Poštovani kolega,
Unatoč "teškom" vremenu i
nekim drugim (ne)prilikama, moram ti ukratko napisati kako tvoja
NOSTALGIJA vrlo realno djeluje i u sadašnjosti!
Hajrino
javljanje je zanimljivo i upućuje na daljnje traganje za AIRTOM
MOREIROM... Mi smo tada ozbiljno radili i u redakciji nije bilo
p(r)opuštanja!
Nakon mog javljanja i tvoje objave
križaljke o Boki Kotorskoj, nazvao me kolega Bilankov! Koje iznenađenje!
S obzirom na činjenicu da sam ja tridesetak godina bio izvan
zagonetaštva i prigodnih susreta, tako su bili prekinuti do tada
uobičajeni kontakti (pisma uglavnom!). Moje javljanje i objava križaljke
iz pera trija HOBIŠA bili su povod kolegi Bilankovu da potraži moguće
kontakte i tako me nazvao. Dobro smo se napričali i ukratko rezimirali
životne (ne)prilike. Nakon toga smo razmijenili i nekoliko poruka!
Danas
sam uspio pronaći i skenirati jedan naš rad, objavljen u KVIZU br. 202,
14.11.1979. Mladenački zanos iz kasnih osamdesetih!
Nažalost, imam samo lik s upisanim rješenjima!
Sigurno bi bilo zanimljivije sada pogledati bjelinu bez upisanih rješenja.
Kolega Bilankov se složio da ti ovo pošaljem, tako da nemaš briga!
Lijepo
je s pristojnim vremenskim odmakom pogledati sadržaj. Mlađi i mladi
sastavljači i rješavači mogu imati opaske na uvrštene pojmove, raspored
crnih polja i sl. No, pritom moramo biti objektivni i rad smjestiti u
vrijeme njegove objave. Osobno mogu potvrditi da je ova križaljka
izazvala mnoge pohvale! Kolege koje imaju sačuvane primjerke KVIZA iz
tog vremena sigurno mogu pronaći još takvih radova, a što potvrđuje da
je duet BIŠA bio na dobrom putu, a koji je redakcija podržavala.
Ima
još zanimljivih tema za NOSTALGIJU, samo treba vremena da to proberem!
Srećom, imam sačuvane skoro sve svoje objavljene radove, a mnogi od njih
su vezani i za zanimljive osobe s kojima sam se susretao i događaje u
kojima sam sudjelovao! Ipak je iza mene podosta zagonetačkih i životnih
koraka!
Poštovani kolega, samo naprijed i strpljivo!
Moramo realno i korektno priznati svaki osobni napor i nastojanje da se
objavljeni radovi pošteno vrednuju. Ipak je to autorski rad koji
svakako nosi veliku dozu subjektivizma (barem ja tako gledam na
zagonetaštvo!) i ne trebamo pošto-poto nametati vlastite kriterije!
Urednik je "Bog i batina" i svaki se autor tome treba povinovati ili
prilagoditi. U protivnom, uzalud vam trud svirači...
Srdačan pozdrav,
5 коментара:
Pozdrav BIŠA, i svi ostali, naravno
Airto je, gotovo sam siguran, bio samo neiskorištena opcija kombinacije, eto nekako ostao u sjećanju...
O razlikama onog i ovog enigmatskog vremena, alatkama i poređenju radova... raspisah se jučer kod Miroslava. Evo ovdje imamo izvrsni Jozićev rad objavljen nekidan i ovaj danas, jednako izvrstan, tri puta 21, odnosno 23. Porediti ih nije besmisleno, ali nije ni lako ni jednostavno, dovoljno je i prepoznati vrijednost i čestitati autorima.
Nema govora o nametanju enigmatskih kriterija, bilo bi to gušenje kreativnosti u toj sferi enigmatskog rada. Urednici su najvažnija i najjača karika u našem enigmatskom svijetu, siguran sam da ni oni ne žele status nedodirljivosti, ozbiljna razmjena mišljenja je sigurno dobitak za sve. Suradnja u izdanjima normalno podliježe kriterijima redakcije, diskusija samo kriterijima smislenosti i pristojnosti.
Planiramo dolazak na jesen, pamtimo prekrasno druženje sa Željkom i sinovima u Splitu 2019-e, ja i sa Stankom u Zagrebu prije 4-5 godina, sjećam se i vaših dolazaka u Banju Luku prije nekih 35 godina, nadam se novim lijepim trenucima.
Ovakve priloge (kao ovaj jutrošnji) Stankov najviše vodim. Ima materijala za ovu rubriku, samo treba malo zaviriti u listove iz tog doba. Baš bi bilo interesantno potražiti kada su prvi put složene tri uzastopne najduže riječi. Još kada bi autori mogli da se prisjete na koji način su došli baš do ta tri pojma (koliko je trebalo tražiti tri odgovarajuća pojma).
U ovom konkretnom slučaju ova tri pojma kao da su "rođena" za ovako slaganje, pa neupućen posmatrač može pomisliti da su se "sami upisali".
Mislim da ovdje nema "neupućenih posmatrača"!
U Enigmi tokom 70-ih nije bilo ovkvih moleraja, a nisam ih sretao ni u onim brojevima Kviza koji su mi bili dostupni (ali video sam u nekom broju iz 1975 ili 1976 uspravne bočne moleraje, možda je radio Pavle Bogdanović, treba proveriti).
U Mozaiku iz 1981. sam našao jedan Mlađenovićev moleraj sa Sulejmanom Veličanstvenim, a i Krsmanović je molerisao u Kvizu iz nekog kasnijeg perioda. Sigurno je bilo još dosta takvih radova.
Ovo što su Bilankov i Šarac radili je solidno. Izlazi su im generalno dobri, ali im je kontrola okolnog sadržaja vrlo kritična. Gornji deo - samo drob i froncle, a donji deo odrađen kao od bede. Npr. ne razumem ovo crno polje između pojmova Assi i pijuk.
Ambicije autora su uključivale i proširenja i može se reći da je to za pohvalu. Meni se najviše dopada Balboa, a ovo sa stotinama i linijom mi je malo usiljeno, tim pre što taj deo i vizuelno deluje naglašeno. U te svrhe, tu je Mates sa imenom iza prezimena, ali to mi manje smeta od čivija koje zatvaraju pasaž (bolji utisak bi ostavio čivijaš jer bismo imali izlaz).
Постави коментар