Prilično sam siguran da Valter pri proglašenju nije pročitao Rešada. To je zabrinulo našeg dobrog Reška, pa je analizirao u čemu je pogriješio. Kaže: "Mora da sam nešto pogrešno upisao jer mi je križaljka dobra".
Da, može ZASMETATI pomalo zasmetati, ali sigurno znate da to nije otvaranje. Mislim da je otvaranje tamo gdje se ukrštaju tematski pojmovi. Oko te tačke Rešad je gradio ostatak križaljke, a nije se plašio KATASTROFE.
Taj ugao sa ZASMETATI - ZATAKNUTI je dobro rješen.
Zloduhu se zahvaljujem na tome što ispunjava obećanje i komentariše. Nadam se da će komentari biti konstruktivni i iskreni. Možda se i sprijateljimo, pa ću moći da mu tepam "NAŠ DRUG ZLOĆKO" :)
Ima logike! Siguran sam da je Milorad Nešić iz Leskovca bio dobar medijator.
Sad se ovi koji nisu bili na licu mjesta pitaju ko je Milorad Nešić iz Leskovca. Da li sam dobro zapamtio ime? Bilo mi je vrlo simpatično kad je Rajko, želeći da "zove turu" za Džemsa, Nevenka sebe i mene, elegantno zaobišao "Ho Ši Mina" i uposlio Leskovčanina.
Čini se da su svi žurili, niko nema vremena, autori, članovi žirija, komentatori pa evo da i ja u "trci" (krećem na jug) kažem koju - na prvi i drugi pogled mi se čini da bi Marko prošao bolje da je žiri ne samo mjerio već i brojio i računao. Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod. Evo, uglavnom komentiramo kao da imamo samo neriješenu mrežu, malko pretjerujem ali nije daleko od istine. Naravno, analiza sadržaja traži puno više vremena...
Hajrudine, višedecijski učesniče brojnih konkursa koji nikada nigde nije pobedio i bivši uredniče čiji rad niko nikad nigde nije citirao (osim na blogovima gde se nekritički citira sve i svašta), pišeš proizvoljnosti kao i posle svakog konkursa. Jbg, rekao sam ti više puta: ne postoji žiri koji će tebe visoko oceniti, tu se ništa ne može. Nisam ti ja za to kriv.
Nije tačno da su presudile dimenzije beline, prvoplasirana slučajno ima 1 beli red više od ove. Naniže ima radova sa mnogo većima belinama, pa su završile kao i tvoja: 33. ili još gore.
Mogu potvrditi da se žiri nigdje nije žurio. Žirirali smo skoro mjesec dana. Kod križaljke postoji više kriterija (bjelina, rješivost, prožetost, zanimljivost sadržaja, raspored crnih polja itd.). Što se mene tiče, a mislim da su se time rukovodili i kolege presudio je opći dojam. Mi smo sva četvorica bili ili jesmo urednici križaljki i svaki je od nas kompetentan da ocijeni križaljku. Bilo je dosta dobrih radova i odlučivale su nijanse kao što je vidljivo iz ocjena. Ja s moje strane mogu potvrditi da mi bjelina nije bila presudna, ali kad je već tu, ne mogu je ni zanemariti. Još jedan detalj: ja sam znao tko su autori dok sam žirirao, dok kolege nisu, tako da nisu došle do izražaja ni neke osobne preference. Mislim da smo odradili korektan posao. Valter
Mladene, nema razloga da se braniš, niko te ne napada, nisi ništa kriv za moj plasman. Nikom pa ni meni nije iznenađenje da je tvoj rad proglašen najboljim. Bilo bi lijepo i većini drago da nam ponudiš (kad već neće žiri) argumente na temu zašto je veličina bjeline presudna i sl, a ne zašto ja ili neko drugi radi ili ne radi nešto. Pomenuo sam brzinu mjerenja dimenzija bjeline jer je to istina, treba par sekundi, a za pravu analizu mnogo više... i jer sam to čuo i od članova žirija, ne samo ovoga... i jer to proizilazi iz svih žiriranja posljednjih decenija. Sve je to naša realnost, različita mišljenja i sl, što nije razlog da se gložimo, naprotiv, hobistički smo prijatelji. Zašto bismo mijenjali naš pristup sastavljanju, vrednovanju i sl, različitosti su poželjne. No, ne družimo se ovdje da bi čuli tvoje ni bilo čije mišljenje o osobama, čak ni o samom sebi. Čestitam ti pobjedu i želim svako dobro, uključujući i nove pobjede. Tvoja je odluka hoćeš li se baviti enigmatskim radovima ili ljudima.
Zbog toga je ne volim previše matematike kod križaljaka, da se gledala, vjerojatno bi moja bila bolje plasirana.
Mladenova križaljka je zasluženo pobijedila uz neke manje mane, jer je nemoguće sastaviti savršenu križaljku s ovako postavljenim zadatakom.
S mog gledišta, križaljka bez bjeline na natječaju ovakvog tipa ne bi trebala imati prednost pred radovima s bjelinom. Valjda je smisao natjecanja da se pokaže vještina kombiniranja i dostizanje prefekcije (naravno, sve u granicama postavljenih pravila). Možemo mi ovdje tupiti koji je stil bolji, prihvatljiviji ili zahtjevniji, ali na kraju većini sastavljača i rješavača pažnju privuče bjelina (tako je barem bilo kod mene u počecima). Jedini problem kod bjelina što se počesto ode u krajnost pa se nauštrb veličine bjeline utrpava u križaljku svega i svačega što proizvodi kontraefekt i odbojnost od takvog stila (mea culpa, i moju križaljku je spasio jedan takav pojam - Urram, ali takve stvari treba svesti na minimum).
Toliko od mene.
Na žiraranje nemam nikakve primjerke i smatram da su odradili vrlo korektan i pošten posao.
Svakom žiriju trebamo biti zahvalni jer ljudi odrade posao za koji znaju koliko je obiman, naporan i nezahvalan. Nije riječ o kompetentnosti, pristrasnosti i slično, tu nema i ne može biti dilema. Ja pokušavam govoriti o enigmatskoj teoriji, kriterijima vrednovanja, mogućim unapređenjima u provođenju natjecanja i sl. U najkraćem - sve bismo trebali prosuđivati po kriteriju je li na dobro ili nije enigmatike kao cjeline. Jesu li velike bjeline takve kakve imamo posljednjih decenija najbolje što smo mogli , . ponuditi rješavačima? Jesmo li insistirali na njima jer smo mislili da ih rješavači vole i žele ili smo se dokazivali jedni drugima. Riječ je o vrlo bazičnim stvarima. Moje iskustvo sa rješavačima nikad nije vodilo ka zaključku kako su im bjeline važne. Naši vrhunski autori, Dr Kurpes je najbolji primjer, su radili drugačije, lako je uporediti. Pitanje je da li suvremene alatke (baze podataka i softvere) koristimo da postignemo svježiji i kvalitetniji sadržaj ili efikasnost i bjeline. Slažem se da su natječaji prilika za dokazivanje i sl, ali i da prodiskutiramo neka pitanja. Svakim žiriranjem šaljemo poruku urednicima i autorima.
Slavko, bilo bi mi drago da pobrišeš moje gornje komentare... bojim se da nisu doprinijeli nekakvom dobru, a to mi je jedina želja. Idemo dalje bez medalje
Hajro, ovi tvoji komentari su korisni i treba da ostanu tu gdje jesu. Nastavi sa komentarima. Bilo bi veoma korisno da se i članovi žirija povremeno jave. Smatram da njihovo javljanje NIKAKO ne treba da bude neko "pravdanje" jer je očigledno da su radili kvalitetno i nepristrsno, ali bi bilo dobro čuti šta im je (svakom od njih pojedinačno) "upalo u oko" kod pojedinih radova (neka vrlina ili "mana").
Zvali smo hotel, Nešić se zove Marko. Pobjednik u disciplini sastavljanje križaljki upire u Hajru da nikada ništa nije osvojio. Pa Hajro je ovogodišnji prvak Hrvatske u ekipnoj konkurenciji čemu svjedoči i Slavkova fotografija dolje. Zloduh
"Tvoja je odluka hoćeš li se baviti enigmatskim radovima ili ljudima"
Upravo sam hteo da kažem nešto slično, ali ne znam da li će autor gornjeg citata to razumeti. Dakle, i te rezultate su nam dali ljudi (dvojicu čak i poznajem, mogu da posvedočim da su od krvi i mesa). Onaj ko se bavi rezultatima, a ne ljudima, ni u alkoholnom transu ne bi rezolutno ustvrdio: "Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod." Capisco? Ne bih se ja ni branio od napada nekoga ko je večno 33. niti taj neko može da dezavuiše ni bilo koji žiri (jer je smer dezavuisanja po definiciji suprotan), ali to iritira, naročito ako se ponavlja svake godine.
A eto, g. Hodžić može kao sav civilizovan svet da napiše: meni se više dopada ova ili ona križaljka od te i te iz tog, tog i tog razloga. To je sasvim ok, uostalom, koga je briga šta se njemu dopada i zbog čega.... jer je kao učesnik pokazao šta zna. I to bezbroj puta.
Nemam nameru da nudim nikakve argumente za svoju križaljku, nisam ja žirirao. Čak je moja stvar da li smatram da je ona objektivno najbolja, ali bar se trudim da zauzmem poziciju idealnog posmatrača pa da je posmatram kao da je tuđa i da je upoređujem sa drugim radovima. Recimo, ova treća je po mom mišljenju precenjena i video sam bar 5 radova koji mi se više dopadaju. 90 % križaljke čine najfrekventnija moguća slova, ima ćoškova koji su bez velikog truda mogli biti mnogo efektnije realizovani, ima pojmova koji mi se uopšte ne sviđaju (tiketar, Mali tiranin /to je valjda naziv nekog dela/, Diana Marisa /neko udvojeno žensko ime/, jakako URRAM)... Belina kao belina nije ništa posebno, tematski pojmovi su odabrani i postavljeni tako da budu komplementrni, pa je samim tim struktura potpuno predvidljiva... Možemo sad brojati suglasničke grupe i koješta, ali to ne bi išlo u prilog ovom radu (osim što ima samo 1 infinitiv u belini, za razliku od prvoplasirane koja ima 2... ali zato prva ima veću belinu i pride relativno centriranu). Ukratko, ja bih ovde dao 12/15.
Ova četvrta bi dobila manje, možda 9/15, bez obzira što je lepo koncipirana. Nije mi dovoljno takmičarska, u belini 6 x 6 imamo 4 infinitiva, kompletno je monotona... ali sviđa mi se što se autor trudio da sa strane ubaci neko h, f, dž.
S moje strane ne dovodim nikakvu sumnju da je tvoj rad zasluženo na pravom mjestu, lijepa bjelina bez ijednog "slaboga" pojma. Nema smisla nabrajati mane jer ćeš ih u svakom od ovih radova naći bar desetak, uvijek posvećujem pažnju na ono što je dobro urađeno u križaljci i to kod mene uglavnom prevagne kod ocjenjivanja. I ja i ti znamo koji stil preferiraju urednici "Feniksa", tako sam i koncipirao svoju križaljku, da ne bude previše komplicirana, ali da zadovolji sve zadane parametre. Sve mane koje si nabrojio znam i sam, ali ima dosta stvari koje su pozitivne (nema kratica, većina riječi su imenice, nema dvoslova ni jednoslova u sredini, zadani pojmovi se križaju). Meni se najviše dopalo što sam stavio pojam "prISTRAnost" u kojem je učahurena riječ Istra. Toliko od mene, moj rad slobodno možete pljuvati, kritizirati,ignorirati, a možete i hvaliti ako želite :))
Hajro, slobodno piše i komentiraj. Kažu da u životu ništa nije uzalud.
Svatko ima viđenje na križaljke iz svog kuta, bit ću i ja star za kojih dvadeset-trideset godina pa ću na život i križaljke gledat drugačijim očima. Ja se uvijek držim one stare: "liječnik liječi tijelo, a Bog dušu", tako da i svoja djela promatram u tom duhu.
Slavko, zaista ne vidim nikakve koristi od mojih gornjih komentara. Nemam namjeru da se izvinjavam, nemam namjeru da se ljutim, sve je u redu, ali koristi zaista nema, a štete ima. Ti si gazda, ako želiš da ih ostaviš ti ih ostavi, neka ih kao primjer moje gluposti i još ponečeg. Najmanje je važno hoću li ja komentirati. Pitao me u Rapcu jedan dragi kolega i prijatelj, savršeno dobronamjerno i razložno, zašto komentiram, zar ne vidim realnost itd itd. Umjesto odgovora citirao sam staru misao po kojoj su posebno vrijedna nastojanja i projekti koji su beznadežni. Neću reći niti da nastojim postići nekakve velike promjene, niti da je beznadežno, tek da nije nezamislivo da razuman čovjek uloži par minuta vremena da napiše nešto što smatra smislenim, nečim što ima makar minimalan potencijal za unapređenje dragih mi stvari, ne razmišljajući hoće li se desiti promjene, hoće li biti krivo shvaćen ili napadnut. Realnost je i da ne mogu pomoći sebi sa tim svojim porivom, a ni onima koji misle i rade drugačije. Takvi smo kakvi jesmo i neka nas takvih.
Nadam se da je Lukica bolje, imali smo istu situaciju sa kćerkom 1992 u Sloveniji.
Marko, naravno čestitam i ja tebi, ti si generalno bolji križaljkaš od mene (križaš 20 i kusur godina na svom jeziku, ja jedva 10 na tuđem) i to volim da istaknem, nezavisno od rezultata bilo kog konkretnog takmičenja. Takođe, ti si jedan od najvećih hrvatskih talenata svih vremena i od tebe se uvek očekuje više i bolje... barem ja to očekujem.
Demonstrirao sam analizu na tvojoj križaljci, ima onih koji ne znaju kako da izraze svoj stav, pa možda će biti od koristi (nažalost, ne mogu da nastavim s tim). I ja mislim da Hajdurin može i treba komentariše, ali ne onako kako je to učinio u prvom komentaru. Možda svesno, možda nesvesno daje sebi ulogu metakritičara, kao da je iznad svih članova žirija i učesnika i tvrdi nešto što nema veze s mozgom. Pa čak i ukoliko želi da iznese te i takve tvrdnje, treba da se ogradi i da ih plasira kao svoje stavove i zapažanja, a ne kao činjenice. Godinama radi istu stvar: komentariše rezultate uredljivo i jedinim pasusom baci hejt i na žiri, i na plasman, i na sam konkurs... a onda se šatro nađe u čudu kad dobije po nosu.
Dakle, ja sam pravio tu križaljku za koju je gore rečeno da je njen jedini kvalitet to što ima malo veću belu kombinaciju tj. da žiri nije ni uzeo u obzir ništa drugo... i odgovorno tvrdim da na belina uopšte nije njen glavni adut. To je sveazbučnica (+ y, x, q, w) i ima sadržaj. Ne znam da li oni koji ovo čitaju shvataju koliko je ljudi na taj način g. Hodžić odjednom uvredio. Uvredio je organizatora, sve članove žirija, čak i sve učesnike koji imaju poverenja u organizatora i taj žiri.
Žiri je obavio dobar posao i svaka im čast na uloženom trudu. Dovoljno govori i plasman sedam križaljki koje su dobile bodove u rasponu od 49 do 53 i tu su odlučivale nijanse.
Ja bih ponudio malo zanimljive statistike gde se može videti koliko je autora u svojim radovima uvrstilo isti naziv naselja ili grada kao ime i prezime iste ličnosti.
Najviše je zastupljen SVETI PETAR U ŠUMI i to kod sledećih autora: Tomislav Rebrović, Krešimir Majetić, Petar Štambuk, Željko Marinović, Vesna Babič, Antun Cvitković, Hajrudin Hodžić, Nedjeljko Nedić, Slavko Bovan, Nevenko Soldo, Gojko Mandić, i Zoran Radisavljević.
NOVAKI PAZINSKI - Sadri Husmani, Petar Grubišić, Ratimir Ružić, Jozo Boban, Miroslav Sabolčec i Danko Kujundžić.
SVETVINČENAT - Mladen Marković, Orešković, Boris Babić i Antun Golubić.
MOŠČENIČKA DRAGA - Božo Miljević, Stjepan Orešić, Ranko Nedić i Ejub Semić.
GOLOGORIČKI DOL - Nebojša Dragomirović, Darko Galić i Mile Janković.
SVETI LOVREČ LABINSKI - Marko Mihaljević i Ilija Ozdanovac.
LOVRANSKA DRAGA - Antun Jurić i Skender Tullumi.
KANFANAR - Pero Galogaža i Željko Lebeda.
MOTOVUN - Ivan Čotić i Tihomir Cindrić.
Od ličnosti kod učesnika SOZAH-ovog natječaja najviše je zastupljena FRANKA BATELIĆ ĆORLUKA - Sadri Husmani, Skender Tullumi, Marko Mihaljević, Radoja Racanović i Ratimir Ružić.
KORADO KORLEVIĆ - Antun Jurić, Ivan Hrgović i Miroslav Sabolčec.
MARIO ANDRETTI - Tihomir Cindrić, Amir Begović i Mladen Mrkobašić.
MATE PARLOV - Slavko Bovan, Gojko Mandić i Boris Babić.
VLADIMIR GORTAN - Zoran Radisavljević, Željko Marinović i Mile Janković.
JURAJ DOBRILA - Ivan Čotić, Petar Štambuk i Maksim Antić.
LIDIJA PERCAN - Željko Lebeda, Ivan Čotić i Nevenko Soldo.
LAURA ANTONELLI - Živko Barišić i Darko Galić.
MIRKO CETINSKI - Ranko Nedić i Antun Cvitković.
ALEN VITASOVIĆ - Stejepan Orešić i Ilija Ozdanovac.
GIUSEPPINA MARTINUZZI - Boris Mazansky i Nebojša Dragomorović.
Dobrodušni moj Zloduše, hvala ti na dobrom (makar i indirektnom) šlagvortu. Sjetih se jedne od sjednica predsjedništva (ili kako se već zvalo to tijelo) nekadašnjeg ESJ kad sam predlagao da rješavačka natjecanja budu samo za neprofesionalce, odnosno da sakupljanje pehara prepustimo našim rješavačima ili da imamo obje konkurencije i slavimo sve pobjednike. Nadglasan sam. Možda će se Štef sjetiti.
U pravu si dobri Marko, mnogo šta se mijenja sa godinama... Moj pristup križaljkama baš i nije dobar primjer. Istu priču pričam već 40-50 godina, uzori su mi bili i ostali Kancelarićeva Džepna križaljka i Dr Kurpes. Radio sam i suprotne stvari povodeći se za trendovima i urednicima. Kad god sam imao kontrolu provodio sam tu priču o rješivosti, cjelini, prožetosti, pokušavao inovirati... Sve je lako pogledati. Ono što će se vidjeti je i da nam je enigmatika uglavnom ista kao prije 50-60 godina. Da je bar ostala potpuno ista. Svi se zaklinjemo u rješavače, a koliko to provodimo možemo lako provjeriti. Dajte im usporedive Kurpesove bušmane i naše (uključujući i moje) današnje pa ćete vidjeti šta im je draže. Ili ih idemo uporedo proanalizirati zajedno, lako je to uraditi, nema tu mističnih i artističkih kategorija. Napravimo spiskove uvrštenih pojmova i uporedimo ih po svježini, rješivosti... Dodajmo grafičke i brojčane parametre i eto nam općeg dojma i ocjene. Sve činjenice, argumenti, logika suštine križaljke, baš sve pada u vodu kada mi urednik zaneseno kaže "... ali 7x8 bjelina". To je naš "meta kriterij" i to se vidi iz aviona. Je li to i naša "meta glupost", možemo li mi shvatiti i prihvatiti da je bjeline teško raditi i da je niži kvalitet uvrštenih pojmova neizbježna cijena. Možemo li shvatiti i prihvatiti da naglašavanjem (mimo natjecanja) bjelina šaljemo poruku autorima da su one ulaznica za stranice izdanja? Naravno da možemo... dalje ne znam, prevazilazi moje spoznajne mogućnosti.
Tehnologiju koju imamo na raspolaganju smo propustili koristiti na dobro rješavača, desilo se suprotno - ubiše nas gluposti sa interneta i neselektivno kreiranih baza podataka. Kako se to desilo? Možda smo imali manjak kreativnosti i hrabrosti, možda višak samoljubivosti i taštine. Posebna priča je odsustvo kritike i produktivne razmjene mišljenja. Pitajte druge kreativce šta se dešava sa kreativnom djelatnošću koja nema kritičare, razmjenu mišljenja i sl. Nazaduje, jer postaje samodovoljna i samoopravdavajuća. Vrijedi li sve gornje za našu buru u čaši vode..., zašto ne, principi su isti...
Za kraj nešto veselo na temu starenja - nekidan mi u San Jose biblioteci objasniše da se ne kvalificiram za naljepnicu za parking mjesta bliže ulazu. Trebam biti najmanje 80.
Svaka čast Rešade na trudu, nedostaje ti još moj Ivan Dani Šverko. Ja sam se isto bavio statistikom, da vidim gdje su pojedini takmičara najviše izgubili, kod koga su se članovi žirija najviše razilazili i sl., ali to ću iz objektivnih razloga zadržati za sebe. Pero
Čitam za dobro jutro šta sam juče propustio... i opet su tu iste konfabulacije jednog ljubitelja križaljki koji nikada nije pronašao žiri po svom ukusu. Zapažam da verovatno svi ti kilometri teksta ispisani na istu temu (uglavnom na ovom blogu) dolaze iz neurotične potrebe da neko ko 100 godina nešto pokušava barem objasni sebi i drugima zašto to ne uspeva.
Evo ja ću pomoći: ne uspeva zato što je kombinatorika isto što i inteligencija. To ili imaš ili nemaš, to je kao veličina stopala, kao visina. Otprilike kao kad bi neko sa 165 cm hteo da postane NBA košarkaš. Kad posle bezbroj bezuspešnh pokušaja vreme pokaže da od toga neće biti ništa, takav počinje da objašnjava košarkašima kako se igra košarka, da propoveda pravila, da besomučno nameće svoje stavove, tzv. precenjene ideje... i sve ima svoje ime u psihopatologiji. Tako jedan takav kombinator gore opet objašnjava, kao slučajno, da je „bjelina 8 x 7 metakriterij i da se to vidi iz aviona“. Meni nije problem da opet budem direktan i da npr. napišem: pusti me bre ograničeni čoveče na miru, idi pecaj, riljaj, testeriši... nisi ti s tom tupom pameću za enigmatiku... ali neći tako. Neću nikome govoriti da je glup, to se ionako vidi iz aviona.
Možda bih samo voleo da pomognem, ali mislim da je nemoguće objasniti nekome sa IQ 90 da ta centralna bela kombinacij 8 x 7 koju sam ja uključio u križaljku (kao za inat, na ovom takmičenju niko drugi) nije nikakav adut, meni je to rutina i ne verujem da ijednog urednika može da fascinira (uostalom, ovi što su žirirali od mene dobijali i mnogo bolje beline kao običnu saradnju). Mnogo je bitnije kako autor rešava izlaze iz te beline, to je kombinatorika. Ovaj sa IQ 90 prosto ne može da vidi, a onda ni da shvati koliko su npr. donji izlazi dobro povezani Bismarckovim otocima u pobedničkom radu. I kako je sve to povezano kao celina. I koliko je vođeno računa o svakom detalju, o prožetosti, o postavljanju svakog slova na svoje mesto itd. Ne može da shvati jer ne dobacuje dotle, tu se ništa ne može. Jbg, imaš 165 cm, nisi za NBA. A i ne znaš da igraš košarku, netalentovan si, stereotipan, loš ti je pogled odozgo... nije samo do visine.
Ja namjerno nisam gledao sve ukrštenice (osim ovlaš) već ih gledam tek kada ih objavim. Zasad su sve dobri sastavi i to vidi svaki objektivni posmatrač. Svaka ima neke sitne propuste i propustiće, ali dobre su (ili odlične su). Vrlo mi je drago što sam učestvovao u ovakvoj konkurenciji,
Pozdrav Mladene. Nemam potrebu često da pišem, ali smatram da moraju postojati neke granice u svemu, kako u ponašanju, komunikaciji i općenito u životu. Ja te cijenim i kao autora križaljka, a pogotovo tekstova jer si zaista teletiran za to. Imaš poprilično oštar i ciničan stav u pisanju, ali nema potrebe da ikoga vrijeđaš i omalovažavaš jer te to srozava kao osobu (pojedinci to radi i prema tebi, ali velike ljude čini to da ne budu kao oni). Možda je to obrambeni mehanizam, nanesena društvena nepravda ili nešto drugo, ali meni je žao kad se počneš izražavati kao prosta osoba s ulice. Ja osobno nemam nikakve loše primisli prema tebi i želim da uspiješ u svemu u životu, a vjerujem i većina enigmata u Hrvatskoj, ali razmisli s ovakvim pristupom na neki način „zagađuješ“ i enigmatiku i ljudske odnosi. Valjda su nam društva već dovoljno ogađena medijima pa treba da još i mi sudjelujemo u takvoj ljagi.
U konkretnom slučaju s našim dragim Hajrom. Ni ja se ne slažem u mnogočemu s njim, ali smatram da se bori za dobro enigmatike, da se očuvaju već općeprihvaćene enigmatske užance. Htjeli to priznati, i ti i ja smo enigmatske temelje dobili od stare garde tj. njegove generacije. Možda nismo mi problem, ali sve češće se u enigmatiku uvlače loše strane (pretjerana upotreba kompjutera, stavljenja neprovjerenih pojmova s Interneta bez ikakve provjere i sl.). Sutra možda neće pisati Hajro, pisat će netko drugi. U mnogim granama života srozane su vrijednosti, pa ne reagirati ili ne pisati protiv toga bilo bi ravno prihvaćanju takvog stanja.
Malo zakeranja s moje strane: Pogotovo se ne slažem oko „statusa“ bjelina u natjecateljskim radovima, jer smatram da je bjelina vrhunac dosega kombinatorike općenito (opet ponavljam, ne pod svaku cijenu), to izuskuje veliko: znanje, iskustvo, kreativnost i strpljivost. S njim se slažem da križaljkaške radove treba što više prilagoditi rješavačima, ali smatram da se bar na natječajima mogu tolerirati malo teži pojmovi (u granicama normale), pa tu zakeranja smatram nepotrebnim. Kad sam već iskren, meni kod Hajre najviše „smeta“ što zahtjeva tzv. „čistu enigmatiku“ s pojmovima i sintagmama iz standardnih rječnika, a u njegovim radovima uglavnom bude od 5 do 10 potpuno nepoznatih pojmova. Znam da stil koji on njeguje neminovno dovodi do toga, ali onda ga ljudi ne doživljavaju ozbiljno. Propovijedaš nešto čega se ni sam ne držiš. Drugo što mi relativno „mlađi“ sastavljači zamjeramo pojedincima iz „stare garde“ je pretjerano veličane prijašnjih autora (tipa Kurpes, Kancelarić, Železnik) i stavljanje u status božanstva. Oni su u svoje vrijeme bili vrhunac i udarili temelje križaljkaštva, ali zaboravljate da smo i mi u mladosti rješavali njihove križaljke i da u njihovim radovima ima svakojakih mana koje vi često i olako prešućujete.
P.S. Nemojte ovo doslovno shvatiti kao napad na vas, pišem općenito kao kritiku na negativne pojave.
Sad je vaš red, pišite što vam smeta kod mene, dopuštena su samo dva retka, da slučajno ne pretjerate :))
Srdačan podrav do sljedećem susreta, Marko Mihaljević
samo da se razumemo na početku: ja nisam dobio nikakve temelje od Hajrudina. Ima nekih iz te generacije od kojih sam ponešto naučio, ali to sigurno nije on.
U konkretnom slučaju, vaš dragi Hajro po iksti put komentariše rezultate na način koji je nedopustiv. Ne bih da se ponavljam, ali je - u najmanju ruku - iritantno iznošenje uvredljivih stavova u formi činjenica. Preciznije: ne dozvoljam da to čini u vezi sa mojim radom, a ako mu ostali dopuštaju da ih persiflirano omalovažava, u to se stvarno ne mešam.
Ovako ne može da se piše: "Na prvi i drugi pogled mi se čini da bi Marko prošao bolje da je žiri ne samo mjerio već i brojio i računao. Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod. Evo, uglavnom komentiramo kao da imamo samo neriješenu mrežu, malko pretjerujem ali nije daleko od istine. Naravno, analiza sadržaja traži puno više vremena..."
Kao što sam objasnio, nisu presudile dimenzije beline, žiri nije SAMO mjerio i ne komentiramo radove kao neriješene mreže (čak i ako neko sve ovo misli, maora da naglasi da je to njegov sasvim lični stav). Možda ne razumeš šta komentator ovde tvrdi, možda si zaveden favorizacijom od strane dotičnog, ali evo prevešću: kaže da to na vrhu ništa ne valja, to su samo nekakve beline i radovi koje niko nije ni analizirao; žiri je samo izbrojao bele stupce i redove i izbacio na vrh ono što je najbelje bez baktanja sadržajem i detaljima. A on je na prvi i drugi pogled ustanovio kako stoje stvari.
A to stvarno nema veze s mozgom. Dobili smo radove od Valtera i svako može da vidi koliko je radova sa velikim belinama loše ocenjeno (recimo, Šimundža je na samom dnu liste sa belinom 14 x 6).
I onda reagujem, kažem to što imam tako kako umem (možda i kao osoba s ulice, zavisi od inspiracije i zasluga, ali svakako nisam sa bečkog dvora). Ako neko ne odustaje, tu sam da opet objasnim. Jedina belina 8x7 u celoj ovoj seriji je moja, a vaš Hajro opet ponižava moj rad na sledeći način:
"Sve činjenice, argumenti, logika suštine križaljke, baš sve pada u vodu kada mi urednik zaneseno kaže "... ali 7x8 bjelina". To je naš "meta kriterij" i to se vidi iz aviona. Je li to i naša "meta glupost", možemo li mi shvatiti i prihvatiti da je bjeline teško raditi i da je niži kvalitet uvrštenih pojmova neizbježna cijena."
Što nije napisao 7 x 7, 8 x 8? A nije ni morao da navodi dimeznije beline... Znaš zašto to radi? Zato što podmuklo nastavlja rat. I ja sam opet tu da odgovorim.
Možda bi bilo efektnije crno na belo da pokažem kakve je šund kreacije bez belina Hajrudin objavljivao u "Orbisu", naročito one potpisane imenom njegove supruge (a osnovano sumnjam da joj je on bio mentor, možda je i svoje radove potpisivao njenim imenom). Pa i u toj križaljci bez belina koju celog života objavljuje u novim verzijama ima mnogo šunda, čak bih rekao više nego u dobrim radovima sa belinama... ali neka radi kako zna, šta mene to briga, ne bavim se takvim stvarima dok neko baš svećom ne zatraži to od mene.
Mladene, sad te upozoravam i opominjem (ne prijetim!)
To što napadaš Hajru (ja mislim bez ikakvog razloga) i što ga omalovažavaš (ja mislim bez ikakvog utemeljenja u činjenicama) je jedno, ali je NEDOPUSTIVO da u svoje tirade uplićeš Margaretu. Ovo smatraj upozorenjem i opomenom, a za ukazivanje na pristojnost odavno je već kasno.
Slavko, ne bih ja s tobom o pristojnosti i nepristojnosti, zaista.
Eto, ti si visoko plasiran u stihovima. I zamisli sad npr. mene (s napomenom da takvu stvar nikad ne bih uradio, to je prosto slika moje pristojnosti) koji pišem sledeći komentar: "Žiri očito nije ni čitao šta su učesnici poslali, imali su na umu određenu dužinu teksta i broj stihova, a ovaj drugoplasirani se najbolje uklopio u njihov metakriterijum... a da su analizirali napisano, da nisu samo brojali već se bavili i sadržajem, sve bi to bilo drugačije." Onda bi mi ti pristojno (kako bi ti drugačije, ne bi mi valjda pretio?!) skrenuo pažnju, a zamisli da ja nastavim: "Nažalost, ništa nije bilo bitnije nego da autor sklepa 8 stihova u dvanaestercu, a nama ostalima ostaje da prihvatimo tu metaglupost i da probamo da shvatimo urednički zanos formom." Itd.
Gospođa koji su spomenuo je godinama potpisivana kao autor u časopisu štampanom u tiražu od blizu 90 000, i s iobzirom na to da se javno oglašavala, i njen rad je javno podložan kritici. Ne možeš ti meni da diktiraš koga ću iz javnog života spominjati, a koga neću, ugrožavaš mi ustavna prava, pravniče. A da ne govorimo koliko je to nepristojno. :)
E, to je već u redu. Ošini po meni. To je sasvim prihvatljivo.
Da ti olakšam, priznajem - pojma nemam ni o čemu, vrlo sam nepristojan, napadam ljude bez ikakvih argumenata i to redom po tuđim blogovima, iako imam svoj. Takođe, stalno tvrdim da je ono što ja uradim najbolje na svijetu, da enigmatike nije bilo dok je ja nisam počastio svojim prisustvom, sam sam sve naučio, nisam se osvrtao na starije sastavljače od mene,...uostalom, niko osim mene pojam nema.
Na kraju, tačno je da ti ja neću diktirati koga ćeš spominjati. Neću ti diktirati ni na jednom drugom mjestu osim na ovom blogu.
Upozoravam te da ću UBUDUĆE obrisati svaki tvoj komentar, ma koliko bio konstruktivan, ako procjenim (subjektivna procjena) ako ima i zrnce nepristojnosti. Vjerujem da imam na to pravo, ili moram tražiti tvoju dozvolu?!
Ma samo ti briši, meni ni iz džepa, ni u džep. I molim te, više ne propuštaj da obrišeš i anonimne komentare u kojima mene vređaju. I još samo o pretnjama povedi računa, ako nije problem.
Nisam nikad rekao da nemaš pojma, ako tvrdiš, ja evo mogu iz pristojnosti da se složim; za tvoje argumente ne znam (ja zacelo imam svoje), za tuđe blogove takođe ne znam, primetio sam da često pišeš eseje na 4 A4 strane o tome kako si npr. napravio jedan anagram, ali nikad nisam ni posmislio da si ubeđen da je to što radiš genijalno... i znam da ovde napadaš uglavnom tj. samo mene.
Marko - hvala ti na konkretnim opaskama i neslaganjima, rado ću odgovoriti na to.
Mladen - napisah 7X8 pod navodnicima, dakle CITIRAO SAM UREDNIKA koji je nekidan baš tako rekao, nije pominjao autora jer smo, nas četvorica enigmata, pričali generalno o radovima i kriterijima. Ja sam govorio o svojim stavovima, urednik mi je odgovorio doslovce "Ali Hajro, bjelina 7x8...", ja prihvatio da je to njegov, više nego jasan, stav i sve u redu, on ima svoje stavove, ja svoje, ti svoje... nigdje nema problema sve do trenutka kad ti to vežeš za osobe. Otkud ti ideja da se neko ti, ja, bilo ko, treći... bavi osobama, čak i ako imamo neke odnose (što najčešće nije slučaj) ovdje se bavimo enigmatikom, konkretnim radovima i drugim pitanjima. Neću nagađati otkud ti takve ideje, ali ne vidim razloga zašto bismo govorili o osobama osim kad kažemo "rad br taj i taj, autora tog i tog...". Ponoviću, tvoj je izbor kako ćeš pisati, svima, pa i meni je osobno svejedno, kao što je vjerovatno tebi svejedno šta bi neko ovdje pisao o tebi kao osobi... Kao hobisti lako prepoznajemo da je takav pristup kontraproduktivan za naš lijepi hobi (a i za autora koji tako piše) i zato biramo da ostanemo fokusirani na radove i u okvirima pristojnosti. Hoćemo li, kao hobisti i kolege, i kako reagirati na štetne stvari svačija je individualna odluka i to je daleko najozbiljnije pitanje u ovoj neveseloj priči, sve ostalo je "bura u čaši boze". Slavkova pozicija je rezultat njegovog kvalitetnog rada, ali i nekih propusta. Ako sam na nekog malko ljut onda je to on, samo zbog toga što je propustio pomoći sam sebi i enigmatici oko koje se godinama istinski trudi. Davno sam mu rekao "Blatnjavi dueli su možda nakratko "tiražni" ali nikom ni ičem ozbiljnom i dobrom neće donijeti ništa dobro". Mi smo gosti u njegovoj kući što znači da imamo neke obaveze, ali isto važi i za njega u ulozi domaćina. Svi možemo za pola sata postaviti blog i otvoriti sezonu nabacivanja blatom u svojoj kući pa ko voli neka izvoli. Eto, ja ne volim i neću. Ponavljam se jer mislim da vrijedi. Ponavljaću i svoje enigmatske stavove, kao što se ponavljaju enigmatske stvari koje smatram besmislenim i štetnim..., kome moje besmislice smetaju neka ne čita, ne čitam ni ja baš sve. Ako pišem na blogu koji nije moj nemam ništa protiv da domaćini sve brišu. Gdje je u svemu ovom realan problem? Nema ga, osim ako ga mi stvaramo sami sebi, aktivno ili pasivno. Malko glupo, zar ne?
SVIMA - lijepi pozdrav iz Tribunja, bio mi je ovo jedan od ljepših prvih majeva još od HIK-ovih druženja uz janjetinu kod Mate u njegovim Mahovljanima prije 45 i više godina. Najprije uživanje u vožnji magistralom, bez puno prometa, prekrasno vrijeme, uspomene naviru... pa onda dobra hrana i prijateljsko druženje, mnoštvo veselih i pozitivnih tema i priča, naravno i enigmatskih.
Nijedan urednik, niti bilo ko drugi, OVDE nje napisao to što je prethodni komentator citirao (ili "citirao"), možda je halucinirao, možda je sanjao, a čak i da mu je to neko rekao u neformalnom ćaskanju sa 5 promila u krvi, besmisleno je to ovde spominjati (naročito kao jedino objašnjenje, pride uvredljivo firmulisano, zašto je neki rad pobedio).
I ne mogu da čitam dalje te, kako sam autor potpuno ispravno kaže, besmislice. Ja i inače ne čitam Hajrudinove besede, ne znam šta mi je trebalo da gubim vreme na to.
Imam samo još jednu stvar da ponovim: ostavi me na miru, nismo ti krivi ni ja, ni bilo koji urednik što si opet 33. Ti možeš da napraviš i belinu 9 x 9, opet bi bio 33. i tu se ništa ne može, nije do aktuelnih urednika, nije po sredi nikakva zavera ljubitelja bele kombinatorike, to je tvoj trajni nivo u sistemu. Isto je bilo i pre 40 i pre 50 godina, isto si prolazio na takmičenjima i kad su ocenjivali neki drugi ljudi koji ne robiju toj metagluposti - belini. U sredini si, toliki ti je kapacitet, džaba pišeš gorske vijence o ukrštanju i križanju, pa i da poživiš kao sekvoja nikad nećeš biti u prvoj ligi. LP
Pomenuh da smo bili četvorica, dakle postoje svjedoci... Uostalom, zar ikom treba dokazivati da bjeline jesu presudne, da kompleksno analiziranje bušmana traži vremena, da su svi aktivni urednici i najjači enigmati vrlo zauzeti, da je žiriranje vrlo nezahvalan posao itd itd. Treba samo pogledati rezultate i komentare natječaja godinama unazad. Vidjeti sve kao osobni napad i pisati "ja ne dozvoljavam..." je jedini problem u ovoj priči. Šta znači "ja ne dozvoljavam...", da ćeš verbalnom batinom spriječiti nekog da iznosi svoje mišljenje, obeshrabriti ostale ... Otkud ideja da sam nekom toliko važan da se bavi mojom malenkošću... U redu, ako je to tvoj način ostaje pitanje da li će i kako ljudi reagirati i, ponavljam, to je jedino ozbiljno pitanje ovdje. Ja ne mogu pomoći sebi u smislu odustajanja od priče o enigmatici, zašto bih, toliko je pisanija upitne vrijednosti, nekoliko više ne mijenja ništa, a možda ponekad i nije besmisleno, eto priča o dvoslovima se "primila". Pisao si o meni i drugima i mnogo gore stvari pa šta. Ma ništa, nikog nije briga, desi se nešto gorčine u trenutku kad ljudi čitaju pa se zaboravi. Mi svojim javnim istupima dodajemo ponešto uz nekakvu našu sliku, objavljujemo svoje selfije i to je pravedno, to se zove javna riječ, niko nas ne tjera. Bilo kako bilo valja nam se nositi s našim osobinama, isto vrijedi i za gromoglasne šutljivce. Za kraj - imamo i zajedničku vodolijsku crtu, nije nam ni najmanji problem biti sami protiv "ostatka svijeta", originalni smo, nismo spremni slijediti itd itd. Gojko bi to mogao lijepo elaborirati. Treba nam više ležernosti ovdje.
Lepo sam napisao šta ne dozvoljavam, i to najmanje dva puta. Niko tebi Hajrudine ne brani da komentarišeš, piši šta god hoćeš, gde god hoćeš, ali - evo još jednom - ne dozvoljavam da omalovažavaš moj rad i moje učešće na konkursu. I to paušalno. Možeš da analiziraš moj rad ako nemaš pametnija posla, možeš da napišeš šta ti se ne sviđa, zašto ti se ne sviđa.., sve je to ok, ali ne dovoljavam da to radiš ovako podmuklo. Razumeš? Ne znam kako da ti nacrtam, ne znam šta tu nije jasno. Ako tim sudijama koji su žirirali ne smeta to što pišeš (a vrlo je verovatno da nisu ni čitali, zašto bi?), to je već njihova stvar. A zapravo, Valter te je odmah demantovao.
Usotalom, to što tvrdiš je samo po sebi GLUPO: obesmišljavaš rezultate tezom da su samo kobajagi žirirali tj. dali doprinos jednoj manifestaciji od nacionalnog značaja (ta manifestacija i ovaj konkurs mnogo više znače njima nego tebi i meni), a onda su baš tebi, gostu iz Kalifornije i levom učesniku koje podelio 33. - 35. mesto sa dvojicom poluanonimnih kolega, priznali da su to odradili ofrlje, bez analize i jedino je bilo bitno da pobednički rad ima najveću belinu. To je besmislica.
Uostalom, belinu i ti možeš da napraviš... i pravio si nekada, ali to niko nije zapamtio. Zato što si to loše radio.
I ja mogu ovako do juna, uopšte me ne zanima da li jesam sam protiv ostatka sveta ili ipak ima onih koji razumeju šta pišem (ne znam šta dobijam u bilo kom od ta dva slučaja, niko mi od čitalaca neće trebati za kuma). Prestani da mi se obraćaš i ovo će prestati, sve će nakon toga biti vrlo ležerno.
Ovdje ću se samo osvrnuti na ono napisano velikim slovima - GLUPO.
Glupo je na svom blogu objavoti tekst, a onemogućiti komentare. Usput je i kukavički.
Glupo je vrijeđati ljude na tuđem blogu, raspravljati se s njima, a ne dozvoliti im da odgovore na tvom blogu. Usput je i bezobrazno.
Glupo je tvrditi da te je neko "primorao" da se takmičiš, da si se takmičio protiv svoje volje. Usput je i glupo.
Glupo je i pomisliti da neko dovodi u pitanje pobjedu tvoje križaljke. Niko ne spori da je najbolja, mada u jakoj konkurenciji mogla je više bodova sakupiti neka druga križaljka, takođe dobrih sastavljača (U nekim kategorijama se upravo to i desilo. Nijanse su odlučile pa neke dobre zagonetke sticajem okolnosti nisu na prvom mjestu).
Glupo je tvrditi da u Rapcu nismo imali druga posla nego da tebe pominjemo. Evo, ja nisam čuo da te neko u Rapcu opanjkava. Jesmo te pominjali kad si proglašen pobjednikom u križaljkaka, a i da imaš dobru pjesmu. Niko to nije sporio. Pominjali smo tebe i tvoje bezobrazno ponašanje kad si počeo da vitlaš buzdovanom na ovom blogu.
Uh, sad bih ja mogao na tu anaforu da odgovorim slovenskom antitezom, pride u stihu, pa da napravimo od ovoga jednu lepu patetičnu dramu. Ali mrzi me.
Komentari su onemogućeni zbog anonimnih. Nisam ja ti, ne protežiram zloduhe.
Ne znam koga sam vređao (zapravo, mene su vređali tvoji zlodusi). Dobre duhove stvarno nikad nisam. Hajrudin je poseban slučaj, em je hrabar kad prvi iznosi uvredljive tvrdnje, em posle cmizdri i žali se drvenom advokatu. Scenario je već godinama isti.
Niko me nije primorao na učešće, izvrćeš stvari po svom običaju. Učestvovao sam jer me je Rešad zamolio i on ti može podtvrditi da je bilo tako.
I opet izvrćeš: nisam ni rekao da učesnici nisu imali druga posla, bla, bla. Istina, bilo je među vama onih koji su opsednuti mojim likom i delom, ali nisam imenovao, niti sam ikad rekao da se to odnosi na sve, kao što ti predstavljaš. Uostalom, većinu tih obožavalaca ne poznajem, niti želim da ih upoznam. Ali, evo, koristim priliku da ih pozdravim. :)
I, da, bezobrazno ponašanje... Pa ne znam, sa mnom je bar sve jasno: napišem šta mislim i niko ne mora da se pita šta mu mutim iza leđa. Zna se ko je među nama kralj u rovarenja. A kod mene je to što piše – to, nema ništa iza toga, iznesem šta imam da ne dobijem rak od potiskivanja i teram dalje, ne bavim se više glupostima.
Da, prihvatili smo te takvog bezobraznog, ali vjeruj mi nisi toliko bitan (takođe, kao niko od nas) da bi bio jedini centar interesovanja.
Sasvim je glupo pravdanje to da si ukinuo komentare zbog anomimnih. Kako znaš da će ljudi biti anonimni? Vjerujem da bi Hajro radije s tomom divanio na tvom nego na mom blogu. (Ja bih svakako bio znatno veseliji da besmislene rasprave presele na neko drugo mjesto, npr. na tvoj blog).
Zloduh nije anoniman jer je postupio po pravilima bloga - prijavio je svoj pseudomim. Na TIO će moći da komentariše koliko god želi dok ne pređe granicu pristojnosti. Nikoga ne protežiram, a pokušavam da držim stvari pod kontrolom. Ponekad i ne uspjevam.
Možda me moj osjećaj vara, ali se meni čini da ti vrijeđaš sve oko sebe makar pet puta više nego što tebe (ili nekog drugog) vrijeđaju svi ostali posjetioci bloga. Možda to i ne vidiš, možda ja pretjerujem, ali pitaj bilo kog objektivnog posmatrača. Možda ti otvori oči. Za ova dva dana stiglo mi je 15-20 mejlova negodovanja od kolega koje si natjerao u apstinenciju kad je komentarisanje u pitanju. Citiram jedan dio jednog mejla"... Da li sam "kukavica" što ovo ne pišem na blogu, nije me briga, niti me zanima. Znam da bi bilo kontrakomentara i vređanja, a meni se ne gubi vreme, a nisam ni takav tip, da odgovaram na takve komentare."
Da, Slavko, primetio sam da ovde sve pljušti od konstuktivnih komentara kad me nema (a uglavnom me nema). Ako tih tvojih 15-20 apstinenata u poslednjih 48 sati ne učestvuju iz straha od mojih odgovora, pitam se šta ih sprečava ostalih dana... možda je taj strah već uzeo maha, možda se plaše da ja ipak pratim sve iz prikrajka, da ću banuti i prekinutin im igru, možda je to već zrelo za stručnu pomoć... ne znam, stvarno zvuči ozbiljno. Da sam na njihovom mestu, možda bih se već večeras raspitao koji je psihijatar dežuran na Veliki petak, ne bih se igrao, kroz ogroman su stres prošli otkad pišem po 5-6 komentara dnevno.
Prenesi im, molim te, biranim rečima (možda, jadni, i ne čitaju ovo iz straha da ih neka moja teža reč ne ubije) da ja uglavnom nemam vremena za igranje u pesku, a na ovaj post sam se preplatio pa mi stiže na mejl. Sad je ovo koincidiralo sa mojim slobodnim vremenom, a inače imam mnogo, mnogo pametnija posla nego da 5 puta više vređam romantičare i katastrofičare sa tvog bloga.
Slavko, nema me ovdje dvije godine a ti se ne bi ni pohvalio da si uveo klovna. Je li stalna ili povremena rubrika? Honorarno ili volonterski? Kakogod, ima super fazona. Ovog treba više. Čuj Hajro IQ 90... hahahaha... 90... hahahaha... Evo grohotom se smijem... A grohot će biti kudikamo veći ispostavi li se da lik ovo ozbiljno...
Ne rekoh juče: Hajrudina bar za toliko uvažavam da može da dobije odgovor od mene, a ima nekih nebitnih koji mogu i da provociraju, da dube na glavi, da se keze kao ludi na brašno... a ja ne bih reagovao. Praktično ne postoje.
48 коментара:
Prilično sam siguran da Valter pri proglašenju nije pročitao Rešada. To je zabrinulo našeg dobrog Reška, pa je analizirao u čemu je pogriješio. Kaže: "Mora da sam nešto pogrešno upisao jer mi je križaljka dobra".
Evo sad se možemo uvjeriti da jeste dobra.
...a Marko je izbjegao svaku UHATU životinju. To mi je prvi utisak, a sad ću malo da pogledam sadrža. Prvi utisak - odlično uklopljeno.
Markova križaljka je svakako za GORNJI DOM.
Kod Rešada me zasmetalo ZASMETATI i ZATAKNUTI u otvaranju. Zloduh
Da, može ZASMETATI pomalo zasmetati, ali sigurno znate da to nije otvaranje. Mislim da je otvaranje tamo gdje se ukrštaju tematski pojmovi. Oko te tačke Rešad je gradio ostatak križaljke, a nije se plašio KATASTROFE.
Taj ugao sa ZASMETATI - ZATAKNUTI je dobro rješen.
Zloduhu se zahvaljujem na tome što ispunjava obećanje i komentariše. Nadam se da će komentari biti konstruktivni i iskreni. Možda se i sprijateljimo, pa ću moći da mu tepam "NAŠ DRUG ZLOĆKO" :)
Čekamo objavu Markove križaljke u "Feniksu". Hoću da vidim kako će Rajko da opiše "Kvizoramu" :)
Rajko je u Rapcu dva dana dogovarao s Hrgovićem prelazak u Kvizoramu, samo da pokupi otpremninu i eto njega kod Save. Zloduh
Ima logike! Siguran sam da je Milorad Nešić iz Leskovca bio dobar medijator.
Sad se ovi koji nisu bili na licu mjesta pitaju ko je Milorad Nešić iz Leskovca. Da li sam dobro zapamtio ime? Bilo mi je vrlo simpatično kad je Rajko, želeći da "zove turu" za Džemsa, Nevenka sebe i mene, elegantno zaobišao "Ho Ši Mina" i uposlio Leskovčanina.
Čini se da su svi žurili, niko nema vremena, autori, članovi žirija, komentatori pa evo da i ja u "trci" (krećem na jug) kažem koju - na prvi i drugi pogled mi se čini da bi Marko prošao bolje da je žiri ne samo mjerio već i brojio i računao. Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod. Evo, uglavnom komentiramo kao da imamo samo neriješenu mrežu, malko pretjerujem ali nije daleko od istine. Naravno, analiza sadržaja traži puno više vremena...
Hajrudine, višedecijski učesniče brojnih konkursa koji nikada nigde nije pobedio i bivši uredniče čiji rad niko nikad nigde nije citirao (osim na blogovima gde se nekritički citira sve i svašta), pišeš proizvoljnosti kao i posle svakog konkursa. Jbg, rekao sam ti više puta: ne postoji žiri koji će tebe visoko oceniti, tu se ništa ne može. Nisam ti ja za to kriv.
Nije tačno da su presudile dimenzije beline, prvoplasirana slučajno ima 1 beli red više od ove. Naniže ima radova sa mnogo većima belinama, pa su završile kao i tvoja: 33. ili još gore.
Mogu potvrditi da se žiri nigdje nije žurio. Žirirali smo skoro mjesec dana. Kod križaljke postoji više kriterija (bjelina, rješivost, prožetost, zanimljivost sadržaja, raspored crnih polja itd.). Što se mene tiče, a mislim da su se time rukovodili i kolege presudio je opći dojam. Mi smo sva četvorica bili ili jesmo urednici križaljki i svaki je od nas kompetentan da ocijeni križaljku. Bilo je dosta dobrih radova i odlučivale su nijanse kao što je vidljivo iz ocjena. Ja s moje strane mogu potvrditi da mi bjelina nije bila presudna, ali kad je već tu, ne mogu je ni zanemariti. Još jedan detalj: ja sam znao tko su autori dok sam žirirao, dok kolege nisu, tako da nisu došle do izražaja ni neke osobne preference. Mislim da smo odradili korektan posao.
Valter
Mladene, nema razloga da se braniš, niko te ne napada, nisi ništa kriv za moj plasman. Nikom pa ni meni nije iznenađenje da je tvoj rad proglašen najboljim. Bilo bi lijepo i većini drago da nam ponudiš (kad već neće žiri) argumente na temu zašto je veličina bjeline presudna i sl, a ne zašto ja ili neko drugi radi ili ne radi nešto. Pomenuo sam brzinu mjerenja dimenzija bjeline jer je to istina, treba par sekundi, a za pravu analizu mnogo više... i jer sam to čuo i od članova žirija, ne samo ovoga... i jer to proizilazi iz svih žiriranja posljednjih decenija. Sve je to naša realnost, različita mišljenja i sl, što nije razlog da se gložimo, naprotiv, hobistički smo prijatelji. Zašto bismo mijenjali naš pristup sastavljanju, vrednovanju i sl, različitosti su poželjne. No, ne družimo se ovdje da bi čuli tvoje ni bilo čije mišljenje o osobama, čak ni o samom sebi. Čestitam ti pobjedu i želim svako dobro, uključujući i nove pobjede. Tvoja je odluka hoćeš li se baviti enigmatskim radovima ili ljudima.
Zbog toga je ne volim previše matematike kod križaljaka, da se gledala, vjerojatno bi moja bila bolje plasirana.
Mladenova križaljka je zasluženo pobijedila uz neke manje mane, jer je nemoguće sastaviti savršenu križaljku s ovako postavljenim zadatakom.
S mog gledišta, križaljka bez bjeline na natječaju ovakvog tipa ne bi trebala imati prednost pred radovima s bjelinom. Valjda je smisao natjecanja da se pokaže vještina kombiniranja i dostizanje prefekcije (naravno, sve u granicama postavljenih pravila). Možemo mi ovdje tupiti koji je stil bolji, prihvatljiviji ili zahtjevniji, ali na kraju većini sastavljača i rješavača pažnju privuče bjelina (tako je barem bilo kod mene u počecima). Jedini problem kod bjelina što se počesto ode u krajnost pa se nauštrb veličine bjeline utrpava u križaljku svega i svačega što proizvodi kontraefekt i odbojnost od takvog stila (mea culpa, i moju križaljku je spasio jedan takav pojam - Urram, ali takve stvari treba svesti na minimum).
Toliko od mene.
Na žiraranje nemam nikakve primjerke i smatram da su odradili vrlo korektan i pošten posao.
Lp,
Marko
Svakom žiriju trebamo biti zahvalni jer ljudi odrade posao za koji znaju koliko je obiman, naporan i nezahvalan. Nije riječ o kompetentnosti, pristrasnosti i slično, tu nema i ne može biti dilema. Ja pokušavam govoriti o enigmatskoj teoriji, kriterijima vrednovanja, mogućim unapređenjima u provođenju natjecanja i sl. U najkraćem - sve bismo trebali prosuđivati po kriteriju je li na dobro ili nije enigmatike kao cjeline. Jesu li velike bjeline takve kakve imamo posljednjih decenija najbolje što smo mogli , . ponuditi rješavačima? Jesmo li insistirali na njima jer smo mislili da ih rješavači vole i žele ili smo se dokazivali jedni drugima. Riječ je o vrlo bazičnim stvarima. Moje iskustvo sa rješavačima nikad nije vodilo ka zaključku kako su im bjeline važne. Naši vrhunski autori, Dr Kurpes je najbolji primjer, su radili drugačije, lako je uporediti. Pitanje je da li suvremene alatke (baze podataka i softvere) koristimo da postignemo svježiji i kvalitetniji sadržaj ili efikasnost i bjeline. Slažem se da su natječaji prilika za dokazivanje i sl, ali i da prodiskutiramo neka pitanja. Svakim žiriranjem šaljemo poruku urednicima i autorima.
Slavko, bilo bi mi drago da pobrišeš moje gornje komentare... bojim se da nisu doprinijeli nekakvom dobru, a to mi je jedina želja. Idemo dalje bez medalje
Hajro, ovi tvoji komentari su korisni i treba da ostanu tu gdje jesu. Nastavi sa komentarima.
Bilo bi veoma korisno da se i članovi žirija povremeno jave. Smatram da njihovo javljanje NIKAKO ne treba da bude neko "pravdanje" jer je očigledno da su radili kvalitetno i nepristrsno, ali bi bilo dobro čuti šta im je (svakom od njih pojedinačno) "upalo u oko" kod pojedinih radova (neka vrlina ili "mana").
Zvali smo hotel, Nešić se zove Marko.
Pobjednik u disciplini sastavljanje križaljki upire u Hajru da nikada ništa nije osvojio. Pa Hajro je ovogodišnji prvak Hrvatske u ekipnoj konkurenciji čemu svjedoči i Slavkova fotografija dolje. Zloduh
"Tvoja je odluka hoćeš li se baviti enigmatskim radovima ili ljudima"
Upravo sam hteo da kažem nešto slično, ali ne znam da li će autor gornjeg citata to razumeti. Dakle, i te rezultate su nam dali ljudi (dvojicu čak i poznajem, mogu da posvedočim da su od krvi i mesa). Onaj ko se bavi rezultatima, a ne ljudima, ni u alkoholnom transu ne bi rezolutno ustvrdio: "Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod." Capisco? Ne bih se ja ni branio od napada nekoga ko je večno 33. niti taj neko može da dezavuiše ni bilo koji žiri (jer je smer dezavuisanja po definiciji suprotan), ali to iritira, naročito ako se ponavlja svake godine.
A eto, g. Hodžić može kao sav civilizovan svet da napiše: meni se više dopada ova ili ona križaljka od te i te iz tog, tog i tog razloga. To je sasvim ok, uostalom, koga je briga šta se njemu dopada i zbog čega.... jer je kao učesnik pokazao šta zna. I to bezbroj puta.
Nemam nameru da nudim nikakve argumente za svoju križaljku, nisam ja žirirao. Čak je moja stvar da li smatram da je ona objektivno najbolja, ali bar se trudim da zauzmem poziciju idealnog posmatrača pa da je posmatram kao da je tuđa i da je upoređujem sa drugim radovima. Recimo, ova treća je po mom mišljenju precenjena i video sam bar 5 radova koji mi se više dopadaju. 90 % križaljke čine najfrekventnija moguća slova, ima ćoškova koji su bez velikog truda mogli biti mnogo efektnije realizovani, ima pojmova koji mi se uopšte ne sviđaju (tiketar, Mali tiranin /to je valjda naziv nekog dela/, Diana Marisa /neko udvojeno žensko ime/, jakako URRAM)... Belina kao belina nije ništa posebno, tematski pojmovi su odabrani i postavljeni tako da budu komplementrni, pa je samim tim struktura potpuno predvidljiva... Možemo sad brojati suglasničke grupe i koješta, ali to ne bi išlo u prilog ovom radu (osim što ima samo 1 infinitiv u belini, za razliku od prvoplasirane koja ima 2... ali zato prva ima veću belinu i pride relativno centriranu). Ukratko, ja bih ovde dao 12/15.
Ova četvrta bi dobila manje, možda 9/15, bez obzira što je lepo koncipirana. Nije mi dovoljno takmičarska, u belini 6 x 6 imamo 4 infinitiva, kompletno je monotona... ali sviđa mi se što se autor trudio da sa strane ubaci neko h, f, dž.
Pozdrav Mladene, prvo da ti čestitam na pobjedi.
S moje strane ne dovodim nikakvu sumnju da je tvoj rad zasluženo na pravom mjestu, lijepa bjelina bez ijednog "slaboga" pojma. Nema smisla nabrajati mane jer ćeš ih u svakom od ovih radova naći bar desetak, uvijek posvećujem pažnju na ono što je dobro urađeno u križaljci i to kod mene uglavnom prevagne kod ocjenjivanja. I ja i ti znamo koji stil preferiraju urednici "Feniksa", tako sam i koncipirao svoju križaljku, da ne bude previše komplicirana, ali da zadovolji sve zadane parametre. Sve mane koje si nabrojio znam i sam, ali ima dosta stvari koje su pozitivne (nema kratica, većina riječi su imenice, nema dvoslova ni jednoslova u sredini, zadani pojmovi se križaju). Meni se najviše dopalo što sam stavio pojam "prISTRAnost" u kojem je učahurena riječ Istra. Toliko od mene, moj rad slobodno možete pljuvati, kritizirati,ignorirati, a možete i hvaliti ako želite :))
Hajro, slobodno piše i komentiraj. Kažu da u životu ništa nije uzalud.
Svatko ima viđenje na križaljke iz svog kuta, bit ću i ja star za kojih dvadeset-trideset godina pa ću na život i križaljke gledat drugačijim očima. Ja se uvijek držim one stare: "liječnik liječi tijelo, a Bog dušu", tako da i svoja djela promatram u tom duhu.
Lp,
od Marka
Slavko, zaista ne vidim nikakve koristi od mojih gornjih komentara. Nemam namjeru da se izvinjavam, nemam namjeru da se ljutim, sve je u redu, ali koristi zaista nema, a štete ima. Ti si gazda, ako želiš da ih ostaviš ti ih ostavi, neka ih kao primjer moje gluposti i još ponečeg. Najmanje je važno hoću li ja komentirati. Pitao me u Rapcu jedan dragi kolega i prijatelj, savršeno dobronamjerno i razložno, zašto komentiram, zar ne vidim realnost itd itd. Umjesto odgovora citirao sam staru misao po kojoj su posebno vrijedna nastojanja i projekti koji su beznadežni. Neću reći niti da nastojim postići nekakve velike promjene, niti da je beznadežno, tek da nije nezamislivo da razuman čovjek uloži par minuta vremena da napiše nešto što smatra smislenim, nečim što ima makar minimalan potencijal za unapređenje dragih mi stvari, ne razmišljajući hoće li se desiti promjene, hoće li biti krivo shvaćen ili napadnut. Realnost je i da ne mogu pomoći sebi sa tim svojim porivom, a ni onima koji misle i rade drugačije. Takvi smo kakvi jesmo i neka nas takvih.
Nadam se da je Lukica bolje, imali smo istu situaciju sa kćerkom 1992 u Sloveniji.
Marko, naravno čestitam i ja tebi, ti si generalno bolji križaljkaš od mene (križaš 20 i kusur godina na svom jeziku, ja jedva 10 na tuđem) i to volim da istaknem, nezavisno od rezultata bilo kog konkretnog takmičenja. Takođe, ti si jedan od najvećih hrvatskih talenata svih vremena i od tebe se uvek očekuje više i bolje... barem ja to očekujem.
Demonstrirao sam analizu na tvojoj križaljci, ima onih koji ne znaju kako da izraze svoj stav, pa možda će biti od koristi (nažalost, ne mogu da nastavim s tim). I ja mislim da Hajdurin može i treba komentariše, ali ne onako kako je to učinio u prvom komentaru. Možda svesno, možda nesvesno daje sebi ulogu metakritičara, kao da je iznad svih članova žirija i učesnika i tvrdi nešto što nema veze s mozgom. Pa čak i ukoliko želi da iznese te i takve tvrdnje, treba da se ogradi i da ih plasira kao svoje stavove i zapažanja, a ne kao činjenice. Godinama radi istu stvar: komentariše rezultate uredljivo i jedinim pasusom baci hejt i na žiri, i na plasman, i na sam konkurs... a onda se šatro nađe u čudu kad dobije po nosu.
Dakle, ja sam pravio tu križaljku za koju je gore rečeno da je njen jedini kvalitet to što ima malo veću belu kombinaciju tj. da žiri nije ni uzeo u obzir ništa drugo... i odgovorno tvrdim da na belina uopšte nije njen glavni adut. To je sveazbučnica (+ y, x, q, w) i ima sadržaj. Ne znam da li oni koji ovo čitaju shvataju koliko je ljudi na taj način g. Hodžić odjednom uvredio. Uvredio je organizatora, sve članove žirija, čak i sve učesnike koji imaju poverenja u organizatora i taj žiri.
Žiri je obavio dobar posao i svaka im čast na uloženom trudu. Dovoljno govori i plasman sedam križaljki koje su dobile bodove u rasponu od 49 do 53 i tu su odlučivale nijanse.
Ja bih ponudio malo zanimljive statistike gde se može videti koliko je autora u svojim radovima uvrstilo isti naziv naselja ili grada kao ime i prezime iste ličnosti.
Najviše je zastupljen SVETI PETAR U ŠUMI i to kod sledećih autora: Tomislav Rebrović, Krešimir Majetić, Petar Štambuk, Željko Marinović, Vesna Babič, Antun Cvitković, Hajrudin Hodžić, Nedjeljko Nedić, Slavko Bovan, Nevenko Soldo, Gojko Mandić, i Zoran Radisavljević.
NOVAKI PAZINSKI - Sadri Husmani, Petar Grubišić, Ratimir Ružić, Jozo Boban, Miroslav Sabolčec i Danko Kujundžić.
SVETVINČENAT - Mladen Marković, Orešković, Boris Babić i Antun Golubić.
MOŠČENIČKA DRAGA - Božo Miljević, Stjepan Orešić, Ranko Nedić i Ejub Semić.
GOLOGORIČKI DOL - Nebojša Dragomirović, Darko Galić i Mile Janković.
SVETI LOVREČ LABINSKI - Marko Mihaljević i Ilija Ozdanovac.
LOVRANSKA DRAGA - Antun Jurić i Skender Tullumi.
KANFANAR - Pero Galogaža i Željko Lebeda.
MOTOVUN - Ivan Čotić i Tihomir Cindrić.
Od ličnosti kod učesnika SOZAH-ovog natječaja najviše je zastupljena FRANKA BATELIĆ ĆORLUKA - Sadri Husmani, Skender Tullumi, Marko Mihaljević, Radoja Racanović i Ratimir Ružić.
KORADO KORLEVIĆ - Antun Jurić, Ivan Hrgović i Miroslav Sabolčec.
MARIO ANDRETTI - Tihomir Cindrić, Amir Begović i Mladen Mrkobašić.
MATE PARLOV - Slavko Bovan, Gojko Mandić i Boris Babić.
VLADIMIR GORTAN - Zoran Radisavljević, Željko Marinović i Mile Janković.
JURAJ DOBRILA - Ivan Čotić, Petar Štambuk i Maksim Antić.
LIDIJA PERCAN - Željko Lebeda, Ivan Čotić i Nevenko Soldo.
LAURA ANTONELLI - Živko Barišić i Darko Galić.
MIRKO CETINSKI - Ranko Nedić i Antun Cvitković.
ALEN VITASOVIĆ - Stejepan Orešić i Ilija Ozdanovac.
GIUSEPPINA MARTINUZZI - Boris Mazansky i Nebojša Dragomorović.
Dobrodušni moj Zloduše, hvala ti na dobrom (makar i indirektnom) šlagvortu. Sjetih se jedne od sjednica predsjedništva (ili kako se već zvalo to tijelo) nekadašnjeg ESJ kad sam predlagao da rješavačka natjecanja budu samo za neprofesionalce, odnosno da sakupljanje pehara prepustimo našim rješavačima ili da imamo obje konkurencije i slavimo sve pobjednike. Nadglasan sam. Možda će se Štef sjetiti.
U pravu si dobri Marko, mnogo šta se mijenja sa godinama... Moj pristup križaljkama baš i nije dobar primjer. Istu priču pričam već 40-50 godina, uzori su mi bili i ostali Kancelarićeva Džepna križaljka i Dr Kurpes. Radio sam i suprotne stvari povodeći se za trendovima i urednicima. Kad god sam imao kontrolu provodio sam tu priču o rješivosti, cjelini, prožetosti, pokušavao inovirati... Sve je lako pogledati. Ono što će se vidjeti je i da nam je enigmatika uglavnom ista kao prije 50-60 godina. Da je bar ostala potpuno ista. Svi se zaklinjemo u rješavače, a koliko to provodimo možemo lako provjeriti. Dajte im usporedive Kurpesove bušmane i naše (uključujući i moje) današnje pa ćete vidjeti šta im je draže. Ili ih idemo uporedo proanalizirati zajedno, lako je to uraditi, nema tu mističnih i artističkih kategorija. Napravimo spiskove uvrštenih pojmova i uporedimo ih po svježini, rješivosti... Dodajmo grafičke i brojčane parametre i eto nam općeg dojma i ocjene. Sve činjenice, argumenti, logika suštine križaljke, baš sve pada u vodu kada mi urednik zaneseno kaže "... ali 7x8 bjelina". To je naš "meta kriterij" i to se vidi iz aviona. Je li to i naša "meta glupost", možemo li mi shvatiti i prihvatiti da je bjeline teško raditi i da je niži kvalitet uvrštenih pojmova neizbježna cijena. Možemo li shvatiti i prihvatiti da naglašavanjem (mimo natjecanja) bjelina šaljemo poruku autorima da su one ulaznica za stranice izdanja? Naravno da možemo... dalje ne znam, prevazilazi moje spoznajne mogućnosti.
Tehnologiju koju imamo na raspolaganju smo propustili koristiti na dobro rješavača, desilo se suprotno - ubiše nas gluposti sa interneta i neselektivno kreiranih baza podataka. Kako se to desilo? Možda smo imali manjak kreativnosti i hrabrosti, možda višak samoljubivosti i taštine. Posebna priča je odsustvo kritike i produktivne razmjene mišljenja. Pitajte druge kreativce šta se dešava sa kreativnom djelatnošću koja nema kritičare, razmjenu mišljenja i sl. Nazaduje, jer postaje samodovoljna i samoopravdavajuća. Vrijedi li sve gornje za našu buru u čaši vode..., zašto ne, principi su isti...
Za kraj nešto veselo na temu starenja - nekidan mi u San Jose biblioteci objasniše da se ne kvalificiram za naljepnicu za parking mjesta bliže ulazu. Trebam biti najmanje 80.
Svaka čast Rešade na trudu, nedostaje ti još moj Ivan Dani Šverko. Ja sam se isto bavio statistikom, da vidim gdje su pojedini takmičara najviše izgubili, kod koga su se članovi žirija najviše razilazili i sl., ali to ću iz objektivnih razloga zadržati za sebe. Pero
Ivan Đani Šverko je jedini uvršten od svih enigmata kao i moj Ernest Radetić. Možda ima još meko.
Ima kod mene Miroslav Sinčić.
Čitam za dobro jutro šta sam juče propustio... i opet su tu iste konfabulacije jednog ljubitelja križaljki koji nikada nije pronašao žiri po svom ukusu. Zapažam da verovatno svi ti kilometri teksta ispisani na istu temu (uglavnom na ovom blogu) dolaze iz neurotične potrebe da neko ko 100 godina nešto pokušava barem objasni sebi i drugima zašto to ne uspeva.
Evo ja ću pomoći: ne uspeva zato što je kombinatorika isto što i inteligencija. To ili imaš ili nemaš, to je kao veličina stopala, kao visina. Otprilike kao kad bi neko sa 165 cm hteo da postane NBA košarkaš. Kad posle bezbroj bezuspešnh pokušaja vreme pokaže da od toga neće biti ništa, takav počinje da objašnjava košarkašima kako se igra košarka, da propoveda pravila, da besomučno nameće svoje stavove, tzv. precenjene ideje... i sve ima svoje ime u psihopatologiji.
Tako jedan takav kombinator gore opet objašnjava, kao slučajno, da je „bjelina 8 x 7 metakriterij i da se to vidi iz aviona“. Meni nije problem da opet budem direktan i da npr. napišem: pusti me bre ograničeni čoveče na miru, idi pecaj, riljaj, testeriši... nisi ti s tom tupom pameću za enigmatiku... ali neći tako. Neću nikome govoriti da je glup, to se ionako vidi iz aviona.
Možda bih samo voleo da pomognem, ali mislim da je nemoguće objasniti nekome sa IQ 90 da ta centralna bela kombinacij 8 x 7 koju sam ja uključio u križaljku (kao za inat, na ovom takmičenju niko drugi) nije nikakav adut, meni je to rutina i ne verujem da ijednog urednika može da fascinira (uostalom, ovi što su žirirali od mene dobijali i mnogo bolje beline kao običnu saradnju). Mnogo je bitnije kako autor rešava izlaze iz te beline, to je kombinatorika. Ovaj sa IQ 90 prosto ne može da vidi, a onda ni da shvati koliko su npr. donji izlazi dobro povezani Bismarckovim otocima u pobedničkom radu. I kako je sve to povezano kao celina. I koliko je vođeno računa o svakom detalju, o prožetosti, o postavljanju svakog slova na svoje mesto itd. Ne može da shvati jer ne dobacuje dotle, tu se ništa ne može. Jbg, imaš 165 cm, nisi za NBA. A i ne znaš da igraš košarku, netalentovan si, stereotipan, loš ti je pogled odozgo... nije samo do visine.
Ja namjerno nisam gledao sve ukrštenice (osim ovlaš) već ih gledam tek kada ih objavim. Zasad su sve dobri sastavi i to vidi svaki objektivni posmatrač. Svaka ima neke sitne propuste i propustiće, ali dobre su (ili odlične su). Vrlo mi je drago što sam učestvovao u ovakvoj konkurenciji,
Izem ti komentar, Slavko. Zloduh
Zloduše, izvini što sam te razočarao.
Pozdrav Mladene.
Nemam potrebu često da pišem, ali smatram da moraju postojati neke granice u svemu, kako u ponašanju, komunikaciji i općenito u životu. Ja te cijenim i kao autora križaljka, a pogotovo tekstova jer si zaista teletiran za to. Imaš poprilično oštar i ciničan stav u pisanju, ali nema potrebe da ikoga vrijeđaš i omalovažavaš jer te to srozava kao osobu (pojedinci to radi i prema tebi, ali velike ljude čini to da ne budu kao oni). Možda je to obrambeni mehanizam, nanesena društvena nepravda ili nešto drugo, ali meni je žao kad se počneš izražavati kao prosta osoba s ulice. Ja osobno nemam nikakve loše primisli prema tebi i želim da uspiješ u svemu u životu, a vjerujem i većina enigmata u Hrvatskoj, ali razmisli s ovakvim pristupom na neki način „zagađuješ“ i enigmatiku i ljudske odnosi. Valjda su nam društva već dovoljno ogađena medijima pa treba da još i mi sudjelujemo u takvoj ljagi.
U konkretnom slučaju s našim dragim Hajrom.
Ni ja se ne slažem u mnogočemu s njim, ali smatram da se bori za dobro enigmatike, da se očuvaju već općeprihvaćene enigmatske užance.
Htjeli to priznati, i ti i ja smo enigmatske temelje dobili od stare garde tj. njegove generacije. Možda nismo mi problem, ali sve češće se u enigmatiku uvlače loše strane (pretjerana upotreba kompjutera, stavljenja neprovjerenih pojmova s Interneta bez ikakve provjere i sl.). Sutra možda neće pisati Hajro, pisat će netko drugi. U mnogim granama života srozane su vrijednosti, pa ne reagirati ili ne pisati protiv toga bilo bi ravno prihvaćanju takvog stanja.
Malo zakeranja s moje strane:
Pogotovo se ne slažem oko „statusa“ bjelina u natjecateljskim radovima, jer smatram da je bjelina vrhunac dosega kombinatorike općenito (opet ponavljam, ne pod svaku cijenu), to izuskuje veliko: znanje, iskustvo, kreativnost i strpljivost. S njim se slažem da križaljkaške radove treba što više prilagoditi rješavačima, ali smatram da se bar na natječajima mogu tolerirati malo teži pojmovi (u granicama normale), pa tu zakeranja smatram nepotrebnim.
Kad sam već iskren, meni kod Hajre najviše „smeta“ što zahtjeva tzv. „čistu enigmatiku“ s pojmovima i sintagmama iz standardnih rječnika, a u njegovim radovima uglavnom bude od 5 do 10 potpuno nepoznatih pojmova. Znam da stil koji on njeguje neminovno dovodi do toga, ali onda ga ljudi ne doživljavaju ozbiljno. Propovijedaš nešto čega se ni sam ne držiš. Drugo što mi relativno „mlađi“ sastavljači zamjeramo pojedincima iz „stare garde“ je pretjerano veličane prijašnjih autora (tipa Kurpes, Kancelarić, Železnik) i stavljanje u status božanstva. Oni su u svoje vrijeme bili vrhunac i udarili temelje križaljkaštva, ali zaboravljate da smo i mi u mladosti rješavali njihove križaljke i da u njihovim radovima ima svakojakih mana koje vi često i olako prešućujete.
P.S.
Nemojte ovo doslovno shvatiti kao napad na vas, pišem općenito kao kritiku na negativne pojave.
Sad je vaš red, pišite što vam smeta kod mene, dopuštena su samo dva retka, da slučajno ne pretjerate :))
Srdačan podrav
do sljedećem
susreta,
Marko Mihaljević
Dragi Marko,
samo da se razumemo na početku: ja nisam dobio nikakve temelje od Hajrudina. Ima nekih iz te generacije od kojih sam ponešto naučio, ali to sigurno nije on.
U konkretnom slučaju, vaš dragi Hajro po iksti put komentariše rezultate na način koji je nedopustiv. Ne bih da se ponavljam, ali je - u najmanju ruku - iritantno iznošenje uvredljivih stavova u formi činjenica. Preciznije: ne dozvoljam da to čini u vezi sa mojim radom, a ako mu ostali dopuštaju da ih persiflirano omalovažava, u to se stvarno ne mešam.
Ovako ne može da se piše:
"Na prvi i drugi pogled mi se čini da bi Marko prošao bolje da je žiri ne samo mjerio već i brojio i računao. Presudile su dimenzije bjeline što jeste najlakši metod. Evo, uglavnom komentiramo kao da imamo samo neriješenu mrežu, malko pretjerujem ali nije daleko od istine. Naravno, analiza sadržaja traži puno više vremena..."
Kao što sam objasnio, nisu presudile dimenzije beline, žiri nije SAMO mjerio i ne komentiramo radove kao neriješene mreže (čak i ako neko sve ovo misli, maora da naglasi da je to njegov sasvim lični stav). Možda ne razumeš šta komentator ovde tvrdi, možda si zaveden favorizacijom od strane dotičnog, ali evo prevešću: kaže da to na vrhu ništa ne valja, to su samo nekakve beline i radovi koje niko nije ni analizirao; žiri je samo izbrojao bele stupce i redove i izbacio na vrh ono što je najbelje bez baktanja sadržajem i detaljima. A on je na prvi i drugi pogled ustanovio kako stoje stvari.
A to stvarno nema veze s mozgom. Dobili smo radove od Valtera i svako može da vidi koliko je radova sa velikim belinama loše ocenjeno (recimo, Šimundža je na samom dnu liste sa belinom 14 x 6).
I onda reagujem, kažem to što imam tako kako umem (možda i kao osoba s ulice, zavisi od inspiracije i zasluga, ali svakako nisam sa bečkog dvora). Ako neko ne odustaje, tu sam da opet objasnim. Jedina belina 8x7 u celoj ovoj seriji je moja, a vaš Hajro opet ponižava moj rad na sledeći način:
"Sve činjenice, argumenti, logika suštine križaljke, baš sve pada u vodu kada mi urednik zaneseno kaže "... ali 7x8 bjelina". To je naš "meta kriterij" i to se vidi iz aviona. Je li to i naša "meta glupost", možemo li mi shvatiti i prihvatiti da je bjeline teško raditi i da je niži kvalitet uvrštenih pojmova neizbježna cijena."
Što nije napisao 7 x 7, 8 x 8? A nije ni morao da navodi dimeznije beline... Znaš zašto to radi? Zato što podmuklo nastavlja rat. I ja sam opet tu da odgovorim.
Možda bi bilo efektnije crno na belo da pokažem kakve je šund kreacije bez belina Hajrudin objavljivao u "Orbisu", naročito one potpisane imenom njegove supruge (a osnovano sumnjam da joj je on bio mentor, možda je i svoje radove potpisivao njenim imenom). Pa i u toj križaljci bez belina koju celog života objavljuje u novim verzijama ima mnogo šunda, čak bih rekao više nego u dobrim radovima sa belinama... ali neka radi kako zna, šta mene to briga, ne bavim se takvim stvarima dok neko baš svećom ne zatraži to od mene.
Mladene, sad te upozoravam i opominjem (ne prijetim!)
To što napadaš Hajru (ja mislim bez ikakvog razloga) i što ga omalovažavaš (ja mislim bez ikakvog utemeljenja u činjenicama) je jedno, ali je NEDOPUSTIVO da u svoje tirade uplićeš Margaretu. Ovo smatraj upozorenjem i opomenom, a za ukazivanje na pristojnost odavno je već kasno.
Slavko, ne bih ja s tobom o pristojnosti i nepristojnosti, zaista.
Eto, ti si visoko plasiran u stihovima. I zamisli sad npr. mene (s napomenom da takvu stvar nikad ne bih uradio, to je prosto slika moje pristojnosti) koji pišem sledeći komentar: "Žiri očito nije ni čitao šta su učesnici poslali, imali su na umu određenu dužinu teksta i broj stihova, a ovaj drugoplasirani se najbolje uklopio u njihov metakriterijum... a da su analizirali napisano, da nisu samo brojali već se bavili i sadržajem, sve bi to bilo drugačije."
Onda bi mi ti pristojno (kako bi ti drugačije, ne bi mi valjda pretio?!) skrenuo pažnju, a zamisli da ja nastavim: "Nažalost, ništa nije bilo bitnije nego da autor sklepa 8 stihova u dvanaestercu, a nama ostalima ostaje da prihvatimo tu metaglupost i da probamo da shvatimo urednički zanos formom."
Itd.
Gospođa koji su spomenuo je godinama potpisivana kao autor u časopisu štampanom u tiražu od blizu 90 000, i s iobzirom na to da se javno oglašavala, i njen rad je javno podložan kritici. Ne možeš ti meni da diktiraš koga ću iz javnog života spominjati, a koga neću, ugrožavaš mi ustavna prava, pravniče. A da ne govorimo koliko je to nepristojno. :)
E, to je već u redu. Ošini po meni. To je sasvim prihvatljivo.
Da ti olakšam, priznajem - pojma nemam ni o čemu, vrlo sam nepristojan, napadam ljude bez ikakvih argumenata i to redom po tuđim blogovima, iako imam svoj. Takođe, stalno tvrdim da je ono što ja uradim najbolje na svijetu, da enigmatike nije bilo dok je ja nisam počastio svojim prisustvom, sam sam sve naučio, nisam se osvrtao na starije sastavljače od mene,...uostalom, niko osim mene pojam nema.
Na kraju, tačno je da ti ja neću diktirati koga ćeš spominjati. Neću ti diktirati ni na jednom drugom mjestu osim na ovom blogu.
Upozoravam te da ću UBUDUĆE obrisati svaki tvoj komentar, ma koliko bio konstruktivan, ako procjenim (subjektivna procjena) ako ima i zrnce nepristojnosti. Vjerujem da imam na to pravo, ili moram tražiti tvoju dozvolu?!
Pozdravljam Hajru i kolege koji sad imaju prijatno druženje na Jadranskom moru. Šta ti napisah prije nekoliko minuta? Zar nisam vidovit?
Ma samo ti briši, meni ni iz džepa, ni u džep. I molim te, više ne propuštaj da obrišeš i anonimne komentare u kojima mene vređaju. I još samo o pretnjama povedi računa, ako nije problem.
Nisam nikad rekao da nemaš pojma, ako tvrdiš, ja evo mogu iz pristojnosti da se složim; za tvoje argumente ne znam (ja zacelo imam svoje), za tuđe blogove takođe ne znam, primetio sam da često pišeš eseje na 4 A4 strane o tome kako si npr. napravio jedan anagram, ali nikad nisam ni posmislio da si ubeđen da je to što radiš genijalno... i znam da ovde napadaš uglavnom tj. samo mene.
Marko - hvala ti na konkretnim opaskama i neslaganjima, rado ću odgovoriti na to.
Mladen - napisah 7X8 pod navodnicima, dakle CITIRAO SAM UREDNIKA koji je nekidan baš tako rekao, nije pominjao autora jer smo, nas četvorica enigmata, pričali generalno o radovima i kriterijima. Ja sam govorio o svojim stavovima, urednik mi je odgovorio doslovce "Ali Hajro, bjelina 7x8...", ja prihvatio da je to njegov, više nego jasan, stav i sve u redu, on ima svoje stavove, ja svoje, ti svoje... nigdje nema problema sve do trenutka kad ti to vežeš za osobe. Otkud ti ideja da se neko ti, ja, bilo ko, treći... bavi osobama, čak i ako imamo neke odnose (što najčešće nije slučaj) ovdje se bavimo enigmatikom, konkretnim radovima i drugim pitanjima. Neću nagađati otkud ti takve ideje, ali ne vidim razloga zašto bismo govorili o osobama osim kad kažemo "rad br taj i taj, autora tog i tog...". Ponoviću, tvoj je izbor kako ćeš pisati, svima, pa i meni je osobno svejedno, kao što je vjerovatno tebi svejedno šta bi neko ovdje pisao o tebi kao osobi... Kao hobisti lako prepoznajemo da je takav pristup kontraproduktivan za naš lijepi hobi (a i za autora koji tako piše) i zato biramo da ostanemo fokusirani na radove i u okvirima pristojnosti. Hoćemo li, kao hobisti i kolege, i kako reagirati na štetne stvari svačija je individualna odluka i to je daleko najozbiljnije pitanje u ovoj neveseloj priči, sve ostalo je "bura u čaši boze". Slavkova pozicija je rezultat njegovog kvalitetnog rada, ali i nekih propusta. Ako sam na nekog malko ljut onda je to on, samo zbog toga što je propustio pomoći sam sebi i enigmatici oko koje se godinama istinski trudi. Davno sam mu rekao "Blatnjavi dueli su možda nakratko "tiražni" ali nikom ni ičem ozbiljnom i dobrom neće donijeti ništa dobro". Mi smo gosti u njegovoj kući što znači da imamo neke obaveze, ali isto važi i za njega u ulozi domaćina. Svi možemo za pola sata postaviti blog i otvoriti sezonu nabacivanja blatom u svojoj kući pa ko voli neka izvoli. Eto, ja ne volim i neću. Ponavljam se jer mislim da vrijedi. Ponavljaću i svoje enigmatske stavove, kao što se ponavljaju enigmatske stvari koje smatram besmislenim i štetnim..., kome moje besmislice smetaju neka ne čita, ne čitam ni ja baš sve. Ako pišem na blogu koji nije moj nemam ništa protiv da domaćini sve brišu. Gdje je u svemu ovom realan problem? Nema ga, osim ako ga mi stvaramo sami sebi, aktivno ili pasivno. Malko glupo, zar ne?
SVIMA - lijepi pozdrav iz Tribunja, bio mi je ovo jedan od ljepših prvih majeva još od HIK-ovih druženja uz janjetinu kod Mate u njegovim Mahovljanima prije 45 i više godina. Najprije uživanje u vožnji magistralom, bez puno prometa, prekrasno vrijeme, uspomene naviru... pa onda dobra hrana i prijateljsko druženje, mnoštvo veselih i pozitivnih tema i priča, naravno i enigmatskih.
Nijedan urednik, niti bilo ko drugi, OVDE nje napisao to što je prethodni komentator citirao (ili "citirao"), možda je halucinirao, možda je sanjao, a čak i da mu je to neko rekao u neformalnom ćaskanju sa 5 promila u krvi, besmisleno je to ovde spominjati (naročito kao jedino objašnjenje, pride uvredljivo firmulisano, zašto je neki rad pobedio).
I ne mogu da čitam dalje te, kako sam autor potpuno ispravno kaže, besmislice. Ja i inače ne čitam Hajrudinove besede, ne znam šta mi je trebalo da gubim vreme na to.
Imam samo još jednu stvar da ponovim: ostavi me na miru, nismo ti krivi ni ja, ni bilo koji urednik što si opet 33. Ti možeš da napraviš i belinu 9 x 9, opet bi bio 33. i tu se ništa ne može, nije do aktuelnih urednika, nije po sredi nikakva zavera ljubitelja bele kombinatorike, to je tvoj trajni nivo u sistemu. Isto je bilo i pre 40 i pre 50 godina, isto si prolazio na takmičenjima i kad su ocenjivali neki drugi ljudi koji ne robiju toj metagluposti - belini. U sredini si, toliki ti je kapacitet, džaba pišeš gorske vijence o ukrštanju i križanju, pa i da poživiš kao sekvoja nikad nećeš biti u prvoj ligi. LP
Pomenuh da smo bili četvorica, dakle postoje svjedoci... Uostalom, zar ikom treba dokazivati da bjeline jesu presudne, da kompleksno analiziranje bušmana traži vremena, da su svi aktivni urednici i najjači enigmati vrlo zauzeti, da je žiriranje vrlo nezahvalan posao itd itd. Treba samo pogledati rezultate i komentare natječaja godinama unazad. Vidjeti sve kao osobni napad i pisati "ja ne dozvoljavam..." je jedini problem u ovoj priči. Šta znači "ja ne dozvoljavam...", da ćeš verbalnom batinom spriječiti nekog da iznosi svoje mišljenje, obeshrabriti ostale ... Otkud ideja da sam nekom toliko važan da se bavi mojom malenkošću... U redu, ako je to tvoj način ostaje pitanje da li će i kako ljudi reagirati i, ponavljam, to je jedino ozbiljno pitanje ovdje. Ja ne mogu pomoći sebi u smislu odustajanja od priče o enigmatici, zašto bih, toliko je pisanija upitne vrijednosti, nekoliko više ne mijenja ništa, a možda ponekad i nije besmisleno, eto priča o dvoslovima se "primila". Pisao si o meni i drugima i mnogo gore stvari pa šta. Ma ništa, nikog nije briga, desi se nešto gorčine u trenutku kad ljudi čitaju pa se zaboravi. Mi svojim javnim istupima dodajemo ponešto uz nekakvu našu sliku, objavljujemo svoje selfije i to je pravedno, to se zove javna riječ, niko nas ne tjera. Bilo kako bilo valja nam se nositi s našim osobinama, isto vrijedi i za gromoglasne šutljivce. Za kraj - imamo i zajedničku vodolijsku crtu, nije nam ni najmanji problem biti sami protiv "ostatka svijeta", originalni smo, nismo spremni slijediti itd itd. Gojko bi to mogao lijepo elaborirati. Treba nam više ležernosti ovdje.
Lepo sam napisao šta ne dozvoljavam, i to najmanje dva puta. Niko tebi Hajrudine ne brani da komentarišeš, piši šta god hoćeš, gde god hoćeš, ali - evo još jednom - ne dozvoljavam da omalovažavaš moj rad i moje učešće na konkursu. I to paušalno. Možeš da analiziraš moj rad ako nemaš pametnija posla, možeš da napišeš šta ti se ne sviđa, zašto ti se ne sviđa.., sve je to ok, ali ne dovoljavam da to radiš ovako podmuklo. Razumeš? Ne znam kako da ti nacrtam, ne znam šta tu nije jasno. Ako tim sudijama koji su žirirali ne smeta to što pišeš (a vrlo je verovatno da nisu ni čitali, zašto bi?), to je već njihova stvar. A zapravo, Valter te je odmah demantovao.
Usotalom, to što tvrdiš je samo po sebi GLUPO: obesmišljavaš rezultate tezom da su samo kobajagi žirirali tj. dali doprinos jednoj manifestaciji od nacionalnog značaja (ta manifestacija i ovaj konkurs mnogo više znače njima nego tebi i meni), a onda su baš tebi, gostu iz Kalifornije i levom učesniku koje podelio 33. - 35. mesto sa dvojicom poluanonimnih kolega, priznali da su to odradili ofrlje, bez analize i jedino je bilo bitno da pobednički rad ima najveću belinu. To je besmislica.
Uostalom, belinu i ti možeš da napraviš... i pravio si nekada, ali to niko nije zapamtio. Zato što si to loše radio.
I ja mogu ovako do juna, uopšte me ne zanima da li jesam sam protiv ostatka sveta ili ipak ima onih koji razumeju šta pišem (ne znam šta dobijam u bilo kom od ta dva slučaja, niko mi od čitalaca neće trebati za kuma). Prestani da mi se obraćaš i ovo će prestati, sve će nakon toga biti vrlo ležerno.
Ovdje ću se samo osvrnuti na ono napisano velikim slovima - GLUPO.
Glupo je na svom blogu objavoti tekst, a onemogućiti komentare. Usput je i kukavički.
Glupo je vrijeđati ljude na tuđem blogu, raspravljati se s njima, a ne dozvoliti im da odgovore na tvom blogu. Usput je i bezobrazno.
Glupo je tvrditi da te je neko "primorao" da se takmičiš, da si se takmičio protiv svoje volje. Usput je i glupo.
Glupo je i pomisliti da neko dovodi u pitanje pobjedu tvoje križaljke. Niko ne spori da je najbolja, mada u jakoj konkurenciji mogla je više bodova sakupiti neka druga križaljka, takođe dobrih sastavljača (U nekim kategorijama se upravo to i desilo. Nijanse su odlučile pa neke dobre zagonetke sticajem okolnosti nisu na prvom mjestu).
Glupo je tvrditi da u Rapcu nismo imali druga posla nego da tebe pominjemo. Evo, ja nisam čuo da te neko u Rapcu opanjkava. Jesmo te pominjali kad si proglašen pobjednikom u križaljkaka, a i da imaš dobru pjesmu. Niko to nije sporio. Pominjali smo tebe i tvoje bezobrazno ponašanje kad si počeo da vitlaš buzdovanom na ovom blogu.
Uh, sad bih ja mogao na tu anaforu da odgovorim slovenskom antitezom, pride u stihu, pa da napravimo od ovoga jednu lepu patetičnu dramu. Ali mrzi me.
Komentari su onemogućeni zbog anonimnih. Nisam ja ti, ne protežiram zloduhe.
Ne znam koga sam vređao (zapravo, mene su vređali tvoji zlodusi). Dobre duhove stvarno nikad nisam. Hajrudin je poseban slučaj, em je hrabar kad prvi iznosi uvredljive tvrdnje, em posle cmizdri i žali se drvenom advokatu. Scenario je već godinama isti.
Niko me nije primorao na učešće, izvrćeš stvari po svom običaju. Učestvovao sam jer me je Rešad zamolio i on ti može podtvrditi da je bilo tako.
I opet izvrćeš: nisam ni rekao da učesnici nisu imali druga posla, bla, bla. Istina, bilo je među vama onih koji su opsednuti mojim likom i delom, ali nisam imenovao, niti sam ikad rekao da se to odnosi na sve, kao što ti predstavljaš. Uostalom, većinu tih obožavalaca ne poznajem, niti želim da ih upoznam. Ali, evo, koristim priliku da ih pozdravim. :)
I, da, bezobrazno ponašanje... Pa ne znam, sa mnom je bar sve jasno: napišem šta mislim i niko ne mora da se pita šta mu mutim iza leđa. Zna se ko je među nama kralj u rovarenja. A kod mene je to što piše – to, nema ništa iza toga, iznesem šta imam da ne dobijem rak od potiskivanja i teram dalje, ne bavim se više glupostima.
Da, prihvatili smo te takvog bezobraznog, ali vjeruj mi nisi toliko bitan (takođe, kao niko od nas) da bi bio jedini centar interesovanja.
Sasvim je glupo pravdanje to da si ukinuo komentare zbog anomimnih. Kako znaš da će ljudi biti anonimni? Vjerujem da bi Hajro radije s tomom divanio na tvom nego na mom blogu. (Ja bih svakako bio znatno veseliji da besmislene rasprave presele na neko drugo mjesto, npr. na tvoj blog).
Zloduh nije anoniman jer je postupio po pravilima bloga - prijavio je svoj pseudomim. Na TIO će moći da komentariše koliko god želi dok ne pređe granicu pristojnosti. Nikoga ne protežiram, a pokušavam da držim stvari pod kontrolom. Ponekad i ne uspjevam.
Možda me moj osjećaj vara, ali se meni čini da ti vrijeđaš sve oko sebe makar pet puta više nego što tebe (ili nekog drugog) vrijeđaju svi ostali posjetioci bloga. Možda to i ne vidiš, možda ja pretjerujem, ali pitaj bilo kog objektivnog posmatrača. Možda ti otvori oči. Za ova dva dana stiglo mi je 15-20 mejlova negodovanja od kolega koje si natjerao u apstinenciju kad je komentarisanje u pitanju. Citiram jedan dio jednog mejla"... Da li sam "kukavica" što ovo ne pišem na blogu, nije me briga, niti me zanima. Znam da bi bilo kontrakomentara i vređanja, a meni se ne gubi vreme, a nisam ni takav tip, da odgovaram na takve komentare."
Da, Slavko, primetio sam da ovde sve pljušti od konstuktivnih komentara kad me nema (a uglavnom me nema). Ako tih tvojih 15-20 apstinenata u poslednjih 48 sati ne učestvuju iz straha od mojih odgovora, pitam se šta ih sprečava ostalih dana... možda je taj strah već uzeo maha, možda se plaše da ja ipak pratim sve iz prikrajka, da ću banuti i prekinutin im igru, možda je to već zrelo za stručnu pomoć... ne znam, stvarno zvuči ozbiljno. Da sam na njihovom mestu, možda bih se već večeras raspitao koji je psihijatar dežuran na Veliki petak, ne bih se igrao, kroz ogroman su stres prošli otkad pišem po 5-6 komentara dnevno.
Prenesi im, molim te, biranim rečima (možda, jadni, i ne čitaju ovo iz straha da ih neka moja teža reč ne ubije) da ja uglavnom nemam vremena za igranje u pesku, a na ovaj post sam se preplatio pa mi stiže na mejl. Sad je ovo koincidiralo sa mojim slobodnim vremenom, a inače imam mnogo, mnogo pametnija posla nego da 5 puta više vređam romantičare i katastrofičare sa tvog bloga.
Slavko, nema me ovdje dvije godine a ti se ne bi ni pohvalio da si uveo klovna. Je li stalna ili povremena rubrika? Honorarno ili volonterski? Kakogod, ima super fazona. Ovog treba više. Čuj Hajro IQ 90... hahahaha... 90... hahahaha... Evo grohotom se smijem...
A grohot će biti kudikamo veći ispostavi li se da lik ovo ozbiljno...
Ne rekoh juče: Hajrudina bar za toliko uvažavam da može da dobije odgovor od mene, a ima nekih nebitnih koji mogu i da provociraju, da dube na glavi, da se keze kao ludi na brašno... a ja ne bih reagovao. Praktično ne postoje.
Постави коментар