среда, 31. октобар 2018.

JOVANOV SLOGOVNI KVADRAT (161)

CA, KA, KA, KRA, LI, LI, NA, NI, NI, SMA, TA, TA, TI, TI, U, U
Vodoravno i uspravno: 1. Vulkanski otok između Sumatre i Jave, poznat po katastrofalnoj eksplozivnoj erupciji 1883. godine, kad je i nestao pod morem, 2. Navodno srpsko pleme u Dalmaciji u vrijeme rimske vlasti (bizantski grčki: Καναλῖται; srpski: Конављани / Konavljani; engl. Kanalites – izvori: ovdje i Google), 3. (H)amajlija, amulet (mn.), 4. Ptica šumska ušara (Asio otus; umanjeno).
NAPOMENA: Prema "Online rječniku", riječ pod 2. može se opisati i ovako: "cjevaste okamine jedne vrste biljki – životinja". U rječniku žargona "Vukajlija" navodi se i glagol s ovakvim opisom: "Slučajno ili ne, konstantno nekoga zakopavati. Direktno uticati na stanje vrtoglavog pada neke osobe. Svojim postupcima prouzrokovati da se dotični nađe u kanalu".
Autor: Jovan Nedić

9 коментара:

Sneška је рекао...

KRA KA TA U
KA TI LI TI
TA LI SMA NI
U TI NI CA

Анониман је рекао...


Tačno rešenje je:

KRA-KA-TA-U
KA-NA-LI-TI
TA-LI-SMA-NI
U-TI-NI-CA

Druga reč je KANALITI a ne KATILITI.

Vlašar

Sneška је рекао...

Dadada, Kanalites, greška kad se brza.

Sneška је рекао...

Još jedna kombinacija:

PE TO KRA KA
TO LI KA RA (Indonezija)
KRA KA TA U
KA RA U LA

Belirac је рекао...

Baš me zanima da li se Nikoli Makedonskom i Nedjeljku Bosanskom (ne)sviđa slog SMA (ta - li - sma - ni)? Mogao sam na tom mjestu, naravno, uvrstiti i etnonim Ta - li - ja - ni, ali mi je bolja verzija s talismanima.

Анониман је рекао...


Dva slogokvadrata sa vulkanom KRAKATAU.

KRA-KA-TA-U
KA-PE-TA-NI
TA-TA-RI-JA
U-NI-JA-TI

PE-TO-KRA-KA
TO-RO--KA-LA
KRA-KA--TA--U
KA-LA---U-ZI

Vlašar

Belirac је рекао...

Prvi Šarićev slogovni kvadrat je jednostavan, ali bez zamjerke i sigurno bolji od moje verzije.
Pri sastavljanju, ja sam htio malo zakomplicirati sa složenijim slogovima. Prvo sam dobio ovakvu verziju:

KRA- KA- TA-- U
KA--- BA- LIS- TI
TA--- LIS- MA- NI
U---- TI--- NI- CA

Kako nikad ne rastavljam ovako: ka - ba - lis - ti, odlučio sam se za ta - lis - ma - ni, a onda su mi zatrebali Kanaliti...

Belirac је рекао...

Smatram da je drugi Šarićev kvadrat vrlo dobar:

PE--- TO- KRA- KA
TO--- RO- KA--- LA
KRA- KA-- TA--- U
KA--- LA--- U---- ZI

Анониман је рекао...


Još dva slogokvadrata sa pojmom KRAKATAU:

KRAKATAU na drugom mestu:

PA-KRA-ČAN-KA
KRA-KA--TA--U
ČAN-TA-VIR-CI
KA--U--CI-JA

KRAKATAU na četvrtom mestu:

RE-KA-PA-KRA
KA-RI--O--KA
PA--O-LI--TA
KRA-KA-TA--U

Paolita je problematično ime?!

Vlašar