субота, 27. август 2016.

MLADENOVE KARIKATURE

2001.

Piše: Mladen Marković
Našao sam neke brojeve Enigmatike sa svojim karikaturama. Možda je bilo i boljih (mislim da je objavljeno 15-ak), ali ne znam gde sam ih zaturio.

Pre ravno 20 godina, u "Huperu" su objavljene 3 moje karikaturice (doduše, na strani sa pismima čitalaca), a od svega što sam kasnije radio - sačuvao sam samo posprdne crteže svojih profesora iz gimnazije (sve sam ih ovekovečio! :D). Kao mladi student sam se malo bavio portretisanjem, ali valjda ništa nisam naučio jer se u mojim karikaturama iz 2013. ne vidi nikakav napredak u odnosu na davno prošlo vreme. 

Ukratko: likove retko promašujem, ali nemam tehniku, i po svoj prilici je nikad neću ni steći. Ja sam karikaturista-naivac. :)

Elem, ovo su prilično detinjasti radovi, i nastali su samo da bih sebi napravio ćeif: hteo sam da ilustrujem sopstvene skandinavke jer se u mojoj glavi karikature odlično slažu sa ukrštenim rečima. Birao sam aktuelne ličnosti (sleva nadesno: Armand Asante, Moje tri - naše tadašnje predstavnice na ESC - u i Jelica Sretenović, jer je valjda te godine po 67. put repriziran "Bolji život"). Uz to, hteo sam da iskarikiram likove koje nikada pre nisam video u novinama, pa sam, između ostalih, nacrtao i enigmatski obradio Mariju Mihajlović (nikad, sirota, nije bila dovoljno popularna da bi dobila karikaturu, a te godine je imala zapažen nastup na Beoviziji), Rašu Bukvića i Ildu Šaulić. Ništa od toga nisam mogao da iskopam.

Uzgred, dajem na uvid i neke od karikatura iz gimnazije (vidi gore!).
2013.

1 коментар:

Sneška је рекао...

Mladene, možda je "portretisanje" bilo samo početak jednog plodnog perioda ili bar tako kaže ovaj anagram:
A OVA KRUNA, LIK DEMETRE!
(Mladenove karikature)