петак, 3. јул 2020.

ENIGMATE LITERATE (2)


LJUBIVOJE RŠUMOVIĆ (Ljubiš, kod Čajetine, 03.07.1939)
zastupljen u Leksikonu srpskih enigmata, strana 329.
"Kao i mnogi pisci za decu, bavio se literarnim zagonetkama. Ove zagonetke je objavljivao 1968. godine na Prvom programu Radio Beograda, u emisiji "Utorak veče - ma šta mi reče". Radi se o grupi zagonetaka pod nazivom "Strah u dvorištu", koje su sa onomatope-jama koje upućuju na rešenje, a na radiju su bile prezentovane sa potrebnim zvučnim efektima. Tu su i zagonetke u stihu - dopunjaljke, kao na primer: "Sreo sam jednog tužnog miša, ceo dan mu na glavu padala..." (rešenje: KIŠA) ili "Hoću da budem strašan lav, reče jedan ..." (rešenje: AV, AV). NJegovi stihovi : "Igra je zdravija od mleka, Igra je svežija od vode, Igra je za čoveka, Najlepši dar slobode", bili su moto Radio enigmatskog kviza, koji je 2002. godine na Radio Indeksu, u emisiji "Alternativni vodič kroz Beograd", pripemao EK "Nova zagonetka".
Zagonetke za decu Ljubivoja Ršumovića (sa onomatopejama):

Ne sluti na dobro,
reče jedno gro - gro (svinja).

Ja bežim u šumu,
i pobeže mu - mu (krava).

Kuku meni jao,
zakukala mjao (mačka).

Treba zvati policiju,
prijaviti slučaj MUP-u,
reče jedan fiju - ciju,
pa strugnu u rupu. (miš)

Od večeras ja sam lav,
car naravi grube,
viknu jedan av - av,
i pokaza zube. (pas)

Bež' te koke, slutim frku,
javi se i kukuriku. (petao)

Od straha smo zeble, 
javiše se ble - ble. (ovce)

Tresem se od dreke - ke,
promuca i me - ke - ke. (koza)
-----------------------------------------------------------------------------------
U knjizi "Tkanica od slova i stihova" Gordana Jovanović Šarić je posvetila obojici velikana sledeće zagonetke:

309. Pesma Milovana Danojlića 
(prošireni anagram, višak A)
A TAJ UPRAVO MAJAKOVSKI!
(rešenje: "KAKO SPAVAJU TRAMVAJI")
------------------------------------------------------------
312. Pesnik iz LJubiša (anagram)
U VOĆU BROJIM ŠLJIVE
i rodni kraj sanjam :
pesničkom talentu
njegovom se klanjam!
(Rešenje: LJUBIVOJE RŠUMOVIĆ)

315, Zbirka pesama za decu (1)(anagram)
E. RADOST DAJE MAH!
(rešenje: "HAJDE DA RASTEMO")

316. Zbirka pesama i TV serija (2)
(logoanagram, I = E)
AH, MOJ STARI DEDA
TV program gleda,
mada star je mnogo
račun vodi strogo
da pogleda na ekranu
emisiju dečju znanu!
(rešenje: "HAJDE DA RASTEMO"
-----------------------------------------------------
Čestitamo rođendan VELIKANIMA - LITERATIMA ENIGMATIMA!
Predlažem da se na blogu TIO uvede rubrika LITERATI ENIGMATI!
Pozdrav.
Vladimir Šarić

4 коментара:

Анониман је рекао...


Sa Ljubivojem RŠUMOVIĆEM sam se i lično upoznao u šahovskom klubu Beograd" (u starim prostorijama preko puta Beograđanke) gde je četvrtkom igrao šah sa grupom pisaca, pesnika, umetnika i šahista (među njima i Brana Šćepanović, Raša Popov, Vladimir Jovićević Jov, Zoran Peković i dr.) gde sam mu uručio par enigmatskih knjiga, časopisa i glasila ("Glasnik", "Vesnik", Vukov kovčežić").
Naravno, bio je veoma zahvalan ali ga je šah dosta preokupirao pa ja nažalost nisam uspeo da napravim intervju.
Inače, Ljubivoje RŠUMOVIĆ je dobio pre par godina na Sajmu knjiga ZLATNU POVELJU ESS (postoji snimak iz vremena predsednikovanja Milorada Živanića).
Podsetiću da je i RŠUM (kao i Mića DANOJLIĆ) imao brata enigmatu MILIVOJA RŠUMOVIĆA (predstavljen u Leksikonu srpskih enigmata, strana 330) koji je umro 11. januara 2017. godine.

Vlašar

Анониман је рекао...


HVALA ŽARKU ĐOKIĆU ŽAR PTICI NA ILUSTRACIJI I ENIGMATSKOJ ZVEZDI O RŠUMU!

Vlašar

Slavko Bovan је рекао...

Pomenutu fotografiju lično sam napravio i imam je.

Slavko Bovan је рекао...

PS... a ima je i na ovom blogu. Može se lako pronaći.