недеља, 8. децембар 2019.

DIAMOND-017

Autor: Žarko Đokić

4 коментара:

B. Antonić је рекао...

Pa ovaj je dijamant zaslužio komentar.

Kad sam počeo pratiti zagonetačke listove (pedesetih godina), standard je bio dijamant s najdužom riječju od devet slova. Rijetki su bili od jedanaest.

Koliko znam, dosad je sastavljeno samo nekoliko s trinaestoslovnom riječju.

S 15 slova mislim da nema ni jedan.

Žarko je prešao odmah na 17 slova. Neću analizirati riječ po riječ (mogu kasnije, ako se netko uključi u raspravu), no vjerujem da za svaku ima ili potvrdu ili određeno logičko opravdanje.

Zaslužio je čestitke već za pomisao da tako nešto sastavi.

Belirac је рекао...

Žarko istražuje krajnje mogućnosti enigmatskog kombiniranja i pri tome napušta ili krši uobičajena pravila. Ipak, bilo bi dobro i korisno kad bi dao obrazloženja za pojmove koji nisu opštepoznati i uobičajeni. Time bi nama koji gledamo njegove sastave omogućio da steknemo potpuniji uvid u kombinaciju.

Žar Ptica.53 је рекао...

Sve pojmove sam identifikovao uz Google. To je pravilo od kojeg nikada nisam odustajao. Možete sami da se uverite,upišite pojedinačno pod znake navoda i to je to. Ovaj i ostali pokušaju pripadaju pravcu "rekreativna lingvistika" ili "logologija" (čiji je utemeljitelj Dmitri Borgman i čiji sam fan)te ni jednog trenutka ih ne treba vezati za enigmatiku za prosečnu publiku. Posle pedeset godina bavljenja enigmatikom zasitio sam se svakodnevice odavno te sam sebi priuštio uživanju u istraživanju mogućnosti sopstvenog uma.Inače, najviše sam se potrudio oko pojma IMITINA (ime, ne znam da li je žensko ili muško, prezime je WANDA). Lepo je "legao" STALINISM, originalni naziv dela istoričara Graemea Gilla, ANITA-LARISA -ima je pretežno u Rumuniji, ali sam je našao i u Švedskoj..STARA MOTORINA je ražestila razočaranog vlasnika na jednom hrvatskom forumu...STARA KAPETANIJA je restoran u Zemunu (a i galerija)...
Nadahnuća za ovakve pokušaje crpim sa sajta DUE, neumornog Nedjeljka Nedića. Hvala Borise i Jovane za osvrte! Borise, sastavio sam i dijamant sa petnaesticom i tematskim pojmom-naziv proslavljenog enigmatskog časopisa, pa da sačekamo da li će biti objavljen. Pozdrav!
Živ(j)ela Enigmatika!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ja mislim da ćeš ti krenuti put D-19 i D-21. Želim ti puno sreće, G. Žeravica!