петак, 27. јул 2018.

DANKOVA ČESTITKA

Piše: Boris Nazansky
Dragi Slavko,
rođendan me ove godine zatekao na godišnjem odmoru. Vidim da ste me se sjetili što me ispunja ugodom, pa hvala tebi i svima koji su mi čestitali u komentarima. Istodobno, u uredništvo Kvizorame stigla (mi) je i čestitka našega dragog Danka Kujundžića iz Nizozemske, toliko zanimljiva da je moram podijeliti s kolegama. Šaljem ti sliku adresne stranice pisma, a evo i moje prepiske s Dankom:

23. 7. napisao sam mu:
Dragi Danko,
upravo se vratih s godišnjeg odmora, pa me jutros među pristiglom poštom zatekla i tvoja originalna čestitka.
Kolege su je vidjeli prije mene, a danas su svjedočili mome više nego ugodnom iznenađenju.
Dakako, rado bih čuo i detaljniju priču o markama koje su - iako bez nominale - uredno poništene žigom kao što je i čestitka uredno isporučena.
Hvala od srca i puno srdačnih pozdrava,
Boris
24. 7. dobio sam odgovor:

Zdravo dragi Borise,
Drago mi je da su ti se čestitka i marka svidjele. Kod nas u Nizozemskoj odavno prave marke sa znakom: 
NEDERLAND 1 = marka za unutarnji poštanski promet za pisma do 20 grama
NEDERLAND 2 = marka za unutarnji poštanski promet od 20-50 grama
NEDERLAND 1 INTERNATIONAL = Pošta za Europu unutar geografskih granica - do 20 grama
NEDERLAND 2 INTERNATIONAL = Europa do 50 grama ili cijeli svijet do 20 grama
Za ostale teže pošiljke bolje je ići na poštu da se tamo preciznije frankira (jeftinije je svakako)
Nema više klasičnih maraka sa  cijenom jer se cijena svake godine mijenja, pa su odlučili da je ovako bolje za potrošače: jednom kupiš, a koristiš po potrebi bez bojazni da ćeš dobiti opomenu da nisi dovoljno frankirao.
Tvoja je čestitka frankirana sa 2x NEDERLAND jer u to vrijeme (februar) nije bilo da se naruči INTERNATIONAL po 5 komada (Danko mi je poslao i arak od 5 neponištenih maraka!) već samo 10. Kasnije sam tu INTERNATIONAL upotrijebio za 50 godina Čvora (naravno sa drugim fotorješenjem).
Sve u svemu, marke koje su ti stigle na pismu i u pismu 100 posto su legalne i upotrebljive (iz Nizozemske).
Srdačni pozdravi …
Danko

Vjerujem da je motiv i tekst na markama raspoznatljiv (ako nije, javi se/javite se da vam “pročitam”). Iz Dankova odgovora također se razabire (poznata!?) činjenica da smo Čvor i ja jednako (enigmatski) stari, pa ćemo zajedničku obljetnicu i ulazak u najbolje (zagonetačke) godine zahjednički (nadam se i vjerujem) proslaviti na SOZAH-u u Bjelovaru ove jeseni.
Hvala svima još jednom i puno pozdrava,
Boris

1 коментар:

Slavko Bovan је рекао...

Rado objavljujem ovakve priloge. Odmah sam napravio pretumbaciju u rasporedu objava, te je "Kvizorama" (prilog Baranka Milovanoviča) pomjerena nekoliko sati kasnije nego što sam prethodno planirao.