среда, 10. јул 2019.

3 x PORTRET

Piše: Štefan Markovič
U svom životu sam bio tri puta u Letoniji (Latviji) u poseti kod svoje ćerke i njenog supruga, koji tamo žive od marta 2017. godine. Pošto mi Marupe, mesto u blizini Rige gde žive, nije baš iza čoška, svaki poset ćerci sam izkoristio za obilazak znamenitosti Rige i Letonije. U strogom centru Rige je jedan lokal, sa krasnom terasom, dobrom ponudom hrane i pogotovu piva, koga domaćini nazivaju Egle, što bih u prevodu značilo spruce (smreka). U svakoj od ove tri posete barem jedanput sam bio u tome lokalu. Svake godine se mi je desila jedna zanimljivost. Ne znajući, da me portretira ili tačnije rečeno karikaturiše jedan slikar. Tako sam svake godine dobio jednu karikaturu. Autor karikatura se krije ili van lokala, ili na nekom mestu u lokalu, gde ga portretirana osoba ne može vidjeti. I kada završi par karikatura pokuša dobiti od »modela« po 10 € za karikaturu. Prvi put sam rade volje uzeo sliku, kao imaću lepu uspomenu na moju prvu posetu Baltiku, druge godine kao dobar štos, a ove godine sam ga zamolio i za zajednički snimak i podatke. Jedino što nije želeo da popijemo po jedo pivo, da mu ne pobegnu mušterije. Slikar se zove Edgars Mikelsons i ako koga zanima njegov sajt je na stranici www.edgarmikelsons.lv.

2 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čini mi se da je ovaj srednji najbolji.

Dragiša је рекао...

ŠTEFANTJE!