, nategnute kombinacije i sl. Šteta što nikad nismo uspjeli privući ozbiljne rješavače koji nisu autori da nam kažu koju vrijednu. Oprosti Radoja, odoh ja daleko od tvog inicijalnog rada... nego šta je s onim bušmanima.
11 коментара:
Neke odgonetke:
Premetaljke: ORNELA VANONI; ANA OKSA; ORNELA MUTI;
Bijela ukrštenica:
KOPOLA=AŠČIKA
VRŠKAČUKA=VES
AGENT=PRPTATI
ZANOVIJETI=GS
INI=IJEDANPUT
MICKJEVIČ=RTE
OZANA=ATIKO=N
DA=OCRTI=OPIT
OTIS=OIVIČITI
=OKOJASITISE=
KRASINE=AĆIMA
Vlašar
Ne bih ovo komentarisao da mi Hajro nije poslao baš juče tajnovito pismo sa nekoliko mojih skeniranih „bušmana“ iz Orbisa, u kojem, između ostalog, piše: „Volio bih da ih riješiš, pogledaš pažljivo i odabereš nekoliko, možda i popratiš komentarom, zašto ne bi autor govorio o svom radu... kako god želiš...“
Shvatio sam da to želim i da to hoću gledajući ovu i ukrštenicu sa pjevačima objavljenu u Nostalgiji (987), na koje je, siguran sam, Gojko slučajno natrapao listajući stare brojeve Orbisa i uvrstio ih u ovu rubriku, pretpostavljam zato što je dobar sa mnom i zato što sam ja dobar sa ovim blogom. Zašto? Baš zato što nisu dospjele u ovu rubriku na osnovu nekih objektivnih kriterijuma, ali im je – bez obzira koliko to pretenciozno zvučalo - mjesto tu na osnovu većine objektivnih mjerila.
Ne, nisu ovo moji najbolji radovi, ovaj je čak i osrednji (zbog velikog broja glagola i množina), ali sadrži sve odlike moga „zrelog“ stila: relativno mali broj crnih polja, potpuno razbacanih (ne postoje 2 povezana), veliku prožetost, značajan broj slovnih skupina (među kojima obično ima po nekoliko samoglasničkih), priličan broj nefrekventnih slova i neuobičajenih slovnih skupina i, možda najbitnije, teško je zaključiti odakle je započeto sastavljanje (mada sam ja najčešće počinjao ispočetka, tj. od gornjeg lijevog ugla).
Na kraju, ipak hvala Gojku i Slavku na postavljenju, a posebno Vladimiru na rješenju (Ja i dalje smatram da nema mnogo smisla postavljanje na blogove neriješenih ukrštenica i njima sličnih radova.)
Bilo bi lijepo da si nam ponudio i u mrežu upisano rješenje pa da vidimo o čemu govoriš. Hvala Vladimiru, odradio je veći dio posla.
Ne znam zašto i kako Gojko bira, ja veslam na koroninoj galiji, nema mrdanja... pa se dese i skenirane strane iz Orbisa.
"U mrežu upisano rješenje" Radojine ukrštenice noćas poslano blogogazdi. Zanimljivo je rješavati sastav od prije trideset godina.
Hvala Jovane. Lijepo se podsjetiti. Objektivno gledajući (tada i sada) ni autor ni opisivač se nisu baš proslavili. Prepoznatljivi Radojin stil mi je drag, zanimljivo je to pitanje odakle je počeo... Završio je kako je završio, slažem se s njegovom ocjenom rada.
Smatram da slabosti ovog sastava nisu glagoli (4) i množine (7), nego teža rješivost dolje (okojasiti se - Roan - krasine) i gore desno (aščika - kevgut - RTE).
Rješavajući donji dio, mislio sam da treba upisati OKAJASITI SE pa mi se nametala misao da ukrštenica ima - "faul".
Slažem se Jovane, vjerujem i da ćeš se ti složiti da Radoji treba priznati da i u slabostima ima stila. Rad jeste relativno slab (za autora Radojinog formata), ali nije slab na onaj standardni bezličan način (brojna crna polja u lancima, predvidivo kombiniranje slova i riječi, dosada...).
Slažem se s Hajrinom ocjenom. Teža rješivost mogla se npr. ublažiti drugačijim opisima. Uopšte, o nekoj ukrštenici stiče se drugačija slika kad se ona rješava, tj. otkriva, a drugačija kad se (raz)gleda već riješena.
Zanimljivo bi bilo doznati kako je autor došao do glagola OKOJASITI SE.
Najprije, hvala Jovanu na objavi mreže sa upisanim rješenjima, a obojici na zanimljivim komentarima.
U osnovi, slažem se sa onim što ste napisali, a sve bih sažeo u narodnu mudrost koja kaže da ne može i jare i pare. Ovdje su forma i vizuelni izgled plaćeni slabostima u sadržaju. Najslabija tačka je taj povratni glagol OKOJASITI SE, koji je "iskopan" kao spasonosno rješenje za 100% zadovoljenje forme.
A mogućnosti za "kopanje" nisu bile velike, možda čak i preskromne. Ja sam u to vrijeme, iako mnogo snabdjeveniji literaturom nego na početku, koristio slijedeće: dvomatični rječnik, školski pravopisni priručnik, školski geografski atlas, Klaićev i Čvorove enigmatske rječnike. Uz to i pribilješke koje sam kontuinurano vodio kao rješavač i čitalac. Za RUAN i ROAN, gradove u Francuskoj, sam npr. znao još iz OŠ jer su bili na školskoj karti Francuske, a bili su mi zanimljivi zbog slovne strukture.
Ovo OKOJASITI SE je navedeno u dvomatičnom rječniku, i tu sam ga sigurnao našao; u mom kraju se ne koristi.
Ne sjećam se, naravno, ali sam skoro potpuno sigurno da je ovdje ključni problem bio glagol UPJEVATI SE koji je u dvomatičnom rječniku naveden samo u povratnom obliku i da nisam našao drugu mogućnost povezivanja O.O..S (idealan bio bio šestoslov). To je plaćeno skraćivanjem asistentice na asistente u zadnjoj koloni i vjerovatno Prosinečkog (možda i neke 13-ice) na krasine u zadnjem redu.
ali sam skoro potpuno siguran da je...
(idealan bi bio šestoslov)
Uz svo dužno poštovanje našim komentarima daleko najvrednija poenta je Jovanovo pominjanje razlike kad se, u procesu vrednovanja, križaljka gleda riješena (u poziciji urednika) ili joj se pristupa u poziciji rješavača. Možemo mi urednički prepoznati problematična mjesta, ukrštanja dva nepoznata pojma i sl, ali rješavanje je ipak nešto drugo. Da li je bilo uživanje ili iskušenje da se ostavi na pola puta, je li bilo prijatnih iznenađenja u kombinaciji, novoj mrvici znanja, dahu svježine iz uvrštenih pojmova... ili je bila dosadna rutina, nategnute kombinacije i sl. Šteta što nikad nismo uspjeli privući ozbiljne rješavače koji nisu autori da nam kažu koju vrijednu.
Oprosti Radoja, odoh ja daleko od tvog inicijalnog rada... nego šta je s onim bušmanima.
Постави коментар