среда, 29. јул 2015.

REČ PO RIJEČ (960)



DžUKELA

Odomaćeni način na koji se najbolje opisuje obični, seoski pas mešanac, bez poznatog i priznatog porekla ili pedigrea,  iako se to može sagledavati i u pogrdnom obliku, ali tada je to "onaj koji se odlikuje lošim oobinama, onaj koji postupa kao nitkov ili nevaljalac (...”prava si džukela”...) Pored džukele, uobičajeni izrazi su i pseto i džukac.
Naziv džukela , najverojatnije, dolazi od arapske reči guhala i turske cuhela, kao i romskog naziva za psa,"džukel".
(Prilog: Ilija Ozdanovac)

9 коментара:

Dejan Minić је рекао...

Tu je i čuvena grupa ˝Džukele˝ čiji smo hit ˝Amerika˝ godinama pevali.

https://sr.wikipedia.org/wiki/Džukele


Takođe, odavno znamo da su i političari džukele!

Анониман је рекао...

Jednom prilikom sam naišao na šaljiv izraz za džukelu u obliku "punokrvni avlianer".

Štefan Markovič

IlijaO је рекао...

Kod nas postoji izraz DODž, u znaćenju domaća obična džukela!

Mirka је рекао...

"Džukele će me dokusuriti", stih Bore Čorbe.

IlijaO је рекао...

Upravo sam tako i zamislio ovaj članak- da ga posjetioci bloga nadopune i obogate!

Hajro је рекао...

Ne znam otkud to vezivanje negativnih osobina za pse. Osim ovo "dzukela" tu je i izreka "laze k'o pas" i josh poneke. Imao sam pse i prije rata, ovdje sam vec 14 godina stalno sa mojim Skotijem, poznam puno drugih pasa i vlasnika - upravo je suprotno, psi su olichenje dobrote i ljubavi. I nas chine boljim, dosta sam putovao sam i kad god trebam pomoc obratim se osobi sa psom.

Gojko је рекао...

AL' njemu-DŽEKU
baci kost neku!

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.