недеља, 17. март 2013.

REČ PO RIJEČ (85)

NJORKA
Njorka
Njorka ili mala njorka (Alca torda) je vrsta morske ptice i jedini pripadnik roda Alca.
Ovo nije njorka!


Odrasle ptice su crne odozgo i s belim prsima i stomakom. Debeli crni kljun ima tup kraj. Rep je šiljast i duži od onog tankokljune njorke.
Hranu traže pod vodom. Može ostati pod vodom jednu minutu pre nego što izroni. Uglavnom jedu ribe, ali također jedu i neke malene račiće i morske crve. Obično se gnezde u velikim kolonijama. Roditelji se izmenjuju tokom inkubacije: dok se mužjak hrani na moru, ženka čuva jaja, a zatim mužjak zamijeni ženku.

13 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Nevezano uz ovu temu, ali...

Sam sebe tapšem po ramenu jer sam našao dobar opis za TEODOR (skandinavka koju upravo sad radim)

Теодор фон Бург (Београд, 26. јануар 1993) први је српски млади математичар који је понео титулу најуспешнијег такмичара на свету свих времена у Кући славних Међународне математичке олимпијаде.

Slavko Bovan је рекао...

Molim anonimnog pažljivog čitača novina (čiji sam komentar izbrisao) da komentar ponovo napiše i potpiše se.

Miroslav Cvetković је рекао...

Baš me zanima kolika su opisna (i ostala) polja ove tvoje skandinavke :)

Slavko Bovan је рекао...

Imaćeš priliku da vidiš u petak.

Da li to ja naslućujem kritiku na opis?

Анониман је рекао...

Videti na tekst sajtu Kurira.

Slavko Bovan је рекао...

Poštovani, molim potpis.

Ne razumijem šta treba vidjeti na sajtu tog oličenja objektivnog informisanja?
(nadam se da ima još nekih sajtova koji mi se mogu preporučiti).

Slavko Bovan је рекао...

Kvizaši sa FB mi skreću pažnju da fotografija nije adekvatna i da je na slici atlantski pufin.

Miroslav Cvetković је рекао...

Ja često, još pri sastavljanju skandinavke ostavljam rezervno polje za opis (namerno stavljam crno polje gde nije neophodno). Interesantan "zadatak" sam dobio prošle godine od Redakcije "Blica Žene": tražili su da za njihovo specijalno izdanje uradim 4 skandinavke u kojima će biti više "nepotrebnih" crnih polja. Ponekad lepo izgleda i ono što se nama enigmatičarima ne sviđa, pa nije loše realizovati i neku "laičku" ideju. To na primeru izgleda ovako:
SKANDINAVKA

N. Petkovski је рекао...

U pravu su oni sa FB, to na slici ti je zaista atlantski pufin. Tvoja Alca torda ima crne noge i crni kljun drugačijeg oblika.

Slavko Bovan је рекао...

Da, to sam i kazao, ali neću da ispravljam i ubacujem drugu sliku, nek se zna da sam napravio faul (sve zaveden internetskom ponudom fotografija).

Naknadna provjera pokazuje da je i ptica sa slike nekakva NJORKA, ali atipična.

Slavko Bovan је рекао...

Naknadno ubačena slika njorke

Vanja Tomašev је рекао...

Ovo drugo je njorka na karnevalu.

Slavko Bovan је рекао...

Vanja zna odgovore na sva pitanja!
Jedno pozitivno brojanje i za njorku na karnevalu.