уторак, 19. март 2019.

PRODUŽENI PASIJANS

Milan Sečujski

10 коментара:

Andon Koloski је рекао...

Da počnemo iz sredine:

KESTEN
kreten
kremen tanker
mrenka
german
BAGREM

Marko Mihaljević је рекао...

Klokot
Koktel
Kostel
Skelet

Andon Koloski је рекао...

Kostel je...?

Marko Mihaljević је рекао...

jedan od naziva za biljku kostelu, košćela iliti (fafarikul)

Marko Mihaljević је рекао...

KESTEN
SKENER
KREMEN
?
BARMEN
BAGREM



BAGREM
MAGARE
?
CIGARA
CARICA
CAPICA

Sneška је рекао...

BAGREM
magare
?
pramac
parica
capica

Marko Mihaljević је рекао...

Sneška

Karika koja nedostaje PRAGMA :)

Marko Mihaljević је рекао...

Prvi dio

Kesten
Netres
Nerast
Master
Barmen
Bagrem

Sneška је рекао...

Hvala Marko!
Bravo za Milana!

Milan S. је рекао...

Idemo redom, trećinu po trećinu!

1) Marko, KOSTEL nisam uspeo da potvrdim (mada Vikipedija navodi ni manje ni više od 28 sinonima za ovu biljku, kostel nije među njima - doduše, našao sam potvrdu na sajtu www.pijanitvor.com, ali mi naziv sajta ne uliva poverenje. Naravno, moguće je prosto da se radi o tome da nemam dobar izvor. Moja varijanta išla je u sasvim drugom smeru, koristeći reči koje su šire potvrđene:

KLOKOČ
klokot
otklon (koktela se nisam ni setio!)
skonto
eskont
KESTEN

2) Andone, i da sam znao za ovu ribu MRENKU, ostaje problem što reč GERMAN ne uspevam da potvrdim kao opštu imenicu, već samo sa velikim početnim slovom. Ovako sam morao da se prisećam znanja iz hemije:

KESTEN
kreten
tanker
karben
barmen
BAGREM

Što se Markovog rešenja tiče, imam primedbu na prelaz MASTER->BARMEN, a upotreba NETRESA mi je bila posebno simpatična (sad kad smo ga naučili u prošlom pasijansu, ne znači da ćemo ga svaki put koristiti :))

3) Sneška i Marko, u pravu ste, karika koja nedostaje je PRAGMA, i obradovala me je isto koliko i vas. Dakle, baš kao što i vi kažete:

BAGREM
magare
pragma
pramac
parica
CAPICA

Hvala i pozdrav do sledeće zagonetke!