недеља, 27. август 2017.

MOJA UKRŠTENICA

Ovo je moja ukrštenica (prepisana po sećanju) sa Prvenstva za sastavljače na Susretima u Subotici.
Kada su ova brzinska takmičenja u sastavnjanju, uvek mi je ideja vodilja da sastavim korektnu ukrštenicu sa poznatim pojmovima, bez mnogo egzibicija. 
Ovde valja napomenuti da su u prvobitnoj verziji bila dva crna polja manje (u 8. i 9. vodoravnom redu), ali kod prepisivanja sam zapazio da sam "malo" promašio. Naime, tokom pisanja i brisanja sam zanemario činjenicu da je S zadato slovo. Pošto nije bilo vremena za novo kombinovanje, završio sam onako kako je najmanje bezbolno - lupio sam crna polja tamo gde najmanje smetaju.

11 коментара:

IlijaO је рекао...

Ma, ja se moje uopće ne sjećam. Pokušao sam je rekonstruirati, ali nisam uspio. Sjećam se da sam okolo imao KOCKARNICA i DRAMOPISAC ( vod.)
I KONTRAGARD , CIPELARENJA i AMERIKANAC (okom.), a unutra još i KALVINIZAM.
Žeca ju je proglasio "odličnom", pa se možda pojavi na blogu!
U ovoj vidim DIANA, a priznajem da je mene patio pojam RANIA, nisam bio siguran da li je obavezno"J"!
I 9.stupac bez problema ide ANTIPATIJA!- ( ukus-okus)

Slavko Bovan је рекао...

1. DIANA - Po pravopisu bi trebalo Dijana, ali kod ličnih imena, ljudi su vrlo kreativni. Lićno znam dvije DIANE (bez J).
2. ANTIPATIJA. Naravno da može (i još štošta), ali kao što rekoh, u cajtnotu sam vršio prepravke u donjem dijelu ukrštenice, pa se desilo šta se desilo.

IlijaO је рекао...

Ma o tom i pričam: ja lično ne poznam jordansku kraljevnu Raniu, ali me bilo strah upisati zbog toga J !
Al' nema veze- prošlo je!
Više me muči ona brzinska križaljka sa uzvikom za vabljenje svinja!

Slavko Bovan је рекао...

Ilija. pričamo o različitim stvarima.
Ako je Diana strankinja, onda je ona u Srbiji DIJANA ili DAJANA, ali ako je iz Srbije, a roditelji su tako odlučili, ona je bez "J". Dakle, ako se ćirilično može pisati u ličnoj karti bez "J" onda može i u ukrštenicu.

Др Диана Драгутиновић је била министарка финансија у Влади Републике Србије чији је председник био др Мирко Цветковић и која је изабрана 7. јула 2008. године.

IlijaO је рекао...

Onda u redu! Shvatio sam!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ni ja se nisam htjeo upuštati u ekshibicije poput Rešada kako bih sastavio ispravnu križaljku i tako osigurao bodove momčadi. Imaš tri velike množine, ali vremena i rječnika nema.

Rešad Besničanin је рекао...

I ovde je (kao i kod moje) moglo ići bez jednog crnog polja - ANTIPATIJA.

Belirac је рекао...

Rešade, u tvojoj ukrštenici postoji još jedno nepotrebno crno polje. Ako postoji pridjev OKOVANO, onda postoji i NEOKOVANO, koji je - uostalom - u muškom obliku zabilježen u "Hrvatsko ili srpsko - engleskom enciklopedijskom rječniku" Željka Bujasa (drugi svezak, M - O, Zagreb, 1989).

Kad si u svoju ukrštenicu uvrstio pojam SAVAKS (neki d.o.o. u Kraljevu), jesi li znao da on postoji ili si reskirao po principu "valjda će se na Googleu naći nešto".

Inače, tvoja bjelina je zanimljiva, ali uz onoliko crnih polja, kratkih pojmova, dva nepotrebna crna polja i taj "Savaks", ne bi se očekivalo da će to biti najbolji sastav.

Mandrak је рекао...

Rešadov uradak sigurno nije najbolji iz ugla običnog posmatrača, odnosno nekoga ko ne zna ništa o ukrštanju. Površno gledano, daleko je od bilo kakvog savršenstva.
Ali radove nisu ocenjivali rešavači, nego oni koji se manje-više razumeju u proces nastanka i težinu odabranog pristupa, i smatram da su doneli ispravnu odluku ako su ga zaista proglasili najboljim.

Meni je Rešad ispisao kombinaciju na papiru na Paliću, i dve stvari su me oduševile: to što mu je uopšte palo na pamet da se okuša u takvoj vratolomiji, i to što je za vratko vreme uspeo dosta dobro da realizuje ideju, bez obzira na dimenzije mreže. Pri tom, ja dosad nisad viđao takve beline sa njegovim potpisom.

Objavio sam više od 20 takvih, ali uvek sam radio na većem formatu, imao puno vremena, koristio pomagala itd. Bez obzira na iskustvo i na poznavanje rasporeda grupa u radovima sa monotonim dijagonalnim pojmom, ne bih mogao da napravim tako nešto za pola sata, a i kad bih uspeo, verujem da bi crnih polja bilo u izobilju.

Uz to, mislim da oni koji to nikad nisu radili kod kuće, ne bi uspeli da naprave belinu poput Rešadove ni za 10 sati. Ok, jedan pojam je čudan (ali bar postoji) i ima previše cp, no to ne umanjuje vrednost glavne kombinacije. Autor je zapravo sastavio nešto što niko drugi ne bi mogao.



Rešad Besničanin је рекао...

Jovane, da mogla su se izbaciti dva crna polja - SOKRATOVAC i umesto "okovano" mogla je ići OKOVANKA. Za firmu SAVAKS sam, naravno, pretpostavio da postoji - kad se ukuca SAVAX dobije se informacija da je to francusko preduzeće za proizvodnju klima-uređaja.
Što se tiče težine sastava i dimenzija lika Mladen je sve objasnio tako da nemam šta dodati.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Da sam ja žirirao Rešadova križaljka ne bi bila najbolja, ali nemam ništo protiv što je subotički žiri baš nju proglasio najboljom. Načiniti bjelinu 6 x 6 uz već upisan dijagonalni pojam iznimno je teško. Ja sam se odlučio za jednostavnost i zadovoljan sam. Rešadu, naravno, čestitam.