среда, 21. октобар 2020.

BEZOPISNI BUŠMAN 3

Evo nas ponovo zajedno, družićemo se rješavajući bušmana bez opisa. Zadatak je jednostavan – rekonstruirati rad sastavljača. Odsustvo opisa, spiskova pojmova, tabele kao u kriptogramki i sličnih standardnih pomagala, čini zadatak težim. Evo šta ga čini rješivim i izazovnim, posebno obratite pažnju na novi pokušaj da olakšavanja rješavanja (crveni redovi na dnu objašnjenja):

-  svi duži pojmovi su vrlo poznati, među kraćima ima nekoliko manje poznatih

-  struktura (suglasničke/samoglasničke skupine i nefrekventna slova) nekoliko dužih pojmova upućuje na rješenje

-  5 vrlo poznatih sintagmi (samo donja, 47 vodoravno se piše velikim slovom)

-  9 nefrekventnih slova (Č, Ć, Đ, DŽ, LJ, NJ, Š, Ž su na našoj listi, Đ, Ć, Ž nisu uvršteni u mrežu).

-  žutom bojom su označeni suglasnici, tamno žutom nefrekventna slova 

-  sivo obojenje ispod, odnosno oko crnog polja, označava pojam koji se piše velikim slovom (21, 47, 48 vodoravno, 4, 8, 11, 19, 37 okomito)

-  plavi broj u polju sa obrojčenjem označava pridjev, PLAVO KAO PRIDJEV, (lijevi broj za uspravne, desni za vodoravne) - 15, 40, 46 vodoravno, 18 okomito

-  crveni broj u polju sa obrojčenjem označava manje poznati pojam (lijevi broj za uspravne, desni za vodoravne)- 21, 22, 48 vodoravno, 6, 11, 13, 37, 39 okomito

-  zeleni broj označava skraćenicu – 23 okomito 

NAPOMENE:

-  ijekavica i etimologija (u ovom bušmanu nema etimološlih oblika)

-  prihvatljive su varijacije dijelova mreže ako su uvršteni oblici ispravni i dovoljno poznati (opskurne stvari sa interneta nisu prihvatljive). Objavićemo prispjela rješenja po redu prijema, zajedno ćemo pogledati rješenja i varijacije.

-  prosječna dužina riječi 5.2, procent crnih polja 11.5.

Zadatak je objavljen na četiri enigmatska bloga

http://dominikanac.blogspot.com/

https://enigmatika123.blogspot.com/

http://enigmatikatio.blogspot.com/

https://miroslavljevaenigmatika.blogspot.com/

VRIJEME OBJAVLJIVANJA

20:00OPCIJA 1 – PDF zadatka sa svim gore navedenim olakšicama plus 5 upisanih slova

20:45OPCIJA 2 – dodano 10 slova

21:45RJEŠENJE – originalna autorova verzija

22:00lista primljenih rješenja, utvrđivanje najuspješnijih 

Komentari će biti otvoreni, rješenja slati na e-mail hodzich@gmail.com (u bilo kom obliku, najlakše je otkucati vodoravne pojmove, ne brinite oko mogućih različitih opcija, sve će biti objavljeno svima na uvid…)

Dobru zabavu vam želimo

Hajro, Miroslav, Nedjeljko i Slavko

7 коментара:

Hajro је рекао...

Ako imate problem sa otvaranjem PDF-a probajte JPEG na

http://abcitdcom.ipage.com/BO Busman 16x13-01SSfSS 10-13-20..jpg

Hajro је рекао...

Dovoljno je i kliknuti na objavljeni lik bušmana ovdje u postu.

HH је рекао...

Link za rješenje radi.

Dobio sam dosad 5 rješenja, spremam ih za objavu, biće za nekih 20-30 minuta

Бранислав Никић је рекао...

Uključio sam se tek u 21,50 pa sam samo započeo sa rešavanjem i nije mi išlo loše. prvo što sam rešio je VEČERNJI LIST, pa sam upisao VRTNO BILJE (umesto KRMNO), zatim OBILJE, pa DELIKT (umesto RELIKT, LJADOV (umesto ŠAROV), LJANO (umesto ŠATO), BRZOPIS i tu sam stao kad sam shvatio da nisam pogodio pravu kombinaciju. Da sam počeo na vreme ja bih malo istraživao, ali sad šta je tu je. Ukrštenica je sjajna, svaka čast Hajro.

Slavko Bovan је рекао...

Krenuo sam od PET DO DVANAEST.

Бранислав Никић је рекао...

Da, zaboravih i IZVRSNOST (umesto ISCRPNOST) i AREAL (umesto IREAL). Ovo mi je prvi put da rešavam bušmana i svidelo mi se.

Hajro је рекао...

Dobro nam došao Bane, IZVRSNOST se odmah nameće, računao sam da će svi lako otkriti S KIM SI TAKAV SI i odmah je jasno da ne može uspravno četveroslov koji završava na ..ZK... pa valja tražiti drugu čupavu devetku. Želio sam širiti mrežu lijevo sa NEISCRPNOST, SUPERMARKET ..., ali kad se dolje lijepo uklopio Večernji list nisam mogao odoljeti da ide ovako, prožetost mi je posebno važna. Kad vidiš ostala rješenja (7 ukupno) vidjećeš kako su i drugi imali dilema..

Sve je ovo eksperiment, zasad mi se čini smislenim i zanimljivim, idemo dalje.