петак, 19. август 2022.

IZ "KVIZORAME" (1581)

Kvizorama 1581, 13.08.2022.

7 коментара:

N. Petkovski је рекао...

Moguće rešenje indirekta - CURAK (reka u Gorskom Kotaru)

Анониман је рекао...


Drugo rešenje: MOMAK (moma "K")


Vlašar

N. Petkovski је рекао...

Imao sam i ja to rešenje - MOMAK, ali je MOMA tipična makedonska reč, iako je prisutna i u srpskom jeziku, ali u četvoroslovnom rečniku Stanka Žugića piše da je MOMA pesnički izraz za devojku, pa sam potražio i našao tu reku CURAK. Ipak smatram da je autorovo rešenje ipak MOMAK, pa je Vlada više u pravu od mene, zato sam i napisao da je moje rešenje moguće.

Andon Koloski је рекао...

Spirala:
Obermajer- elektroda- Tadej Kljun- vojna zona- Emma Bendz- Almirante- biznismen
.......BROJ JEDAN - METUZALEM.......
(P)opis manje poznatih reči, za mene
- Obermajer (Miroslav, 1973 i Tomáš, 1960) češki fudbaler(i);
- Tadej Kljun, (18.04.2001), slovenački rukometaš, desni bek, trenutno igrač Benfike;
- Emma Bendz (13.06.1858.- 14.06.1927), švedska spisateljica;
- Almirante ( Giorgo, 27.06.1914.- 22.05.1988.), italijanski političar

Slavko Bovan је рекао...

Ja bih se kladio da je rješenje CURAK (tanak izvor), iako rješenju MOMAK ništa ne fali.

N. Petkovski је рекао...

U svetu šahovskih problema postoji jedno pravilo: problem mora imati samo jedno rešenje, autorovo (ukoliko nije naznačeno da problem ima dva ili više rešenja, ali ona su tematski direktno povezana). Ako se nađe još koje rešenje osim autorovog, smatra se da je problem nekorektan, gubi svaku vrednost i kaže se da je problem demoliran.

Ne želim da kažem da je ovaj indirekt faličan i da je demoliran (po uzoru na šahovske probleme), možda čak i dobije na vrednosti ako ima dva rešenja, ali ona nisu ni u kakvoj direktnoj korelaciji (kao što su ostala dva ponuđena zadatka iz "Kvizorame").

M. Милићевић је рекао...

ЛИПА, КУНА, ЛИПИК, ЧАЈ, СТАБЛО
/ваљда!/