уторак, 13. мај 2014.

KONKURS ESS (REZULTATI)



KONKURS ESS - ANAGRAMI

STO GODINA PRVE MODERNE UKRŠTENICE ARTURA VINA
Napokon je završeno sređivanje i žiriranje anagrama Konkursa ESS povodom stogodišnjice prve moderne ukrštenice u svetu.

Na Konkursu su učestvovala 53 autora koji su poslali 162 anagrama.

Od članova žirija traženo je da izaberu 20 najboljih po svom nahođenju i da ih boduju po principu 20 bodova za najbolji, a 1 bod za dvadeseti sa odabrane liste.

Članovi žirija koji su poslali svoje liste su: Ilija ĐURKOVIĆ, Vladimir ŠARIĆ, Nikola PEŠIĆ, Miodrag TOŠIĆ, Krsta IVANOV, Ljubiša BANOVIĆ, Rade MATIĆ i Adnan SPAHIĆ. Trojica kolega nisu poslali svoje liste.

Poslije zbrajanja pristiglih listi, rezultati su sledeći:
1. E, VREDAN TRUD ENIGMOTVORCA, PIONIRA NAŠE STRUKE 
(MARKO MILOVANOVIĆ) 107
2. A PRE VEK NOVINAR DAŠTAO I UTRO TREND SRCU ENIGME  
(ACO JANKOVIĆ) 98
3. AMERIKANAC STVORI TREND, ERU, NAŠ PUT DO NOVE IGRE 
(DRAGAN MATOVIĆ) 81
4. TRENUTNI PRODOR OCA TE UMNE IGRE SADA NAVRŠI VEK 
(IVAN ANDONOV) 72
5. NADAREN TVORAC PRIREDI NOVO – REŠETKASTU ENIGMU
(DINKO KNEŽEVIĆ) 65
6. RETKO NADAREN STRANAC VEŠTO PRIREDI OVU ENIGMU
(DRAGAN MATOVIĆ) 59
7. VREDAN I SPRETAN TVORAC, TAKO UREDNO REŠI ENIGMU
(DRAGAN MATOVIĆ) 48
8. RECI ENIGMATI: PROŠÔ VEK, A NE UTRNU DREVNA RADOST 
(MLADEN MARKOVIĆ) 47 
9. OCENA: AUTOROV DREVNI TRUD NAŠ ENIGMATSKI REPER 
(MARKO MILOVANOVIĆ) 46
10. U TREN DONEO K'O DAR SAVRŠEN PREVRAT U ENIGMATICI
(DRAGAN LOJANICA) 44

Marko MILOVANOVIĆ, iz VALJEVA, kao prvoplasirani, dobija diplomu ESS, 3000 dinara i tri knjige;

Aco JANKOVIĆ, iz Kragujevca, kao drugoplasirani, dobija diplomu ESS, 2000 dinara i dvije knjige;

Dragan MATOVIĆ, iz Kragujevca, kao trećeplasirani, dobija diplomu ESS, 1000 dinara i jednu knjigu.


Autori anagrama, od četvrtog do desetog mjesta, dobiće po jednu knjigu.
Uručenje nagrada obaviće se na 14. SES-u u Boru.
Priprema ukrštenih riječi sa istog Konkursa je u toku.

Zahvaljujemo se svim učesnicima ovog Konkursa.
Predsednik ESS, Milorad ŽIVANIĆ  

26 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam kolegama sa spiska!

Slavko Bovan је рекао...

Moj anagram koga nema na vidiku:
TVORAC DA I KREIRANU VRSTU OPŠTENARODNE ENIGME.

IlijaO је рекао...

Suosjećam- jer i ja sam ih poslao nekoliko,čak ih se više ne sjećam. Ali pamtim jedan:
UREDNIŠTVO CRNO NAGRDI EKSPERIMENTE AUTORA A.V. I nema ga na vidiku!

IlijaO је рекао...

Eto sjetih se i još nekih: SVEVREMENI CRTANI URADAK OD POŠTENOG RUTINERA.

STVORENO VREMENU,A NAGRADA-OPET ŠKRTI UREDNICI!

VREDNA I OGROMNA PREKRETNICA.I SVET UŠAO U TREND!

N. Petkovski је рекао...

Moj je anagram izgledao ovako:

TRANSCEDENTAN AUTOR DARI VERI ENIGMU. PROŠ'O VEK!

(Ako neko ne zna šta znači reč TRANSCEDENTAN, ona znači: koji prelazi granice mogućeg iskustva, koji prelazi granice stvarnosti, nadprirodan, fantastičan, iznad čula ...)

Анониман је рекао...

malo si pogriješio, trebalo je TRANSCENDENTAN
Pablo

Marko Mihaljević је рекао...

Moj je bio:

PRIRODNA I OTVORENA DRUŠTVANCU
ENIGMATSKE ERE.

Slavko Bovan је рекао...

Izvinjavam se jer tekst oteo kontroli pa sve ne izgleda kako treba. Takođe zbog nekih tehničkih problema, ovo je moralo na dno strane (ne znam u čemu je problem).

Slavko Bovan је рекао...

Što se tiče anagrama na listi, i anagrama van liste, samo još jedan dokaz da o odlukama žirija ne vrijedi raspravljati. Nije ni žiriju lako, te stoga zahvalnost kolegma koji su učestvovali u glasanju.

Da ponovim- čestitam kolegama na osvojenim bodovima i nagradama.
Čekamo i drugi dio ovog konkursa.

IlijaO је рекао...

Slavko-(da ne zamjeriš) stalno se (ma kome to) izvinjavaš, kao da imaš problema sa(izvinutom) kičmom.
Nemoj,čovječe,jer mislim da te razumijemo!

Slavko Bovan је рекао...

Ma, najviše se izvinjavam sebi jer me pomalo nerviraju ova neizravnata slova!

IlijaO је рекао...

Stol ti je nakrivo!Provjeri!

IlijaO је рекао...


U 2.anagramu-DAŠTAO ? što je to činio?
A onda:
Na današnji dan, pre tačno 100 godina, rođena je prva moderna ukrštenica. Njen otac je ENGLEZ iz Liverpula Artur Vin (1871 - 1945), koji je kao devetnaestogodišnjak sa roditeljima emigrirao u Ameriku, gde je započeo karijeru novinara.

U 3.anagramu se spominje kao AMERIKANAC!

Slavko Bovan је рекао...

Daštati = zagonetati!
(vidi "Neven" tv-emisiju naše mladosti)

Slavko Bovan је рекао...

53 autora i 162 anagrama

Sasvim dobro!

IlijaO је рекао...

3.0566 po autoru!
Po "Nevenu" -SDS!
Ili-čovjek se uči dok je živ!
"VIVERE TOTA VITA DISCENDUM EST"

Mandrak је рекао...

O, budi bog s nama, otkud meni ovoliko poena?! :/ Uopšte nisam očekivao da će se ovaj anagram naći u Top 10. U stvari, mislio sam da će mi možda neko udeliti par komada za PROŠAO ENIGMATIN VEK U (NE)RADU! TITRA VREDNO SRCE!, ali tu imam dve rečenice, a to se - kako sam kasnije saznao - računa kao anagram u pokušaju.
U svakom slučaju čestitam svima. Biću iskren, pa ću reći da mi se od prvoplasiranih najviše dopada Jankovićev, mada je gramatički neispravan ("pre veka", ne "a pre vek"). Pobednički mi se uopšte ne dopada, jer niti ima blistavu formu (počinje sa "E", što po mom mišljenju nije za visoku ocenu), niti gađa u suštinu jubileja. Pored Jankovića i mene, od ovih 10 samo Andonov nije promašio temu.

Mišo је рекао...

Niko od članova žirija nije znao autore. Anagrame sam poredao po azbučnom redu i tako im poslao liste.
Kada sam sabrao sve bodove tek onda sam upisivao autore pored broja bodova pa se i ja ''upoznao'' čiji je koji rad.
Zahvalio bih se članovima žirija na odrađenom poslu!

Luka је рекао...

Pa kad već iznosimo poslato, evo i PremetLuka:

AKCENTIRAŠE STARODREVNU ENIGMU I TREN PROVODA!
OPRAVDANO ENIGMI ISTURAŠ ERU CRTKANE VREDNOTE!

Marko Mihaljević је рекао...

Pozdrav Mišo. Ne trebate se mnogo uzbuđivati i opravdavati rezultat žiriranja. Ovo sve ionako služi dobroj zabavi.Uvijek se nađe netko tko je nezadovoljan ili traži mane žiriju. Meni je to smiješno, jer ako si poslao radove na neko natjecanje onda i prihvati njihove kriterije i ukuse. Ako se kome to ne sviđa neka tada organizira sam svoj konkurs i utvrđuje pravila igre.

Lijep pozdrav! :)

Slavko Bovan је рекао...

Marko, sviđa mi se ovakav pristup.
Podržavam.

Mišo је рекао...

Marko zahvaljujem na podršci. I ja isto tako gledam na organizovanje enigmatskih takmičenja i učestvovanja na njima. Čim si poslao radove - svaki, neumjesan komentar, je nekorektan!

Mandrak је рекао...

Nešto mi ovde nije jasno. Ne vidim nijedan komentar koji dovodi u pitanje sastav žirija, žiriranje, niti rezultate, pa mi se javlja da je ova Mihaljevićeva poruka podstaknuta mojim osvrtom. Možebiti da se to od mene očekuje, ali ja nisam nezadovoljan plasmanom (štaviše, stvarno nisam očekivao da bilo koji moj anagram bude zapažen, jer niti mnogo volim da ih pravim, niti sam neki majstor). Međutim, imam svoje mišljenje i rado ga iznosim (nadam se da to nikoga ne potresa, ali nema smisla da se izvinjavam što imam stavove), pa to što se npr. meni ne dopada pobednički anagram ili to što vidim da je tema promašena u 7/10 radova - nema ama baš nikakve veze sa nezadovoljstvom.

Marko Mihaljević је рекао...

Mladene pozdrav. Evo taman opisujem križaljke pa sam budan. Ja nemam ništa protiv ničijih stavova. U životu treba imati stav. Ja sam na ovome blogu možda tek godinu dana, ali primjećujem da se katkad ocrnjuje nečiji rad. Ne mislim prvenstveno na tebe.Ja neke stvari isto ne volim, ali to je moje uvjerenje. Naprimjer, ne volim u anagramima pomoćne uzvike ni slova tipa A,E,O i sl. Meni to izgleda kao da se autor slabo trudio, ali to je moje mišljenje. Ako neki žiri tako odluči da je to u redu to je njihova stvar. Ja se nisam nikad niti bunio niti dovodio nečije odluke u pitanje.

Boris Nazansky је рекао...

Zanimljiva mi je ova rasprava o
rezultatima konkursa ESS za anagram na temu STO GODINA PRVE MODERNE
UKRŠTENICE ARTURA VINA. Manje-više slažem se s većinom mišljenja
i stavova, a posebno cijenim pristup koji (uz neke druge kolege) ima
Mladen Marković. Upravo stoga, volio bih da detaljnije obrazloži
što podrazumijeva pod pojmom PROMAŠENOST TEME. Naime, među deset
prvoplasiranih radova ja ne vidim izrazitu promašenost teme, samo
bolju ili slabiju obrađenost teme (meni osobno najbolji je
Kneževićev na petome mjestu). Promašenost teme mogao bih pripisati
sebi i to je vjerojatno glavni razlog što, kako kolege kažu, moga
anagrama "nema na vidiku". Evo, stavljam ga na vidik, pa će biti
jasno da sam svjesno žrtvovao temu kao temu, odnosno prihvatio
pristup "u širem smislu", a za račun neke "enigmatske čistoće" i
"racionalnosti izričaja" (4 riječi):

UREDNIŠTVO KONCENTRIRA SUPERRADOVE ENIGMATA.

Srdačni pozdravi svima uz čestitke pobjednicima!

Boris

Mandrak је рекао...

Borise, moram da se ogradim i naglasim da se vrlo malo razumem u anagrame, tako da je moje mišljenje manje-više laičko. Kao laik, smatram da (ne samo u ovom slučaju, nego generalno)anagram treba da prati temu isticanjem suštinski važnih momenata, pa ako je, recimo, tema "100 godina od početka Prvog svetskog rata", asocijacije na užas stradanja i apsurdnost ratovanja bi se podrazumevale, ali smatram da ne bi bile dovoljne. Dakle, ako je tema nekakav jubilej, onda to treba da se, makar implicitno, spomene i u anagramu (kroz asocijaciju, aluziju itd). Eto, recimo, taj Kneževićev anagram je tehnički odličan i u tom smislu sam bez primedbi, ali on govori o Arturu Vinu koji je napravio ukrštenicu. Kada je to bilo? Kakvo značenje ima za nas? Zašto sada obrađujemo tu temu? Nemoguće je odgovoriti ni na jedno od tih pitanja na osnovu sadržaja. Ako pogledamo ostale anagrame, videćemo da 5/10 govori o Vinu na sličan način: uz ignorisanje jubileja. Dva sadrže neke asocijacije, a samo tri sasvim poštuju temu. E, sad... to ne znači da su Acin, Ivanov i moj rad tehnički bolji od ostalih (štaviše, mislim da sam ja najslabije realizovao ideju), ali je činjenica da oni govore baš o onome o čemu, po mom laičkom mišljenju, treba da govore. Pretpostavljam da su se članovi žirija rukovodili opštim utiskom i to je sasvim u redu, ali da sam ja bio jedan od njih - prvoplasirani anagram ne bi bio u vrhu moje liste, ukoliko bi se ispostavilo da postoji dovoljan broj kojima je suština teme bolje pogođena.

Dakle, nadam se da je sada jasnija moja priča o "promašenoj temi". Već sam rekao da od 3 prvoplasirana rada biram Acin (jer uvek dajem prednost sadržini, a ne formi), dok mi se od svih najiše dopada 4.
Molim da se ovo ne shvati kao kritika rezultata, žirija i ko zna čega, već kao iznošenje laičkog stava, koji nije u statistički značajnoj vezi sa mojim učešćem u takmičenju. :)