субота, 27. јануар 2024.

NOSTALGIJA (1966)

Orbis 352, 09.01.1990.

Prilog: Jovan Nedić
 

14 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Izgleda da vlada neka opšta nestašica mastila (tinte) pa nema komentara na ovu "Nostalgiju".

Dejan Minić је рекао...

Ovo je staro 34 godine. Mogu samo kao rešavač da prokomentarišem, da bih ovakvu ukrštenicu uvek rado rešavao.

˝Nostalgija˝ je čudo, ima od igle do lokomotive. Bolji naziv je ˝Pančevačka pijaca˝, ima dosta smeća, dobrih, vrlo dobrih, interesantnih i antologijskih radova.

Slavko Bovan је рекао...

Reče Dejan..."ima dosta smeća, dobrih, vrlo dobrih, interesantnih i antologijskih radova".

Da, isto kao i u svim medijima na kugli zemaljskoj. Na svakom je da uzme šta mu paše.

Dejan Minić је рекао...

Nije sporan sadržaj, već neusklađenost sadržaja sa kontroverznim naslovom rubrike.

Belirac је рекао...

A kakav onda naslov predlažeš za ovakvu rubriku? Možda "Enigmatski vremeplov"?

Belirac је рекао...

Inače, u posljednjih stotinjak objava na tagu "Nostalgija" najviše je onih koje je poslao Gojko Mandić, a onda onih koje sam ja poslao. U manjem broju objave su još slali: Branko Milovanović, Krsta Ivanov, Dinko Knežević i Miloš Milićević.

Koliko ja znam, i svi drugi su pozvani da šalju ono što je njima zanimljivo iz starih enigmatskih listova ili rubrika. a zašto to ne rade, nije mi poznato. I, usput, ja baš nisam primijetio da tu ima - smeća.

Belirac је рекао...

Pod 25. okomito uvrštena je riječ DOCVALOST. Zabilježena je u Rečniku SANU. U križaljci je opisana riječju "docvjetalost", koje - izgleda - nema u rječniku. Na Googleu danas ima nekoliko potvrda za tu riječ, a za "docvalost" samo jedna potvrda.

Mandrak је рекао...

Čudim se vrlo često, ako ne i svaki dan, kad naiđem na ovako školski pristup kakav ima prethodni mislilac.

Ako postoji ocvalost, ako postoji precvalost, te ako postoji pridev docvao, samo treba sabrati 2 i 2, tu ne treba rečnik, a još manje gugl.

Dejan Minić је рекао...

Nisam ovo ispratio do kraja. Itekako ima dosta toga što nije trebalo uopšte ponovo da vidimo. Stvarno me ne interesuje kako bi trebalo da se zove ova rubrika, ali skenirane ili (loše) fotografisane stranice svega i svačega ne mogu da budu ˝Nostalgija˝. Ovu rubriku više neću da komentarišem.

Slavko Bovan је рекао...

(Ovo nije odgovor nikome od gornjih komentatora, već se nakupilo, pa jedno opšte komentarisanje).
Ovaj blog radi poprilično dugo. Da, ima dosta mana, ali pošto se njemu (blogu) omakne i poneka dobra stvar svakodnevno dolaze pratioci. Mora da ponešto i valja.
Ako bi neko slučajno nabasao na pojedine komentare, pomislio bi da je blogogazda neki zlikovac koji primorava ljude da džedže na blogu i čitaju SVE, a oni se pate i muče, pa povremeno puste pokoji vapaj.
Ne, nikoga ne primoravam ni na što.

Što se tiče sadržaja, jedini odgovorni sam ja, i sve što ne valja, moja je krivica. Ne znam bolje. Ko zna, eno mu interneta, pa nek otvara blogove i sajtove i pokaže kako se radi, pa da se divimo.

Što se tiče komentara i komentatora ima ih nekoliko fela (ako izuzmemo one koji samo rješavaju zadatke):

1. Hvaldžije (malobrojni, ali se daju prepoznati) - hvale sve što treba hvaliti, a i malo preko toga.
2. Negatori (popriličan broj) koji se javljaju skoro isključivo da nešto popljuju. Ta grupa se plaši da će im pasti nebo na glavu ako napišu nešto pozitivno. PONAVLJAM, negativni komentari su dozvoljeni i poželjni kad objava to zaslužuje, ali malo bode oči to što se ta grupa NIKAD ne javi da kaže nekom autoru makar riječ pohvale.
3. Konstruktivni kritičari (srećom ima ih, ne veliko broj, ali ih ima).
4. Bivši komentatori (svaki dan su na blogu ali su odustali od komentarisanja jer su doživjeli neku neprijatnost npr. da ih neko nazove "mudracima" ili "neznalicama". Ljudi su se jednostavno povukli i ne žele da dokazuju nekome ko misli da je istorija počela od njega, da imaju pravo glasa.
5, Provokatori (ima ih i ha haj).

Dakle, radite šta vas je volja, ali ako može u granicama normalnosti i pristojnosti. Ošinite po blogogazdi kad god zasluži, ošinite i kad ne zasluži, ako vam to predstavlja zadovoljstvo, a ja znam šta mi je činiti (dok imam snage i volje).

Koncepciju bloga (i tempo objavljivanja priloga) neću mijenjati jer neću da ispunjavam želje i pozdrave pojedincima (jer ima drugih pojedinaca kojima ovo odgovara). Jedino ću preispitati odluku i promijeniti koncepciju ako izbiju masovni protesti (više od 50 ljudi) pod mojim prozorom. Oni koji prate blog, znaju da sam već nekoliko puta pisao da sve objavljeno ima svoj razlog zašto je objavljeno. Nije svaka objava za svakoga, ali svako može da nađe ponešto što će biti za njega.
Laku noć. Lijepo sanjajte!

N. Petkovski је рекао...

Pozdravljam ono što je blogogazda napisao. Ja sam jedan od češćih komentatora na blogu. Spadam najpre i ponajviše u one koji često rešavaju zadatke, ali, biću objektivan, manje ili više nalazim sebe u prve tri kategorije koje je Slavko nabrojao. Pohvalio sam više puta ono što je vredelo pohvaliti (najčešće kvalitet nekog zadatka i njegovog autora). Imao sam i kritike (negativne) ako bih naišao (najčešće) na razne falinke u zadacima i notirao sam ih. Nekome je možda to i zasmetalo, ali za to je krivo moje oštro inspektorsko oko koje vidi i mnogo i daleko (da ne kažem sve). To je oko zaslužno i za moje napredovanje u službi, zbog čega sam postao viši inspektor za zaštitu od požara (vrlo često sam u istragama o uzrocima nastanka požara samo ja pored ostalih inspektora primećivao i uočavao sitne detalje koji su bili odlučujući za istragu, naročito ako se radilo o požarima gde je ljudski faktor bio krivac). Bio sam i konstruktivni komentator, odnosno kritičar. Jedino nisam bio bivši komentator, niti provokator.

Koristim ovu priliku da prokomentarišem jednu stvar - o etimologiji u rešenjima zadataka. Prihvatam etimologiju kad je u pitanju kako se pišu imena i prezimena stranaca ili naslova nekih pesama i slično tome, ali mi nije prihvatljiva etimologija u pisanju nekoih pojmova koji se ne izgovaraju onako kako se pišu. Konkretno, u zadatku Megogmatika 13, zasmetalo mi je što se u rešenju javlja reč PARAGLIDING (odatle će proizaći i PARAGLIDER). Svi znamo šta su PARAGLAJDERI i PARAGLAJDERSTVO i da se to tako kaže i izgovara. Neka mi Stipan ne zameri, ovo je samo moje zapažanje i mišljenje.

Hajro је рекао...

Slavko, samo jedno pitanje - zašto misliš da se neki povlače zbog "doživljenih neprijatnosti"?

Slavko Bovan је рекао...

Hajro, ne mislim već znam.
Sami su mi kazali. Najmanje 7-8 ljudi.

Imam čak i dva drastična primjera. Kazaše mi ljudi (vama dobro poznata imena) da NIKAD VIŠE NEĆE NI DOĆI NA MOJ BLOG. Zaista se ne javljaju, ali ipak vjerujem da povremeno gvirnu šta se dešava na nekad omiljenom mjestu.

Hajro је рекао...

Samouvjeren ti je odgovor. Svejedno, slažemo se da napredujemo unazad, ili po onoj "da se vratimo desetak godina unazad bio bi to veliki napredak". Nekad je bilo više kvaliteta i u postovima i u komentarima. Broj posjeta, postova, komentara je nevažan i tada i sada.