субота, 23. фебруар 2019.

NAJBOLJI ANAGRAMIRANI NASLOVI (ANANAS-KUP)

"Moramo biti tolerantniji"
1. MALO MIRNIJI TON, TO I TREBA! (Dragiša Cetić) 78

"Više od polovine građana ne oseća boljitak"
2. OBOGATI SE NAŠ NOVI VOĐA I KRALJ PA NEĆE DOLE. (
Lidija Duvnjak) 76
 
„Vartolomej potpisao nezavisnost ukrajinske crkve“
3. ZNAM, KIJEV KONTRA RUSKOJ PRAVOSLAVNOSTI I OTCEPE SE! (
Luka Pavičić) 72

 “Na Božić zatvorenici traže oproštaj”
4. ŠTO BRŽE OTIĆI IZ POŽAREVCA NA TRAJNO. (
Branislav Nikić) 69

„Kako nekome ko živi u normalnoj državi objasniti situaciju u Srbiji“
5. RETKI BOŽJI MISIONARI I U SVOJOJ DOMOVINI KUŽE TAJ CIRKUS NA BALKANU. (
Zdenko Capan) 65

"Pritvorenici se obračunavali bodežima"
6. MRAČNI TIPOVI, UBICE, SLAB REDAR I EVO NOŽA! (Dragiša Cetić) 64

"Beograđani peške do posla po minusu"
7. ISPOD NULE BUS KREPA I POĐOŠE NOGAMA! (
Zdenko Capan) 61

"Da li zaista postoji razlika između muškog i ženskog mozga"
8. KORTEKS MILOJ GOSPOĐI SLUŽI ZA MAZATI ŠMINKU, A "GAZDI" ZA EGO! (
Zdenko Capan) 56

"Stiže nam polarna hladnoća"
9. ALARMANTNO,SAD NALOŽIH PEĆ! (
Milica Šimić) 53

„Ekonomski interes“
10. NEKOME STE KORISNI! (Ljubica Bilalović) 46

"Uspalila sam se, ali mogu samu sebe da zadovoljim"
11. SAD MU GA MAZILA SISOM, PA SE U BESU MILOVALA DOLJE. (Vanja Tomašev ) 44

"Ko je, zapravo bio Dragoslav Šekularac"
12. PREBRZ DAVALAC GOLOVA SJAO KAO I ŠUKER! (
Zdenko Capan) 41

"Nova droga uzima danak"
13. A NARKOMANU VAZDA GODI! (
Milica Šimić) 32

"Putin Srbiji donosi rakete"
14. DOSTA KINE, POTREBNIJI RUSI! (Dragiša Cetić) 29

"U Međugorju gradimo novo svetište"
14. TU JE MIR DUŠA, GOTOVO UGOĐEN SVEMIR. (
Boris Nazansky) 29

,,Trampov savetnik Bolton upozorio Erdogana,,
15. ENO, BRAT POZITIVNO OPOMEN'O TURSKOG VLADARA. (
Mihajlo Džudžar) 28

19 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam Dragiši, Lidiji i Luki koji su poveli kolo, a onda redom svima koji su se u kolo uhvatili. Očekujemo još igrača, pa da sve bude veselije.

Slavko Bovan је рекао...

Kao što vidite, nijanse su odlučivale.

Радоја Рацановић је рекао...


Kao i obično, bilo ja mnogo odličnih anagrama pa je finalnu listu bilo teško svesti na 20, a kamoli na 10 i potom ih poredati... Zaista su finese odlučivale!

Čestitam svima, posebno Dragiši i ovoj četvorki koja se izdvojila između dva njegova najbolje plasirana rada.

Slavko Bovan је рекао...

Da zaboravim napomenuti - Pobjednički anagram je u prvoj fazi žiriranja (za plasman u finale) dobio 20 (od mogućig 21)glasova učesnika. To se do sada nije nikada desilo.

Andon Koloski је рекао...

Odličan anagram Dragiša C.
Čestitam.

Mesud је рекао...

čESTITAM TROJCU I OSTALIMA!
Bio sam toliko siguran da će Luka pobijediti pa nisam glasao. Ispostavilo se da bi tako pobijedio. Izvini Luka!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Moje čestitke najboljima, inim sudionicima i organizatorima.
Onaj jedini koji niti boda nije dao pobjedničkom Dragišinom anagramu sam ja i u pravu sam. Postavka ima 22 slova, a premetaljka čak 6 riječi s prosječnom duljinom od 3,6. Od 10 prvoplasiranih od mene su bodove dobili samo 3. i 9. Desetku je dobio broj 28, također Dragišin (SLUTNJE NA NARKOTIKE, PA ČAK ZNAJU NEGATIVCE)!

Slavko Bovan је рекао...

Nedjeljko, pobjednički anagram nije dobio bodove od nekoliko sudija. Ono 20 od 21 odnosi se na izbor među 30 (kada anagrami nisu rangirani već samo birani za finale).

Luka је рекао...

Čestitke svim učesnicima, a posebno dvojicu ispred mene. U o ako kvalitetnoj konkurenciji trebalo je imati i malo sreće za ovako visok plasman.
Mesude, što se tvog postupka tiče, to se može samo pivcem "isprati".

Sneška је рекао...

Čestitke pobedničkom i svim ostalim dobrim anagramima!

Радоја Рацановић је рекао...


Svidjelo mi se Nedjeljkovo razmišljanje. Iako se nisam bavio računanjem, praktično iz istog razloga nisam dodijelio bodove ovom Dragišinom anagramu, a odlično ga se sjećam zbog dobre povezanosti postavke i rješenja. Budući da je to (povezanost) bila odlika ogromne većine finalnih anagrama, ovaj sam stalno pomjerao naniže zbog tih kratkih riječi pa je na kraju završio ispod crte.

Takođe se dobro sjećam i Ljubičinog "Ekonomskog interesa", kome sam dodijelio bodove, ali sam ga takođe stalno pomjerao naniže zbog relativno jednostavne strukture slova. S njim mi je najuporediviji bio Markov "Ostavite mobitel" (Odličan, Marko!), ali nije izdržao konkurenciju zbog kratkih riječi.

Na kraju da pomenem i Ilijin anagram sa, suprotno od prethodno isticanog, postavkom od samo dvije riječi ADRESE DOSTOJANSTVA. Iz toga razloga odmah mi se dopao, ali što sam ga više upoređivao sa konkurencijom, u početku dobra veza između postavke i rješenja činila mi se sve labavijom. Na to je najviše uticala ova množina ADRESE. Učinilo mi se da ona dobrano mijenja karakter te povezanosti (bilo bi mnogo bolje da je moglo bez nje) pa je i ovaj rad završio ispod crte.

Sve ovo, naravno, navodim kao dobe ilustracije naprijed rečenog: "Zaista su finese odlučivale!"

Hajro је рекао...

Ja bih kriterij žiriranja sažeo u ovo - najbolje je ono što bi moglo zamijeniti mjesta, dakle da anagram može biti upotrebljen kao naslov za istu temu. Dakle, jedno je opisati ili prepričati naslov, a drugo napraviti novi smislen naslov od istih slova. Nazvasmo ovu lijepu igru riječima Naslovni anagrami. Generalno sam skloniji kraćim anagramima, bliže su tom idealu, manje je natezanja. Meni se čini da se Dragiša (od ovih na listi) najviše približio ovom idealu. Čestitke njemu i svim ostalim sudionicima, organizatoru, žiriju.

Koliko su dugačke riječi, koliko ih ima i sl "tehničke" stvari su mi manje važne, naravno, ne i nevažne. Previše brojimo u enigmatici, to baš ne ide sa kreativnošću kojom se, s pravom, dičimo.

Радоја Рацановић је рекао...


To o čemu pišeš, Hajro, o zamjeni mjesta postavke i rješenja, teško je dostižan ideal; možda u ovoj igri, zbog njene specifičnosti, dostižniji nego inače.

U pravo si, samo ti se čini da se Dragiša najviše približio tom idealu. Na ovoj listi, uključujuči i onu sa radovima plasiranim od 16. do 25. mjesta, teško je pronaći 5 koji su relativno daleko od tog ideala.

Zato je bilo potrebno pozvati u pomoć neke manje važne kriterijume pri ocjenjivanju i zato su se bodovi tako "rasplinuli" na veliki broj radova.

Svaka čast autorima; ovo takmičenje uvijek iznjedri veliki broj kvalitetnih sastavaka, a ovaj put sve su "bolji od boljega"!

IlijaO је рекао...

Čestitke dakako svim visoko rangiranim autorima, Dragiši "superbowl", ali da se i ja osvrnem i uključim u prepisku:
Mišljenja sam da je teško u kratkim anagramima( onim 15- 20 slova), koji se vežu uz aktuelnu temu, pogoditi u srž stvari i najbolje preslikati postavku, za razliku od kobasice od naslova ( koju osobno ne preferiram) od 40 i više slova! Razumljivo je da je u tom slučaju lagano "reći što želiš" a ostatak se uvijek rasporedi u poštapalice, tipa: znam, hm, pa da....Ne umanjujem sposobnost autora, važnost, kvalitet niti korektnost uradka, ali u dvorječnom naslovu smo ograničeni brojem i rasporedom slova, za razliku od recimo nekih podnaslova, koji se rastežu na 7-8 riječi....
Mišljenja sam, također, da se u minijaturama, do 15 riječi, krije dragulj anagramiranja, kratko, jasno i sažeto u 2-3 riječi!(da ne ispadne: svaki Cigo svoga konja hvali...).
Ali, na kraju, svatko od sastavljača ima svoj ukus, razmišljanje i način na koji to radi , ocjenjivači, pak, po svom nahođenju!

IlijaO је рекао...

"Mišljenja sam, također, da se u minijaturama, do 15 riječi, krije dragulj..."

Greška, dakako- 15-20 slova , ne riječi!

Hajro је рекао...

Tačno tako Radoja - teško dostižni ideal. Kao i u svemu drugom težimo onom što smatramo da je najbolje, primičemo se koliko možemo i, ponekad, zastanemo i preispitamo ideale, kriterije, trendove... Meni se čini da je brojanje i mjerenje (pogotovo kod križaljaka) logikom lakoće i brzine (rada i ocjenjivanja, čast izuzecima) nekako nadvladalo vrednovanje ljepote jezika, kreativnosti, a to nije dobro. Ponavljam se, oprostite mi. Bilo bi mnogo bolje kad bi svi obrazlagali svoja razmišljanja i ocjenjivačke odluke, bili spremni na fer i argumentiranu diskusiju kao ti.

Slažem se s Ilijom, vjerujem da su kraći naslovi pogodniji da se napravi nešto efektno, iskričavo. Prisustvo poštapalica koje Ilija pomenu je uvijek indikacija da je postavka iznuđena, nategnuta... Dakle, nije cilj što manje slova (svaka čast za izvrsne duge anagrame) već što manje poštapalica (hvala Ilija za ovu riječ). Anagrame i rebuse vrednujem po odsustvu poštapalica. Evo mi poštapalica postade upravo to što znači.

Dragiša је рекао...

Vrijeme je da se i ja oglasim!

Hvala vam na glasovima, na čestitkama, na konstruktivnim komentarima i sugestijama!
Hvala na mirnim tonovima i toleranciji!

Čestitam svim učesnicima što su ovo "takmičenje" učinili tako zanimljivim!
Idemo dalje!

Pozdrav svima!

Zdenko је рекао...

Čestitam Dragiši na pobjedi, kao i ostalim osvajačima bodova. Čekamo novo kolo :)

Радоја Рацановић је рекао...


Kada je riječ o dužini rečenice ili sintagme koja se anagramira (kratki i dugi anagrami), mišljenja sam da je to uporedivo sa malom i velikom ukrštenicom. Po pravilu, kratki anagram je lakše sastaviti, ali je teže dobiti efektnu povezanost postavke i rješenja. Zato kratki anagrami zaista jesu, u pravu si Ilija, dragulji anagramiranja. (Sve premetaljke koje pamtim mogle bi se svrstati u tu kategoriju!)

Međutim, ovdje je situacija utoliko drugačija što mi dajemo NOVI NASLOV novinskom tekstu premetanjem originalnog naslova. Naš anagram mora dati istu informaciju o sadržaju teksta kao i redakcijski naslov, nezavisno od toga koje je dužine taj naslov. Ako smo u tome uspjeli, a već nekoliko puta ponavljam da je to mnogima pošlo za rukom u ovom kolu, možemo reći da smo sastavili dobar naslovni anagram.