понедељак, 16. октобар 2017.

REBUSANJE (2993)


25 коментара:

IlijaO је рекао...

PETAR SE NALAZI DALEKO!

Milan Žarkovački је рекао...

Lepša je donja slika, na kojoj piše da je 24. mesto. :-)

Luka је рекао...

Odgovor je točan!

Dejan Minić је рекао...

Slavko ima moje rebuse sa standardnim okvirom, Luka bez, ali svakako nije bilo potrebe da se stave obe grafike.

Svetlana је рекао...

Pronađite deset razlika! 😁

Ovo je jedan od retkih rebusa koji su od mene dobili bodove, a da su u postavci imali samo jedan broj. Ne znam zašto, ali sam imala utisak, da je kod ovako zadate teme potrebno iskoristiti što više brojeva, pa sam tako i delila bodove. 😕

Ilija Đurković је рекао...

Sramota je da ovaj rebus bude na 24.mjestu. Meni je ovo bio prvoplasirani ili drugoplasirani.Razumijem Dejana da razmišlja da više ne učestvuje na takmičenjima.

Unknown је рекао...

Provjerio sam, ovom sam rebusu dao najviše poena. Pobjednički Mihajlov rebus nije od mene dobio ni jedan poen, tj. nije ušao u prvih deset.

Радоја Рацановић је рекао...


Ne znam; i ja sam, čitajući ove vaše komentare, usvojio da ovakvim rebusima (situacije) dajem prednost u odnosu na ostale pa je ovaj rad bio visoko (drugi) na mojoj listi. U komentaru rada koji je osvojio 15. mjesto primjetio sam da se među prvih 15 nalazi mali broj radova sa moje lista. Sada vidim i zašto. Ocjenjivači su očigledno o poretku odlučivali na osnovu nekih drugih kriterijuma. To je jednostavno tako i tu ne pomažu mnogo ljutnja i revolt. Tim više što su rebusi bili tek jedna od nekoliko disciplina na ovom konkursu i što je način žiriranja bio poznat u startu.

mihajlo је рекао...

Ilija nije pogrešio što nije dao glas prvoplasiranom rebusu jer to ni ja nebi, Dejanovom dadoh 5, iako mislim da je i ,,PETAR,, preobrađena
varijanta, ali šta da se napravi sa brojevima a da već nije viđeno u nekom obliku...sa Radojem se slažem u tome da ni mojih favorita nema u vrhu

pozdrav

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ovo je odličan rebus unatoč brojci PET.

Анониман је рекао...

Ovaj rebus ne zaslužuje niti jedan bod iz više razloga:
1. Arsenal teško da može da se zida, može da se zida skladište, magacin, hangar... i to nije arsenal. Arsenal postaje tek kada se u tu gradjevinu unese oružje na čuvanje, skladištenje. Tako da arsenal može da budu i neki stan, kuća i sl.
U svakom slučaju grade se objekti u kojima će nešto biti, i dok se to u njih ne unese oni su i dalje samo objekti, a ne recimo arsenali, štamparije, uljare, pivare......
Na crtežu nije prikazano zidanje, već neka montaža, sklapanje barake.
2. Broj PET je više nego otrcan, samo tri slova da se ispuni uslov rebusa, jako malo.
3. U rebusu je upotrebljena slika ličnosti što je veliki minus. Zašto bi neko morao da zna ko je na slici?

Ovo je jako slabo za majstora rebusa.

Dejan Minić је рекао...

Radisavljeviću, ti li si?

Milan Žarkovački је рекао...

Sad možemo da koristimo što blogovlasnik nije tu pa ostaje ovaj anonimni komentar. On jeste zanimljiv, pa me podstiče da još prokomentarišem.

I meni smeta to zidanje arsenala, iz istog razloga što osećam da arsenal postaje tek kad počne da ispunjava svoju namenu, dakle kad se u njega unese oružje. Kažem da to osećam, tako da ne mogu da tvrdim.

To šta je na crtežu može biti bitno tek sada, ali ne može biti argument u vezi sa ocenjivanjem, jer tada nismo imali ilustracije. Ali i u tome se slažem sa anonimusom da je zidanje lako moglo biti jasnije prikazano.

Slažem se i da smeta otrcanost veze "pet - Petar".

I slika meni nepoznate ličnosti mi smeta (draže bi mi bilo da je Peter Leko, svetski vrhunski šahista rođen u Subotici), što ne mora biti bitno, ali je dobra prilika da načnemo temu o kojoj nismo govorili; a to je da se mana toga što je na ovom konkursu širok krug ljudi ocenjivao sastoji i u tome što im nije skrenuta pažnja na to da su u nekim rebusima možda zastupljene neke ličnosti koje su lokalno poznate, jer konkurs je bio raspisao splitski klub, pa je moglo biti simpatično da se u rebus ubaci neko ko je poznat Splićanima.

Što se tiče ovog rebusa, ove sve mane ne moraju biti velike.

Mandrak је рекао...

Sačuvaj bože šta sve ovde čovek može da pročita.

"Dok se zida nije arsenal, a to postaje tek kad se unese oružje".

Bravo, genijalno! Da li i kuća nije kuća dok se u nju ne unese pokućstvo?

"Broj 5 je otrcan"... A koji broj nije otrcan? Jedan? Dva? Osam? Sto? Dajte neki predlog, da se zna za ubuduće.

"Zašto bi neko morao da zna ko je na slici?"
Vrhunac iščašene logike! Pa, zašto bi iko morao da zna i npr. za arsenal? I zašto bi znao za rebuse? I zašto bi ih uopšte rešavao?

Mene ne čudi kvaziargumentovana provokacija anonimusa, ali sam po ko zna koji put zbunjen rezonom našeg dragog kolege Milana Korena Žarkovačkog, koji bez ikakvog blama i pokrića često iznosi stavove tipične za predškolsku decu (a pravi i takve rbuse, jer - uz dužno poštovanje - još nikad nisam video niti jedan njegov sastav sa normalnim, ljudskim rešenjem koje ima smisla izgovoriti, zapamtiti ili ne daj bože objaviti u novinama).

To što je nekome nepoznat Jerko Leko, ne može da ga učini nebitnim - jer je on hrvatski fudbalski reprezentativac. Moja baba nije znala ni za Maradonu (prosto, nije je zanimao fudbal) ali siguran sam da bi shvatila da bi u rebusu koji se sastavlja za argentinsko takmičenje, njihov Maradona ima prednost u odnosu na hipotetičkog Maradonu iz npr. Subotice.

I uzgred, ovo je rebus sa vrlo lepim i logičnim rešenjem, ali Žarkovački i razni anonimusi i sudije ne mogu dotle da dobace. Zato na ovakvim takmičenjima pobeđuju besmislice.

Mirka је рекао...

Rebus je odličan.
I pozivam Slavka da produži odmor, blog bez kontrole je poprilično zabavan.

Анониман је рекао...

Odličan za 24 mesto.

mihajlo је рекао...

zamoliću MM da se konkretno izjasni na kojim su to takmičenjima do sada pobeđivale besmislice, jer ja mislim da moj rebus nije besmislen, ali znam da nije za vrh...

Milan Žarkovački је рекао...

Veoma mi je drago što sam napisao prethodni komentar. Takođe mi je drago što se već u predškolskim ustanovama uči čitanje i pisanje, tako da svi umemo da čitamo i pišemo.

Mandrak је рекао...

Mihajlo, govorio sam uopšteno. Možda je bilo ispravnije reći: "zato se na takmičenjima visoko plasiraju besmislice".
Što se tvog rebusa tiče, zaista nisam sposoban da procenim kvalitet rešenja "napeti citati" (zato nisam ni učestvovao u komentarisanju kada je to bilo aktuelno).
Meni, u principu, ne smeta otrcanost postavke "na 5", ali me čudi što je jedna toliko poznata ideja tako nemaštovito realizovana. Zar je bilo teško naći neku imenicu koja počinje sa "ci", a uz koju napetost prianja daleko bolje nego uz citate? Recimo, "napeti civili" (Vili Ćaklec) ili "napeti cimeri" (mislim da je to već predložio Cetić)?!

Hajro је рекао...

Treba unaprijediti i provjere radova i žiriranje, možda izgubimo nešto od soka u komentarima, no ipak vrijedi. Volimo se natjecati, volimo komentirati ... idemo dalje.

Evo se družim sa Grgom, Mesud spava, sjedim u njegovoj bašti, prekrasan dan na Uni, valjda će potrajati još koji dan.

Анониман је рекао...

Pošto niko da prokomentariše ocene za anagrame iz Kikinde, da kažem nešto o Melovoj "genijalnosti". Pošto me je stručnjak za rebuse iz Leskovca proglasio za čoveka bez morala (zato što stavljam poruke anonimno), tema će biti javna kuća. Mele, da li je javna kuća, bez prostitutki, javna kuća? Mirka, i ja se slažem, da je blog bez Slavkove cenzure interesantniji. I anonimni komentari mogu biti kvalitetniji, od potpisanih baljezgarija.

Анониман је рекао...

Ova zadnja reč "baljezgarija" je otkrila anonimusa. Svi znamo ko je koristi. Sad znamo ko si anonimuse.

Анониман је рекао...

Sjedimo u Mostaru i komentarišemo blog!
Oštrim gumicu!

Slavko

Unknown је рекао...

Korisnije bi bilo da oštriš glogov kolac.

Slavko Bovan је рекао...

Ovdje je bilo previše odgovora na nepostojeće (anonimne) komentare pa nema smisla sada da brišem anonimne genijalnosti. Rado bih odgovorio na pitanje o tome kako je jedan član žirija jednom anagramisti dao 10, 9, i 8 bodova, a da je za to dobio nadoknadu od anagramiste od 500 evra, ali pošto to nije bilo dovoljno za pobedu, polovinu (250 evra) je morao da vrati.

Aman ljudi, ako se stidite svog ružnog imena pa ga ne koristite, potpišite se nekim ljepšim imenom (a to prijavite administratoru bloga). Anonimne genijalnosti pišite negdje drugo. Internet je baš velika taraba pa nađite drugo mjesto da pišite šta god hoćete.