недеља, 12. јун 2022.

PASIJANS

Milan Sečujski
 

18 коментара:

Andon Koloski је рекао...

Ovo se, poduže čekalo iz Milanove kuhinje.

Slavko Bovan је рекао...

Biće sutra još jedan igrica u režiji Milana Sečujskog pod radnim naslovom FOTO SAFARI).

Pratite TIO i bićete u žiži zbivanja :)

Slavko Bovan је рекао...

FOTO-SAFARI ide od 8.30.
UKLJUČITE SE U IGRU.

Nije zabranjeno rješavati ovaj pasijans :)

Svetlana је рекао...

Gornji deo:

KAČAMAK
kamičak
mačkica
ciklama
paklica
klupica
PUSLICA

Nemam pojma šta je ono dole, ali lepo izgleda :D

Svetlana је рекао...

Nadam se da ne moraju biti ista slova na delovima gde slike zahvataju sledeći red, jer onda ništa ne valja. :D

Milan S. је рекао...

Ne moraju, ovo je rešenje. A donje jelo ima veze s jednim kompozitorom :)

Andon Koloski је рекао...

Kako smo dešifrirali i zadnje jelo na ovom meniju ,a to je TORNADO Rosini, možemo kompletirati (?) i ovaj pasijans

PUSLICA
- ...........
- slonica
- salonit
- sirotan
- radnost
TORNADO

Milan S. је рекао...

TORNADO bi imao zajedničkih slova sa KAČAMAKOM, tako da otpada, ali kompozitora ste pogodili :)

Andon Koloski је рекао...

Ah, da prevudeo sam to.
Onda jelo je TURNEDO Rosini, i trebam(o) tražiti poveznice između PUSLICA i TURNEDO :)

Milan S. је рекао...

Tako je, a jedna od njih (bar u mom rešenju) je izuzetno toksična, odnosno, nikako joj nije mesto u pasijansu sa hranom :) Pretpostavljam da postoje i druga rešenja tako da nemojte ovo shvatiti suviše ozbiljno.

Andon Koloski је рекао...

Počeo sam sa

PUSLICA
-pudlica
-ludnica...i zapeo :)
-...
- ...
-...
TURNEDO

Milan S. је рекао...

Mala pomoć - nema čistih logogrifa (da ima, najavio bih).

Svetlana је рекао...

Evo rešenja sa velikim plusom ili velikim pulsom. :D

PUSLICA
plusina (bolje i ovo nego plutica :) )
tulipan
trulina
luteran
dentura
TURNEDO

Milan S. је рекао...

Zanimljiva reč, "trulina" - potpuno sam je izgubio iz vida. Čak sam pomislio da je "plutica" zabeležena, i nije zvučala tako loše - proverio sam ali ipak ne. "Plusine" takođe nema. Znači, ovo bi moglo da prođe - ali postoji i čisto rešenje (bar jedno). Ovo moje obuhvata:
- jedno lovačko pomagalo
- jednog čistunca
- jedan ne mnogo lepši, ali ipak zabeležen augmentativ
- jedan biljni toksin
- jedno zdanje

Zdravko је рекао...

Ja sam znači bio na dobrom putu, iako mi se nije dalo javljati, jer nisam imao potpuno rješenje.
Ovako sam razmišljao:
puslica
STUPICA
PURISTA
TRUPINA
DURANIT (vrsta polimera)
-------
turnedo

Svetlana је рекао...

Biljni toksin mi je nepoznat, a i nikako ne mogu da dođem do nekog zdanja, ali sam usput došla do drugačijeg rešenja:

PUSLICA
stupica
pustina (tipovala sam na neko pusto mesto, ali je to ipak ispalo ćebe od pusta)
nudista
studeni
dunster
TURNEDO

Svetlana је рекао...

Sad vidim da je dunster regionalna reč. Nemam sreće. :D

Milan S. је рекао...

Meni je DUNSTER sasvim u redu (pa i kod Šipke i Klajna evidentiran je tek kao žargon). Što se mene tiče, pasijans je rešen - mogu samo da dodam i svoje rešenje, koje liči na Zdenkovo. Umesto DURANITA (koji je zaštićen naziv proizvoda, što bi značilo ima status sličan npr. lekovima, a ne biste voleli da vidite eferalgan u pasijansu) kod mene je DATURIN, biljni toksin iz Šipke i Klajna; PRUTINA ili TRUPINA - potpuno je svejedno, i najzad, zdanje je ROTUNDA. Sviđa mi se ovaj Svetlanin izlazak iz TURNEDA, sa prilično odloženim hvatanjem za A.