среда, 3. септембар 2014.

NACRT PRAVILNIKA

Piše: Aleksandar Janković
Napisano 01.09.2014. (dan nakon Susreta u Boru)
Пре више година сам са Марјаном Радаковићем причао о потреби да се он донесе. 
Прошле године (?) сам Славку Бовану то поменуо у преписци и он ми је исто вече послао нацрт. Нацрт сам унеколико допунио и проследио на неколико адреса, али је све остало на иницијативи.

Бованов нацрт сам додатно изменио и допунио по повратку из Бора.  Пошао сам од тога да се више вреднују састављање и чисте енигматске дисциплине, него ревијалне категорије.  По мени, и шах, квизовку, квиз... треба вредновати, (ем су у оквиру СЕС, ем  се аутори, такмичари и судије труде, најчешће у недоба) али са мање бодова.

На крају сам додао и табелу за избор најуспешнијег учесника СЕС.
Имао сам  дилему при конципирању табеле: да ли да се вреднује и успех екипе при проглашењу најбољег појединца!?  Како и 7-8. појединачно место могу погурати екипу да дође до медаље, оставио сам и екипни пласман у табели, додуше са мање бодова.

Сама екипна такмичења би требало да се организују посебно (да екипа седи за столом и цела, заједнички саставља и решава - како предлаже Марјан), али сви знамо колики је проблем испоштовати пребукирану сатницу и наћи простор. Зато је остала варијанта да се екипни пласман добија сабирањем појединачних.

Посебно сам нагласио забрану контаката током такмичења и коришћења мобилних телефона, па и излазак у WC да буде само код евидентних здравствених сметњи! 

Мислим да усвајањем правилника, више неће бити сукоба око пласмана на СЕС.
Данас је годишњица почетка  Другог светског рата, а ово је мој скромни допринос да почне мир у енигматском свету. (Досадашње победнике нећемо лустрирати.)

NACRT PRAVILNIKA MOŽETE POGLEDATI: OVDE

3 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Sugestije su poželjne.

Анониман је рекао...

Нацрт је у ствари Славков; ја сам само роварио по њему и додавао поједине чланове.

Допуњујем сам себе:
- проширити табелу за две колоне, па да се и 5. и. 6. место у састављању-појединачно вреднују са 2, односно једним бодом, а да се 5. место у решавању-појединачно бодује са једним бодом.
- додати члан :
У случају истог броја освојених бодова, боље је пласиран такмичар који је освојио више бодова у састављању-појединачно. Ако се тако не може одредити боље пласирани такмичар, предност има такмичар успешнији у решавању-појединачно, па у састављању анаграма-појединачно.
Старије је јутро од вечери!

Колеге су ми већ слале коментаре и предлоге за измене и допуне, па ћу за неки дан и то послати.
Ацо Јанковић.

Анониман је рекао...

Пошто нема мишљења и предлога за Нацрт, док текст није отишао у старије постове, слободан сам да пренесем шта су ми колеге написали или рекли на ту тему. Не преносим њихова гледишта и образложења, већ предлоге, како сам их ја разумео.

Марјан Радаковић :
- ако се реализују, екипна такмичења да буду посебно (и да екипа седи за истим столом и заједнички саставља или решава задатке).

Мирослав Живковић :
- избацити шах са СЕС.

Зоран Радисављевић :
- за такмичење у састављању-појединачно издвојити још сат времена и дозволити такмичарима да користе по две књиге.
- такмичење у састављању анаграма вратити на стари систем (два сата за три рада.
- не узимати у обзир екипни пласман при проглашењу Најуспешнијг учесника СЕС.

Сретен Перић :
- да председник ЕСС у најкраћем року напише нови специјални број Гласника, у коме ће се наћи детаљни извештај о СЕС-у у Бору, као и сви радови учесника такмичења.
- нацрт Правилника пре усвајања послати клубовима и секцијама ради прибављања мишљења.

Позивам и остале колеге да се укључе у расправу и омогуће другарима који не посећују блог, а са којима су контакту, да прочитају Нацрт.

Ацо Јанковић