Interesantan i ambiciozan poduhvat. Iz moje perspektive, ako već čovek voli tu enigmatsku formu, bolje je da napravi 1 kvalitetan kvadrat 9 x 9 nego 8 loših. Ovde je, naravno, potpuno nebitno na koji način je sve ovo proizvedeno, i jedino me je zanimalo da li je neki od silnih pokušaja urodio plodom, tj. da li bismo bar 1 od ovih 8 pokušaja mogli smatrati uspešnim.
Ovako: potpuno uspešan nije nijedan. Svi su na svoj način "prljavi" i zagađeni rđavim pojmovima, tj. konstrukcijama i besmislenim gugl nizovima slova sa tobožnjim značenjem. Prvi i peti su ipak najbolje ispali, i to su jedini iole pristojni uraci sa alibijem za objavljivanje u novinama.Drugi i treći su na granici prihvatljivosti, a svi ostali su samo brojevi. Šesti je najgori, pun skalamerija i praktično nerešiv.
Inače, mišljenja sam da kvadrate koji imaju po 2 izrazito loša pojma (ne daj bože više) iz obzira prema enigmatskom stvaralaštvu valja ostaviti samo za privatnu enigmatsku praksu (ne samo u ovom slučaju, nego i generalno). Čovek ispada smešan kada bez blama 2020. potpiše amaterski pokušaj, jer znamo da su savršeni kvadrati objavljivani i pre 60 godina.
Mladene, ne mogu da sudim da li je bolja varijanta jedan dobar od osam loših kvadrata 9x9 jer nisam nikada sastavio ni loš, a da ne govorimo o dobrom kvadratu 9x9. Mislim da nikada nisam ni pokušavao jer mi je to "krupan zalogaj". Zasad čekamo da neko počne ovo da rješava i upiše rješenja, pa onda možemo raspisati "konkurs" za reakcije (pozvati kolege da sastave bolje). Mene nikad nisu mnogo zanimali kvadrati, možda baš zbog toga što mi ne idu od ruke, ali vrlo poštujem one koji uspiju da sloše 9 riječi i vodoravno i uspravno.
Nije slovna greška već pokušaj duhovitosti. Naime, ja ne umijem složiti ni devet loših riječi koje se ukrštaju. Uostalom, šta je to loša riječ? (Evo materijala za "oštrenje",
Pa, nećemo valjda baš sve preispitivati, okretati naopačke i vraćati na početak! Pravila o tome šta je loša riječ ili loš postupak u enigmatici, tačnije pojedinim enigmatskim vrstama, ustanovljena su prije više desetljeća i njih su se, dosljedno ili uz manje korekcije, pridržavale generacije sastavljača i urednika. Otkuda potreba, mislim na krugove u kojima se još koliko-toliko drži do kvaliteta, da se to sada mijenja?
Slavko, mogao sam da nabrojim loše pojmove, ili barem one koje ja smatram lošima, samo mi se učinilo da je to bespotrebno. Svako koga ovaj vid kombinatorike interesuje i ko ima barem rešavačko, ako ne i sastavljačko iskustvo, verovatno može samostalno da proceni šta (ovde) valja, a šta ne valja. Uostalom, ne moramo ni da procenjujemo jer Spasojević kao sam-svoj-majstor može da objavi šta god hoće u tim svojim novinama i da ga niko ne shvati ozbiljno. Međutim, kad se jedna nesvakidašnja enigmatska kolekcija ponudi javnosti u formi reklame, kao što si je ti ponudio, čini mi se da zaslužuje bar osvrt.
Ovde je manje bitno da li Slavko, Janko, Petko znaju ili ne znaju da naprave kvadrat 9 x 9, jer se i oni sastavljaju od reči, kao sve ostale enigmatske forme. Da bi čovek procenio kvalitet upotrebljenih reči ne mora da bude ni sastavljač, dovoljno je da bude pismen, realan i elementarno kritičan. U ovakvim slučajevima, nije naodmet poznavati i (našu) istoriju kvadrata.
Uz to, ja stvarno nisam tradicionalista (ni u kom pogledu), i lako bih podržao nekakvu inovaciju u postojećoj formi kada bih ustanovio da ta inovacija usavršava samu formu. Takođe, podržao bih pronalaženje neke sasvim nove forme ako bih utvrdio da je vredna aplauza. Međutim, ne znam kako da se odnosim(o) prema upotrebi postojećih formi na degradirajući način. Prostije: lako je napraviti kvadrat 9 x 9 koji samo vizuelno odgovara postojećem modelu. Ako u sadržinskom smislu prekida kontakt sa tradicijom tj. ide korak nazad u odnosu na odavno postavljene standarde, to je degradacija, regresija, obesmišljavanje standarda.
Samim tim što je autor priredio enigmatsku senzaciju oslanjajući se na vizuelnu sličnost svojih uradaka sa biserima iz te kategorije, sveo je svoj poduhvat na megalomanski pokušaj (i ranije je demonstrirao slične ambicije, no retko je bio uspešan). Zato mislim da bi stvar bila mnogo efektnija da je išao na kvalitet, a ne na kvantitet, ako je već želeo da sebe istakne kao vrhunskog kombinatora.
Važna napomena. Ovo nije poslato radi reklame. Radi reklame poslat je jedan drugi prilog koji će ići kasnije. Ovo je objavljeno ranije od pomenutog "rekamnog priloga" jer mi se učinilo da će ovo biti interesantno i sastavljačima kvadrata 9x9 (Jedan se oglasio aplauzom) već i nesastavljačim. Smatram da sam napravio dobar potez, a kolegu Spasojevića pozivam da za ovaj blog šalje što više. Rado ću objaviti.
12 коментара:
Ovaj list možete od sutra da potražite na kioscima.
KRUPNO- REBUSI
(Da li sam sa ovim "krupno"
pretjerao,malo lupn'o)?
Interesantan i ambiciozan poduhvat.
Iz moje perspektive, ako već čovek voli tu enigmatsku formu, bolje je da napravi 1 kvalitetan kvadrat 9 x 9 nego 8 loših.
Ovde je, naravno, potpuno nebitno na koji način je sve ovo proizvedeno, i jedino me je zanimalo da li je neki od silnih pokušaja urodio plodom, tj. da li bismo bar 1 od ovih 8 pokušaja mogli smatrati uspešnim.
Ovako: potpuno uspešan nije nijedan. Svi su na svoj način "prljavi" i zagađeni rđavim pojmovima, tj. konstrukcijama i besmislenim gugl nizovima slova sa tobožnjim značenjem.
Prvi i peti su ipak najbolje ispali, i to su jedini iole pristojni uraci sa alibijem za objavljivanje u novinama.Drugi i treći su na granici prihvatljivosti, a svi ostali su samo brojevi. Šesti je najgori, pun skalamerija i praktično nerešiv.
Inače, mišljenja sam da kvadrate koji imaju po 2 izrazito loša pojma (ne daj bože više) iz obzira prema enigmatskom stvaralaštvu valja ostaviti samo za privatnu enigmatsku praksu (ne samo u ovom slučaju, nego i generalno). Čovek ispada smešan kada bez blama 2020. potpiše amaterski pokušaj, jer znamo da su savršeni kvadrati objavljivani i pre 60 godina.
Mladene, ne mogu da sudim da li je bolja varijanta jedan dobar od osam loših kvadrata 9x9 jer nisam nikada sastavio ni loš, a da ne govorimo o dobrom kvadratu 9x9. Mislim da nikada nisam ni pokušavao jer mi je to "krupan zalogaj".
Zasad čekamo da neko počne ovo da rješava i upiše rješenja, pa onda možemo raspisati "konkurs" za reakcije (pozvati kolege da sastave bolje).
Mene nikad nisu mnogo zanimali kvadrati, možda baš zbog toga što mi ne idu od ruke, ali vrlo poštujem one koji uspiju da sloše 9 riječi i vodoravno i uspravno.
Slavko, zar ti nije umnogome zanimljiva slovna greška koju si, siguran sam, u brzini načinio, u poslednjoj rečenici? ZM
Nije slovna greška već pokušaj duhovitosti. Naime, ja ne umijem složiti ni devet loših riječi koje se ukrštaju. Uostalom, šta je to loša riječ? (Evo materijala za "oštrenje",
Pa, nećemo valjda baš sve preispitivati, okretati naopačke i vraćati na početak! Pravila o tome šta je loša riječ ili loš postupak u enigmatici, tačnije pojedinim enigmatskim vrstama, ustanovljena su prije više desetljeća i njih su se, dosljedno ili uz manje korekcije, pridržavale generacije sastavljača i urednika. Otkuda potreba, mislim na krugove u kojima se još koliko-toliko drži do kvaliteta, da se to sada mijenja?
Nisam bio dovoljno jasan. Ne mislim da treba krenuti od Kulina bana, već od ovih kvadrata. Koja je riječ loša? Ima li dobrih? Feršten?!
Respekt za Mladenovo delo!
Slavko, mogao sam da nabrojim loše pojmove, ili barem one koje ja smatram lošima, samo mi se učinilo da je to bespotrebno. Svako koga ovaj vid kombinatorike interesuje i ko ima barem rešavačko, ako ne i sastavljačko iskustvo, verovatno može samostalno da proceni šta (ovde) valja, a šta ne valja.
Uostalom, ne moramo ni da procenjujemo jer Spasojević kao sam-svoj-majstor može da objavi šta god hoće u tim svojim novinama i da ga niko ne shvati ozbiljno. Međutim, kad se jedna nesvakidašnja enigmatska kolekcija ponudi javnosti u formi reklame, kao što si je ti ponudio, čini mi se da zaslužuje bar osvrt.
Ovde je manje bitno da li Slavko, Janko, Petko znaju ili ne znaju da naprave kvadrat 9 x 9, jer se i oni sastavljaju od reči, kao sve ostale enigmatske forme. Da bi čovek procenio kvalitet upotrebljenih reči ne mora da bude ni sastavljač, dovoljno je da bude pismen, realan i elementarno kritičan. U ovakvim slučajevima, nije naodmet poznavati i (našu) istoriju kvadrata.
Uz to, ja stvarno nisam tradicionalista (ni u kom pogledu), i lako bih podržao nekakvu inovaciju u postojećoj formi kada bih ustanovio da ta inovacija usavršava samu formu. Takođe, podržao bih pronalaženje neke sasvim nove forme ako bih utvrdio da je vredna aplauza. Međutim, ne znam kako da se odnosim(o) prema upotrebi postojećih formi na degradirajući način. Prostije: lako je napraviti kvadrat 9 x 9 koji samo vizuelno odgovara postojećem modelu. Ako u sadržinskom smislu prekida kontakt sa tradicijom tj. ide korak nazad u odnosu na odavno postavljene standarde, to je degradacija, regresija, obesmišljavanje standarda.
Samim tim što je autor priredio enigmatsku senzaciju oslanjajući se na vizuelnu sličnost svojih uradaka sa biserima iz te kategorije, sveo je svoj poduhvat na megalomanski pokušaj (i ranije je demonstrirao slične ambicije, no retko je bio uspešan). Zato mislim da bi stvar bila mnogo efektnija da je išao na kvalitet, a ne na kvantitet, ako je već želeo da sebe istakne kao vrhunskog kombinatora.
Važna napomena.
Ovo nije poslato radi reklame. Radi reklame poslat je jedan drugi prilog koji će ići kasnije. Ovo je objavljeno ranije od pomenutog "rekamnog priloga" jer mi se učinilo da će ovo biti interesantno i sastavljačima kvadrata 9x9 (Jedan se oglasio aplauzom) već i nesastavljačim. Smatram da sam napravio dobar potez, a kolegu Spasojevića pozivam da za ovaj blog šalje što više. Rado ću objaviti.
Velik je trud uložen u ove sastavke, no rezultat je brojkom impozantan a kvalitetom slab. Mladene, zar nisu bila dovoljna dva? Pa i to je velik doseg.
Постави коментар