четвртак, 29. октобар 2020.

NEDJELJKOV LEKSIKON (30)





 

11 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Ovom objavom završava se ovaj serijal. Zahvaljujem Nedjeljku!

Slavko Bovan је рекао...

Hajro, evo ga Tolj!

Slavko Bovan је рекао...

Radenko Zečić je umro 18.07.2013. u Bajinoj Bašti.

Učestvovao je na nekim okupljanjima enigmata na kojima sam bio i ja. Nemam trenutno pri ruci Krstinu knjigu ni Leksikon srpskih enigmata, ali tamo mora da postoje podaci. Zaviriću kasnije.

N. Petkovski је рекао...

U Leksikonu srpskih enigmata (LSE) piše: "Član je Udruženja Vuk Karadžić iz Beograda, a od 2005 godine član je i Beogradskog enigmatskog kluba Nova zagonetka. Retko učestvuje na enigmatskim skupovima, a povremeno prisustvuje sastancima asocijacija čiji je član. Ima više pobeda na enigmatskim konkursima u časopisima (Marbo, Beokviy i drugi)."

Inače, u LSE je njegova poduža biografija i njegov enigmatski opus i angažman.

Ilija Đurković је рекао...

Sve čestitke Nedjeljku na odlično priređenoj knjizi!

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Hajro је рекао...

Jeste Slavko, evo ga Tolj… zasto nije sa ovoliko podataka mogao biti predstavljen kao i drugi. Mozda je problem sto nemamo datum rodjenja ili slican podatak. Bez minimiziranja vrijednosti bilo kog podatka ipak treba praviti razliku u relevantnosti, naslov knjige odredjuje sve. Trebao je ovo biti skup relevantnih provjerivih cinjenica koje je bilo moguce prikupiti. Nedjeljku idu zasluzene cestitke za volju (niko od nas nije spreman da se prihvati ovakvog posla) i veliki rad.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Nigdje nisam mogao pronaći puni datum njegova rođenja. Za ime Vječislav jamči Ejub. Zečića sam zaboravio prebaciti u prvi dio jer je u LSE-u s punom biografijom.

Hajro је рекао...

Hvala Nedjeljko, za objasnjenje i generalno super korektno drzanje. Znaci, dobro sam pretpostavio da je problem u datumu rodjenja… Ti kao da ovdje odobravas starosne penzije ili slicno, pa ne mozes bez rodnog lista… Meni se cini da se osoba kvalificira za predstavljanje ovisno o aktivnostima vezanim za enigmatiku i da bi to trebalo odredjivati sve (i obim, detalje…). Je li to bio razlog da nema ni Maldinija (iz "Nade")?

Slavko Bovan је рекао...

Orijentir koliki je Nedjeljko imao posao dok je pripremio ovu knjigu neka posluži sledeći podatak. Nedjeljko je odlučio da na TIO publikuje još jednu knjigu "Oraški zagonetački krug". Materijal mi je stigao gotov u PDF. Moj zadatak je bio da to "pretumbam" u slike i tempiram za objavu na blogu. Biće 16 objava (16 dana). Za taj posao trebalo mi je oko četiri sata (stalnog rada uz jednu kratku pauzu za večeru). E, sada vidite koliko treba vremena i truda da se knjiga napravi...

Dakle, slijedi jedan kratak intermeco sa knjigom Dalibora Tešića (takođe zanimljivo štivo), a onda još jedna Nedjeljkova knjiga.

PS ovo što mi radimo (neki bi rekli - dangubimo) treba bili ili lud ili mazohista ili veliki zaljubljenik u enigmatiku. Tješim se da sam ovo treće.

Neki Tip је рекао...

Možda se sada shvati koliko značenje ima obrada enigmatskih časopisa i enigmatskih rubrika neenigmatskih časopisa i priprema bibliografija zagonetaka. Jest da su to "smiješne" knjige, ali su vrlo važne za enigmatsku povijest i daju svoj doprinos upravo toj činjenici da su zagonetke sastavljali autori rođeni i prije Drugog svjetskog rata.
Na Nedjeljkovom blogu DUE već 1030 puta se pojavio dnevni prilog Enigmatski kalendarij u kojem se objavljuju prikupljeni osobni podaci o onima koje su na bilo koji način bili u dodiru s enigmatikom (ne samo stvaraoci velikih bjelina).
Na neki način, i sretan sam što sam pridonio svojim radom na popunjavanju "rupa" u istraživanju enigmatske povijesti, s nadom da će se naći još poneki mlađi zaljubljenik ili mazohist da nastavi tamo gdje ćemo mi stati.