субота, 13. април 2013.

NOSTALGIJA (15)

Orbis iz marta 1988. godine.

22 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Ko je na naslovnoj strani?

Slavko Bovan је рекао...

Autor skandinavke - H. Hodžić

Анониман је рекао...

Mrkina ženska.

Unknown је рекао...

Da li je u tom periodu "Orbis" imao mnoštvo neenigmatskih priloga (džet-set i ostale gluposti) kao neku godinu ranije? Ako neko zna neka odgovori jer mi je bitno zbog kupovine časopisa!

Slavko Bovan је рекао...

Konkretno- U tom broju je 26 strana enigmatike (ukupno 44 strane)

Slavko Bovan је рекао...

U ta dva broja (sa slike) enigmatske radove potpisjuju:
Stanko Šarac
Ejub Semić
Tonći Kulić
Emir Vučjak
Stanislav Železnik
Miodrag Bogdanović
Luka Pavičić
Mladen Đurđević
Margareta Totić
Miladin Gavrić
Vojin Krsmanović
Dragiša Tošić
Bakir Ajdinović
Stjepan Krupa
Darko Kaciga
Hajrudin Hodžić
Ivan Šagadin
Karlo Barbalić
Dušan janković
Gojko Mandić
Boris Nazanski
Ferdo Mijač
Pero Galogaža

Анониман је рекао...

Ako neko prodaje komplet rado bih kupio (bez obzira na "gluposti" u neenigmatskom dijelu sadrzaja, istini za volju bilo je puno gluposti ali i vrlo pristojnih tekstova... sve treba gledati u kontekstu onog vremena... koncept kombinacije enigmatike i teksta je prihvacen, i unaprijedjen, bash je lijepo sjetiti se svega)
Hajro

Unknown је рекао...

Žao mi je ako se neko našao uvrijeđen zbog ove moje ocjene neenigmatskih tekstova u "Orbisu". Mnogo mi smetaju ovakvi tekstovi u enigmatskom časopisu koji ima ambicije da bude vrhunski. U konkretnom primjeru, 41% je neenigmatskog sadržaja. Previše za moj ukus, i takav časopis nikada ne bih kupovao.

Slavko Bovan је рекао...

Ako se dobro sjećam, odnos teksta i enigmaike u "Orbisu" bio je dobitna kombinacijam, te je list (u vrijeme kada sam radio u tom listu) imao je tiraž i do 80.000 primjeraka.

Slavko Bovan је рекао...

RASPORED STRANA:
1. naslovna
2. skandinavka
3. impresum
4. nagradna ukrštenica
5. skandinacka
6-7. orbisova tema /tekst/
8. skandinavka
9. osmosmjerka
10-11. moderno doba /tekst/
12-13. moderno doba
14. skandinavka
15. klasična ukrštenica
16. domino-ukrštenica i 2 anagrama
17. ukrštenica sa slikama
18-19. muzička pozornica /tekst/
20. skandinavka astrološka
21. bijela + 3 anagrama
22-23. srednja skandinavka
24-25. sportske strane /tekst/
26. kriptogramka
27. nagradna skandinavka (sa rebusom)
28-29. tv (tekstovi)
30. osmosmjerka
31. tematska ukrštenica
32-33. enigmatika za djecu
34. bijela
35. mozaička
36-37. krimi novela /tekst/
38. ukrštenica
39. skandinavka
40. ukrštenica
41. rješenja
42. horoskop
43. skandinavka
44. skandinavka

Slavko Bovan је рекао...

Sve skandinavke bile su tematske.

Slavko Bovan је рекао...

List je izlazio sedmično, i Hajro će potvrditi da nije bilo uopšte lako pripremiti 26 x 4 = 104 strane mjesečno. (da ne pominjemo tadašnju i sadašnju tehniku)

Анониман је рекао...

Nema govora o vrijedjanju, ponavljam - primjedba stoji, bilo je puno ne bash ozbiljnih, ne bash zanimljivih tekstualnih priloga, i mnogo sta josh nesavrshenog (i u enigmatskom dijelu)..., no tirazni i finansijski rezultati su bili izvrsni, a i u tekstualnom i u enigmatskom dijelu je bilo puno kvalitetnih saradnika i priloga. Naravno, nama je drazi i vazniji enigmatski dio. Ostaje da se procijeni kvalitet, inovativnost, uloga u razvoju mnogih enigmata i enigmatike. Vrlo cesto nije bilo kako sam zelio no nekoliko stvari su me tada i poslije zaista usrecivale - mnogi su u zgradi Oslobodjenja i okolo shvatili da enigmatika nije puko ubijanje vremena, mnogi enigmati su zivnuli, odrasli, afirmirali se u i oko Orbisa, mnogima su koncept, ideje, standardi... postavljeni u Orbisu bili uzor (pocesto nadmashen na moje veliko zadovoljstvo). Bilo je to lijepih i vrijednih 10 godina.
Hajro

Unknown је рекао...

Ne ulazim u uređivačku politiku tadašnje redakcije, jednostavno se meni lično ne dopadaju listovi sa više neenigmatskog sadržaja.
Što se tiče enigmatskih priloga, može se reći samo sve najbolje! Sve vrste zagonetki su bile vrlo kvalitetne, i bilo je raznovrsnih zagonetaka, što je meni posebno važno. Možete li mi napisati do kada je izlazio "Orbis" i koji je poslednji broj. Nemam nijedan primjerak iz perioda 1986.godina pa nadalje, pa me interesuje da li se do kraja izlaženja časopis vratio na potpuno enigmatski sadržaj? Unaprijed hvala.

Slavko Bovan је рекао...

Od 100. broja pa do kraja izlaženja "Orbis" je imao istu koncepciju (vidi gore!).

Ne znam koji je zadnji broj. Ja sam radio do 01. maja 1992. (i za PRVI MAJ). Nakon toga, nije bilo načina da se dođe do redakcije.

Dakle, tada je izlazio list, ali čuo sam da je kasnije štampano nekoliko brojeva (bez omotnih stranica sa starim radovima).

Бранислав Никић је рекао...

Ja sam voleo da kupujem Orbis i sa užitkom sam rešavao prvo rebuse koje je sjajno crtao Tonči Kulić, a zatim klasične ukrštenice koje su sastavljali Stanislav Železnik, Hajrudin Hodžić i Vojin Krsmanović.

Бранислав Никић је рекао...

Jedna molba Slavku, skeniraj mi i pošalji rebuse iz tog broja da ih objavim u subotu u rubrici 'vremeplov'. Ako ih nemaš gde skenirati ti ih uslikaj.

Slavko Bovan је рекао...

Nemam skener (koji radi).
Čekam da ga osposobim pa da filujem nostalgiju kako dolikuje (ovdje su saradnici zatajili)

Ovo sam fotografisao.

Slavko Bovan је рекао...

Inače, imam sačuvano samo 2 puta tri meseca (januar-mart 1988. i jul-septembar 1991)

Миле Јанковић је рекао...

Po Narodnoj biblioteci Srbije poslednji broj 459.

Анониман је рекао...

Ne znam koji je posljednji broj, ne znam ni za prestampavanje starih radova, sjecam se nekih kontakata (dok sam bio u Sloveniji) na temu obnavljanja ORBIS-a, koliko znam nista od toga nije bilo. Imam samo jedan broj. Bilo je puno dobroga, ali i puno nategnutih ideja rebusa da bi se iskoristila neka slika, krizaljke su bile uglavnom vrlo dobre. Ejub Semic (godinama urednik u Sezamu) i Vojin Krsmanovic su bili glvni oslonac u trci za aktuelnoscu i dobrim sastavcima..., imali smo i Kurpesa i Zeleznika kao najveca imena, plus brojne druge, cesto i mladje autore (necu nabrajati da ne bih propustio koga). Tonci je bio posebna prica i kao autor i kao crtac rebusa.
Hajro

Slavko Bovan је рекао...

OBAVEZNO POGLEDATI "NOSTALGIJU" BROJ 5 OD 23. JANUARA (PRONAĐITE U DESNOM STUPCU).