четвртак, 28. август 2014.

REČ PO REČ (639)



ČUDNO SELO     

Čudno selo sa tim nazivom nalazi se na jugoistoku Bele Krajine. Selo je u sklopu opštine Črnomelj, od koga je udaljeno 4 km. Lokacija sela je iznad desne obale reke Lahinje. Naselje je sa svih strana okruženo šumom. Prosečna nadmorska visina sela je 180 m, a prema popisu stanovnika iz 2002. godine broji 90 stanovnika. Stanovnici sela se nazivaju Čudnoseljani ili Čudnarji.
Samo selo nije ni malo čudno, iako je to značenje izraza. 
(Prilog: Štefan Markovič)

6 коментара:

Zdenko је рекао...

S obzirom da je sa svih strana okruženo šumom, onda je

ČEDNO LOSU!

ESSA је рекао...

Štefane, vi me vratiste u dane mog vojnikovanja u JNA (82-83)! Vojsku sam služio u Ajdovščini, ali smo i išli na obuku u plivanju u blizini Črnomelja na rijeci Kupi. Tu su bile sve čete izviđača iz Slovenije pa tako i moja. Jezerce uz pomoć brane, prekrasno! Prolazio sam nekoliko puta kraj Čudnog Sela i koliko se moglo vidjeti iz pincgauera, bar meni, izgledalo je malo neobično nekoliko kuća, kao iz dječije slikovnice. Ono što je meni još interesantno u vezi Črnomelja je i sljedeće. Putujući vozom , nešto prije Črnomelja, stali smo nekoliko minuta u mjestu Semič. Nikad nisam saznao kako je mjesto dobilo ime!? Isto tako u Istri kod Pazina postoji mjesto Semić u kojem nisam nikad bio. Lijep pozdrav

Анониман је рекао...

"mjestu Semič"
Pokušaču pronaći informaciju oko Semiča. Možda Slavko objavi na slovo S.
Kada naletim na neko mesto, koje se naziva isto kao neko mesto u Sloveniji, ja takve slučajeve zabeležim i tako imam oko 35 naselja sa istim nazivom u Sloveniji i van Slovenije. Najpoznatije je svakako Jeruzalem, pa Vodice, Dunaj (slovenački naziv za Beč), Koprivnica ...
Primjer Semič-Semić mi nije poznat, ali ima sličnih slučajeva, recimo Jakšiči-Jakšići, ..
A uz Čudno selo postoji još nešta sela sa zanimljivim nazivom u Sloveniji, recimo POŠTENA VAS (Pošteno selo), ZADNJA VAS (Zadnje selo), ...
A recimo u Srbiji sam naišao i na selo Markovići.
Štefan Markovič

Zdenko је рекао...

Gornja Vas je naselje u slovenskoj Općini Šmarje pri Jelšahu

Gornja Vas se nalazi na nadmorskoj visini od 660 m i administrativno pripada gradu Samoboru. Selo je smješteno na jugoistočnim padinama Žumberačke gore

Анониман је рекао...

Hvala za informaciju. Gornja vas ide u spisak.
Štefan Markovič

ESSA је рекао...

Postoji i naselje Semići kod Lukavca u BiH!