субота, 13. септембар 2014.

LJUDI IZ PODZEMLJA

Enigmati ili rudari?

Eroteka (150)
Na Susretima enigmata subota je uvijek udarni dan, prepun takmičenja, izleta, razgovora, skupština, druženja, … Tako je bilo i u Boru.
Po običaju, ustao sam u cik zore i dok je Najbolja od svih žena spavala bacio sam se na sastavljanje anagrama jer sam sračunao da kasnije neću imati vremena. (Napomena: Ovo putovanje bilo nam je i proslava godišnjice braka te je razumljivo što sam tiho ustao i uhvatio se papira i olovke. Ko zna šta može ženi pasti na pamet u ranim jutarnjim časovima, a ja sam ipak čovjek u godinama pa se preporučuje umjerenost u svemu! Kada već pokušavam da pravim duhovite aluzije da idem do kraja – Srećom organizatori se nisu dosjetili da nakon mojih dobrih rezultata na takmičenju provjere da nisam na neki način dopingovan. Dok ovo pišem, Najbolja od svih žena viri mi preko ramena i uzviknu: “Ti nisi normalan, briši to”! Dakle, računajte da ovo u zagradi nisam napisao).
Nakon brzog sastavljanja anagram (zadovoljan sam!) budim ženu oko 7.30, pa brzo spremanje i krećemo u “subotu koja obećava dobru zabavu”. Nakon kratke šetnje, brzog doručka, idem na prvo takmičenje u sastavljanju zagonetaka, a žene i nezainteresovani za takmičenje nastavljaju sa uživanjem u prekrasnom ambijentu.
Već ranije smo dogovorili Sreten, Rešad i ja da nastupimo kao kombinovana ekipa “Izazov- Tupljenje i oštrenje” u sastavljanju i rješavanju dok je “TIO” samostalno nastupio u sastavljanju anagrama (Sofija, Gojko i ja). Zadaci nisu mnogo zahtijevni. Napravih solidan rebus, “sklepah” piramidu, izborih se sa kvadratom te se latih ukrštenice. Upisano RUDARSTVO, te odlučih da pravim tematsku ukrštenicu, jer treba na neki način doskočiti žiriju. Uvrštavam: KRSTA IVANOV, ZLATO, BAKAR, BOR, OKNO i ZLOT. Na jednom mjestu može i RUDA ali ne valja jer imam RUDARSTVO, te tu ubacujem RULJA. (Čak i to može da bude tematski pojam kada nas pogledate pažljivije). Zadovoljan sam učinjenim, predajem papire i krećem u šetnju. Nailazim na onu veselu skupinu nezainteresovanih za takmičenje potpomognutih Dinkom koji je, takođe, već završio sastavljanje. Fotografisanje!  Imam jednu baš interesantnu fotografiju koja je već objavljena na ovom blogu i koja je nazvana po popularnoj turskoj seriji. Možete je pogledati: OVDE
Bora iz Bora

Dolazi vrijeme predviđeno za zajedničko fotografisanje. Pohvala za organizatora ali i za učesnike. SVI disciplinovano dolaze u zakazano vrijeme. Foto-performans traje nekoliko minuta uz veselo dobacivanje fotografa i fotografisanih. Evo fotografije: ZAJEDNIČKA FOTOGRAFIJA
Vrijeme je za izlet. Udoban autobus nas čeka. Krećemo, a Bora se hvata mikrofona. Manirom iskusnog turističkog vodiča, što i jeste, upoznaje nas sa krajem kojim prolazi.
Još jedan dokaz da je Pero najveći hrvatski enigmata

Idemo li u kafić na minus 400 metara?

Idemo! (kaže većina).
To ne treba propustiti. Dijelimo se u dvije grupe. Najbolja od svih žena kaže: Neću! Ostaje sa grupom koja će da razgleda ogromnu rupetinu u koju se istovara jalovina. To je ona rupa koja je “glumila” u više domaćih filmova. Rekoše nam da bi tu stala Avala ako bi se okrenula naopako.
Dobismo vodiča za podzemlje. Saša je inženjer u rudniku koji nadahnuto priča o eksploataciji bakra u Boru. Dobili smo šljemove i odmah kreću duhovite i poluduhovite opaske. Nekima su šljemovi mali (ili su im, pak, glave velike) dok pojedinci liče na džokeje, a ima i pravih “šljem-manekena”. (Zaključujemo da Šarić liči na poslovođu!)
Aj ho, aj hoooo, aj hoooo...
Ulazimo u lift. Usput su nas isprepadali da lift piči veoma brzo i da se do -400 stiže za manje od minuta. Kažu da su malo smanjili brzinu, da treba čvrsto da se uhvatimo za rukohvate,  da treba da držimo usta otvorena. To naređenje nam ne pada teško jer ne zaklapamo usta. Za tili čas, eto nas u oknu. Stvarno nesvakidašnji doživljaj. Pijemo sok u sred rudnika. Saša nam pokazuje tragove zlata…ali lažnog. Stvarno nesvakidašnji izlet. Boravak od oko pola sata prođe u trenu.
Na površini nagovaram ženu da ide sa dugom grupom. Ode, ali nevoljno (kasnije kaže da voli što me poslušala). Naravno, odmah postajem predmet sprdnje. Stojički podnosim, a pomalo i “dosoljavam”. Ode u podzemlje i druga grupa a mi laganim korakom idemo do rupčage. Krsta kaže da je tu proveo cijeli radni vijek.
Sledeća destinacija je Lazareva pećina.
Idemo u obilazak.
Hladno!
Vrijedi pogledati. Pećina je dobro uređena za turističke posjete. (Pogledajte:LAZAREVA PEĆINA )
Na povratku planiran je obilazak Brestovačke banje. I to je vrlo zanimljivo ali ne uklapamo se u satnicu. Već uveliko kasnimo. Pojedinci su nervozni i gladni, pa obilazak banje ide trčećim korakom.
Enigmatima najinteresantniji izvor

Na povratku u hotel nagonimo osoblje da ponovo postave ručak. (Mnogooo smo kasnili) Tako smo i ručali i večerali u razmaku od sat-dva. U drugoj Sali je svadba, a mi imamo skupštinu u sali na spratu. (Skupštinu preskačem! Pisao sam. Vidi:SKUPŠTINA)
Nakon večere malo se igramo. Imamo kviz pa rebuse rješavamo u paru. Ivanišević i ja smo kompanjoni. Dejan je “podmetnuo leđa” i pripremio zanimljive rebuse, te je pripomogao da ovo ubuduće bude stalno takmičenje. Svakako je zanimljivo, ali bi valjalo razmisliti o mogućnosti uparivanja žrijebom.
Nakon ovoga ponovo kreću tekuća pitanja. Kasnije saznajem da su se tekuća pitanja pretresala do sitnih sati.
Ja sam se povukao na vrijeme. Valjalo je ubaciti neke informacije na blog jer su to očekivali mnogobrojni čitaoci željni svježih informacija iz Bora, pogotovo oni koji su osluškivali odjeke sa Skupštine.
(Slijedi nastavak, odnosno rekapitulacija).
Foto: D. Knežević i J. Nedić

Belirac је рекао...

Po običaju napisano zanimljivo i duhovito. I što je najvažnije: ostaje zapis za enigmatsku (h)istoriju (i povijest).

Marko Mihaljević је рекао...

U LEDARI I IMIGRANTI

Slavko Bovan је рекао...

Jovane, zahvaljujem ti na lijepim riječima, ali valja zahvaliti i fotografima.

Rešad Besničanin је рекао...

Evo i mene, upravo sam stigao sa zasluženog sedmodnevnog odmora iz Ulcinja!
Slavko, kad će više ta knjiga-zbirka tvojih priča iz Eroteka! To bi tek bio bestseler, ali kod neenigmata!

Dobrodošlica za Rešada!
Bože zdravlja, biće još "Eroteka" (boljih od ove današnje).

Belirac је рекао...

Na susretima kod Krste išli smo pod zemlju, a mogli smo se penjati i na brda (Crni vrh, Rtanj). Ako sljedeći budu u Sremskoj Mitrovici, onda ćemo ići samo po - ravnom!

Slavko Bovan је рекао...

Ni ravničarenje nije loše!

U Sirmiumu bismo mogli ići u prošlost! (Tražićemo SATOR kvadrat po iskopinama)

Vrijeme je da se nakon Srema, polako lobira za Novi Pazar!

Slavko Bovan је рекао...

Danas u 14.00 ide foto-dopuna "Ljudi iz podzemlja", a ako stignem, prije košarke bi trebalo da završim ovu borsku temu.