среда, 11. октобар 2017.

REBUSANJE (2983)


3 коментара:

UNESCO је рекао...

PRIJEČE TI RIJEČ

Luka је рекао...

Da!

Радоја Рацановић је рекао...


Evo ga, napokon i moj favorit! Kao što sam već pisao, meni se ovaj slovni rebus posebno dopao. Podsjetio me na čuveni PAR T IZA N. Na većinu ostalih ocjenjivača očigledno nije ostavio jak utisak, kao uostalom i većina radova kojima sam ja dao bodove – ovo je tek 4. objavljeni iz te grupe. A zakleo bih se da su i ostalih 6 podjednako dobri, svaki na svoj način. I ne bih rekao da se (baš) ne razumijem u rebuse.

Zašto ovo pišem? Zbog silne prašine koja se digla nakon objave rezultata. Jasno je da nam se ocjenjivački kriterijumi mnogo razlikuju i da su oni u krajnjoj liniji više ili manje subjektivni. Rekao bih da se, bez obzira na način žiriranja, tom poslu više pristupa sa rješavačkog nego sastavljačkog aspekta. Faktor rješavača, u stvari, nigdje nije toliko prisutan kao kod žiriranja rebusa. Kod ukrštenica je neuporedivo manji. Zato se na ovim konkursima često događa da se o poretku odlučuje na osnovu kriterijuma bitno drukčijih od onih koje preferiraju isključivi sastavljači rebusa.