уторак, 26. август 2014.

REZULTATI KONKURSA ESS

Javlja: Milorad Živanić

За КОНКУРС ЕСС – саставити КЛАСИЧНУ УКРШТЕНИЦУ, формата 18x15 (17x 14) са, у три реда уписаним појмовима:
PRVA - MODERNA UKRŠTENICA - ARTUR VIN
радове су послала 32 аутора из Србије и земаља из окружења. Укупан број приспелих укрштеница је 59, од тога 6 укрштеница не задовољава услове КОНКУРСА (већи формат лика укрштенице). У конкуренцији за оцењивање и награде биле су 53 укрштенице. Све укрштенице су уписане у ликове (по две на формат А4) – без описа, са редним бројем укрштенице од 1-53. Оцењује се двадесет укрштеница, по личном избору жирија, редом од 20 поена до 1 бода- Жири не зна ко су аутори којих укрштеница.
   Жири у саставу: Владимир ШАРИЋ, Ацо ЈАНКОВИЋ, Никола ЧД ПЕШИЋ, Марјан РАДАКОВИЋ и Љубиша БАНОВИЋ је прегледао укрштенице, бодовао и на крају резултат је следећи:
-   Прво место, са 79 бодова, освојила је укрштеница Младена Марковића и он као победник Конкурса добија диплому ЕСС, 3000 динара и три књиге;
-   Друго место, са 72 бода, освојила је укрштеница Решада Бесничанина и он као другопласирани добија диплому ЕСС, 2000 динара и две књиге;
-   Треће место, са 68 бодова, освојила је укрштеница Динка Кнежевића и он као трећепласирани, добија диплому ЕСС, 1000 динара и једну књигу.
Аутори укрштеница, од четвртог до десетог места, добиће по једну књигу.
Уручење награда обавиће се на 14. СЕС-у у Бору.
МЛАДЕН МАРКОВИЋ 79
РЕШАД БЕСНИЧАНИН 72
ДИНКО КНЕЖЕВИЋ 68
МЛАДЕН МАРКОВИЋ 58
МИЛЕ ЈАНКОВИЋ  57 
СРЕТЕН ПЕРИЋ  55
СРЕТЕН ПЕРИЋ 48
МЛАДЕН МАРКОВИЋ 47
МИЛЕ ЈАНКОВИЋ 46
ЗОРАН МИЛУНОВИЋ 44 

63 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Ovo stiglo prije pet minuta!

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam!

Slavko Bovan је рекао...

Iz nekog meni nepoznatog razloga, svi postovi su prebačeni na drugu stranu. Probaću da otklonim tehnički problem.

Mandrak је рекао...

Jesam li ja ovaj Mladen Marković? :/

Slavko Bovan је рекао...

Izgleda da ti se omakla dobra ukrštenica :)

Slavko Bovan је рекао...

Ne znam kako da riješim tehnički problem. Do starijih postova možete doći ako kliknete na "stariji postovi" ili koristite desni stubac sa nazivima postova.

IlijaO је рекао...

Netko te minira?

Slavko Bovan је рекао...

Ne vjerujem. Niko me ne mrzi!

IlijaO је рекао...

HA-ha! oNDA JE TEHNIČKA GREŠKA!

Mandrak је рекао...

Nije tehnička greška.
Živanić i ja smo potplatili Blogger (parama iz kase ESS - a) da bi ovaj post dobio celu stranu i bacio u zasenak sve ostale teme. Ne bi bilo loše da se to razmotri na Skupštini. Takođe, pošto su svi dosad ukapirali da smo on i ja prilično bliski, ne bi bilo loše ispitati i pozadinu ove sumnjive pobede (možda smo se dogovorili da podelimo nagradu, ko zna?!)

Slavko Bovan је рекао...

Svašta je moguće u našem Kalifatu :)

Slavko Bovan је рекао...

Nadam se da ćemo:
1. Vidjeti kao izgleda pobjednički rad
2. Poredak (ili spisak) onih ispod crte.

Анониман је рекао...

Nameštaljka garant.
Neki Marković da je bolji od Rešada, Sretena, Milunovića i Velikog Mileta, pa ne da nema šanse...nego je prosto nemoguće!!!

Miroslav Cvetković је рекао...

Meni je ovaj post interesantan jer se u njemu nalazi i ime novog predsednika ESS.

Анониман је рекао...

Zivanic

Miroslav Cvetković је рекао...

Sačekajte nekoliko dana, pa ćete videti!

Анониман је рекао...

tvoj kum ce se kandidovati.

Анониман је рекао...

Te ukrštenice je jedino žirirao MŽ.

Mandrak је рекао...

Nije žirirao ni Živanić. U igri je bila velika lova i rangirani smo po kriterijumu "ko da više".

Eto, recimo, ja sam hteo sva tri prva mesta, pa sam poslao 3 rada i uz svaki priložio određenu sumu. Međutim, Rešad i Dinko takođe nisu bili škrti i dobili smo ovaj poredak... Nema ljutnje, svako mora biti svestan da se sitnim parama ćup zlata ne kupuje, odnosno da se na ovom grandioznom konkursu moglo pobediti samo poštenim potplaćivanjem.

Insistiram da mi se pobeda ne osporava, jer sam uložio sve što imam ne bih li se zakitio laskavom titulom! Zahvaljujem se predsedniku što mi je omogućio da pazarim jedan prestižan trofej, a detalje možete saznati na skupštinskom ročištu, pod tačkom razno.

Cryptoman је рекао...

samo nek' je posteno... pa ko koga zajebe... :)

Анониман је рекао...

Auuu Mandrak što si duhovit ubilo se!

Miroslav Cvetković је рекао...

"Anonimče", ja i "tvoj (moj) kum" (ja sam njemu kum, a ne on meni) imamo dovoljno ovozemaljskih briga za čije je rešavanje potrebno mnogo vremena. Nismo ni sadomazohisti poput nekih pretendenata koje vaskoliko članstvo ESS voli i poštuje onoliko koliko i Adolfa Hitlera i NATO pakt zajedno, a ni nečije marionete da bi zarad "prestižnog" zvanja predsednika izvodili prljave poslove za nečiji račun. Uostalom, mere za konopce na kojima će visiti novi "predsednik" su već uzete, a majstori užari već PLETU li PLETU!

Миле Јанковић је рекао...

Glupo se komentarisati odluke žirija pre objavljivanja ukrštenica. Neka se stave sve ukrštenice na blog, pa neka se onda komentariše.
Moje dve knjige koje sam dobio poklanjam Zatupljivaču i Živaniću.

Slavko Bovan је рекао...

Zatupljivač zahvaljuje Dobrom Faraonu. Čim on preuzme knjigu u Boru, rado ću prihvatiti poklon.
Knjiga nikad dosta.
Poneku i pročitam.

Mandrak је рекао...

Ako dobro sabiram, meni pripada 6 knjiga (valjda se ne očekuje da ih baš sve pročitam). Nadam se i da će biti različite i da će imati lepe korice (moja polica je tamno braon, pa ne bi valjalo da budu drečavo žute ili tako nešto). :)

Анониман је рекао...

Ovde se ne zna ko tupi a ko oštri. Prepotencija, egocentrija, nihilizam, blaćenje, vređanje ... sve krasne enigmatske osobine!!!

J.J.

Анониман је рекао...

Iz pouzdanih izvora saznajem da Ljubiša Banović nije učestvovao u žiriranju ukrštenica iako je naveden.
Pitanje je da li su i ostali članovi žirija vršili odabir.
Naravno da je to nebitno, ali da se zna da je ovo jedan od dokaza da je ŽIVANIĆ lažirao ovaj KONKURS!!!

Mandrak је рекао...

Možemo da zamislimo koliko su ti izvori pouzdani čim si se tako hrabro potpisao, obaveštena junačino. :)

Nevezano za temu, kad se javi jedan anonimni trol, o čemu god da piše, njegova osnovna poruka glasi: "Ja sam pizda". Primili smo poruku, idi raskrinkaj sledeću mahinaciju, kad ti je već krenulo.

I prestanite da trolujete i minrate mi pobedu! Taman sam napravio mesto u novčaniku, na zidu i na polici! :)

Slavko Bovan је рекао...

Željno očekujem da vidim kako izgledaju pobjedničke ukrštenice.
I meni je stigao materijal za žiriranje, ali u to doba sam u planu imao umakanje nogu u Bunu te sam zahvalio na ukazanom povjerenju. "Bacio sam oko" na komplet od 53 ukrštenice. Ima nekoliko zaista interesantnih kombinacija. Vjerujem da je jedna od tih "za-oko-zapinjućih" kombinacija Mladenova.

Анониман је рекао...

Žiriranje je legalno, ukrštenice numerisane brojevima, bez imena autora...E, sad koji član žirija je šta i kako cenio, tako je u svim disciplinama. Pogledajte žiriranje anagrama, neko da 10 a neko ni jedan poen. Tako je i sa zagonetkama na FEZu! Ali, takva je igra. Sud javnosti je najbolji, ali tek kad vidimo svi sve ukrštenice.
Nikola ČD Pešić
ps. a ovo što neko omalovažava pobednika, voleo bih da sedne sa njim on ili bilo ko drugi, pa da im damo zadatak i uverimo se.

Slavko Bovan је рекао...

Da napomenem da sam odustao od žiriranja zbog Miletovog nekorektnog postupka da svoje ukrštenice objavi na svom blogu prije žiriranja. Ja sam njegove ukrštenice već vidio, ali bez obzira na to žirio bih po savijesti, ali sam sasvim siguran da bih bio optužen za pristrasnost ma kako rasporedio bodove. Dakle, bolje je što me nema na listi sudija.

Prilično sam siguran da članovi ovog žirija nisu vidjeli Miletove ukrštenice.

Анониман је рекао...

Bez obzira na sve, drago mi je zbog mog starog, pardon, mladog kolege Markovića, mislim da će ga ovo odvratiti od namere da se mane ćoravog posla, a Mile je imao sreću da mu žiri nije video radove, tako da se našao u lepom društvu.
Lozničanin

Mišo је рекао...

Ko može da ospori pravo da su pošteni Nikola ČD pešić, Marjan Radaković, Aco Janković, Vladimir Šarić i Ljubiša Banović - da li su oni neki enigmatski marginalci da svaka budala može sebi dati pravo da ih optužuje! A, za šta? Jadno je poslati radove i unaprijed pripremiti ''paljbu'' jer se sve ''zna''. Slanje radova nije bilo ''pod moranje''. Tri prvoplasirane ukrštenice su štampane u GLASNIKU 35 i biće na uvidu u Boru. Biće i prilike da vidimo i ostale. Objaviti svoj rad, poslan na konkurs, prije odluke žirija je jajarski - i odmah govori zašto su te ukrštenice poslate i ko ih je poslao!

Slavko Bovan је рекао...

Ako sam dobro shvatio, štampan je glasnik ESS?

Mišo је рекао...

Nakr'o sam se para pa ga štampao!

Миле Јанковић је рекао...

Živaniću pobrkao si lončiće.
Ja se ovde nisam anonimno javljao niti kritikovao žiri (neka Slavko proveri IP adresu), a što se tiče tvoje konstatacije "Objaviti svoj rad, poslan na konkurs, prije odluke žirija je jajarski - i odmah govori zašto su te ukrštenice poslate i ko ih je poslao!", ti si trebao davno da objaviš rezultate ovog konkursa, ja sam mislio da neće biti ni objavljeni pa sam samo zato stavio moje ukrštenice na blog. A ti kada si video da sam ih ja objavio, trebao si jednostavno da ih izbaciš iz konkurencije.

Quizmaster је рекао...

Živaniću, ovde nije niko osporio to da su članovi žirija pošteni, nego da si ti namestio rezultate konkursa.

Ne bih uopšte isključio tu mogućnost da Ljubiša Banović zaista nije glasao, jer na nedavnoj skupštini "Nove zagonetke" rečeno je da te je otvoreno napao što si otuđio novac od kluba. U međuvremenu, nisi poslao svoje obaveštenje na sajt ESS (koji priprema Lazarevićev čovek), a sam si pre neki dan pričao da je Lazarević sujetan i da ti nemaš nikakve veze s tim klubom. Otkud onda odjednom komuniciraš sa Banovićem i kako to da je on glasao?!

Saznaćemo šta je istina narednih dana u Boru (ukoliko se u međuvremenu kolege iz "Nove zagonetke" same ne oglase), a onda - možda na skupštini ESS bude odlučeno da se taj neslavni konkurs (koji je trebalo da se završi 21. decembra 2013. godine) poništi? U svakom slučaju, Mladene, ti ne treba ništa da brineš - gospodin Živanić, koga si u više navrata hvalio, proglasio te je pobednikom i raspolaže lovom. Ako se kojim slučajem konkurs poništi, slobodno traži od njega da ti isplati tih obećanih 3.000 dinara, ne treba da sumnjaš da li ćeš eventualno ostati kratkih rukava :)

Slavko Bovan је рекао...

Opštepoznata je činjenica da Mladen ne zna da napravi ukrštenicu! Povremeno mu se omakne pokoja sa bjelinom 9x9 ali to je čista slučajnost.

Mandrak је рекао...

Ako se konkurs poništi, sve eventualne nagrade poklanjam Zoranu.

Quizmaster је рекао...

Po običaju pričaš nešto što nema veze sa temom, ali možeš li da staviš ruku u vatru da je Banović glasao?

Quizmaster је рекао...

Gornje pitanje, naravno, ide za domaćina bloga, a tebi Mladene, ako se budemo videli nekad, postaviću samo jedno pitanje: šta si to pisao, pa brisao na svom blogu (što se nimalo ne uklapa u tvoje današnje reakcije).

Keep up the good work.

Mandrak је рекао...

Pitaj me odmah.

Slavko Bovan је рекао...

Ako pitanje glasi:
Da li sam 100% siguran da rezultati nisu namješteni? moj odgovor je NISAM.

Nadam se da će Živanić nevjernim Tomama dati na uvid raspored bodova.

Takođe uopšte nisam siguran da nisu namješteni svi rezultati tzv. Međunarodnog prvenstva za anagramiste koje je godinama organizovao Zoran, učestvovao, žirirao, sudio, sređivao bodove i više puta pobijedio. Nikad (za sve ove godine) nije stavio na uvid glasanje bilo kog od mnogobrojnih sudija.

Zaključak, Zoranu se uvijek mora vjerovati, dok za sve ostale važi pravilo: Ne smije im se vjerovati dok Zoran ne kaže da je u redu.

Tu sa logikom nešto ne štima.

Slavko Bovan је рекао...

Što se tiče poretka, onako po imenima i bez gledanja ukrštenica, čini mi se da je vrlo moguć i kod brojnijeg žirija.

Predlažem igru u Boru.
Neka Živanić odštampa prvih 10 a mi ćemo da glasamo, pa da vidimo do čega bismo došli. Vjerujem da bi bilo slično.

Quizmaster је рекао...

Radije bih u četiri oka, jer cenim tvoj trud, znanje i celokupno angažovanje (što možeš zaključiti i po tome da nisam reagovao ni onda na tvom blogu), nego sam pustio da te rečenice, kojih si se posle i sam postideo, prođu. Ne bih ni sad spomenuo to, nego si me (ponovo ne razmislivši šta govoriš) svrstao u isti koš sa Živanićem i Bovanom, u čije ime se Mile Janković ironično odrekao nagrade. Kakvo je moje mišljenje o toj dvojici pajtaša već znaš, a možeš biti i potpuno siguran da meni ni slučajno nije bio cilj da osporim tvoju veštinu, nego se zalažem da u Enigmatskom savezu Srbije dođe do promena i da na čelo dođe neko ko će pošteno da radi, na dobrobit svih klubova i članova. Biće onda posla i za tebe i za druge majstore.

Mandrak је рекао...

Razmišljam u kakvu sam to kontradikciju upao, i jedino mi pada na pamet da sam pisao o tome kako me ne zanimaju nagrade. Stvarno me ne zanimaju i stvarno neću da učestvujem na takmičenjima.

Otkud ja onda na konkursu ESS - a? Prvo, radove sam poslao pre skoro godinu dana, a stavove koje sam izneo pre 2 nedelje ili pre 3 meseca su formirani u međuvremenu. Drugo, učestvovao sam iz poštovanja prema instituciji, a treće, radilo se o jubileju i bila mi je čast da učestvujem na konkursu koji je upriličen tako izuzetnim povodom.

Izvinjavam se što sam pobedio, ko može neka mi veruje da nisam ni učestvovao sa tom namerom, a ukoliko se u Boru ispostavi da mi je Živanić to namestio zato što sam ga, jelte, hvalio, molim vas da ga najstrože kaznite.

Quizmaster је рекао...

Bovane, ne pričaj koješta.

Na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste prve dve godine bilo je malo glasača i onda su se mogle videti ocene svih sudija i oba put bio sam šampion. Tako da, ne laži kako se nikad nisu mogle videti ocene sudija.

Kad je počelo da glasa po 20-25 ljudi to je već bio preglomazan broj da pokazujem ocene u svim kategorijama. Od tada dajem samo zbirni prikaz "trojki", "dvojki" i jedinica" (kao što se daje na čuvenom sajtu "Anagrammy Awards") i u tim novim okolnostima uspešniji od mene bio je Nenad Savić. Dva puta je Savić imao samo bod više, pa valjda sam onda mogao da namestim da budem šampion? Pored toga, jedne godine domaćin šampionata je bio Ivan Andonov - čim je on izrazio želju da vodi takmičenje odmah sam mu to prepustio, jer imao sam puno poverenje u njega.

A zašto za sve ove godine niko nije izrazio sumnju u rezultate tog takmičenja sem tebe - pa vrlo jednostavno, jer pravim vrhunske radove i pobeđivao sam i na gomili drugih domaćih i međunarodnih takmičenja, čiji nisam organizator. Takođe sam jednom (što mogu potvrditi kolege) samog sebe diskvalifikovao zbog banalne štamparske greške, a posle se ispostavilo da bi s bodovima u toj kategoriji bio pobednik Anagramnog kupa Srbije (što je bio trofej koji do tog momenta nisam nikad osvojio).

Dakle, meni se veruje i to poverenje se stiče godinama, ne mogu ga srušiti neke tvoje insinuacije.





Slavko Bovan је рекао...

Evidentno pričam koješta jer se upuštam u besmislene rasprave sa Zoranom kome se veruje. Ostalima se apriori ne veruje.

Dok se s njim moglo komunicirati, lično sma mu nekoliko puta skrenuo pažnju da (za njega) nije dobro da zadaje zadatak, učestvuje, administrira, žirira, sređuje bodove, eliminiše šta on smatra da treba da eliminiše (više puta neutemeljeno eliminiše!), sabira bodove, sređuje tablice, proglašava pobednika, pobedniku (često sebi) daje priznanje. Sugerisao jesam ali insistirao nisam. Voli čovjek pa to ti je.

Ponavljam, NIKAD nisam imao priliku da vidim da li su moji bodovi pravilno raspoređeni. Nisam vidio ni kako su drugi glasali. Uvijek smo vidili samo broj sudija i ukupan raspored bodova (toliko petica, 4, ...).

Da budem sasvim jasan. Ne mislim da je Zoran štimao tabele. Ne, ne mislim niti sam ikada to tvrdio niti tvrdim sada. Samo tvrdim da treba imati isti aršin prema svima.

Jednostavno: Ako pretpostavimo da je MŽ namjestio rezultate, pretpostavimo da je možda i ZR namjestio rezultate...ili Ako se ZR vjeruje na riječ treba da se vjeruje na riječ i MŽ (i svakom drugom).

Tonči Milat је рекао...

Jedino čime mogu konstruktivno doprinijeti raspravi je komentarom da Mladenov broj bodova odražava da je članova žirija bilo 4, a ne 5, jer bi u suprotnom prema objašnjenom načinu bodovanja ispalo da je pobjednička križaljka u prosjeku svrstana na 6. mjesto (u prosjeku osvaja 15-16 bodova od maksimalnih 20). Drugim riječima, najvjerojatnije su u pravu oni koji tvrde da jedan član žirija (Banović?) nije glasao, ali nema smisla sumnjati da su rezultati namješteni. I u ovom moru besmislica, jedna bitna stvar: čestitke Mladenu. Poznavajući njegov talent, siguran sam da je riječ o reprezentativnom uratku. Veselim se što ću ga uskoro vidjeti.

Mišo је рекао...

Poštovani kolega Milat, uz svo uvažavanje, pogledajte: 20+14+18+10+17=79 Ipak petorica!
Ne vjeruju samo oni koji su od početka riješili da ne vjeruju. Slažete li se? S' poštovanjem Mišo Živanić

Mandrak је рекао...

S obzirom na to da su imena članova žirija vrlo precizno navedena (možda je trebalo staviti i slike za nepismene), potpuno je sumanuto dovoditi u pitanje regularnost glasanja. Pošto nijedan član u međuvremenu nije umro, vrlo je lako proveriti kako je ko glasao, i pošto će verovatno svi biti prisutni na SES - u, predlažem nezadovoljnima da iskoriste skupštinsku tačku razno za pokretanje istrage protiv Šarića, Jankovića, Pešića, Radakovića i Banovića, pod ranim nazivom: "I vi ste lopovi i prevaranti dok se ne utvrdi suprotno".

Tonči, zahvaljujem se. Ne znam tačno koji je od 3 rada pobedio (pretpostavljam 8 x 8), a nije baš ni realno očekivati da bilo ko napravi nešto toliko ekskluzivno da bi dobio pet 20 - ica.

Tonči Milat је рекао...

Sve ok: meni su kao matematičaru tri prva i jedno drugo mjesto izgledala prirodnije nego razdioba u kojoj jedan član žirija najbolju križaljku svrsta na 11. mjesto, stoga mi se činilo da komentar o članu žirija koji je apstinirao ima smisla. Moguće je, dakako, da članovi žirija imaju izrazito različite ukuse, što se po viđenom očito i dogodilo. Mislim da je baš zato rasprava o tome što čini dobru križaljku daleko konstruktivnija od besmislenog ping-ponga o namještanju. Uz jasno definirane kriterije, ishod u kojem jedna križaljka pokupi više prvih mjesta ne bi bio neočekivan, čak bih rekao da bi to bilo uobičajeno. No dobro, siguran sam da će negdje na marginama susreta u Boru biti spomenuta i enigmatska pitanja :D

Миле Јанковић је рекао...

Nije mi jasno zašto se ovo toliko potencira, regularno-neregularno. Po meni svaki žiri je regularan, a tako treba da bude i za sve ostale učesnike. Ja u opšte ne sumnjam da je neko, u ovom slučaj MM zaslužio prvo mesto, neko drugo, treće .... itd.
Ovde jedino što može (a i ne mora) da bode oči, je to da je jedan član žirija pobedničku ukrštenicu stavio na 11 mesto???
Zamisli ukrštenica sa belinom 8X8, i ja je rangiram na JEDANAESTO mesto, totalna glupost (ustvari nije glupost, ako ostali imaju beline 8x9,9x9...). Ja bih to odmah stavio na prvo mesto, bez obzira ko je to sastavio.
I zato bih voleo da vidim rezultate toga ko je MM dao 10 boda, a i onih deset ukrštenica koje su bolje od njegove (bolje po tom članu žirija). Verujem da to nema veze s vezom.
Poznato je svima da ja i MM nismo baš u nekim izuzetno dobri odnosima, ali ja jako cenim njegov rad u enigmatici, tako da ovaj tekst ne može da bude neka njegova propaganda ili antipropaganda.
Zbog svega ovoga (ja lično, nisam loše komentarisao članove žirija) trebalo bi na blog staviti sve prispela ukrštenice, sa ocenama žirija, i tek tada bi neko uopšte mogao nešto da komentariše.

Slavko Bovan је рекао...

Što se tiče objavljivanja ukrštenica, objaviću sve što stigne.

Mandrak је рекао...

Meni kao logičaru-amateru ipak najprirodnije deluje ovakva raspodela. Ne znam kako je moguće definisati kriterijume koji do te mere negiraju različite ukuse da jedan rad (od 53) može dobiti sve najviše ocene?! Takav stav deluje utopistički i sadrži vrlo nerealnu pretpostavku da pobednik treba da bude neko ko pravi najveće beline ili je u nekom drugom smislu van kategorije. Kako god mene neko doživljavao, ja ne mogu da budem van Rešadove ili Sretenove ili ne znam čije kategorije, što znači da se (opet po mojoj amaterskoj logici) nije ispostavilo da članovi žirija imaju izrazito različite - već izrazito slične ukuse.

Baš maločas gledam svoje radove i nalazim da nijedan od njih nije remek-delo. Imam hiljadu zamerki, mislim da bih sada sve radio drugačije, ali tada sam, eto, uradio tako i to je bilo dovoljno za pobedu. :) Ako je neko očekivao više od mene, bojim se da me je precenio. ;)

Анониман је рекао...

MIle je napisao: "Ovde jedino što može (a i ne mora) da bode oči, je to da je jedan član žirija pobedničku ukrštenicu stavio na 11 mesto??? Zamisli ukrštenica sa belinom 8x8, i ja je rangiram na JEDANAESTO mesto, totalna glupost (ustvari nije glupost, ako ostali imaju beline 8x9,9x9...). Ja bih to odmah stavio na prvo mesto, bez obzira ko je to sastavio."

Robovanje belinama. Dakle ako nema velikih belina, ukrštenica ne valja! A šta ako ta belina i nije neka naoričita, ili ako je ostatak ukrštenice pored lanaca crnih polja oko beline koje obično idu oko nje slabog kvaliteta. Šta ako u toj belini ide neka previše nategnuta reč (kakvih u tim belinama obično i ima samo da bi se postigla belina)? A šta ako član žirija ne ceni naročito velike beline jer se očito sastavljaju pomoću kompjuterskog programa, a ne iz glave, pa on ne želi da nagradi elektroniku, nego prirodni ljudski mozak? Mile jasno kaže da bi ON obavezno odmah nagradio belinu zbog beline, kad bih JA bio član žirija to bih stavio na začelju kriterijuma, naročito ako sam siguran da je tu belinu sastavio robot, a ne čovek, čak i ne bih dao bodove!!! Eto zato ja i ne učestvujem na takmičenja u sastavljanju ukrštenica jer ne koristim robotiku, nego svoju vlastitu pamet, a ona nažalost nije robot. Mile je u tom pogledu hiper-android i ne mogu se meriti snjim.

Миле Јанковић је рекао...

Još samo da se potpišeš, pa onda možemo da popričamo.

Mandrak је рекао...

Autor beline o kojoj ovde govorimo nije idiot, i ne pravi lance od 15 polja i bofl ćoškove. Tu belinu, dakle, nije sastavio kompjuterski program. Nije sjajna, videćete, ali mislim da nije ni previše rđava. Savršeno razumem to što joj je neko dao svega 10 poena.

Mile ceni stvari koje tzv. ljudski mozak još uvek može bolje da uradi od kompjutera i to je njegovo pravo.

Tvoje je pravo, dragi anonimni punoglavče, da ne koristiš "robotiku" i da prezireš beline, ali kad već koristiš isključivo vlastitu pamet - obnovi lokativ, pa se opet javi. Možda će te neko pozvati u nekakav žiri kad mu pismeno objasniš da bi ti beline stavio na začelje. Ne na začelju, to je dativ.
Lep pozdrav, što bi rekao jedan kolega. :)

Анониман је рекао...

Ih, šta je bilo važnije - da l' se mi neki u Srbiji ganjamo sa padeži ili sa padežima. Čitaj pažljivo praznoglavče (mene si nazvao "punoglavče"), ja ne prezirem beline, nego ne smatram da su one prvi imperativ u ukrštenicama kao što su kod Mileta, jer su u najviše slučajeva veštačka, mašinska tvorevina. Svaka čast onima malobrojnima koji to rade iz glave, ali oni su "mučenici" u odnosu na industrijske proizvođače koji serijski štancaju beline i najčešće u njima su bezvezne i nategnute reči, neki dugački troslovni brojevi samo radi dužine pojmova koji blage veze nemaju sa ukrštenicom, neke složene sintagme od više reči koji očito "siluju" ukrštenicu itd.
Dakle, lokative, dative itd metni na začelje, ako hoćeš i na začelju, ne sprdaj se sa sporednim stvarima, diskutuj o važnijim, konstruktivnijim elementima o kvalitetu enigmatike. Takve beline ću stvarno staviti na začelje.

Анониман је рекао...

Nisi razumeo Mileta i ocito slabo poznajes materiju. Programi ne sastavljaju velike beline, i po njegovom misljenju takve kombinacije zasluzuju najvise ocene bas zato sto nadmasuju kompjuter. Tacno je da one mogu biti nekvalitetne, ali se ovde radilo o meni, i on me je na neki nacin blanko podrzao, pa je malo i preterao u generalizovanju.
Onda si se ti pojavio da nam bez potpisa ispricas sto puta ispricanu pricu o ljudskom mozgu i elektronici, uz obilje gramatickih gresaka.
U anonimnim komentarima sporedne stvari govore vise od reci. :)

Mandrakovic (ne mogu da se ulogujem, dovidjenja, prijatno, nece me biti nekoliko dana).

Анониман је рекао...

Moje "obilje gramatickih gresaka" (ako ih stvarno ima!) je nebitna stvar za komentar gde je govor neopterećen gramatike i pravopisa. Bitno je da ih nema u enigmatskim radovima, jer bi tek onda to bio nekvalitet. A ti si se uhvatio za njih kao "slepac za kolac" (kako se kaže u mom kraju u centru Srbije), u nedostatku argumenata za glavnu temu diskusije - beline. I otkud znaš da programi ne stvaraju beline kad kažeš (da li je istina?) da ti ne koristiš elektroniku, kao Mile i neki drugi. Izjava MIleta da on čim vidi veliku belinu, ODMAH glasa za nju. Da te podsetim njegove izjave: "Zamisli ukrštenica sa belinom 8X8, i ja je rangiram na JEDANAESTO mesto, totalna glupost (ustvari nije glupost, ako ostali imaju beline 8x9,9x9...). Ja bih to odmah stavio na prvo mesto, bez obzira ko je to sastavio." Dakle, važna je belina, a ne kvalitet te beline. O tome sam ja pričao. Prema tome, onaj ko ti je dao 20 poena misli kao i Mile - ima velike beline, ajde da to nagradimo. Onaj ko ti je dao samo 10 poena mislio je kao i ja - belina je pozamašna, bravo za to, ali nije baš nekog kvaliteta, pa zato samo 11. mesto (uostalom i sam kažeš: "Nije sjajna, videćete, ali mislim da nije ni previše rđava. Savršeno razumem to što joj je neko dao svega 10 poena."). O tome sam ja govorio Mandrače, a ne o narečju na kojem se govori u mom kraju i o nekim dativima, vokativima i sl.

Quizmaster је рекао...

Ja stvarno ne znam kako Bovan može da izmišlja da na Međunarodnom prvenstvu Srbije za anagramiste nikad nije video ocene koje se dodeljuju, jer koliko znam, nije do sada pokazivao znakove demencije.

Neka potvrde enigmati, u prve dve godine takmičenja ne samo da su se videle ocene svih sudija, nego su se često mogli pročitati i dodatni komentari, što sve imam sačuvano. To komentarisanje ocena nekad je znalo da bude i izvor sukoba među enigmatama, pa sam nakon izvesnog vremena odustao od toga. Kasnije je, kao što sam objasnio, broj glasača postao preglomazan da sve to prikazujem u šest kategorija, pa od tada dajem samo prikaz "trojki", "dvojki" i "jedinica", kao na sajtu "Anagrammy Awards" (plus "petica" i "četvorki", kad je Gran Pri). Mislim da su na ovaj način i glasači rasterećeniji, jer ne moraju da brinu hoće li im neko zameriti da favorizuju nekoga, da li namerno glasaju protiv nekoga, a neki su čak sumnjali da pojedini takmičari ne glasaju kako bi taktizirali i njihovi rivali dobili manje glasova.

Dakle, kod mene ne ide ništa na prisilu, nema negativnih poena, glasa ko stigne i ima vremena. A to što ja pravim selekciju radova, pa neke anagrame slabijeg kvaliteta ili sa pravopisnim greškama eliminišem sa takmičenja, to sve podstiče takmičare da se više potrude i zato je to takmičenje prethodnih godina zadržalo vrhunski kvalitet.

Na "Anagrammy Awards", takođe učestvuje domaćin Larry Brash, veoma često i pobeđuje jer je kao i ja sjajan anagramista, i to mu za sve ove godine niko nije zamerio. U interesu takmičenja je da ono bude što kvalitetnije, a uostalom, koji enigmata bi mogao da sebe smatra pravim šampionom Srbije u anagramiranju, a da prethodno nije pobedio najboljeg u tome - mene?

Quizmaster је рекао...

Samo da razjasnim jednu nedoumicu, koju sam video u komentaru Mileta Jankovića.

Žiri ne mora da bude sastavljen od tačno pet članova, stoga mi zbilja nije jasno zašto bi neko izmišljao glasove petog sudije, ako je mogao da proglasi rezultate i sa četvoricom. Jedino mi pada na pamet da bi organizatora možda bio blam što žiri ima manji broj ljudi od unapred najavljenog (a toliko ih obično i bude na ovakvim konkursima). Ako je tako nešto urađeno, onda je moguće da je to uticalo na konačni plasman, a možda pri tome i nije bilo nekakve bitnije promene.

Ja u regularnost ne bih posumnjao i ne bih ništa komentarisao, da se nije javio anonimni čitalac koji kaže da Ljubiša Banović nije glasao. I to što mi Živanić sad pokazuje neke brojke meni ništa ne znači, a kad bi Banović rekao da je glasao ili kad bi Živanić pokazao Banovićev mejl sa glasovima, to bi automatski razjasnilo sve dileme. Sorry, ali kako verovati na reč nekom ko neće da vrati pare koje duguje klubu ili uzme sa računa ESS novac koji treba da ide pobedniku konkursa Miliji Stevanoviću?