субота, 24. октобар 2015.

PIRAMIDA, KADA NOVO ZIDA...

Autor: Novo Zekić
(Piramida od 18 slova)

7 коментара:

Nedjeljko Nedić је рекао...

Znam da se u današnjoj enigmatskoj praksi dopušta uporaba predmetaka (prefiksa) pa bi mogli proći INODEMONSTRANTKINJA i EKSTRADOMINANTNO, ali SEMANTODOKTRINA mislim da ne može, jer "semanto" nije prefiks ali bi eventualno mogao biti kraći oblik pridjeva SEMANTIČKI. Kod Klaića, Vujaklije i u A/G ne postoji nijedna riječ sa SEMANTO!

Анониман је рекао...

Nedeljko, pri pokušaju pravljenja ovakvih, slobodno mogu reći, vratolomnih, radova za stvaraoca na jeziku ili jezicima čija prosječna dužina riječi teško da prelazi 10 slova, je veliki izazov. Zapravo ili se uopšte ne treba upuštati u ovako nešto, ili imati popusta, prije svega sam prema sebi, pa potom i prema drugima. Naravno ne treba pretjerivati ni izlaziti bar iz čuvene "narodnoposlaničke" floskule: "Ne prihvata se, ali je pravno moguće". Ova kovanica je od strane autora izvedena na osnovu poznatih definicija dvaju pojmova: semantika i doktrina, što je i logički moguće. U razvijenijim jezicima, kulturama i naukama, poodavno se koristi pojam SEMANTOLOGIJA, definisan kao nauka o značenju riječi, ili u nekim naučnim radovima i kao "teorija semantičkih struktura", koje su vrlo razvujene u nekim jezicima, npr. Njemačkom. Napominjem da ovu i slične kovanice, nikako ne treba svrstavati u čuveni enigmatizam "enigmatizam", jer to objektivno i nije. Potrudiću se da uskoro objelodanim piramidu od devetnaest slova sa postojećim riječima i sintagmama. Pozdrav.

Анониман је рекао...


Nedeljko,kada toliko voliš da komentarišeš
objavi onaj svoj anagram o Beogradu iz svoje knjige.
Neka i drugi kažu koju reč o tom sastavu. Pozdrav !
Skromni anonimus

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ne komentiram ja iz nikakve zlobe. Ovi prefiksi (nazovi, nadri, ino, ekstra, super ...) česti su u Kvizoraminim piramidama i klinovima. Čak i kada bih htjeo, ja ovo sigurno ne mogu sastaviti i moj "rekord" je jedanaestica. Kada izađe moja skandinavka na blogu, slobodno ošinite po njoj, jer zacijelo nije savršena. Pojam SEMANTOLOGIJA mi nije poznat. Imam 8 rječnika stranih riječi (Klaić, Vujaklija, A/G, AKD, Filipović, Mićunović, Idrizović i Aleksić) i u nijednome te riječi nema. A što se tiče toga "slavnoga" anagrama (E, GRDOBA - BEOGRAD) i nije baš nešto, jer mu je uzvik na početku. Objavljen je u Križaljki kvizu broj 17 od 10. VI. 1993. u Zagrebu i knjizi "Enigmatikon" 2002. na str. 76. Uspijem li prirediti novu knjigu svojih najboljih radova, njega ne će biti jer je skoro bezvrijedan.

N. Petkovski је рекао...

Ako na googleu ukucate SEMANTOLOGIJA dobicete opciju: Kirjat > tekija:"Morozova N.". Kliknite na nju i dobicete: Leksikologija anglijskogo jazyka / English Lexicology
Uchebnoe posobie vkljuchaet razdely: predmet i zadachi kursa, etimologicheskij sostav i stilevye sloi slovarnogo sostava anglijskogo jazyka, slovoobrazovanie, semantologija, frazeologija, sinonimija i...

Анониман је рекао...

Naravno Nedjeljko, ne pada mi na pamet niti da se ljutim, niti da ovo uzmem za zlo, jer naprosto si uglavnom u pravu. Svaka logična i dobronamjerna primjedba je, valjda, svakom dobro došla pa i meni. Želja mi je bila, prije svega, podsjetiti na jedan od najzahtjevnijih poduhvata u enigmatskom stvaranju, jer naprosto, nije u pitanju samo puko anagramiranje. Da je to tako, može posvjedočiti i broj aktivnih enigmata, bar u Srbiji, koji su se uopšte odlučili uću u ovakvu avantutru; ako dobro pamtim, samo su dvojica u pitanju. Ponudiću vlasniku bloga i dio piramide "temelj i nekoliko donjih spratova", (jer je namjeravam objaviti u jednom listu)koji su do sada u mojim pokušajima najbliži korektnom, čisto da kolege upoznam sa nekim od mojih dostignuća.
Pozdrav, Novo Zekić

Pero је рекао...

Ovo mi se jako sviđa i čestitam autoru. Ustvari, trebalo bi samo promijeniti SEMANTODOKTRINA, naći nešto s zabilježenim prefiksom. Pozdrav, Pero