уторак, 27. мај 2014.

NOSTALGIJA (222)



Piše: Ejub Semić
“Skandi Sezam” br. 1 izašao je davne 1995. godine. List su pokrenuli Mesud Malkoč, Emir Vučijak i Goran Mikulić (štampa). Uz pomoć moje malenkosti (sastavljanje križaljki).
Nekako smo svi tada osjećali da se rat bliži kraju i tako je pokrenuto ovo džepno izdanje.
Već ranije u novembru 1994, pokrenut je časopis „Sezam”, njegov stariji brat (duplo veći format).
U početku je „Skandi Sezam”, zamišljen kao mjesečnik izlazio neredovno, otprilike svaka 2 mjeseca.
1996. postao je petnaestodnevni a ubrzo i sedmični list.
Prvi broj je izašao na 20 strana, uglavnom skandinavke s karikaturama. Najveći broj križaljki sastavio sam ja, ostalo Mesud Malkoč i Emir Vučijak.
I tako, malo po malo. Dođosmo do 900-og broja (skromno i tiho) i idemo dalje!

19 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam!

Slavko Bovan је рекао...

Interesantno - Cijena ista i u prvom i u 900. broju.

Mišo је рекао...

pozdrav za Ejuba Semića! Sjeća li se sastanaka filatelista u Domu milicije sedamdesetih? Ja se sjećam da se hvalio, i svima pokazivao prvi objavljeni kvadrat u Kvizu!

Mesud је рекао...

Pozdrav velikom enigmati i uredniku
Ejubu od penzionera!

Анониман је рекао...

Cestitke Sezamovcima, zaista vrijedan jubilej. Bilo bi dobro da ovdje predstavite i glavno izdanje, Sezam koji ce krajem godine biti 20-godisnjak. Velika je stvar to sto je josh u ratnim danima u Sarajevu pokrenut enigmatski list.
Hajro

ljubica је рекао...

Čestitam Sezamu ovaj lijepi jubilej i drago mi je što sam i ja učestvovala u kreiranju stranica ovih izdanja.

Ibro Memić је рекао...

Čestitke Sezamu i Ejubu . Drago mi je da sam i ja već 16 godina redovan saradnik ovih listova.

Belirac је рекао...

Čestitam i ja na jubileju. 900 brojeva nije mala stvar.
Možda bi bilo zanimljivo da Ejub nabroji bar važnije, ako već ne sve saradnike (i njihove pseudonime). Nek ostane zapisano za enigmatsku istoriju.

Ilija Đurković је рекао...

Čestitka na značajnom jubileju osnivačima i svim saradnicima lista!

Анониман је рекао...

Hvala svima na čestitkama! Pokušaću da se sjetim većine saradnika prije a i sad. Dakle od 1996 pa naovamo: Bakir Ajdinović, Esad Halilović, Ibrahim Ikanović Rira, Muhamed Vilić, Šefik Hamšić (Haše, Fišek), Rasim Zukić, Miroslav Markovinović Svila, Ismet Iko Herović, Franjo Krecić, Ljubica Bilalović, Fadil Abdurahmanović, Senad Bešlić, Ibro Memić, Remzo Memić, Hasan Lokmić, Milan Vuković, Dušan Đukić, Nedjeljko Nedić, Adnan Spahić, Mesud Malkoč, Emir Vučijak, Šefik Vučijak, Ahmet Selimović, Zoran Jovanović i, što mi je posebno drago, da su se opet aktivirali izvrsni enigmati Enes Gudić i Aladin Mahmutović. Neka mi oproste oni koje sam nenamjerno zaboravio! Ako neko zna koga neka javi!Zaboravio sam reći da sadašnji Skandi Sezam ima 52 strane, od čega su 16 kolor. Svako dobro svima! Buje

Анониман је рекао...

I jedan poseban odgovor za Mišu: Ako se ne varam Mišo je Milorad Živanić i specijalno ga pozdravljam! Svaka čast na memoriji. Uopšte se ne sjećam tog kvadrata. Nažalost, sva moja arhiva je uništena u poplavi u podrumu iza rata. Ostao sam bez svih "Čvorovih" izdanja, Kvizova i većine Orbisa. Milorada se sjećam dobro, čini mi se da je bio prepoznatljiv po zelenkastoj jakni! Također se sjećam da mi je pokazivao neke rebuse koji su i objavljeni. Milorade, da li si još aktivan u filateliji ili značkama, jer ja jesam i imam solidnu zbirku poštanskih maraka. I jako dobro se sjećam susreta filatelista u Domu milicije a i prije u klubu esperantista gdje smo se, čini mi se, i upoznali. Sve najbolje Milorade

Belirac је рекао...

Zahvaljujem Ejubu na odgovoru. Zanimljiv je taj spisak za nas koji nismo imali prilike pratiti "Skandi Sezam". Većinu kolega poznajem, neke i lično, a neke preko enigmatskih listova, ali za nekolicinu imena prvi put čujem. To samo znači da bi ovakve tekstove trebalo objavljivati o svim listovima i enigmatskim rubrikama.

Fišek је рекао...

I iz daleke Kanade cestitke, a mom ucitelju Ejubu poseban pozdrav.
I meni je iznimna cast sto sam bio dio saradnicke ekipe.

Sefik Hamsic

Анониман је рекао...

Zadovoljstvo mi je da sam bar malo pomogao sjajnom enigmati i enigmatskom pregaocu i entuzijasti Jovanu Nediću! Napomenuo bih da je većina ovih "novih" dostigla zavidni enigmatski nivo. Da spomenem neke: Fadil Abdurahmanović- inače jedan od najboljih svjetskih šahovskih problemista iz Sarajeva, braća Remzo i Ibro Memić iz Mostara, Hasan Lokmić iz Tuzle, Senad Bešlić iz Sarajeva, Safet Kožljak iz Sarajeva i jedina dama Ljubica Bilalović iz Sarajeva. S.Kožljak i S.Bešlić su poznati i po tome što su učestvovali na predratnom vrlo popularnom kvizu "Brojke i slova" gdje se nisu obrukali!

Mišo је рекао...

Bravo Ejube, dobro se svega sjećaš. Mi estas Milorad Živanić (ako se još sjećam esperanta - u broju 8 kod hotela Evrope!. Kada sam odlazio iz Sarajeva 1976. rasprodao sam skoro sve marke - ostavio sam samo poništenu Francusku, i sve što je vezano za željeznicu, ali odavno ništa ne nabavljam. Sve se kanim da ponovo počnem bar to, ali...
Zelena jakna je bila vijetnamka iz Trsta - tada su je mnogi nosili.
Nadam se da će biti prilike da se sretnemo na nekoj enigmatskoj manifestaciji. Pozdrav!

Анониман је рекао...

I ja se nadam Milorade! Veliki enigmopozdrav! Ejub

Mesud је рекао...

Kako se često događa Sarajevo zaboravi Krajinu...sarađivali su i Muhamed i Indira Ramić, Derviš Muslić, a i danas sarađuje Fahro Handukić....
Pozdrav.

Анониман је рекао...

Mesude, Mesude! Čemu taj "političko-sarkastični" ton?! Da si pročitao do kraja spisak vidio bi da sam se izvinio onima koje nisam spomenuo, s obzirom da je to bio brzi odgovor Jovanu, onako po sjećanju "iz glave". Samo da kažem da sam zaboravio Safeta Kožljaka, jednog od možda meni najvažnijih i najplodnijih saradnika trenutno! Mogao si samo dopuniti spisak bez otrovne žaoke! Znaš da ne volim politiku u enigmatici. Možda se sjetiš još nekog zaboravljenog enigmate , bio bih ti zahvalan. Toliko. Otpozdrav! Ejub

Mesud је рекао...

I sam znaš da sam se šalio, jer mi politika služi samo za šprdanje.
Pozdrav!